MetrouLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii pentru metrouM7 Sos. Alexandriei - Unirii - Colentina - Voluntari

 

Topic: Complexul de statii "Obor" M 1 / M 7

84 posts, 31758 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6
 
 

📖 Pagination options
Re: Complexul de statii "Obor" M 1 / M 7 andrei11

Continui sa prezint situatia actuala a "Complexului Obor" pentru a avea o baza de discutii comuna pentru solutiile pe care le sugeram aici pentru viitor.
Aminteam intr-una din comentariile anterioare ca cele 3 dreptunghiuri ( in plan ) nu sunt chiar dreptunghiuri ci au unele anomalii ( plansa 3 )
Complexul Obor.png (87.2 KB; downloaded 4263 times)

- Anomalia Alfa --> este data de banda de iesire din parcarea Colentina.
- Anomalia Beta--> este data de banda de acces in parcarea Mosilor.
- Anomaliile Gama / Delta sunt date de blocurile perimetrale pietei corespunzatoare Caii Mosilor.
- Anomalia Tau rezulta din terminarea pasajului auto dinspre B-dul Ferdinand.
Plansa 7 prezinta un rezumat reprezentativ al functiilor fiecarei parti in parte din cele 3 dreptunghiuri mai sus enumerate.
Specificatii amplasament.png (23.36 KB; downloaded 4241 times)

Pentru final am pastrat prezentarea actualei statii de metrou de pe M 1 ( plansa 8 )
Statia metrou Obor M 1.png (22.25 KB; downloaded 4238 times)
, a pasajelor pietonale ( plansa 5 )
Pasaje pietonale.png (17.09 KB; downloaded 4238 times)
precum si corelarea lor in planul global al constructiei ( plansa 9 )
Schema de asamblu.png (24.26 KB; downloaded 4241 times)
, cu observatia ca in ultima plansa anomaliile Alfa si Beta nu apar.

 


Re: Complexul de statii "Obor" M 1 / M 7 andrei11

# florin si daca nu maresti peroanele tot trebuie sa faci o legatura intre cele 2 statii. Pe unde propui tu sa se faca accesul din statia Obor / M 7 in  actala statie Obor / M 1 ?

 


Re: Complexul de statii "Obor" M 1 / M 7 rosetti61

Cum se va realiza corespondenta intre cele doua statii, in varianta ca Obor M7 va fi o statie doar cu peron si 2 vestibule in capete.
Ce este cu galben transparent sunt peroanele celor doua statii, bleu, accese de la suprafata-vestibul-peron, albastru vestibule si tunele de corespondenta, albastru inchis pasajul pietonal. cu portocaliu este corespondenta M1-M7 deoarece acesta leaga peroanele celor doua statii. Legatura se va face in capatul statiei si va fi denivelata, scara avand deasupra accesul din pasajul pietonal catre metrou - corespondenta se afla la acelasi nivel cu vestibulul M7, din pasaj catre statie se coboara, ca la Universitate.

Putem avea o statie cu etaj intermediar, ca Universitate sau Unirii - in vestibul se face accesul de la suprafata si din pasajul pietonal, la mezanin se face transferul intre linii peron-vestibul. Se folosesc scari numai la M1 apoi se merge la nivel pana in M1 de unde se coboara catre peron.

In plansa 8 al lui andrei11 am figurat pozitia acceselor spre tunelul de corespondenta - scari fixe mai inguste decat cele care coboara la peron sau scari rulante urcare/coborare inguste (1 pers pe treapta).
obor m1+m7.jpg (1.35 MB; downloaded 4231 times)


O sa revin si cu sectiuni transversale
pasaj legatura spre M7.jpg (560.28 KB; downloaded 4219 times)

 


Re: Complexul de statii "Obor" M 1 / M 7 andrei11

Este si asta o idee ( a III - a  :!: ), dar trebuie intervenit "usor" asupra structurii de rezistenta. Cred ca va trebui oprita curculatia metroului din iarna pana-n vara adica vreo 6 luni pe putin. Si traseul culoarului de legatura intre statii trebuie usor modifica, dupa ce va subtraversa pasajul rutier trebuie sa urce in subsolul 2 al parcarii subterane si sa foloseasca directiile firesti ale structurii de rezistenta. Dar astea sunt amanunte. Am si eu o varianta asemanatoare ( o sa fac o schita ) folosind insa iesirea dinspre Lizeanu a actualei statii transformata corespunzator.
rosetti61 wrote:
In plansa 8 al lui andrei11 am figurat pozitia acceselor spre tunelul de corespondenta - scari fixe mai inguste decat cele care coboara la peron sau scari rulante urcare/coborare inguste (1 pers pe treapta )

