Zona metropolitană BucureștiGeneralități despre transportul în comun din București și Ilfov

 

Topic: Discuții diverse despre transportul în comun

2077 posts, 523621 views
 
Go to page:  1  ... 74 75 76 77 78 79 80  ... 149
 
 

📖 Pagination options
Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures punmeister

Utilizator anonim wrote:
Ca tot plang colegi de forum dupa nu stiu ce interioare SF sau scaune tapitate.

Pai aia e ideea, hibridele vor veni cu scaune tapitate :roll:

 


Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures Cristi N

Dar nici STB-ul nu face vreun pas in directia pedepsirii autorilor. Ce ii impiedica sa sa faca un protocol cu politia locala pentru cativa politisti in civil si apoi sa mediatizeze cat mai tare cazurile in care ii pune sa curete tot autobuzul sau platesc amenda?

 


Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures Albert

Din păcate cam asa arată unitățile de întreținere/curățare ale STB.In aceste locuri se țin vehicule noi de sute de mii de euro.Urmeaza sa vina autobuze electrice si hibrid,dar unde vor fi ținute aceste vehicule?Nu meritam nici scaune tapițate,nici interioare SF.Si nu călătorii sunt de vina,ci societatea.Nu poți da vina pe călători,dacă tu cureți 200-300 de autobuze cu aceeași matura.Imi imaginez cum vor arată scaunele tapițate după ce vor fi curățate cu acel “chit de curățare” demn de un oraș smart,asa cum se zice ca este Bucureștiul.
De ce sunt atat de murdare autobuzele din Bucuresti? Iata modul incredibil in care se face curatenie. Bataie de joc fata de calatori si angajati.

V-ati intrebat vreodata de ce autobuzele si tramvaiele din Bucuresti sunt, in permanenta, atat de murdare? Ei bine, raspunsul e simplu: din cauza ca oamenii care ar trebui sa le curete nu-si fac treaba.

Pe unii pur si simplu nu-i trage inima sa munceasca. Altii, insa, ar vrea sa isi faca meseria asa cum trebuie, dar n-au cu ce. De fapt, in Bucuresti, incredibil de murdare sunt nu numai autobuzele si tramvaiele, ci pana si bazele de lucru in care acestea ar trebui curatate.

Ziare.com va relateaza astazi, pe larg, despre conditiile inumane din depourile si autobazele in care muncesc cei care trebuie sa repare si sa curete mijloacele de transport in comun din Capitala.

Dupa ce tot mai multi bucuresteni au inceput sa se planga ca nu mai suporta mizeria din autobuze si tramvaie, Ziare.com i-a cerut Societatii de Transport Bucuresti


Desi societatea era obligata prin lege sa raspunda la intrebari in termen de 30 de zile, nici pana astazi n-am primit raspuns.

In plus, STB nu ne-a permis nici accesul in autobaze si depouri in care sa vedem cu ochii nostri cum se lucreaza la curatenia mijloacelor de transport in comun.

Totusi, Ziare.com a reusit sa afle in ce conditii se repara si cum se curata autobuzele si tramvaiele cu care circula bucurestenii.

In centrul Capitalei, tramvaiele se spala cu mopul, sub cerul liber

Cu toate ca afara e frig si burniteaza, angajatii STB de la un depou din centrul Capitalei sunt nevoiti sa curete tramvaiele sub cerul liber.


In curtea depoului, la un capat de sina, un barbat si o femeie - ambii imbracati gros, cu haine rufoase si labartate - asteapta sosirea vagoanelor prin care urmeaza sa deretice, in orele urmatoare.

Nestiind cine suntem si nici de ce am venit in curtea depoului, barbatul ne masoara din priviri, in timp ce isi indeasa pe cap un fes negru si scamosat. Apoi, cand vede ca tocmai activitatea lui ne intereseaza, ne spune cateva vorbe despre ce face.

Periile pentru curatat tramvaie nu pot fi folosite pe frig

Periile pentru spalat tramvaie nu pot fi folosite pe ger. Foto: Gabriel Kolbay

http://s2.ziareromania.ro/?mmid=f3d5855ea9348c4d0a

"Aici le curatam, dom'le. Uitati, aici, periile cu care se spala vagoanele. Bine, acum nu le putem folosi. Dupa ce da inghetul, periile nu se mai pun in functiune, ca s-ar strica sau ar putea afecta tramvaiul. Iarna ne descurcam cu ce avem pe aici", ne spune omul, aratandu-ne spre cateva maturi deja slinoase si o galeata murdara din plastic, pe jumatate plina.


