Zona metropolitană BucureștiTraseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov

 

Topic: Propuneri de noi trasee

1445 posts, 398660 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 36 37 38 39 40 41 42  ... 104
 
 

📖 Pagination options
Re: Propuneri de noi trasee MikeT

Ai avut ghinion si l-ai ratat de puțin. :) Lasa ca 7 e bun ca multi merg pana la capat, sa ia microbuze/autobuze spre comunele de langa Bucuresti.
Eu as baga niste tramvaie naveta intre CFR Progresul si Eroii Revolutiei. Dar o sa-mi ziceti ca terminalul de la Sura Mare este aglomerat si e corect. Iar eu o sa zic ca au fost prosti astia de la RATB ca au desfiintat bucla din jurul fostului liceu Autobuzul, acolo unde intoarce 173.

 


Re: Propuneri de noi trasee Valentin

Doua idei:
1.  
Ar trebui doar cateva linii de metrou usor care sa ajunga pe langa centru(ex: 41,21,32, 40 sau 56)
23-ul care leaga zona T.Palady+ 1 Decembrie sa aiba o bucla speciala de intoarcere in zona Bibliotecii Nationale
35-ul sa fie dus cumva tot in jurul Unirii cu capat acolo
10/1 sa se conecteze cu toate liniile de tramvai express (metrou usor)

Pe harta am pus cum ar arata (daca s-ar putea face, asta nu tine de mine)

ROSU= ce este deja
Verde= propunere
Galben= varianta la propunere











Sau
2.
1/10 prin forma lui aproape circulara sa fie conectata cu tramvaiele mentionate, care apoi se intorc si merg spre iesirea din Bucuresti (adica au capatul la intersectia cu linia 1/10).
1/10 trece pe langa mai multe statii de metrou si inconjoara centrul .. hai sa luam ca exemplu 21, acesta ajunge in zona Obor si acolo e si intersectia cu 1/10 .. Oamenii pot lua metroul de la Obor sau sa aleaga 1/10 pentru a ajunge la o anumita statie de metrou , etc.

Celelalte linii de tramvai(care nu sunt express/metrou usor) ar putea fi inlocuite cu autobuze pe GNC sau troleibuze , iar tramvaiele sa fie folosite pe liniile express , eventual dupa ce ies din zona centrala sa se bifurce linia (ganditi-va la coroana sau radaciniile unui copac) pentru a putea prelua din tot cartierul...

PS: In interiorul cercului se va circula cu metroul/troleibuzul/ autobuz pe GNC

Albastru = linia 1/10
Mov = linii de cartier
Rosu = linii care se intersecteaza cu 1/10






Sunt niste idei, imi place sa le discut...

 


Re: Propuneri de noi trasee Florinds

neur000 wrote:
ikarus13 wrote:
Oamenii din zona ca sa ajunga la Unirii au 7/11/25/323 pana la Eroii Revolutiei si dupa pot astepta 116/232 pana la Unirii. Nu trebuie sa aiba neaparat linie directa cum e 7.

Nu e aşa? Ar putea schimba de câteva ori, s-ar putea trezi cu o oră mai devreme dimineaţa, ca să aibe timp să stea în staţii, să ocolească şi să aştepte în trafic.
Poţi explica de ce alte cartiere mai puţin populate trebuie să aibă legătură rapidă cu centrul şi puncte majore de interes (Gara de Nord, Pipera, Obor) iar acest cartier aglomerat trebuie sacrificat?

Tramvaiul 7 este ca şi cum nu ar exista, vine extrem de rar. Am stat şi 25-30 de minute să îl aştept.


Si daca nu ai fi scris partea ingrosata mi-as fi dat seama ca ai o problema cu alte cartiere... Aici nu esti in competitie cu altii, maine te muti sau ai nevoie in zona respectiva / nu dispui de masina sau traficul e blocat si vrei sa iei tramvaiul...  Practic o sa te injuri singur, cum ai putut sa gandesti asa ceva. :))
E normal sa coboare foarte multi oameni intr-o statie de interes, de pilda la metrou sau intersectie cu un tramvai util, 1/41/32/21 etc. Nu poti face numai liniii naveta peste tot, si asa schimbi de prea multe ori cu acest transport in comun si ajungi sa dai in total cat la un taxi.