Astept reactia societatii civile autointitulata "Corespondenta de la Unirii". Accesul la M 1 va fi unul foarte chinuit, trebuie gandit alt acces catre  M 1. Mai degraba asa cum am propus eu, transformarea accesului spre Lizeanu al lui M 1.
Până la urma mi se contureaza in minte solutia radicala imaginata de mine pe care o voi denumi Solutia Premium (plansa 10). Rupem pisica in doua si in 5 ani rezolvam mai multe lucruri, cele 5 puncte enumerate de mine ceva mai sus :
- Pasajul auto / de tramvai / statie de metrou de la Dorobanti
- Statie de metrou la Spitalul Colentina
- blablabla --> nu le mai enumar inca odata, se gasesc in pagina 1.
7-28-2015 9-59-44 AM.png (64.71 KB; downloaded 4178 times)

De multe ori te costa mai putin sa dai jos un bloc prost construit si sa ridici altul decat sa-l transformi pe cel vechi. Si asta cu riscul ca 3 ani sa muti locatarii in corturi. Vor suferi de frig iarna dar macar nu-i ploua.
# mcosmin m-ai facut sa ma deplasez si duminica si luni in zona si sa masor inca odata. Ca sa muti pasajul auto mai la stanga / mai la dreapta trebuie intervenit la structura de rezistenta, adica sa-ti incapa cele 2 benzi / sens in gabaritul a doi stalpi. Deci costurile vor fi pe masura. Avantajul solutiei tale este ca metroul va ramane in functiune in timpul lucrarilor. Evident ca din punct de vedere tehnic e posibil, dar cu costuri.
Apropo, oare de ce oamenii au renuntat la constructiile civile medievale si au construit altceva in locul lor ? Oare acelea nu erau bune sau aveau buda in curte ? In fond operele geniale ale umanitatii s-au scris cu pana de gasca la lumina lumanarii si nu se folosea hartie tip "Xerox"  :cry:

 


Re: Complexul de statii "Obor" M 1 / M 7 zapacitu

Stai sa facem un calcul. Luam 5.5m per nivel. Tu ai pus 4 nivele acolo! Adica sinele M7 la -22 si abandon total pentru statia prezenta. De ce vrei nivel separat intre statii? Renunta la el! Statii direct suprapuse, si gata. Oricum, realizezi ca o astfel de "operatiune" ar presupune, printre altele, saparea deschisa a intersectiei la 30 de ani de la ultima sapatura.

Mie mi-e clar ca, realist vorbind, statia noua va fi langa structura existenta, nidecum in zona amprentei structurii existente. Si aici vom avea doua versiunei:
1. neamprostie cretina - GdN1 + 2
2. acces subteran de comunicatie intre statii
2.A. Mutare benzi circulatie pe zona intrarii in parcare, si utilizat spatiul ramas pentru acces; inteleg ca pica din start din considerente de structuristica
2.B. Acces prin galerii de legatura din zona capatului de statie - din amintiri e mult prea putin loc pentru asa ceva
2.C. Varianta de mai sus, cu accese de-o parte si de alta (va fi sobolaneala maxima)

Alta varianta sincer nu vad.

 


  • sab
  • Posted:
  •  


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Complexul de statii "Obor" M 1 / M 7 133 313

Andrei, o intrebare: ce este pe sub peroanele lui M1?
Oprit metroul, mutat pasajul auto. Povesti de adormit copii.
Faci statia Obor 2 dincolo de parcajul Colentina (spre intersectia cu Ziduri Mosi) cu PLS inclus, 2 TBM tranzit +1 TBM lansat, pe mijloc intre ele. PSS dupa parcajul Mosilor. Coloane forate din peroane in jos pana in tunelul TBM-ului lansat. Happy end.
Nu ma intreba de detalii si delicateturi ca NSS & altele la ora asta, sunt ametit dupa un drum lung si sinuos, abia vad limpede. Am expus o ipoteza, daca vrea cine sa o dezvolte... nu ma supar, eu nu pot momentan.
Edit. Sau TBM-ul lansat excentric in stanga sau dreapta celor doua in tranzit in functie de impedimente in gaurirea peroanelor.
Vrei si racord cu M1 in Obor? Ca asta e marea problema in realitate.

