Transportul feroviar în RomâniaȘtiri, evenimente, discuții și documentații feroviareExpoziții, simpozioane și proiecte feroviare

 

Topic: Expoziţia Tezaur de Istorie, Cultură și Tehnică Feroviară(20

85 posts, 39033 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7
 
 

📖 Pagination options
  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Expoziţia Tezaur de Istorie, Cultură și Tehnică Feroviar Utilizator anonim

Locomotiva "Calugareni" cu numarul 43, face parte dintr-un lot de 5 locomotive cumparate in anul 1869 din Marea Britanie, de la firma Canada Works Birkenhead. Toate 5 au fost scoase din serviciul normal si utilizate doar pentru manevre, in perioada 1900-1930, cand in urma casarii a 4, singura salvata a fost 43 "Calugareni".
Numele celor 5 locomotive: 40 - Topolnita, 41 - Bratesul, 42 - Razboieni, 43 - Calugareni si 44 - Mihai Bravu.

43.JPG (523.8 KB; downloaded 6336 times)

 


Re: Expoziţia Tezaur de Istorie, Cultură și Tehnică Feroviar Andrei Irimescu

Trenul special cu oprire in Cernavoda Pod.A stationat 69 minute acolo,si a ajuns cu o intarziere de 5 minute in Constanta.


 


Re: Expoziţia Tezaur de Istorie, Cultură și Tehnică Feroviar andrei11

N-am inteles la ce te referi, sorry  :o

 


Re: Expoziţia Tezaur de Istorie, Cultură și Tehnică Feroviar Andrei Irimescu

andrei11 wrote:
N-am inteles la ce te referi, sorry  :o

Pai ce nu ai inteles?Acesta e trenul special care a stationat timp de 69 de minute in statia Cernavoda Pod pentru ca personalitatile si staff-ul din CENAFER sa poata admira Podul Anghel Saligny.Calatoria a fost organizata cu ocazia aniversarii a 75 de ani de la infiintarea Muzeului Ceferistilor.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Expoziţia Tezaur de Istorie, Cultură și Tehnică Feroviar Utilizator anonim

Evenimentul s-a incheiat in aceasta seara, multumim tuturor organizatorilor pentru acesta, urmeaza ca maine sa fac un tur full al evenimentului cu foto si informatii de la fata locului. Pana atunci cateva fotografii, a fost soare, a plouat, lumea a venit in grupuri numeroase mai ales astazi, iar incidente nu au fost prea multe, doar din pacate destul de multi copii s-au jucat aiurea la butoanele locomotivelor.

img (1).JPG (376.17 KB; downloaded 6142 times)


img (2).JPG (439.37 KB; downloaded 6139 times)


img (3).JPG (457.62 KB; downloaded 6141 times)


img (4).JPG (317.59 KB; downloaded 6139 times)


img (5).JPG (475 KB; downloaded 6139 times)


img (6).JPG (400.73 KB; downloaded 6140 times)


img (7).JPG (403.2 KB; downloaded 6139 times)


img (8).JPG (320.26 KB; downloaded 6144 times)

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Expoziţia Tezaur de Istorie, Cultură și Tehnică Feroviar Utilizator anonim

Voi incepe turul promis al expozitiei, cu mentiunea ca imi va lua o zi doua sa va pun tot ce consider ca merita.
Astfel incep cu ED 048, parte a seriei de locomotive modernizate de IRLU cu echipamente Promat, incepand cu anul 2006. Modernizarea consta in eliminarea sistemului de actionare reostatic si a comenzii analogice, cu relee si echipamente mecanice, toate echipamentele montate pe locomotive fiind noi, actionarea realizandu-se cu ajutorul controlului electronic. Se implementeaza diagnoza in timp real, toate informatiile necesare fiind afisate pe display-ul din postul de conducere. De asemenea se implementeaza si sistemul de viteza impusa. Calitativ produsul este unul performant, dar cu unele neajunsuri la partea sistemului de antipatinare.
ED 048 este modernizat in anul 2013 la IRLU Pascani.
Primele EDuri au fost realizate la IRLU Craiova, ulterior a inceput realizarea acestora si la IRLU Pascani, in prezent se afla in lucru masinile 053 la IRLU Pascani si 054 la IRLU Adjud. IRLU Adjud a preluat productia de la Craiova, incepand cu ED 054.
In prezent din seria 001-052 nu exista nicio locomotiva care sa fi stat mult defecta sau care sa fi trecut prin primul RR dupa modernizare.

