Transportul feroviar în RomâniaȘtiri, evenimente, discuții și documentații feroviare

 

Topic: Accidente și incidente în România

951 posts, 336920 views
 
Go to page:  1  ... 29 30 31 32 33 34 35  ... 68
 
 

📖 Pagination options
Re: Accidente si incidente in Romania TibiV

Stadiul intervențiilor în zona viaductului Cârcea, unde în data de 12 august 2018 a deraiat un tren aparținând operatorului de marfă Grup Feroviar Român
București, 22 august 2018

Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA informează că în această perioadă echipele de intervenție au lucrat pentru degajarea zonei de materialul rulant (locomotiva și vagon) deraiat rămas suspendat pe pod. Deoarece în zonă nu se poate interveni cu macaraua feroviară, este nevoie de intervenția cu o macara rutieră de mare tonaj (600 tone).

Precizăm faptul că au fost parcurse toate etapele și s-a finalizat contractarea unei firme care va realiza lucrările de înlăturare a materialului rulant aflat pe firul I al viaductului Cârcea, în vederea eliminării pericolelor existente constituite de aceste vehicule feroviare (locomotivă și vagon) si redeschiderea circulației feroviare pe firul II între stațiile CF Malu Mare și Banu Mărăcine.

În prezent se execută lucrările de realizare a unei platforme, care este necesară montării și poziționării macaralei de mare tonaj, urmând apoi să fie adusă și montată macaraua pe poziție.

Lucrările propriu-zise de înlăturare a materialului rulant aflat pe fir I al viaductului Cârrcea vor fi terminate până la data de 4 septembrie 2018.

Menționăm că după degajarea zonei unde s-a produs evenimentul (firul I), circulația feroviară va putea fi reluată pe firul II, în condiții de siguranță.

Reamintim că în data de 12 august 2018 un tren, aparținând operatorului de marfă - Grup Feroviar Român (GFR),a deraiat pe firul I al viaductului Cârcea, prin depășirea de către mecanicul de locomotivă a semnalului de circulație aflat pe culoarea roșie. Trenul a intrat pe firul I de circulație, pe distanta Malu Mare – Banu Maracine, pe care accesul era interzis pentru circulația trenurilor, întrucât era închis pentru efectuarea lucrarilor de reparație capitală. Locomotiva și un vagon al trenului au deraiat și au rămas suspendate pe pod, iar 6 vagoane din compunerea trenului s-au răsturnat în valea traversata de viaductul Cârcea.

După evaluarea  primară de către personalul de specialitate CFR s-a hotârât ca circulația trenurilor să fie deviată pe ruta ocolitoare  Caracal - Piatra Olt - Craiova, până la stabilirea variantelor definitive de reluare a circulației pe Magistrala CF 900 pe distanța Craiova - Caracal.

Mentionam ca s-a luat măsura devierii circulației trenurilor pe ruta ocolitoare, pentru efectuarea în totalitate a operațiunilor de înlăturarea a materialului rulant (locomotivă + vagon) aflat pe viaduct, pe firuI I, în condiții  de maximă siguranță.

http://www.cfr.ro/index.php/comunicate-de-presa/comunicate-de-presa-2018/4445-22-august-2018-stadiul-interventiilor-in-zona-viaductului-carcea

 


Re: Accidente si incidente in Romania TibiV

Deoarece în zonă nu se poate interveni cu macaraua feroviară, este nevoie de intervenția cu o macara rutieră de mare tonaj (600 tone).
Precizăm faptul că au fost parcurse toate etapele și s-a finalizat contractarea unei firme care va realiza lucrările de înlăturare a materialului rulant aflat pe firul I al viaductului Cârcea.

Pariez ca este vorba de macaraua Liebherr de 600 tone pe care am vazur-o in actiune la grinzile podului de la Gilau pe A3....