 


Re: Complexul de statii "Obor" M 1 / M 7 andrei11

Nu, eu la Solutia Premium m-am gandit la o abordare brutala a problemei, la sapatura deschisa. Si sa pun cele 2 statii fix una sub cealalta pentru a facilita la maxim corespondenta intre ele. Evident ca mai sunt si alte solutii dar aceasta pe departe este  cea mai ridicala.
Faza 1 Oprirea totala a circulatiei auto / tramvai / metrou. Pentru pietoneala niste pasarele care se tot muta dupa cum "se duce" santierul.
Fazele urmatoare:
Distrugerea asamblului de constructii din intersectie ca in schita de mai jos (plansa 12) :
Plansa 12.png (18.58 KB; downloaded 4093 times)

Constructia celor 2 statii ca in Plansa 11 :
Schita de principiu Google 11.png (1.26 MB; downloaded 4141 times)

Ce rezulta, ceva de genul : ( Plansa 13 )
Varianta Premium.png (33.7 KB; downloaded 4096 times)

In final :
1) Se va reconstitui constructia comunista existenta la data santierului propus.
2) Structura de rezistenta mai ales in zona statiei de pe M 7 trebuie reconfigurata, sunt convins ca se poate.
133 313 wrote:
Andrei, o intrebare: ce este pe sub peroanele lui M1?

Accesul in statatiile de metrou care se va face in felul urmator :
- De la suprafata se va coborî la nivelul minus 1 prin intermediul pasajelor pietonale reconstituite exact ca înainte de interventia majora propusa.
- In continuare se va coborî la nivelul minus 18 metri( plansa 13 )
- Acest nivel de minus 18 metri practic va fi un nivel care se intinde pe toata lungimea statiei M 7 si va fi suficient de lat si care, asa cum se observa este deasupra statiei M 7 si este sub statia M 1.
- Evident când se ajunge in dreptul statiei M 1 se poate ajunge in statia M 1 urcând..
Cred ca este destul de clar  / de logic.
Observatie suplimentara
Lungimea statiilor este de 200 m iar latimea de aproximativ 42 metri.

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Complexul de statii "Obor" M 1 / M 7 133 313

De asemenea in pasajul pietonal de corespondenta M1- M7 sapat cu TBM se pot da si alte strapungeri, din parcari de exemplu (asta da park&ride). Daca TBM-ul se pozitioneaza excentric se poate directiona si spre destinatii mai "exotice" (locul pentru PSS pe Mosilor fiind destul de... modest).
A nu se intelege ca am ceva impotriva solutiilor revolutionare ca cea de mai sus. Eu vin cu solutia low-cost.  :ugeek: Realizabila in generatia mea. Ce e dupa... Nu ma mai priveste.  :P

 


Re: Complexul de statii "Obor" M 1 / M 7 andrei11

Solutia low - cost...exista si presupune lasarea exact asa cum este a statiei M 1.
V-ati prins ?
Evident ca transferul calatorilor M 1 / M 7 se va face fara taxa suplimentara si fara aparate sofisticate care sa-ti "capseze" cartela si la intrare si la iesire.
Nu se va inchide  nici o secunda statia de pe M 1 iar masinile vor circula nestingherite prin pasajul rutier.
Cine trage biletul castigator ? Aveti nevoie de vreun indiciu ? Un indiciu v-as da, numai sa mi-l cereti.
In antiteza cu Solutia Premium vom denumi aceasta varianta Solutia low - cost. Este cea mai ieftina cu putinta si presupune ca statia de pe M 1 sa ramana nemodificata. M-as bucura ca sa o publice cineva inaintea mea. Macar din vorbe, schitele mai tarziu.

 


Re: Complexul de statii "Obor" M 1 / M 7 Florinds

Sau iesirea la suprafata a lui M7 inainte de Obor si intrarea in subteran dupa?
Ar fi interesant si cred ca e loc.