 


Re: Propuneri de noi trasee neur000

Costin wrote:
Idealul de a avea putine schimburi este gresit - nu asa se construieste o retea de transport. Sunt doua directii care trebuie urmate:
1. Transportul de mare capacitate (METROU) = backbone, iar transportul de suprafara = feeder la metrou, eventual cu exceptia unor linii de metrou usor ce pot fi complementare metroului, avand autobuze (si eventual troleibuze) ca feeder pentru acestea.

Ar fi bun şi aşa ceva, dacă ar fi implementat corect. Tramvaiul funcţionează şi acum pe post de feeder la metrou, că aproape toţi călătorii coboară sau se urcă la Şura Mare/Eroii Revoluţiei.

Numai că vine foarte greu, când vine circulă încet deoarece ori se bagă maşini pe linia de tramvai, ori intersecţiile sunt ocupate cu maşini. De la staţia de tramvai până la metrou, se merge destul de mult pe jos pe un trotuar îngust.

Ar trebui micşorat intervalul la care sosesc tramvaiele, şina de tramvai separată cu gărduleţ sau stâlpi şi tramvaiul să aibă verde în intersecţii. Şi ar trebui mutată staţia de tramvai lângă staţia de metrou.

Pe de altă parte, nu ştiu cât de bună e ideea, M2 este supraaglomerat, la ore de vârf te calci în picioare, nu ai loc în metrou, nu ai aer, te sufoci, e cald. Nu cred că pe M2 pot fi introduse trenuri suplimentare iar trenuri mai lungi e clar că nu se pot folosi.

Costin wrote:
2. Tarifare integrata = ma sui in duba la Jilava, iau apoi tramvaiul pana la Eroii Revolutiei si apoi merg cu metroul pana in Pipera, cu acelasi bilet (eventual orar, validat o singura data).

Asta este deja cuprinsă în PMUD, rămâne de văzut dacă şi când o vor implementa.

Costin wrote:
In fine, poti da un exemplu concret de cartier mai putin populat care are o legatura directa si mai buna cu centrul?

Dămăroaia.


Florinds wrote:
Si daca nu ai fi scris partea ingrosata mi-as fi dat seama ca ai o problema cu alte cartiere... Aici nu esti in competitie cu altii, maine te muti sau ai nevoie in zona respectiva / nu dispui de masina sau traficul e blocat si vrei sa iei tramvaiul...  Practic o sa te injuri singur, cum ai putut sa gandesti asa ceva. :))

Nu am o problemă cu alte cartiere. Vreau un transport în comun măcar semidecent şi în acest cartier. Dau exemple alte cartiere. Dacă acolo se poate, se poate şi în Giurgiului.

Câteva cartiere legate direct de centru, luate la întâmplare: Piaţa Reşiţa, Dorobanţi, Iancului, Baicului, Basarabia, Drumul Taberei, Crângaşi, Calea Griviţei, Ion Mihalache, Colentina.

Florinds wrote:
E normal sa coboare foarte multi oameni intr-o statie de interes, de pilda la metrou sau intersectie cu un tramvai util, 1/41/32/21 etc. Nu poti face numai liniii naveta peste tot, si asa schimbi de prea multe ori cu acest transport in comun si ajungi sa dai in total cat la un taxi.

Nu ştiu care e cea mai bună variantă de transport, feeder pentru metrou, cum zicea Costin mai sus, nod central la Piaţa Unirii unde să se întâlnească majoritatea traseelor, trasee din cartiere către puncte de interes importante.

Important e ca majoritatea populaţiei dintr-o zonă să ajungă în cel mai scurt timp unde are treabă cel mai des şi în timp rezonabil unde are treabă mai rar.

Scria cineva că traseele ar trebui făcute în urma unor sondaje.

Cică au făcut vreo 2000 de sondaje în gospodării, câteva sute în mijloacele de transport şi câteva zeci între şoferi atunsi când au elaborat PMUD. Probabil că sunt insuficiente. Există şi studiul JICA din 1998 dar e posibil să fie depăşit.

