Zona metropolitană BucureștiParcul de vehicule al operatorilor din București și IlfovTramvaie STB

 

Topic: Achiziții de tramvaie noi de 27-36m în perioada 2017-2022

1652 posts, 396411 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 112 113 114 115 116 117 118
 
 

📖 Pagination options

Re: Achizitii de tramvaie noi de 27-36m in perioada 2017-2021 PTMZ

În ultima vreme livrările lor rămase se desfășoară greoi - la Oradea nu s-a mai livrat nimic de o lună și jumătate -, deci intuiesc că s-au apucat, cel mai probabil.

 


Re: Achizitii de tramvaie noi de 27-36m in perioada 2017-2021 orex

Mai sunt de livrat doar 2 (doua) bucati la Oradea, atat! O nimica toata!
N-as vrea sa omiteti ca livrarile s-au facut intr-un ritm alert/accelerat, tinand cont de faptul ca durata contractului este de 48 de luni de la data atribuirii (vezi TED nr. 198773/2018), contractul nr. 405476 fiind incheiat in 03.09.2018!
;)

 


Re: Achizitii de tramvaie noi de 27-36m in perioada 2017-2021 PTMZ

Termenul contractual nu are nimic de-a face cu termenul pentru livrarea efectivă. Sunt, ce-i drept, și cazuri în care cele două noțiuni coincid, dar aici nu e cazul. Uite un alt exemplu: proiectarea M5.2 are o durată contractuală de 5 ani, și totuși procesul va dura mai puțin (parcă un an, nu mai știu exact, îmi aduc aminte că spusese Guru pe undeva exact cât ar dura procesul conform graficului).

Revenind la Astra, nu știu care e graficul pentru cele 10 tramvaie suplimentare de la Oradea, dar primele 10 din comanda fermă trebuiau să vină toate în 15 luni de la plasarea comenzii, conform caietului de sarcini - momentul semnării contractului fiind în octombrie 2018, confirm articolelor din presa locală postate la topicul dedicat. Primul tramvai a venit pe 5 mai 2020, după 19 luni de la semnarea contractului (7 luni întârziere), iar ultimul din cele 10 a venit pe 26 noiembrie 2020, la 25 de luni (!) de la semnarea contractului, deci cu 10 luni întârziere. Abordare neserioasă... Nici vorbă de ritm accelerat, ci de un ritm de melc...

Da, mai sunt doar 2 tramvaie de livrat la Oradea, dar acelea trebuie livrate până la finalul acestei luni, cum reiese din comunicatele primăriei din Oradea. Mă îndoiesc că vor putea să le livreze în 3 zile pe ambele.

 


Re: Achizitii de tramvaie noi de 27-36m in perioada 2017-2021 orex

Nu ne intelegem, dar pana la final o vom face! Ai habar ce inseamna TED? Dupa ce-mi raspunzi vorbim pe-ndelete!

 


Re: Achizitii de tramvaie noi de 27-36m in perioada 2017-2021 PTMZ

Știu ce este TED, e abrevierea de la Tenders Electronic Daily. Această platformă adună toate licitațiile europene publicate în JOUE (Jurnalul Oficial al Uniunii Europene). Am mai văzut câteva licitații publicate pe acest portal, printre care cea de tramvaie pentru Arad din 2019 sau cea pentru studiul de fezabilitate al unui HSR Cluj - Budapesta (procedură efectuată de unguri). Mi se pare mai puțin elaborat decât SEAP/SICAP/E-licitație și nu prezintă chiar atât de multe date, cum o face al nostru, și de aceea prefer SEAP (pentru licitațiile noastre).

 


Re: Achizitii de tramvaie noi de 27-36m in perioada 2017-2021 Puss in Boots

orex wrote here:
Mai sunt de livrat doar 2 (doua) bucati la Oradea, atat! O nimica toata!
N-as vrea sa omiteti ca livrarile s-au facut intr-un ritm alert/accelerat, tinand cont de faptul ca durata contractului este de 48 de luni de la data atribuirii (vezi TED nr. 198773/2018), contractul nr. 405476 fiind incheiat in 03.09.2018!
;)


Mai au de livrat si 6 mici la Arad si cele de Galati . Au de ce sa se ocupe.

 


Re: Achizitii de tramvaie noi de 27-36m in perioada 2017-2021 orex

PTMZ wrote here:
Revenind la Astra, nu știu care e graficul pentru cele 10 tramvaie suplimentare de la Oradea, dar primele 10 din comanda fermă trebuiau să vină toate în 15 luni de la plasarea comenzii, conform caietului de sarcini - momentul semnării contractului fiind în octombrie 2018, confirm articolelor din presa locală postate la topicul dedicat. Primul tramvai a venit pe 5 mai 2020, după 19 luni de la semnarea contractului (7 luni întârziere), iar ultimul din cele 10 a venit pe 26 noiembrie 2020, la 25 de luni (!) de la semnarea contractului, deci cu 10 luni întârziere. Abordare neserioasă... Nici vorbă de ritm accelerat, ci de un ritm de melc...
Da, mai sunt doar 2 tramvaie de livrat la Oradea, dar acelea trebuie livrate până la finalul acestei luni, cum reiese din comunicatele primăriei din Oradea. Mă îndoiesc că vor putea să le livreze în 3 zile pe ambele.