 


Re: Complexul de statii "Obor" M 1 / M 7 andrei11

Adica cum iesirea la suprafata ? Cumva in locul liniei de tramvai 21, evident la nivelul de + 5,5 m ?
Intrebarea care se pune este  cum s-ar putea face legatura M 1 / M 7 fara a schimba cu nimic statia de metrou Obor / M 1,asta indiferent daca M 7 va fi in subteran sau la suprafata in zona.
Uite o chestie interesanta, luata din "File de Poveste" :

INTREPRINDEREA METROUL BUCURESTI

NOTA

Cu prilejul prezentarii stadiului executiei magistralei 3, la 4 noiembrie 1988, tovarasul Nicolae Ceausescu, secretar general al C.C. al P.C.R. a indicat studierea unor racorduri de metrou, pe care vi le prezentam spre analiza in ordinea indicata:
R1 = racordul Centrul National de Chimie – Magistrala 1;
R2 = racordul Rahova – Magistrala 2;
R3 = racordul Voluntari – Colentina – Magistrala 3;
R4 = racordul Pantelimon – Magistrala 3;
R5 = racordul Pajura – Magistrala 1.

Racordul Voluntari – Colentina – Magistrala 3 are urmatorul traseu: Voluntari, sos. Afumati, sos. Colentina, str. Ziduri Mosi, parcul Bucur Obor.
In varianta 1, traseul, in lungime de 7,6 km are 6 statii: Voluntari, Tevi Sudate, Fundeni, Colentina, Ghica Tei, Obor.
In varianta 2, traseul se mentine iar in zona Obor-str. Doamna Ghica este prevazuta doar o statie. In aceasta varianta traseul este de 7,6 km cu 5 statii: Voluntari, Tevi Sudate, Fundeni, Colentina si Obor.
Traseul a fost dotat in ambele variante cu o statie de parcare in zona statiei de metrou Colentina.
Racordul va functiona independent, trecerea calatorilor pe Magistrala 3 facandu-se printr-o legatura pietonala prevazuta intre cele 2 statii Obor.


Sa va ajut putin...
Statia de metrou Obor 2 ar fi avut aproximativ amplasamentul din figura.
Intrebari :
Cum s-ar fi realizat  transferul calatorilor de la racordul R 3 la M 3 ?
Cum s-ar fi realizat  transferul garniturilor R 3 - M 3 ?
Parcarea ar fi fost in zona str Doamna Ghica, poate chiar sub parcul de acolo.
Nota personala :
Ce noroc am avut ca nu s-a inceput lucrarea, Doamne Fereste sa fi fost aproape gata la Revolutie, pentru ca am fi ramas cu racordul pe vecie. Cum se observa la ora actuala ne e frica sa abordam problemele pieziş, vezi si accesul in statia Parc Dr. Taberei ciuntit din cauza unui apeduct. Pe foaia de hartie a mers bine, probabil ca s-au incasat si niste bani pe chestia asta, cand a fost sa se apuce de treaba au dat din bara-n bara.
7-29-2015 5-20-38 PM.png (1.22 MB; downloaded 4023 times)

 


Re: Complexul de statii "Obor" M 1 / M 7 Florinds

Nu stiu nivelul la care trebuie ridicat, dar asa ma gandeam, pe deasupra statiei existente (un pasaj suprateran). In interesectie nu vad nicio problema, iar inainte si dupa evident nivelul va fi mai jos.

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Complexul de statii "Obor" M 1 / M 7 133 313

Eu momentan ma abtin pe subiect pana ies studiile geo si dam macar peste un NSS in subtraversarea M1. Nu am cum sa dezvolt asa, ar fi cele mai banale speculatii. De reconstruit toata zona... Suspendat 66, suspendat 1, 21, suspendat metrou M1 si trafic auto prin pasaj... E frumos de imaginat, dar nu aprofundez ideea din cauza probabilitatilor.
P.S. Atentie, cine simpatizeaza solutia pietonal pe dedesubt si iesire la peron, cum am facut si eu sa nu taiati coloane din statie, ca nu merge. Rampele spre pasajul de corespondenta din Obor 1 vor fi foarte inguste acolo si nu prea vad acum locul pentru ele la peron. Deci imi retrag solutia temporar pana mai studiez posibilitati.

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: M7 Sos. Alexandriei - Unirii - Colentina - Voluntari  • 
Choose destination

Since our 2288 forum members have written 421279 posts in 5248 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use