 


Re: Propuneri de noi trasee Valentin

Update la a doua idee: (nu mai mergea sa dau edit...)
Avem in vedere mapa de mai sus si voi incerca , d.p.d.v. teoretic cum s-ar putea realiza intersectiile cu linia 1/10
Si trebuie sa lamuresc unele lucruri:
- De la intersectia cu 1/10 in interiorul cercului, liniile de tramvai vor fi transformate in linii de autobuz pe GNC/troleibuz express care vor avea trasee pe cat posibil circulare sau in raze
- Tramvaiele pe care le-am mentionat ca se intersecteaza vor fi de tip metrou usor cu traseele lor delimitate de trafic (ca 41 + green track) ; aceste tramvaie vor functiona pe principiul "linie de tramvai express/ metrou usor / linie centrala de cartier
- Zona in care eu am propus teoretic un capat (care nu exista deja) se va realiza asemanator cu capatul lui 32 de la Unirii, adica se aranjeaza un spatiu verde (mic parc) cu linia ce o tranziteaza (PS: coborarea nu se face la capat ci in statiile comune cu linia 1/10)







intersectia cu 25




Intersectia cu 13 Septembire cu 47




Intersectia cu 32




Intersectia cu 27




Intersectia cu 40/56




Intersectia cu 21+16





Intersectia cu fostul 5




Intersectia cu 24


 


Re: Propuneri de noi trasee neur000

Metrou uşor ar trebui pe multe trasee. Dar ca să fie eficient ar trebui să existe macazuri automate şi ca metroul uşor/tramvaiul greu/LRT, sau cum i-o spune să primească automat verde când se apropie de intersecţie.

O altă idee ar fi mutarea şinelor de pe Şos. Progresului pe Şos Viilor, bd. Tudor Vladimirescu şi Şos. Panduri. Cred că ar trece prin zone mult mai locuite şi aproape de puncte de interes mai importante decât maidanele de pe Şos Progresului.

 


Re: Propuneri de noi trasee Valentin

Exact, cele propuse de mine sunt tramvaie, care au linia deja existenta si care se pot extinde catre exteriorul Bucurestiului, pana la centura (a se vedea propunerea de introducere a unui tramvai pe Prelungirea Ghencea cu capat la rondul Domnesti - care s-ar imbina bine cu ce am propus) si care se pot moderniza (atat linia in sine cat si tramvaiul)

 


Re: Propuneri de noi trasee andrei11

1) Ce înțelegi tu prin centru ?
2) La Baicului ai confundat capătul lui 85 ( presupun ) cu Cartierul Baicului. N-au nicio legătură.
3) Iancului legat cu centru ? Te-ai gândit cumva la 55 ?

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Propuneri de noi trasee Utilizator anonim

Mutarea liniei din Progresului in Panduri, TV, Viilor s-a vrut prin 2004, pe vremea lui Basescu, a iesit scandal mare cu riveranii care nu au acceptat sa fie „distrus” spatiul verde. Si poate ca a fost mai bine, dupa cum vedem, axa Razoare - Istrati se dezvolta serios dupa disparitia fostei zone industriale iar tramvaiul e chiar bine pozitionat.

 


Re: Propuneri de noi trasee neur000

Valentin wrote:
a se vedea propunerea de introducere a unui tramvai pe Prelungirea Ghencea cu capat la rondul Domnesti - care s-ar imbina bine cu ce am propus) si care se pot moderniza (atat linia in sine cat si tramvaiul)

Nu au fost în stare să facă ceva relativ scurt ca distanţă, cuprins în Masterplanul de Transport şi PMUD: interconectarea dintre capătul lui 7/32 de la Piaţa Unirii şi capetele lui 14/16/21 de ls Sf Vineri.

 


Re: Propuneri de noi trasee Valentin

andrei11 wrote:
1) Ce înțelegi tu prin centru ?
2) La Baicului ai confundat capătul lui 85 ( presupun ) cu Cartierul Baicului. N-au nicio legătură.
3) Iancului legat cu centru ? Te-ai gândit cumva la 55 ?


1) Centrul, pentru mine, reprezinta zona in care se intersecteaza toate sectoarele , iar in interiorul liniei 1/10 cam asta se intampla... Centrul nu e doar la Unirii
2) Posibil, nu cunosc bine zona
3) Am luat si am transpus google maps peste harta tramvaielor din 2011 (era singura pe care am gasit-o care sa contina toate liniile la un loc, deci daca apar greseli, se pot corecta usor).

