Zona metropolitană BucureștiGeneralități despre transportul în comun din București și Ilfov

 

Topic: Discuții diverse despre transportul în comun

2077 posts, 523669 views
 
Go to page:  1  ... 87 88 89 90 91 92 93  ... 149
 
 

📖 Pagination options
Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures Victor92

Dar de ce sa desfiintezi autobaza Floreasca in conditiile in care nu ai un alt garaj ?

Sa vedeti ce haos o sa fie daca se adevereste imprastierea autobuzelor de la Pipera.

 


Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures aztec

Cum de ce?
Pai stii cat valoreaza Floreasca si Victoriei in posesia cui trebuie...nu a STB-ului?
Ce turnuri se pot face, si cat profit...
Normal ca trebuie rezolvat pana in alegeri ca dupa aceea cine stie daca mai ies tot ei si sa nu ramana cu buza umflata..

Apropos...Floreasca avea o "baza externa" pe Barbu Vacarescu...unde acum se face un megabloc...
Care a fost aituatia terenului si cum de a disparut de la RATB?

 


Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures punmeister

La Floreasca vor sa faca o parcare.

 


Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures Gabi23

aztec wrote:
Apropos...Floreasca avea o "baza externa" pe Barbu Vacarescu...unde acum se face un megabloc...
Care a fost aituatia terenului si cum de a disparut de la RATB?

Din ce îmi amintesc a fost cedată la schimb pentru o suprafață de teren retrocedata din Autobaza Nordului...

 


Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures Florinds

punmeister wrote:
La Floreasca vor sa faca o parcare.

Cu o floare nu se face primavara...

 


Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures CiprianTRB

Transportul public bucureștean, locul 2 la nivel european. Mobilitatea și poluarea ne duc pe 13

Un surprinzător clasament făcut de Greenpeace România plasează transportul public bucureștean pe locul 2 din 14 la nivel european. Plasarea Bucureștiului pe un loc fruntaș se datorează însă exclusiv faptului că biletele sunt ieftine și că stațiile sunt dese. Tariful pentru o călătorie cu STB este cel mai redus din țară, pentru că nu a mai fost majorat de 12 ani, din considerente electorale.

Bucureştiul ocupă locul 2 din 14 într-un clasament european referitor la transportul public, datorită tarifelor scăzute, dar şi ca urmare a densităţii staţiilor, arată concluziile raportului “Mobilitate durabilă în Bucureşti. O evaluare bazată pe indicatori”, întocmit de Greenpeace România.

Locul doi ocupat de Bucureşti în domeniul tematic al transportului public este rezultatul preţurilor atractive şi al reţelei practice pentru utilizatori. Experienţa arată că atragerea oamenilor spre utilizarea transportul public şi menţinerea participării la transportul public depinde de diverşi factori precum tariful, acoperirea, frecvenţa, confortul şi fiabilitatea (…) Preţurile biletelor sunt foarte rezonabile la 2,8 lei (ceea ce este egal cu 0,59 eurocenţi) pentru o călătorie pe liniile urbane şi preorăşeneşti (care cuprinde două bilete, a câte 1,3 lei, respectiv 1,5 lei). Acest tarif este rezonabil, chiar şi dacă este ajustat ca pondere la cheltuielile pentru alimentaţia zilnică în Bucureşti”, se arată în raportul menționat.

Și aici laudele celor de la Greenpeace România se opresc. În continuare, autorii studiului subliniază faptul că Municipalităţii bucureștene îi lipseşte un sistem integrat de achiziţii de bilete, cum ar fi un card unic de transport public care să poată fi reîncărcat şi utilizat pentru toate tipurile de moduri de transport public.

”Cu toate acestea, pasagerii trebuie să cumpere în mod regulat mai multe bilete atunci când folosesc transportul în comun. Astfel, deşi Bucureştiul se află pe locul 2, îi lipseşte integrarea diferitelor tipuri de sisteme de transport public (autobuz, metrou, urban şi suburban). Pe de o parte, lipsesc staţiile intermodale, care combină diferite moduri de transport în comun, care sunt furnizate atât de operatori publici, cât şi de cei privaţi; pe de altă parte, oraşul nu oferă un sistem integrat de achiziţie a biletelor. În acest sens, atractivitatea transportului public poate fi crescută”, se menţionează în document.