Kitul de curatare al tramvaiului

http://s2.ziareromania.ro/?mmid=7e42955ea93e03423f

Kitul de curatare al tramvaiului: Cateva maturi murdare si o galeata cu mop. Foto: Gabriel Kolbay

Nici bine nu apuca omul sa ne spuna ce parere are despre faptul ca e nevoit sa munceasca in frig, cat e iarna de lunga, ca un vagon trage in capatul liniei, la curatat. Ca la un semn, atat barbatul, cat si femeia isi iau ustensilele murdare, urca in tramvai si se apuca de treaba.

El matura repede si apasat, strangand coada maturii cu amandoua mainile invinetite de frig. Ea vine din urma si spala podeaua cu mopul. Amandoi vorbesc tare si rad. Macar asa sa se mai incalzeasca! Din pacate, in ciuda efortului pe care-l depun - avand la dispozitie doar maturi, carpe si un mop - angajatii nu reusesc decat sa intinda mizeria pe care bucurestenii au lasat-o, de dimineata, in vagon.


Angajat al STB care matura tramvaiele

http://s2.ziareromania.ro/?mmid=d3b2c55ea9340bce06

Un angajat al STB incearca sa curete podeaua unui vagon cu o matura deja murdara. Foto: Gabriel Kolbay

Cat ai bate din palme, oamenii grabiti au terminat de maturat si spalat vagonul. De peretii plini de grafitti nu s-au atins inca. In plus, ramele geamurilor si unele dintre scaune sunt in continuare acoperite cu un strat de slin rezistent, depus in ani, care nu poate fi curatat cu o simpla carpa uda.

Chiar sa fi vrut, angajatii STB n-ar fi avut cum sa faca, intr-un timp atat de scurt, o curatenie ca la carte intr-un vagon atat de murdar. Ca sa-i scoata fata, cat de cat, ar avea nevoie de ustensile profesionale de curatat si de o multime de timp. Iar ei nu au, de fapt, de niciunele... Plus ca, tot lucrand in mizerie si frig, probabil ca nici nu-i mai trage inima sa lase totul luna, in urma lor.


Din nefericire, la acest depou, nu numai spalatoria improvizata pentru vagoane e murdara. In unele dintre halele in care se repara tramvaie e chiar mai rau decat afara. Iar mecanicii - imbracati in salopete decolorate si tocite de atata purtat - sunt nevoiti sa lucreze in aceste spatii mizere, in care parca nu s-a mai investit un leu de pe vremea comunismului...

Banc de lucru dintr-un atelier de reparatii de la depoul Victoria

http://s2.ziareromania.ro/?mmid=6453c55ea93589b459

Banc de lucru dintr-un atelier de la depoul de tramvaie. Foto: Gabriel Kolbay

Cu adevarat revoltator este, insa, modul in care arata toaletele depoului. Unele nu au nici macar lumina, iar in altele instalatiile sanitare sunt improvizate. Un singur lucru au in comun toate aceste spatii cu destinatie sanitara: sunt sufocate de un miros intepator de clor, care - pe langa ca iti irita simturile - nici macar nu reuseste sa acopere izurile fetide.


Instalatie sanitara improvizata, intr-o toaleta de la depoul Victoria

http://s1.ziareromania.ro/?mmid=7767855ea93d0947ab

Asa arata una dintre toaletele de la depou. Foto: Gabriel Kolbay

Dupa cateva zeci de minute petrecute aici, ne-am dat seama ca ar fi o minune ca dintr-un astfel de depou sa iasa in trafic un tramvai curat ca lacrima si mereu in stare tehnica optima.

Autobuzele se pot repara la 0 grade, dar se spala numai daca afara e cald

In conditii aproape la fel de grele lucreaza si angajatii STB de la o alta autobaza din centrul Capitalei.

Spre deosebire de primul depou, aceasta autobaza are o spalatorie acoperita. Cu toate astea, nici aici autobuzele nu se pot spala pe ger.

De fapt, spalatoria este ea insasi murdara si carpita de muncitori, astfel incat sa mai poata fi folosita o vreme.

Asa arata la interior, spalatoria de la autobaza Floreasca

http://s2.ziareromania.ro/?mmid=74a3c55ea9458affa8

Asa arata, la interior, spalatoria acoperita de autobuze. Foto: Gabriel Kolbay


Usile din tabla ale spalatoriei, spre exemplu, se inchid doar daca sunt legate cu sarma si stau deschise numai daca cineva le propteste cu caramizi.