 


Re: Accidente si incidente in Romania andrei11

Pe vremea mea << 600 tone >> însemna sarcina maximă la cârlig pe  care o poate ridica macaraua cu brațul de ... metri la înălțimea de .... metri, de la sine înțeles calarea efectuându - se  pe un teren adecvat. Ce cântărește așa de greu acolo ? Dacă 600 tone înseamnă altceva, scuze.

 


Re: Accidente si incidente in Romania shoppy

Aceasta este graficul de sarcina al unei macarale de 500t, exista o singura configuratie in care se pot atinge 500t - vezi cifra 500 imediat langa macara, in rest sarcinile sunt mult mai mici.
Daca macarau s-ar fi putut cala pe pod atunci o macara de 100t ar fi fost suficienta(locomotiva cantareste 80t, vagonul 40t), insa ca sa calezi macaraua in vale inseamna ca au calculat pozitia bratului fata de locul de calare, au impus sarcina in acea pozitie la 100t(harnasamentul de ridicare mai are si el cateva tone), iar macaraua care a putut indeplini cerintele a reiesit ca este una de 600t.
550T-crane-load-chart.png (102.43 KB; downloaded 3659 times)

 


Re: Accidente si incidente in Romania TibiV

Sa nu uitam ca pentru o calare corecta, sub calele macaralei trebuie sa se asigure un sol "beton"...

Avem pe forum video cu macaraua cu pricina la instalarea grinzilor pe A3 Gilau si A1 Branisca...
Calele NU erau erau asezate pe pamant...

 


Re: Accidente si incidente in Romania misterr

TibiV wrote:
La benzinari a postat cineva urmatorul link FB  https://www.facebook.com/story.php?story_fbid=2050326788351623&id=100001229643404

Video nu am cum sa-l postez, dar iti ridica parul in cap....
Pun doar comentariul autorului postarii:

Marţi, 17 iulie 2018 - Episodul 1

Aşteptăm trenul în Gara de Nord ca să ne ducă la Braşov. Din locul unde stau văd o traversă de beton strîmbă. Mă apropii şi observ că parcă şurubul de care se fixează şina de ea e slăbit. Cobor pe terasament şi îl ating cu mîna. Il apuc cu două degete şi îl trag cu totul afară la fel de uşor ca atunci cînd iei periuţa de dinţi din paharul de plastic de pe etajera din baie. Mai încerc cîteva şi îi spun Mihaelei să filmeze, repede, ca să apucăm cîteva cadre pîna trage trenul.
Din şapte suruburi luate la rînd, doar unul singur nu se mişcă la simpla atingere cu degetul, al optulea a ieşit cu totul după cum veţi vedea în imaginile filmate.
Şi reţineţi că asta se întîmpla în Gara de Nord din capitala ţării, la cap de linie, unde trenurile se deplaseaza încet pe acea porţiune, la viteza pasului. Ce-o fi oare pe parcurs?
Să facă din asta cineva o propoziţie care să conţină cuvintele următoare: o mare catastrofă, sute de morţi, tragedie, mutilaţi, sînge, groază, coşmar...



Pericol în Gara de Nord din Capitală. Şuruburile care ţin calea ferată se desprind la o simplă atingere

VIDEO: https://vod2bp.antenaplay.ro/antena1/2018/08/22/588b0f093ba1f9efa72957afd9cb91371aa334d17f7d201460733a9d343f6e0e_360p-wide.mp4/index.m3u8

Mai multe şuruburi din apropierea depoului ies, la o singură atingere, din locurile unde ar trebui să stea bine prinse. Un călător a filmat imagini care ar trebui să le dea de gândit reprezentanţilor CFR. Iar reporterii Observator au făcut un experiment - atenţie, fără a pune în pericol siguranţa transportului pe calea ferată. Puşi în faţa imaginilor şi a realităţii din teren, responsabilii pentru siguranţa infrastructurii au venit cu explicaţii incredibile.

Am mers în Gara de Nord pentru a verifica dacă sunt sau nu şuruburi slăbite, fără a pune în pericol siguranţa transportului pe calea ferată.