Cautand detalii de interes pe acest subiect am identificat o transparenta nemintalnita din partea unei A.P.L., doua argumente pertinente pentru intarziere, respectiv ca termenul final de implementare al proiectului a fost prorogat pana la data de 30.06.2022. Sa nu uitam sa punem  la socoteala si pandemia asta care a contribuit la destabilizarea, impredictibilitatea si limitarea livrarilor pe lantul de aprovizionare, asa cum s-a intamplat in mai toate industriile!

 


Re: Achizitii de tramvaie noi de 27-36m in perioada 2017-2021 1689

”Lantul de aprovizionare” e - intre timp - bine-mersi, ce vedem acum e o speculare (/“adaptare”) a situatiei de anul trecut pentru a realinia preturile.
Nu se produce nici mai putina tabla, nici mai putine componente electronice, suruburi sau bureti comparat cu acum trei ani, dar modul in care functiona economia - pe lama cutitului, cu circuite just in time intinse la maxim pentru optimizarea costurilor - se intimpla ca s-a “julit” un pic si a deschis apetitul pentru re-gindirea sistemului.
Si, ca atare, fiecare din cei de pe lantul trofic a sarit in barca de siguranta si a imbratisat o abordare conservatoare - reflectata imediat in costuri, preturi si termene de livrare mai relaxate.
Obisnuiti-va, pur si simplu, cu gindul ca va trebui sa platiti mai mult pentru acelasi lucru (care va fi livrat mai tirziu) ca acum trei ani.
Atit.


Cit despre Astra - cred ca situatia asta nici nu s-ar fi putut potrivi mai bine.

Si cred ca nici autoritatea contractanta nu are de ce sa se plinga - oricum modernizarea infrastructurii e intirziata, deci win-win situation pentru toti (mai putin calatorii, care vor continua sa se tiriie cu VxA-uri in curs de dezintegrare, care vin cind o fi, pe linii rupte, fara AC ).

Si daca intregul proiect intirzie si se pierde finantarea nerambursabila, avem, deja, o traditie suficient de indelungata de a prelua costurile in bugetul local (si dupa aia ne uitam, mirati, ca vai! ajungem in imposibilitate de plata...)

Atita s-a putut.

 


Re: Achizitii de tramvaie noi de 27-36m in perioada 2017-2021 orex

Se inchide bucla pana la 31.12.2023, poate, cu chiu cu vai dar se va intampla!

 


Re: Achizitii de tramvaie noi de 27-36m in perioada 2017-2021 ByOnu

1689, pentru obiectivitate, pretul materiei prime a crescut, iar cel putin industria auto a avut si are probleme mari cu lipsa semiconductoarelor. Banuiesc ca asta afecteaza toate industriile.

 


Re: Achizitii de tramvaie noi de 27-36m in perioada 2017-2021 1689

Pretul materiilor prime a crescut in majoritatea cazurilor, dar asta nu are nimic de a face cu lanturile de aprovzionare.
In afara lemnului, unde incendiile masive, fenomenele meteo extreme si cresterea cererii datorata boom-ului din constructii din ultimii ani au dezechilibrat cererea si oferta, restul cresterilor nu au o baza legata de capacitati de productie sau distributie..
Cum ar spune unii (mai in gluma mai in serios): “s-a scumpit nisipul de avem criza asta de componente electronice ?!”.
V-as recomanda doar un cuvint la care sa meditati: inflatie

 


Re: Achizitii de tramvaie noi de 27-36m in perioada 2017-2021 orex

Are domnu! Poate nu ti le mai permiti la costul de productie scontat pentru reperul in curs de executie! Si daca ti le vei permite, stii sigur ca marfa ta va mai fi vandabila ulterior? Sigur, nimeni nu a luat in calcul acum 2(doi) ani o matrice de constituire a pretului, cu elemente atat de defavorabile/volatile! :no:

 


Re: Achizitii de tramvaie noi de 27-36m in perioada 2017-2021 subway guru

Problema crizei de aprovizionare si de energie provine si din inasprirea importului de carbune australian in China ceea ce produce o penurie grava de energie la chinezi iar acum se pregateste raspunsul australian cu taierea minereului de fier care ar pune pe butuci productia mondiala de otel.
Se anunta vremuri tulburi si razboaie economice…

 


Go to page:  1  ... 112 113 114 115 116 117 118
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Tramvaie STB  • 
Choose destination

Since our 2295 forum members have written 422149 posts in 5258 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use