 


Re: Propuneri de noi trasee neur000

andrei11 wrote:
1) Ce înțelegi tu prin centru ?
2) La Baicului ai confundat capătul lui 85 ( presupun ) cu Cartierul Baicului. N-au nicio legătură.
3) Iancului legat cu centru ? Te-ai gândit cumva la 55 ?


1)  Porţiunea dintre Piaţa Unirii şi Piaţa Victoriei pe axa nord-sud şi între strada Vasile Pârvan şi intersecţia Pache/Ferdinand pe axa est-vest.

2) Aşa este, acum am am văzut traseul complet, am crezut în mod eronat că 85 circulă pe strada Baicului.

3) Şi la 311.

 


Re: Propuneri de noi trasee andrei11

# neur000
1) Corect, așa intuiesc și eu centrul.
2) Nicio problemă, nici eu nu cunosc bine alte zone, dar în perimetrul acesta  mă învârt de foarte mult timp.
3) Hmm... Șos Iancului nu prea are treabă cu 311, mai mult cu 55. Problema lui 55 este următoarea : Din Pantelimon practic se golește la Iancului la metrou. Se golește de tot puțin mai încolo, la troleibuze ( Școala Iancului ). De la Școala Iancului sunt vreo 10 persoane ( pensionari ) care habar n-am unde se duc spre Unirii, adică unde coboară. La retur e la fel, de la Unirii vine gol, începe să se umple la Școala Iancului și evident la metrou la Iancului.
Pentru tramvaie ( presupunând că vom avea și noi vreodată tramvaie în număr suficient pentru toate liniile ) propunerile voastre sunt de analizat. Chiar sunt interesante unele dintre ele.
Aici trebuie observat un aspect, și anume rețeaua de metrou.
În particular Giurgiului are prevăzută o linie de metrou fix în axul cartierului  care spun eu că ar rezolva problema mobilității oamenilor mai ales prin legăturile cu M 2 la Bellu și cu M 7 ( Rahova - Colentina ). Nu mai spun că o legătură interesantă cu centrul va fi și la Hașdeu ( cu M 5 ).
Problema metroului este alta, ritmul de construcție este dezastros iar un om din cartier nu poate aștepta 50 - 70 - 100 ani până ce se inaugurează linia.
Un exemplu concret îl am eu la Iancului unde s-a modernizat linia de tramvai. Dacă se luau după cei de la metrou că vor construi M 5 acolo cred că am fi așteptat metroul pe Iancului încă 25 - 30 ani.
Așadar trebuie să gândim rețeaua de transport de suprafață strict la ce linii de metrou avem acum ( inclusiv racordul M 5 - Eroilor ), nu trebuie să ne bazăm că vom avea metrou pe Giurgiului cândva în secolul ăsta. ( anul 2099 )
Voi veni și eu cu unele propuneri, le << rumeg >> în creier de foarte mult timp ( cam din 1985 încoace...). Bine, în 1985 altcumva se punea problema, dacă rămânea același regim la ora actuală cu siguranță am fi avut în funcțiune unele racorduri de metrou :
- Rahova - Bellu
- Colentina ( până la Bucur Obor )
- Pantelimon ( până la Iancului )
- Giurgiului ( tot până la Bellu ).
Actualul regim capitalist ( adică din 1990 încoace ) promite multe vizavi de metrou dar n-a realizat mai nimic, deci nu  ne putem baza în continuare pe promisiuni. Sau cum bine observă guru pe desene cu carioca pe foaia de hârtie. Îl am ca și exemplu pe <<prietenul>> meu Udriște care acum vreo 15 ani abera la greu, după capul lui în 2020 aveam la magistrale de merou în București cât nu puteam duce, M 4 / M 5 / M 6 / M 7 / Inelara Sud. Magistrale complete, NU racorduri gem Dr. Taberei - Eroilor.

 


Re: Propuneri de noi trasee Valentin

Eu in mod special as plusa cu capetele propuse in Parc Eroilor si in zona Bibliotecii este un teren liber(?) , iar tramvaiul in loc sa o ia prin Pasajul Marasesti o ia pe bretea spre Bd.Mircea Voda si se poate realiza un capat pentru tramvaiul 27 (ar ajuta si la degrevarea statie de la Unirii a lui 32)

 


Go to page:  1  ... 36 37 38 39 40 41 42  ... 104
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Traseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2288 forum members have written 421262 posts in 5248 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use