Zona metropolitană BucureștiLucrări de modernizare și extindere a infrastructuriiLărgire Prel. Ghencea și pasaj peste DNCB spre Domnești

 

Topic: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului

632 posts, 186930 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 29 30 31 32 33 34 35  ... 46
 
 

📖 Pagination options
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului reiny2000

Însă, din lipsa fondurilor, actuala administraţie renunţă la montarea liniei de tramvai pe Prelungirea Ghencea.

Asta înseamnă că linia nu va fi construită, dar  lărgirea va include spațiul median necesar, sau ne vom alege cu o simplă șosea cu 4 benzi?

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului zapacitu

Parerea mea e ca vom ramane cu 2+2 (nem tramvai, nem trotuar), iar planul urbanistic va prevede in continuare 2+2+tramvai+trotuar, in ideea ca "se vor face cand vor fi bani".

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului Bogdan MD

Nu ai cum sa faci asa ceva, mai ales pe un proiect cu PUZ deja aprobat ce include tramvaiul. Sa faci o lucrare pe care in viitorul apropiat-mediu cineva va trebui sa o darame partial ca sa ajunga la solutia stabilita de la bun inceput e chestie de Curtea de Conturi direct si oricine semneaza asa ceva da cu subsemnatul pe la DNA. Deci probabil vorbim despre largirea conform proiectului, dar linia de tramvai, probabil de la nivel de fundatie si ziduri de sprijin, ramane problema altcuiva care e in stare sa conduca o primarie.

DIn pacate, in forma asta oricum vor trebui platiti banii pentru exproprieri si pentru devierile de utilitati conform proiectului initial, chestii destul de scumpe, faptul ca nu mai fac tramvai mi se pare e economie destul de nesemnificativa.

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului ByOnu

Faptul ca nu mai fac tramvai este un downgrade masiv pentru mobilitatea sustenabila. Este inca o dovada ca daca va fi de ales, mereu se va sacrifica transportul public, mobilitatea alterativa, pietonalul, spatiile verzi, samd. A se vedea Glucoza...

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului orex

Nu-i mai simplu si mai ieftin asa, cu autobuze electrice articulate de 18 sau 24 m? ;)
Autobuze electrice DNCB Ghencea.png (1.22 MB; downloaded 1839 times)

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului ByOnu

Nu, multumesc!

Discutia autobuz electric vs tramvai este cam sub nivelul forumului, sunt niste idei pe care le-am vazut des pe facebook de la oamenii fara tangenta cu domeniul, ceea ce nu este cazul aici. Dar pot sa incerc:

Tatra si V3A (nu e de lauda) merg de zeci de ani de zile si n-au avut nevoie de inlocuirea costisitoare a bateriilor.

De asemenea, cat transporti cu 12 sau 18m (DACA ia cineva ceva de 18m, ca fugim de articulate -- iar 24m la Bucuresti nu vom vedea) si cat transporti cu un tramvai de 27 sau 36m? Cu un singur manipulant. Deci pe termen lung iesi mai bine si la salariile conducatorilor. Si hai sa fim seriosi ca nu vor circula doar autobuze electrice pe banda aia bus, vor baga si diesel la greu, dupa ce au disponibil.

Si pe partea de spatii verzi este o pierdere: green track vs asfalt pe cativa km buni.

Dar mai presus de toate, de ce ai da cu piciorul la o conexiune directa Pasaj Domnesti - Unirii? Tramvaiul din Unirii ajunge deja la Ghencea. Trebuie doar prelungit. De ce ai schimba acum strategia?

Mie pur personal nu-mi place deloc solutia aia din Turcia si Brazilia. Daca te vei uita la ea vei remarca faptul ca este realizata pe mijlocul unei autostrazi "urbane", si nicidecum intr-o zona foarte urbanizata. E solutie de Turcia si Brazilia, nu pentru un Bucuresti european.

Si ca sa ne intoarcem in Europa, acolo unde ne este locul, nu in Turcia, uite exemplul Liege-ului (Belgia): desfiinteaza aceasta banda bus centrala (candva de tramvai) si o inlocuiesc cu un green track. Liege reintroduce tramvaiul! Asemenea celor 20+ de orase din Franta care au introdus de la zero tramvai in ultimii 20 de ani. Londra, iar, a reintrodus tramvaiul si vor sa il extinda, Paris asemenea. Deci hai sa nu luam Turcia ca un etalon.