Cat aruncam noi o privire in jur si ne intrebam cum ar putea o masina sa iasa curata dintr-o spalatorie atat de murdara, iata ca a si sosit un autobuz care trebuie igienizat.

Usile spalatoriei se inchid, dar numai legate cu sarma

http://s2.ziareromania.ro/?mmid=976be55ea9460e831a

Usile spalatoriei se inchid, dar numai daca sunt legate cu sarma. Foto: Gabriel Kolbay

Doi angajati - tot un barbat si femeie, ca si la primul depou - urca in masina si incep sa faca o curatenie sumara. Cu niste maturi luate de langa autobuz, din mizerie, cei doi incep sa curete podeaua masinii. Din curtea autobazei, atrasi de resturile maturate direct pe asfalt, se aduna langa masina cativa porumbei. Ba, unele dintre pasari, mai indraznete, chiar urca in masina, in cautare de resturi.


O matura lasata pe jos, in mizerie, e numai buna pentru curata un autobuz cu care calatoresc bucurestenii

http://s2.ziareromania.ro/?mmid=b79ec55ea946869a97

O matura lasata pe jos, in mizerie, e numai buna pentru curatat un autobuz cu care circula bucurestenii. Foto: Gabriel Kolbay

Spre deosebire de angajatii de la primul depou, cei de la aceasta autobaza nu-si vorbesc si nu rad cat matura podeaua autobuzului. Sunt mai in varsta si isi fac treaba cu ochii in pamant, satui parca de mizeria si de frigul in care stau, zi dupa zi.

Dupa ce termina de maturat in autobuz - adica dupa doar vreo 10 minute - angajatii strang resturile si le pun intr-o caldare mizerabila din plastic.

Kitul de curatare a autobuzelor de la autobaza Floreasca

http://s2.ziareromania.ro/?mmid=5697755ea94801fed7

Kitul de curatenie a autobuzului: O matura din plastic, un faras metalic murdar si o galeata uzata. Foto: Gabriel Kolbay

Fara sa curete grafitti-ul, ramele ferestrelor si manerele manjite de care bucurestenii sunt obligati sa se tina, in fiecare zi, in timpul calatoriilor cu autobuzul, salariatii se retrag in cabina paznicului de autobaza, unde se pot incalzi.


Mecanicii de autobuz n-au, insa, unde sa se retraga. In hala in care repara ei masinile, e la fel de frig ca afara. La adapostul anonimatului, oamenii ne spun ca in hala nici macar nu exista calorifere.

In plus - dupa ce ca sunt obligati sa munceasca zi de zi incotosmanati - au ajuns sa isi mai si cumpere scule, doar ca sa isi poata indeplini sarcinile de serviciu.

Iar cand au un moment liber, in loc sa se odihneasca, la caldura, pun si ei umarul la curatarea autobuzelor. Tot cu carpe si maturi, ca toti ceilalti.

Mecanicii spun ca in hala nu exista calorifere

http://s1.ziareromania.ro/?mmid=a2f4855ea948872082

Asa arata, la interior, cea de a doua autobaza. Foto: Gabriel Kolbay

Ce-i drept, atmosfera din hala e dezolanta. Peretii sunt coscoviti si infloriti de infiltratii, iar atelierul mecanic este un loc murdar si plin de scule vechi, separat prin niste pereti subtiri de restul halei.


In atelierul de reparatii e la fel de frig ca afara

http://s2.ziareromania.ro/?mmid=0d92855ea9498788be

In atelierul in care se repara autobuze e la fel de frig ca afara. Foto: Gabriel Kolbay

Printre autobuzele uzate, zace nemiscat si unul turcoaz, de curand cumparat de Primaria Capitalei de la societatea Otokar, cu sute de mii de euro. Momentan e nefolosit si curat. In curand, insa, ar putea ajunge la fel de murdar ca toate celelalte masini din garaj.

Un autobuz nou de la Otokar, care ar putea fi reparat si curatat in aceleasi conditii mizere

http://s1.ziareromania.ro/?mmid=b501855ea94a040ea2

Un autobuz nou care ar putea ajunge sa fie reparat si maturat in aceleasi conditii mizere. Foto: Gabriel Kolbay

Intrebarea este: ce viitor are transportul in comun din Capitala, in conditiile in care autoritatile nu reusesc, de atatia ani, nici macar sa spele asa cum trebuie autobuzele si tramvaiele cumparate din banii bucurestenilor si care ar trebui sa le asigure transportul in conditii civilizate si sigure din punct de vedere al sanatatii?