Transportul public bucureștean, sub cel din Madrid

Potrivit cercetării, cele mai bune practici pot fi găsite în Madrid, unde Compania Municipală de Transport oferă o aplicaţie pentru dispozitive mobile, cunoscută sub numele de “MaaS Madrid”, care oferă informaţii combinate ale transportului public cu noi servicii complementare de mijloace de transport utilizate în comun. “Acesta aduce toţi furnizorii de servicii de mobilitate din Madrid într-un singur instrument, oferind astfel utilizatorilor un punct de contact pentru călătoriile cu mai multe mijloace de transport în comun”, notează sursa citată.

Aici, autorii studiului dau dovadă de necunoaștere. Și la București există aplicația pentru telefoane mobile ”Info STB” (disponibilă pe Android și IOs), care oferă informații în timp real despre circulația atât a mjloacelor de transport de suprafață operate de STB, cât și cea a trenurilor de metrou aparținând Metrorex. Ce-i drept, pentru alte moduri de transport sunt aplicații separate, cum ar fi Uber, Bolt, Yango, Clever Taxi sau Star Taxi.

Managementul mobilității. Londra pe primul loc, Bucureștiul la coada clasamentului

În ceea ce priveşte managementul mobilităţii, raportul Greenpeace relevă faptul că Londra, Copenhaga şi Amsterdam se clasează pe primele locuri, datorită combinaţiei de taxe ridicate pe oră pentru parcare, sistemelor accesibile de utilizare în comun a bicicletelor, a disponibilităţii aplicaţiilor de electro-mobilitate pentru smartphone-uri şi a schemelor de taxare a congestionării.

La coada clasamentului se află Budapesta, Roma şi Bucureşti, din cauza cotei mari de vehicule motorizate personale, a costurilor reduse de parcare pe oră, a puţinelor opţiuni de mobilitate, precum şi a ambuteiajelor. Roma, cu cea mai accesibilă parcare, are cea mai mare pondere a călătoriilor motorizate, urmată de Bucureşti. Pe de altă parte, Berlin, Bruxelles şi Viena, cu o accesibilitate similară a parcării, au o pondere mai scăzută a modurilor de transport cu motor decât Bucureşti.

Oraşe precum Copenhaga, Amsterdam, Zurich şi Paris oferă un număr relativ ridicat de biciclete utilizate la comun şi au, simultan, cote relativ reduse ale călătoriilor cu vehicule cu motor datorită dezvoltării unei infrastructuri pentru biciclete ameliorate şi sigure”, reiese din concluziile studiului.

Documentul de specialitate reprezintă o completare la clasamentul oraşelor din anul 2018 privind mobilitatea durabilă (Raportul “Living. Moving. Breathing”, realizat de Institutul Wuppertal) în care au fost analizate oraşe europene ca Berlin, Londra, Viena, Bruxelles, Moscova, Roma, Zurich, Paris, Amsterdam, Copenhaga, Oslo, Budapesta şi Madrid.

Bucureştiul a fost comparat cu celelalte oraşe în ceea ce priveşte transportul public, siguranţa rutieră, calitatea aerului, managementul mobilităţii şi mobilitatea activă, iar în ansamblu Capitala s-a clasat pe locul 13 din 14.

Transportul public bucureștean, cel mai ieftin din țară

Ultima scumpire a biletelor la transportul public bucureștean a avut loc în urmă cu 12 ani, în 2008. De atunci, din rațiuni electorale, niciun primar nu a îndrăznit să pună pe tapet o scumpire a biletelor.

Așa se face că, nu doar acum, la începutul lui 2020, ci începând cu mulți ani în urmă, în Capitală este cel mai ieftin bilet de transport în comun. La Oradea, de exemplu, un bilet pentru transportul urban cu tramvaiul sau autobuzul costă 3 lei (față de 1,3 lei în București), iar un titlu de transport valabil în zona metropolitană – între 3 și 6,5 lei (comparativ cu 1,5 lei în București-Ilfov). Abonamentul lunar costă 80 de lei, față de 50 de lei în Capitală.