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului orex

1Chiar ma mir ca n-ai fost împotrivă  cum de 138 si 221 s-au aciuat la Dedeman! Calatorii aia isi pot continua, lesne, drumul spre Centru, nu? Da, daca sar dintr-un mijloc de transport in altul, ca doar ”clepsidra” se roteste la o ora si jumatate!
2 Ce vorbesti, tramvaie de 30-36 m pana-n DNCB ar fi solutia?! Sa care aer ca si omida pe M5.1?
2.1 P&R Straulesti la ZERO costuri, fiind posesor de abonament MeX, sau 0,5 RON/h daca nu, tot nu aduna lume. Ai rezolvare la asta? Ma indoiesc, ca de cativa ani acolo bate viforul nu vantul!
Luam etalon ce ne e mai la indemana si functional! Circula autobuzele alea fara probleme in Istanbul? Desigur! :yes:
E ca si cand ai zice ca benzile unice sunt desuete ce mai, sau, doar ne plac unora... cand 330 trece en fanfare pe M. Bravu si Stefan cel Mare?!
PS
Eu neintrebat, as baga articulate electrice de min 18 m pe aceasta distanta! Iesi mult mai ieftin din toate punctele de vedere! :yes:

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului aztec

Zona este in continua dezvoltare.
A fost oarecum ținută în loc chiar de aglomerația perpetua și celebra pt toată țara.
Odată rezolvată...va exploda că în Popești Leordeni...
Din păcate.
Și atunci se justifica tramvaiul..

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului orex

Cate tramvaie ai in Popesti? Terminati-va cu prostiile! :rofl:

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului andrei11

ByOnu wrote here:
Deci hai sa nu luam Turcia ca un etalon.

Am o nedumerire,  Australia e la capul lumii ( față de Europa ) sau Europa e la capul lumii ( față de  Australia ).
Cu francezii am o ( mare ) problemă, sunt contra metrourilor supraterane dar ei nu desființează liniile la nivelul etajului I. Cică sunt istorice. Păi dacă sunt istorice să le declare muzeu, cu bilet de intrare, dar să nu mai circule metrourile la + 5 metri !
orex wrote here:
Cate tramvaie ai in Popesti?

Sau Voluntari. Cică Voluntariul are vreo 40.000 cetățeni.

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului Costin

Nu puteti sustine o solutie temporara doar pentru ca nu avem bani acum pentru cea definitiva, pentru ca intr-un final iese evident mai scump.

Solutia e tramvaiul. Aprobat prin PUZ si PMUD. Tramvaiul se construieste, candva. Discutia daca este oportun este tardiva si redundanta. Deci daca tot se construieste, cine plateste fundatia si asfaltul unor benzi tip BRT care vor fi temporare?

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului andrei11

?
Să fim noi sănătoși ! Și stația de metrou Crîngași are 3 linii dar nimeni nu  mai știe de ce !
Planurile se mai schimbă.  Nimeni nu garantează că în 2040 nu iese alt plan PMUD ! Ce, ăsta care e acum are valabilitate nelimitată ? Garntezi asta ?
Lăsând la o parte faptul că peste 25 - 30 de ani poate ne trezim cu o altă orânduire socială care o să dea de pământ cu toate Mall - urile actuale. O să se dovedească că magazinele de pe lângă casă sunt mai rentabile economic. Ce, romanii care au construit Colosseumul din Roma s-au gândit vreo clipă că va deveni monument istoric ?  Cică s-a construit prin anii 80.
____________________
Cum merg lucrurile în România slabe șanse să vedem tramvai în Domnești, pe Inelul median sau mai știu eu pe unde. Noi nu suntem în stare să modernizăm liniile actuale, macazurile tot cu ranga se schimbă și vrem linii noi ?  :rofl:

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului Hawkuletz

Eu vreau linie noua, si chiar cand s-a nimerit sa ma chestioneze un nene de la TPBI (in capat la 368) exact asta i-am spus, ca vreau un tramvai cu intervale de succedare decente (sub 10 minute) care sa lege terminalul Ghencea de Piata Unirii, si sper ca peste cativa ani sa lege toata Prelungirea Ghencea de Piata Unirii.