In imagini locomotiva pe soare si ploaie, postul de conducere, sala masinilor, blocul de protectie si convertizorul pentru servicii auxiliare.

ED 048 (1).JPG (485.02 KB; downloaded 6111 times)


ED 048 (2).JPG (445.22 KB; downloaded 6113 times)


ED 048 (3).jpg (391.49 KB; downloaded 6112 times)


ED 048 (4).JPG (239.56 KB; downloaded 6111 times)


ED 048 (5).JPG (345.3 KB; downloaded 6112 times)


ED 048 (6).JPG (221.44 KB; downloaded 6114 times)


ED 048 (7).JPG (413.83 KB; downloaded 6111 times)


ED 048 (8).JPG (414.98 KB; downloaded 6112 times)

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Expoziţia Tezaur de Istorie, Cultură și Tehnică Feroviar Utilizator anonim

040-EC-001, fosta 43-0001-8, este prima locomotiva LE 3400 kW adusa in anul 1973 de la Rade Konkar. Aceasta a fost in serviciul activ al depoului CFR Marfa Fetesti pana la inceputul anului 2009 cand a intrat in conservare, fiind planificata pentru a intra in patrimoniul tehnic si trimisa la restaurare. Aceasta a stat conservata pana in iulie 2013 cand a fost preluata de echipa depoului Dej care a lucrat la ea, ajungand din nou functionala si fiind introdusa in patrimoniul tehnic national. Alaturi de aceasta se dorea restaurarea si a unui LE 5100 kW, EA 007, dar din pacate aceasta a fost inclusa in programul de modernizare ED seria 474. Despre 040-EC-001 o sa revin cu informatii tehnice si in topicul dedicat.

O serie de fotografii cu exteriorul si postul de conducere.

001 (1).JPG (327.06 KB; downloaded 6110 times)


001 (2).JPG (305.63 KB; downloaded 6094 times)


001 (3).JPG (477.75 KB; downloaded 6094 times)


001 (4).JPG (447.24 KB; downloaded 6098 times)


001 (5).JPG (465.14 KB; downloaded 6099 times)


001 (6).jpg (415.1 KB; downloaded 6094 times)


001 (7).JPG (377.78 KB; downloaded 6095 times)


040-EC-001 15.06.2014 (33).JPG (406.33 KB; downloaded 6085 times)

 


Re: Expoziţia Tezaur de Istorie, Cultură și Tehnică Feroviar AlexD

Despre EA 007 pot spune ca nu a mai ramas nimic din ea, deja e doar cutia pregatita pentru sablare. Ce pot spune din discutiile avute la fata locului cu reperzentantii de la expozitie e ca se incearca salvarea EA 0012 care e inca 95% originala ASEA.
Sa le uram scces pe aceasta cale :)

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Expoziţia Tezaur de Istorie, Cultură și Tehnică Feroviar Utilizator anonim

012 este conservata de cativa ani in remiza Sighisoara, acum fiind inchisa il hala in locul lui 831.



 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Expoziţia Tezaur de Istorie, Cultură și Tehnică Feroviar Utilizator anonim

Continui cu cele 3 automotoare Malaxa.
Primul, 78-0773-8, construit in anul 1949 si recarosat in anul 2004 la Marub SA, apartine de CFR SA si este garat in depoul BcT. Este echipat de protocol si circula doar cu ordin special, pentru comisii si membrii ai ministerului sau CFR SA la vizite de documentare sau alte actiuni interne. In urma modernizarii si recarosarii, motorul Malaxa a fost inlocuit cu un motor Maybach MB 836 B. De asemenea a fost echipat cu un grup generator pentru alimentarea serviciilor auxiliare.