Sursa: http://m.ziare.com/social/de-ce-sunt-at ... to-1540950

 


Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures punmeister

Parca a mai fost publicat articolul pe aici.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures Tom

Faptul că la STB nu curge lapte și miere prin autobaze și depouri, este ceva ce știm deja de multă vreme. Dar nu e nevoie de arătat spre STB, orice garaj indiferent al cărei societăți este, are toalete murdare, chiar dacă are și scaune de WC, nu acel WC turcesc din fotografie, dar mulți angajați se comportă de par'că ar fi WC-ul din fundul curții lor.
Însă mi se pare cam ciudat (poate o să spuneți "conspiraționist"), faptul că ziaristul insistă în mod dubios doar pe depouri și autobaze care n'au mai pupat o renovare din 1900 toamna, dar se vorbește peste tot și se bate monedă în folosul cui trebuie despre valoarea terenului de sub ele. A prezenta ca exemplu buda din depoul Bonaparte (zis și Victoria) sau o hală obscură din autobaza Floreasca, mi se pare o exagerare intenționată. Par'că ar spune: "demolați-le odată și vindeți terenul lui Mitică Prostanda, să facă un bișniț-sentăr acolo". De ce nu se duc la Obregia sau la depoul Alexandra, Dudești, Militari, Giurgiului? De ce nu s'au dus și pe la depoul Giulești să tragă 3-4 poze până îi aleargă agenții de pază de la Circus Neobișnuitus sau ce mai e acum pe acolo? Ar fi interesant de urmărit dacă în presa de profil economic nu apar în aceeași perioadă articole despre o "bombă imobiliară" de sub niște "dărăpănături" de autobaze și depouri STB, iar ca dovadă că nu-și valorifică (pe piața lor "liberă") acest potențial, e prezentat modul cum se dă cu o mătură murdară prin otobele și traivane.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures Utilizator anonim

Si asa am intinerit cu vreo 20 de ani :)

LRM_EXPORT_168504526790698_20190416_213501996.jpeg (959.26 KB; downloaded 3464 times)

 


Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures andrei11

Fals, este vorba de anul 2099 !

 



Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures punmeister

Ne-am intors in era DAC :)))))
20190421_190646.jpg (212.78 KB; downloaded 3160 times)

 


Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures Puss in Boots

Ba chiar TV sau Skoda Karosa :D Parca Dac a aparut mai dupa 71, spre 80.

 


Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures zapacitu

Uau! Mie mi se pare incredibil ca a ajuns in 1971! In programare "ora 0" este 1 ianuarie 1970... deci ca sa ajunga in ianuarie '71 (fara programare manuala) ar fi trebuit sa functioneze timp de aproape 13 luni de zile neprogramat...

 


Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures Cristy

Exista posibilitatea ca in viitor STB sa cumpere servicii de curatenie si igienizare a vehiculelor.
Pe 23/04/2019 au publicat un anunt de consultare a pietei: Servicii de spalare si igienizare vehicule pentru transport urban pe sine, autobuze si troleibuze

In caietul de sarcini se prevede si faptul ca ofertantul va trebui sa inlocuiasca statiile de spalare automata de tip vechi cu unele noi, pe cheltuiala sa, iar la finalizarea contractului vor ramane in proprietatea STB-ului. In plus, dupa iesirea din garantie a statiilor de spalare noi (cumparate in 2017-2019), ofertantul se obliga sa asigure mentenanta acestora.

Legat de curatarea propriu-zisa a vehiculelor, acestea vor trebui sa fie spalate in interior zilnic iar la exterior o data la 15 zile.
Pun in continuare detalii legate de programele de spalare:
ig1.PNG (135.33 KB; downloaded 2964 times)

ig2.PNG (264.25 KB; downloaded 2954 times)

ig3.PNG (191.22 KB; downloaded 2960 times)

Sp.Tehnica - Serv.de sp.si ig.pt.transp.pdf
Sp.Tehnica - Serv.de sp.si ig.pt.transp.pdf (845.29 KB; downloaded 201 times)

 



Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures cris_m

Nu e nici o minune, asta e normalitatea... daca de asta am ajuns sa ne minunam e "bine" :roll:

 


Go to page:  1  ... 74 75 76 77 78 79 80  ... 149
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2288 forum members have written 421263 posts in 5248 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use