La Cluj Napoca, un bilet cu două călătorii costă 5 lei, iar un abonament lunar – 138 de lei. La Iași, sistemul este ceva mai compex, în sensul în care se ține cont de zonă și de durata călătoriei. Astfel, un bilet valabil 120 de minute (cu mai multe mijloace de transport) într-o singură zonă costă 2,5 lei. Dacă călătoria are loc în două zone, tariful crește la 3,5 lei. Abonamentul unic lunar pentru cele două zone costă 110 lei, mai mult decât dublu față de Capitală.

În sudul țării, la Craiova, biletul vândut la chioșc costă 2 lei, cel cumpărat de la șofer – 2,5 lei, iar pentru traseele exterioare orașului – 3 lei. Un abonament unic lunar pe toate liniile costă 65 de lei. La 60 km de București, la Ploiești, biletul costă aproape dublu ca în Capitală – 2,5 lei. Abonamentul lunar poate fi cumpărat pentru suma de 122 de lei.

Biletele sunt mai scumpe și la Constanța – 1,5 lei pe călătorie, iar abonamentul costă 125 de lei. La Brăila, un bilet cu tramvaiul sau autobuzul în oraș costă 2 lei, iar unul de la Hipodrom până la Lacu Sărat – 4,5 lei. Abonamentul urban lunar este și el mai scump ca în București – 65 de lei.
Sursa: https://clubferoviar.ro/transportul-public-bucurestean/

 


Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures andrei11

Ciprian TRB, tu ai citit articolul sau ți s-a părut titlul interesant ?
Dar regulamentul forumului l-ai citit ? Taman ai încălcat un punct din el. Un punct sensibil.
Află că eu mi-am pierdut 5 minute din viață și am citit articolul.
Răspunsul mai jos :
bancuri-cu-blonde-2019-top-bancuri-cu-blonde-219.jpg (152.6 KB; downloaded 4111 times)

 


Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures CiprianTRB

Mi s-a părut interesanta prima parte a articolului, dar l-am pus pe tot pentru ca am crezut ca va fi interesant pentru cineva...
Dacă am încălcat regulamentul te rog sa ștergi postarea, nu se va mai repeta!

 


Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures andrei11

Cum am spus, e un articol scris de o blondă. Îl lăsăm așa.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures Utilizator anonim

Numai cand am vazut titlul si linkul mi-am dat seama de blondism  :twisted:

 


Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures essco

Nu stiu daca e topicul potrivit... Stau de la 10:48 in statia lui 55 Spitalul sf. Pantelimon, spre sf. Vineri. O sa scriu tot aici ora la care va veni tramvaiul. Mi se pare bataie de joc.
Parcarea Park&ride Pantelimon? Pentru ce sa lasi masina acolo? Ca sa stai 20 minute la 55?
LE: la 11.03 a venit.

 


Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures andrei11

E o excepție, îți spun eu.
1) Folosești în mod constant 55 - ul ? Dacă da știi foarte bine că vine odată la 11 - 12 minute.
2) Dacă ai avut nevoie întâmplător de 55 e valabil  ce ți-am scris la punctul 1.
3) Ori a fost un dop pe undeva ori e un tramvai lipsă.
4) Dacă luai 104 ajungeai aproximativ cam tot acolo.

 


Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures cosminduru

Eu aseară am stat 30 de minute la Rosetti pentru un 70. Nici măcar o retragere la Vatra Luminoasă, nimic. 66-uri din plin, 336 la fel, câteva spre Baicului dar în rest nimic.
E foarte frustrant să prinzi un gol din acesta.

 


Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures andrei11

Majoritatea nu aveți dreptate, aveți ( tot majoritatea ) telefoane inteligente, accesați
https://info.stbsa.ro/linii
și aflați poziția  reală în traseu a autobuzelor care vă interesează. Inclusiv timpul de sosire în stația respectivă.

 


Go to page:  1  ... 87 88 89 90 91 92 93  ... 149
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2288 forum members have written 421269 posts in 5248 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use