La doar câţiva metri de locul unde trag trenurile, se merge cu o viteză destul de mică, dar şuruburile care ţin şinele aproape că ies, efectiv, doar la o simplă atingere.

Înainte să mergem să anunţăm personal neregulile descoperite, vin către noi chiar responsabilii cu siguranţa căilor ferate.

Se apropie şi câţiva agenţi de pază paşnici şi primim prima explicaţie.

DISCUŢIE REPORTER - ANGAJAŢI CFR:

- Pericol e când, consecutiv, trei şuruburi sunt desprinse sau se desfac.
- Şi dacă sunt unul cu unul, nu e niciun pericol.
- Nu!

Explicaţia nu ne convinge. Iar domnii spun că nu au mandat să ne explice mai multe. Căutăm un punct de vedere avizat.

RAMIRO FELIX, secretar general al Federaţiei Mecanicilor de Locomotive din România:
Cred că a făcut o glumă. Teoretic, toate şuruburile trebuie să fie strânse. Nu există 3 şuruburi da, unul nu. Din moment ce sunt acolo ele trebuie strânse.

Primim şi o reacţie oficială de la CFR. Personalul feroviar face periodic verificări ale elementelor de prindere, iar concluziile arată că nu este afectată siguranţa circulaţiei.

RAMIRO FELIX, secretar general al Federaţiei Mecanicilor de Locomotive din România:
Acest lucru nu ar fi permis pe un tronson de cale ferată unde un tren circula cu 120km/h pentru că s-ar deplasa şina şi poate deraia trenul sub ea.

În urmă cu 10 zile, un tren a deraiat în apropiere de Craiova. E adevărat, nu din cauza şuruburilor desprinse. Ci din cauza unui mecanic băut care a ignorat semaforul roşu şi a intrat pe o linie moartă.

După 10 zile, CFR anunţă că abia se începe tăierea vagoanelor.

ANDREI NECIU, CFR Telecomunicaţii:
De-abia un vagon cred că l-au scos, dar dacă vă uitaţi aici, mai sunt vreo 6 vagoane, din 7 câte au fost.

S-a hotărât că o macara pe şine nu poate ajuta la evacuarea vagoanelor. Trebuie una rutieră. Amplasată sub pod. Doar că nu avem. Aşa că e nevoie să aducem una din străinătate. În tot acest timp, circulaţia trenurilor dintre Craiova-Timişoara şi Craiova-Bucureşti este deviată. Iar oamenii ajung la destinaţii cu întârzieri de zeci, uneori sute de minute.

Un tren Interegio, care a plecat din Bucureşti către Lugoj, ar fi trebuit să treacă pe linia afectată de trenul deraiat, dar a fost deviat.

Se circulă foarte greu din cauza devierii. Pentru că a ocolit de la Piatra Olt şi am avut întârziere de două ore, de exemplu, aseară de la Bucureşti, explică un călător.

La casele de bilete din Gări, oamenii cer explicaţii.

Să luăm autobuzul, ar fi recomandarea primită de pasageri.

Este una dintre soluţiile temporare găsite de CFR. Iar în lipsa unei alternative, oamenii se înarmează cu răbdare şi se conformează.

CFR a anunţat astăzi, printr-un comunicat, că toată procedura de eliberare a căii ferate afectate în localitatea Cârcea, din Craiova, va dura până pe 4 septembrie.

 


Re: Accidente si incidente in Romania misterr

Noi detalii in cazul trenului deraiat din Dolj! Ce au descoperit anchetatorii despre mecanicul trenului!





Informatii socante apar in ancheta trenului de marfa deraiat pe o linie feroviara din judetul Dolj. Potrivit procurorilor, mecanicul trenului ar fi anulat toate sistemele de siguranta ale locomotivei. Reprezentantii CFR anunta ca circulatia pe magistrala Craiova - Caracal va putea fi reluata abia in luna septembrie.