O linie de tramvai macar de langa DNCB pana la Unirii ar fi mana cereasca pentru o multime de locatari din zona, s-a construit enorm pe toata Prelungirea si inca se construieste. Este absurd sa te astepti ca tot puhoiul de oameni sa circule cu autoturisemele spre centru (sau sa se inghesuie in cele cateva autobuze care circula pe Prelungire). Tramvaiul are capacitate de transport mult mai mare decat autobuzele (ceea ce inseamna si ca atunci cand nu e aglomerat ai naibii mai mult loc sa respiri!), plus fiabilitate muuuuult mai mare decat orice transport pe pneuri: Tatra e in circulatie inca de cand inca erau Ikarusuri din alea rosii pe 331! Faptul ca tramvaiele sunt cum sunt in zilele noastre se datoreaza mai ales intretinerii deficitare, dar chiar si asa, au ingropat cam 5 generatii de autobuze!

O alta problema este ca daca se renunta la linia de tramvai pe principiul ca se baga autobuze pe acolo, benzile respective vor fi pentru transport public + smecheri, ca in multe alte zone din oras!

Referitor la treaba cu carat aer; desi ma bucur foarte tare ca avem metrou in Dr. Taberei, totusi atunci cand am de ajuns relativ rapid de acasa (Prl. Ghencea colt cu V. Oltului) pana undeva in zona Universitate, e mai rapid 368 plus mers pe jos decat mers pe jos ~1km la loterie (V. Ialomitei / R. Doamnei), apoi asteptat in medie 8 minute la metrou, schimbat la Eroilor, asteptat, schimbat la Unirii, asteptat. Daca am mai mult timp la dispozitie aleg omida, dar cand e graba in afara orelor de varf, 368 castiga.

Frecventa crescuta de circulatie plus prelungirea pana la Universitate vor mari fluxul de calatori si atunci nu cred ca se va mai pune problema de carat aer. Chiar si acum nu mai cara doar aer omizile; iar daca li se parea asa problematic metrorexilor, puteau naibii sa felieze niste IVA si sa revenim la trenuri cu 2 vagoane dar frecventa de circulatie rezonabila.

In opinia mea orice mijloc de transport in comun urban ar trebui sa aiba frecventa de circulatie de la 6/ora in sus (interval de asteptare sub 10 minute) si de fapt asta cu intervalul de succedare e principalul motiv pentru care calatorii prefera liniile directe, pentru ca daca ai de schimbat, nu stii niciodata cand vine "legatura". La parizienii aia la care unii se uita chioras, intervalul de succedare intre metrouri e 1-2 minute, chiar si in afara orelor de varf pentru unele linii. Trenurile suburbane (RER) din regiunea Parisului (Ile-de-France) au frecventa de circulatie ca M5 la noi!

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului orex

Ai grafic de circulatie la STB, il ai si la Mex! Le pot lesne sincroniza! Mai dificil in orele de varf cu STB dar asta-i baiul cel mai mic!
Filme SF cu tramvaie pana la DNCB.  4,50 km cale dubla dintr-o linie ”servita” (asa studenteste) inca dinainte de 89 (sos. Tunari) zace in paragina de 6 ani. Peste mai putin de un an, incep sa ”curga” si Imperio. Va asigura furnizorul garantia materialului rulant pe rutele 40 si 55? NICIODATA in conditiile astea! De ce? Ca-i praf infrastructura, deja a ajuns sa raneasca si oamenii din tramvaie. ;)
Deci, pana la extinderi, hai sa-i facem pe domnii de la TPBI sa-si ridice valul de pe ochi, sa vada realitatea cruda si crunta a incapacitatii mobilitatii urbane actuale din Bucuresti, daca tot s-au bagat la ”inele” si si-au arogat aceasta responsabilitate!
PS
Appo!
Asa un sfat, daca vrei la Universitate repede, iei 336 de pe Splai de la statia Pod Eroilor dupa M5.1, dar inteleg ca 368 iti e mai la indemana! Nu mai face 368 demult 13 min. de la Rau pana la Eroilor cum face acum ”omida”! ;)

 


Go to page:  1  ... 29 30 31 32 33 34 35  ... 46
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Lărgire Prel. Ghencea și pasaj peste DNCB spre Domnești  • 
Choose destination

Since our 2288 forum members have written 421279 posts in 5248 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use