Zona metropolitană BucureștiParcul de vehicule al operatorilor din București și IlfovAutobuze STB

 

Topic: Achiziții de autobuze Euro 6 în perioada 2017-2020

1272 posts, 319663 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 30 31 32 33 34 35 36  ... 91
 
 

📖 Pagination options

Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020 TibiV

https://elenacondurache.press/autobuzele-lu-firea-sunt-mult-mai-ieftine-pe-alibaba-com-noi/

Autobuzele lu’ Firea sunt mult mai ieftine pe ALIBABA.com, noi!

Autobuzele fantomă achiziţionate de Gabi Firea pentru bucureşteni par a fi coborât din surprizele de la imitaţiile de gumă turbo. În afară de faptul că nu a auzit nici dracu de producătorul Otokar, acesta lansând primul autobuz de 12 m în 2010, Primăria Bucureşti e dispusă să achiziţioneze 400 de astfel de tigăi la preţul de 250.000 eu/buc. Acelaşi model, e disponibil pe alibaba.com cu doar 140.000 eu, dealer auto fiind o firmă din Egipt şi nu asocierea OTOKAR EUROPE si OTOKAR Locomotive, asociere ce pare a fi făcută pe vapor dacă e să ne luăm după site-ul lor. Parcă îi şi văd pe mecanicii RATB-ului venind de la Otokar din turcia cu portbagajul plin de chiuloase, doar doar s-o potrivi vreuna la unul din motoarele calate în lejerul trafic bucureştean.





https://www.alibaba.com/product-detail/City-bus-Otokar-Kent-LF_50014139083.html
Este chiar mishto link-ul...

 


Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020 punmeister

Deci e clar vorba de o spaga groasa (mai ales daca luam in considerare caietul de sarcini facut cu decicatie pentru MB), cum a fost in cazul Metrorex-CAF in 2015. Sper sa se ia acest lucru in considerare cand MAN/MB depun contestatie.

 


Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020 Robert24

Inca o data repet: voi constientizati care este costul pentru garantie de 8 ani (din care in primii 4 ani si consumabile - full warranty)???
Daca va inclipuiti ca e moka, va inselati amarnic!!!
Probabil ca autobuzul in sine, cu dotarile de baza nu costa mai mult de 160,000-170,000 euro, dar cand te apuci sa pui "de toate" si apoi servicii, pretul creste zdravan!
Ca o fi fost si spaga inclusa, asta e alta treaba...

 


  • IK4
  • Posted:
  •  

Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020 IK4

Constat ca aceasta achizitie a provocat aparitia a tot felul de aberatii si mistouri (ca doar la asta ne pricepem cel mai bine noi, romanii), insa nimeni nu a avut macar curiozitatea sa citeasca cu atentie documentele publice ale licitatiei, care se gasesc pe SEAP.

Aceste 400 de autobuze vin cu 8 ani de zile mentenanta inclusa in pretul de achizitie. Adica RATB/STB sau cine :evil: le-o exploata va plati 8 ani strict motorina si soferii, atat. Nici un mecanic din autobaza nu va pune mana 8 ani pe ele. Reparatiile se vor face numai in service-ul furnizorului, care trebuie sa fie in Bucuresti sau in imprejurimi. Toate piesele de schimb pentru 8 ani sunt incluse in pretul ala, nu vor mai fi autobuze care sa stea pe bara 3-4 ani (ex. Citaro) din cauza ca s-au taiat din fonduri, s-au anulat licitatii de piese etc. Reparatiile din vina utilizatorului (in urma tamponarilor) se vor face tot in acelasi service cu piese disponibile imediat, fara sa se astepte cu lunile dupa comenzi, licitatii. Deci, sa nu comparam pretul unui autobuz din acest pachet cu alt autobuz ce vine doar cu doi ani garantie si atat.

In alta ordine de idei, pretul vehiculat este un pret mediu, care include nu doar autobuzele de 10 m si 12 m care sunt aproape similare si tehnic si ca pret, dar si autobuzele articulate de 18 m care luate individual au un pret mult mai mare.