Detalii în VIDEO: https://cdn7.onnetwork.tv/hls/6/8/68277/480p.m3u8

Tare aia cu „ar fi izolat anumiți induși electrici ai trenului”... Sau „a tăiat plumbul de la pedală”...

 


Re: Accidente si incidente in Romania shoppy

Evident ca nu se caleaza asa, pe pamant cu iarba, de aceea au si spus ca se construieste platforma.

 


Re: Accidente si incidente in Romania Gabi23

EA 833 de la CFR Marfă, a ars în această dimineață în județul Prahova.

Sursa: https://www.observatorulph.ro/eveniment ... ga-pantazi
Autor: Roxana Tănase

Locomotiva unui tren marfar, care transporta 27 de vagoane cu benzină și motorină, a luat foc pe un câmp de lângă Pantazi
Pompierii militari au fost în alertă, după ce o persoană a sunat la 112 și a anunțat că locomotiva unui tren marfar, care transporta 27 de vagoane cu benzină și motorină, a fost cuprinsă de flăcări.
Incidentul a avut loc sâmbătă dimineață, în timp ce trenul marfar se deplasa pe direcția Brazi - Fetești, pe un câmp din apropierea localității Pantazi, comuna Valea Călugărească, potrivit ISU Prahova.
Având în vedere că trenul era încărcat cu combustibil, la fața locului s-au deplasat mai multe echipaje de pompieri, cu trei autospeciale cu apă și spumă și cu o ambulanță Smurd.
Incendiul s-a manifestat inițial la nivelul compartimentului motor, iar ulterior a cuprins întreaga locomotivă. Ca primă măsură, pentru a evita ca focul să se întindă, s-a reușit decuplarea locomotivei de cele 27 de vagoane
După mai bine de o oră, incendiul a fost lichidat, urmând ca locomotiva să fie transportată în Gara Est, a anunțat ISU Prahova.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Accidente si incidente in Romania Utilizator anonim

Si cateva imagini cu locomotiva, de acelasi autor.
https://www.observatorulph.ro/viata-pra ... in-prahova

 


Re: Accidente si incidente in Romania shoppy

O isprava mai veche dar pe care nu o stiam:


 


Re: Accidente si incidente in Romania TibiV

http://www.gds.ro/Local/2018-08-22/incr ... ul-carcea/

Încă din ziua în care a provocat accidentul, poliţia a descoperit că mecanicul de 50 de ani, din Drăgăşani, avea o alcoolemie de 0,72 mg/l alcool pur în aerul expirat. Însă, surse din anchetă au declarat pentru GdS că faptul că a consumat alcool nu ar fi fost singura problemă.

Mecanicul a făcut lucruri inexplicabile în timp ce se afla în locomotivă. „Trenul era echipat cu anumiţi induşi mecanici care au rolul de a frâna automat trenul care nu opreşte la semnal. Însă, în timpul anchetei s-a descoperit că mecanicul izolase aceşti induşi, iar impulsul electric nu şi-a mai făcut treaba pentru a se opri automat trenul. De la semnalul de intrare şi semnalul de ieşire, între care mecanicul ar fi trebuit să oprească erau 1.359 de metri, deci ar fi avut timp să îl oprească de zece ori.

De asemenea, o altă neregulă gravă care a fost găsită în locomotiva pe care o conducea mecanicul este aceea că plumbul de la dispozitivul care verifică mecanicul să nu adoarmă era tăiat. Practic, este vorba despre o pedală pe care mecanicul trebuie să bată cu piciorul o dată la aproximativ 30 de secunde. Dacă nu se întâmplă acest lucru, trenul se opreşte automat. Însă, cel mai probabil mecanicului i-a fost greu să apese acea pedală la 30 de secunde şi i-a tăiat plumbul pentru a nu mai fi nevoie să o acţioneze“, au declarat surse din cadrul anchetei pentru GdS.