78-0773-8 (4).JPG (224.96 KB; downloaded 6030 times)


78-0773-8 (3).JPG (384.97 KB; downloaded 6028 times)


78-0773-8 (2).JPG (432.41 KB; downloaded 6033 times)


78-0773-8 (1).JPG (133.34 KB; downloaded 6030 times)

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Expoziţia Tezaur de Istorie, Cultură și Tehnică Feroviar Utilizator anonim

78-0792-8, este si el tot al CFR SA si se utilizeaza in acelasi scop ca si precedentul. La fel este gazduit in depoul BcT. De-a lungul timpului si el a avut parte de imbunatatiri si recarosare. Este construit in anul 1961.

792 (1).JPG (424.37 KB; downloaded 6027 times)


792 (2).JPG (470.49 KB; downloaded 6030 times)


792 (3).JPG (428.21 KB; downloaded 6028 times)

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Expoziţia Tezaur de Istorie, Cultură și Tehnică Feroviar Utilizator anonim

78-0751-1, este singurul din serie care are forma diferita, forma data dupa automotorul MAV denumit "Arpad". A fost construit la Astra Arad cu piese Ganz. In prezent apartine de CFR SA si este utilizat in special pentru testarea sistemelor INDUSI.

751 (1).JPG (467.73 KB; downloaded 6024 times)


751 (2).JPG (401.82 KB; downloaded 6022 times)

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Expoziţia Tezaur de Istorie, Cultură și Tehnică Feroviar Utilizator anonim

85-0102-5 (sau LDH45-345 in numerotatia veche). Nu a fost adus special pentru expozitie, scopul principal fiind tractarea ramei IVA adusa pentru a fi expusa. Totusi putem spune despre acesta ca este modernizat si remotorizat in anul 2012 la FAUR. Vechiul motor a fost inlocuit cu un motor de generatie noua, tip Caterpillar.

102 (1).JPG (484.09 KB; downloaded 6019 times)


102 (2).JPG (499.11 KB; downloaded 6020 times)


102 (3).JPG (473.52 KB; downloaded 6018 times)

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Expoziţia Tezaur de Istorie, Cultură și Tehnică Feroviar Utilizator anonim

Rama IVA (Intreprinderea de Vagoane Arad), devenita in prezent societate comerciala, Astra Arad. Numarul de inventar 115, face parte din lotul de 252 rame, totalizand 504 vagoane, construite in perioada 1978-1992. Este cam singura rama care a putut fi vazuta in starea ei normala, fara grafitti, fiind revopsita si pazita pentru acest eveniment. Ramele de acest timp sunt in curs de retragere din circulatie odata cu sosirea noilor trenuri CAF, din aceasta vara vor ramane active doar 10 trenuri formate din cate 2-3 rame, in exploatare pe Magistrala 4.

115 (1).JPG (463.69 KB; downloaded 6001 times)


115 (2).JPG (386.82 KB; downloaded 6002 times)


115 (3).JPG (430.3 KB; downloaded 6004 times)


115 (4).JPG (442.23 KB; downloaded 6002 times)


115 (5).JPG (439.05 KB; downloaded 6007 times)


115 (6).JPG (501.56 KB; downloaded 6003 times)


115 (7).JPG (387.39 KB; downloaded 6002 times)


115 (8).JPG (205.71 KB; downloaded 6006 times)


115 (9).JPG (312.62 KB; downloaded 6002 times)


115 (10).JPG (289.44 KB; downloaded 6001 times)


115 (11).JPG (450.82 KB; downloaded 6003 times)

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Expoziții, simpozioane și proiecte feroviare  • 
Choose destination

Since our 2288 forum members have written 421244 posts in 5247 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use