Din documentatie rezulta ca autobuzele trebuie sa fie omologate de RAR, aceasta fiind chiar conditie de intrare in vigoare a contractului.

Deci, din moment ce se va asigura disponibilitate, siguranta si un pic de confort prin marirea parcului, nu vad care ar fi problema cu tara de origine, denumirea, sigla si alte tampenii. 99% din calatori nici nu vor observa marca, modelul si nici nu ii intereseaza aceste detalii ci mai degraba timpii de asteptare in statii, aglomeratia, traseele prost gandite.

Cei care vor contestatii de amorul artei, ori nu stau in Bucuresti, ori stau in Bucuresti cu orele prin trafic in masina personala. Niste contestatii (fondate sau nu) si procese pot bloca achizitia de autobuze ani de zile, timp in care vom merge la conserva in Citaro care se degradeaza pe zi ce trece. Dar ce sa se conteste, pretul? Chiar isi poate imagina cineva ca Mercedes si MAN erau mai ieftine sau ca nu au corespuns tehnic?

Aceste autobuze vor face totusi un serviciu public la tariful pe care il stim cu totii, nu Premium sau Bussiness Class. RATB nu este Uber pana la urma.

 


Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020 Robert24

IK4, multumesc pentru precizari si completari.
Vezi ca doar primii 4 sunt full-warranty, adica costuri doar motorina. Restul de 4 sunt garantie nomala!  :bere:

 


Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020 mihai565

punmeister wrote:
Deci e clar vorba de o spaga groasa (mai ales daca luam in considerare caietul de sarcini facut cu decicatie pentru MB), cum a fost in cazul Metrorex-CAF in 2015. Sper sa se ia acest lucru in considerare cand MAN/MB depun contestatie.


D-na Firea, ai uitat sa scrii in caietul de sarcini urmatoarele:
1. Autobuzele trebuie fabricate in UE.
2. Autobuzele trebuie asamblate in Romania.

 


Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020 Costin

Imposibil, e neconcurential, deci ilegal.

 


Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020 Florinds

IK si cand o sa iti cumperi un Vortex cu 10 ani de mentenanta gratis, tot un Vortex este. :) Poti sa il vopsesti cat vrei...
Suntem de aproape 11 ani cu Citaro si se comporta aproape ca la inceput pe niste drumuri pline de gropi si cu circulatie bara la bara.
Nu e vina lor ca sunt niste conserve vara, asa am cerut noi sa fie, pentru ca noi avem o clima temperata si nu avem nevoie de AC.

 


Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020 George

CITARO-urile au fost comandate prost cu scaunele alea de plastic fara capitonaj si fara AC. Dincolo de asta, au devenit extrem de jegoase, fiind prost intretinute, acum arata dezolant si sunt deja uzate moral, in vest circula chestii mult mai faine, inclusiv CITARO-uri mult mai noi.

 


Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020 subway guru

La chestia asta cu pondere tehnica/pondere pret exista o metoda de ocolire golaneasca deja brevetata, le dam la toti maxim de punctaj la tehnic, in felul asta nu poate contesta nimeni ca ar fi fost <dezavantajat> si ramane doar prosteala cu la pretul cel mai scazut...adica ne-am dorit palatul de clestar si ne-am ales cu o rulota

 


Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020 andrei11

George wrote:
...sunt deja uzate moral...

Văd că te-au intoxicat japonezii.
Vreau să văd cum îți schimbi locuința cu tot cu mobilă din 10 în 10 ani, vreau să văd cum îți schimbi computerul din an în an, vreau să văd cum îți schimbi mașina când apare altceva ( de aceeași marcă ), telefonul,  etc.
E de discutat ce se înțelege prin uzat moral.
____________________
Dacă stau să mă gândesc ( aici nu mai e vorba de tine ci așa, în general ) și nevasta / soțul se pot uza moral...
___________________
Ca să-ți schimbi lucrurile uzate moral trebuie să te țină și punga la o adică...Că dacă nu te ține punga te uiți la vecina peste gard, nu-i bați în poartă...
__________________
Puterea exemplului propriu :
Da, folosesc un telefon nu uzat moral, aproape relicvă istorică, problema importantă este că se pliază fix pe cerințele mele. În  fond esențial este ce scoți pe gură într-o convorbire telefonică, interlocutorul oricum habar nu are ce fel de telefon folosești.  :mrgreen:

 


  • anndrei
  • Posted:
  •  

Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020 anndrei

Arata mai bine MAN-ul din poza de profil a lui Costin decat OTOKAR.