Aceleaşi surse spun că mecanicul trenului care a deraiat pe viaductul Cârcea a recunoscut că a băut două beri, una în staţia de la Roşiori şi alta la Caracal, chiar în locomotivă, pentru că a staţionat un timp mai îndelungat. Însă, rezultatul etilotestului a arătat o alcoolemie de 0,72 mg/l, iar specialiştii susţin că o persoană care consumă patru beri de câte 500 ml fiecare va avea o alcoolemie de aproximativ 0,57 grame la mie. Acest lucru înseamnă că mecanicul a băut mult mai mult decât a declarat. „E o crimă să consumi alcool atunci când trebuie să conduci o locomotivă. Mecanicul are o responsabilitate foarte mare. În afară de paguba mare pe care a produs-o, acesta şi-a pus viaţa în pericol. Este, practic, o minune că nu a păţit nimic la cum a arătat accidentul. În plus, a pus în pericol şi viaţa altor oameni care circulau cu trenul. Se putea întâmpla o catastrofă şi mai mare“, a declarat un reprezentant al CFR Infrastructură. Cu toate acestea, mecanicul a sfidat orice regulă, fără să se gândească la consecinţe.

 


Re: Accidente si incidente in Romania TibiV

(VIDEO) IMAGINI SPECTACULOASE filmate deasupra accidentului feroviar de la Cârcea. A ajuns macaraua care va asambla colosul de 600 de tone ce va îndepărta locomotiva și vagonul de pe pod

Lucrările sunt în toi la trenul deraiat de la Cârcea. O macara care are peste 60 de metri înalțime a fost adusă pentru a asambla colosul de 600 de tone ce va ridicare vagonul și locomotivă rămase suspendate pe pod. Macaraua a ajuns pe platforma existentă și sâmbătă dimineață era apregătită pentru intervenție.



Zilele imediat următoare va ajunge și macaraua mult așteptată și se va lucra la îndepărtarea locomotivei și vagonului ce aparțin Grupului Feroviar Român. În funcțe de cât de repede va avansa intervenția, se va stabili și când se va putea relua traficul feroviar. Nu se va putea respecta însă termenul de 4 septembrie pe care îl oferiseră zilele trecute cei de la CFR Infrasctructură ca fiind cel de intrare în normalitate a traficului feroviar în zonă.

Macaraua va fi amplasată pe o platformă de mari dimensiuni. A fost săpătă o fundație de aproape 2 metri care a fost apoi umplută cu pietriș, balast și resturi din materiale de construcții. În următoarea perioadă vor avea loc probe pentru a exista siguranța că platforma poate susține greutatea macaralei.

Problema podului de la Cârcea a devenit una de interes național. Consecințele accidentului produs de mecanicul de locomotivă ce a pătruns pe o linie în lucru, a deraiat opt vagoane de tren și a distrus podul de cale ferată sunt extrem de grave pentru întreaga circulație feroviară națională. Întârzierile au afectat mersul trenurilor și aduc zilnic pagube financiare enorme pentru CFR Călători.

Traficul feroviar în zonă se va relua, însă trenurile vor circula pe porțiunea pe care are a avut loc incidental feroviar, cu viteză redusă.

https://www.ziaruldecraiova.ro/video-ajuns-macaraua-imagini-spectaculoase-filmate-deasupra-accidentului-feroviar-de-la-carcea-utilajul-de-600-de-tone-va-indeparta-locomotiva-si-vagonul-de-pe-pod

De fapt, "macaraua mult așteptată" a sosit. Cel putin partea inferioara, adica senilele si corpul dintre ele (nu stiu cum se numeste, poate ne ajuta danutzu...) .
Se vede cel mai bine in al doilea video al celor de la Ziarul de Craiova...

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Accidente si incidente in Romania Utilizator anonim

E modelul de macara utilizat si la TBMurile M5.

m5 macara.jpg (130.91 KB; downloaded 3181 times)

 


Go to page:  1  ... 29 30 31 32 33 34 35  ... 68
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Știri, evenimente, discuții și documentații feroviare  • 
Choose destination

Since our 2288 forum members have written 421278 posts in 5248 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use