 


Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020 TibiV

George wrote:
CITARO-urile au fost comandate prost cu scaunele alea de plastic fara capitonaj si fara AC. Dincolo de asta, au devenit extrem de jegoase, fiind prost intretinute, acum arata dezolant si sunt deja uzate moral, in vest circula chestii mult mai faine, inclusiv CITARO-uri mult mai noi.

George,
pana acum nu am emis pareri personale, dar acum simt nevoia sa intervin...

"in vest circula chestii mult mai faine, inclusiv CITARO-uri mult mai noi"
Da, in vest au circulat si avioane supersonice Concorde... Si ce-i cu asta ?!...

"CITARO-urile au fost comandate prost cu scaunele alea de plasticfara capitonaj"
Traiesc in Bucuresti de juma' de secol...
Ori de cate ori ITB/RATB a avut initiativa de a cumpara "scaune capitonate" rezultatul a fost ca m-am ferit ca de  :evil: de vehiculele respective. La 3 luni de la darea in exploatare toate scaunele erau taiate cu lama, buretele (sau ce naiba aveau acolo) era furat, iti era scarba sa te asezi pe ele (si, evident, erau imposibil de spalat...)

"au devenit extrem de jegoase, fiind prost intretinute, acum arata dezolant" da' nu din cauza de producator...
Cumpara-ti Maybach si cheama toata satra din vecini sa manance seminte si sa scuipe in el, dar nu te mira daca dupa 3 luni arata mai jegos ca o "Dacie Berlina" de tranportat varza/gainile/rosiile la piata pentru vanzare...

Mai demult am sustinut de mai multe ori ca putea obtine 100 de autobuze in plus pur si simplu reaparand 100 de Citaro (si apoi exploatandu-le si intretinandu-le corect) la maxim 20% din banii pe care ii da acum pe 100 de autobuze noi.

Ceea ce face primarul general este ca trateaza simptomele, nu cauzele...
Se faleste acum cu 400 de autobuze noi. Vor fi noi fix 8 ani, cat timp sunt in contractul de garantie si service.
Pariem ca in anul 9 vor fi doar 380?
Si in anul 10 doar 350, ca primele 50 vor fi "canibalizate" pentru sustinerea celorlalte 350 ?...
Sa imi fie cu iertare, dar eu cred ca la banii dati pe astea 400 de "busuri" noi, puteau sa repuna pe picioare 100 de Citaro parasite, sa cumpere 40-50 de autobuze noi, sa repare/produca undeva la 30 de tramvaie si sa refaca calea de rulare a liniei 5 pe Barbu Vacarescu. TOATE cam la aceiasi bani.

Poate gresesc, dar am lucrat multi ani in aviatie (pe vremea "ailalta") cand Tarom nu arunca AN24-urile "cand le expira ITP-ul", ci le baga in RK.
5-6 RK-uri costau mai putin decat un avion nou.

Asta cu "sunt deja uzate moral" ma depaseste...
Daca uzura morala apare atunci cand vezi ca "in vest circula chestii mult mai faine, inclusiv CITARO-uri mult mai noi" atunci ne meritam primarii.
Si sa nu ne mai miram cand nemtii ajunsi in Romania se mira ca in Bucuresti vad pe strazi mai multe "BMW X-n" ultimul tip (sau Porsche, sau Audi) decat vad in Germania...

Blonda de la PMB este fix din filmul pandelica: "Iubita, ai pana pe stanga-fata !... Lasa, nu te necaji, nu mai mergem la vulcanizare. Iti ia iubi/ursuletul/iepurasul/pisoiasul o masina noua !..."

 


Go to page:  1  ... 30 31 32 33 34 35 36  ... 91
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Autobuze STB  • 
Choose destination

Since our 2363 forum members have written 428488 posts in 5314 topics and 516 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use