Zona metropolitană BucureștiGeneralități despre transportul în comun din București și Ilfov

 

Topic: Discuții diverse despre transportul în comun

2084 posts, 531554 views
 
Go to page:  1  ... 69 70 71 72 73 74 75  ... 149
 
 

📖 Pagination options
  • IK4
  • Posted:
  •  

Re: Otokar Kent C - 12 IK4

Nu stam chiar rau cu infrastructura de tramvai, cu cateva exceptii corectabile pana la livrarea unui eventual prim lot de tramvaie noi. STB tocmai a achizitionat si un utilaj complex de intretinere a caii de rulare:




Daca proiectul CH/CA-PPC s-ar fi miscat in ritmul initial din 2006-2007, acum alta ar fi fost situatia. Dar chiar si asa, cu o mentenanta mai buna a parcului existent si cu avantajul gardurilor montate, numarul de calatori pe tramvaie va creste.

Cele 1000 de Citaro vor fi folosite in continuare, nu cred ca se pune problema casarii lor acum cand chiar si 4100 e pe strada.

 


Re: Otokar Kent C - 12 punmeister

IK4 wrote:
Cele 1000 de Citaro vor fi folosite in continuare, nu cred ca se pune problema casarii lor acum cand chiar si 4100 e pe strada.

Evident ca da. Pe liniile pe care nu vor circula Otokar vor circula doar Citaro Euro 4, iar Euro 3-urile vor migra pe cele 68 de linii regio.

 


Re: Otokar Kent C - 12 WT_fan06

IK4 wrote:
Interzicerea Diesel pentru transportul public? :lol: Vom avea Diesel si peste 50 de ani pentru ca e singurul care poate asigura mobilitate in situatii de urgenta. Daca din anumite "motive" reteaua electrica va fi la pamant iar tevile de gaz in aer, cateva cisterne cu motorina pot asigura mobilitatea / evacuarea populatiei.

Ai numit un caz particular, asta nu are nicio legătură cu transportul în comun de zi cu zi și nu pe asta se bazează toate studiile și tendințele de viitor. Dacă arunci un ochi în Europa, toți sunt DISPERAȚI (la propriu - nici nu știți cât de grav se pune problema sustenabilității acum) de efectele poluării. Oamenii mor, planeta se sufocă, iar în acest moment Europa nu mai stă degeaba. Nu m-ar mira ca în curând să oblige prin directivă europeană ecologizarea a tot ce înseamnă transport public, urmat de transport personal. Câteva aplicații ale diesel-ului rămân, dar sunt nișate. Full-electric este tehnologia viitorului. Noi acum 100 de ani de-abia reușeam să zburăm câțiva metri pe câmp - uite unde suntem acum. Istoria ne-a arătat că previziunile viitorului se realizează mult mai repede decât anticipasem, atât cu bune cât și cu rele, iar ritmul progresului crește exponențial. Așa că 2050 pare foarte, foarte departe...

Singurul motiv pentru care încă nu suntem OBLIGAȚI să trecem pe transport public electric, după părerea mea, e că autobuzele electrice DEOCAMDATĂ nu suplinesc decât 20-30% din aplicațiile diesel-ului. Până în 2020, procentul va fi mult mai mare, pe măsură ce se dezvoltă baterii mult mai bune, iar, în final, 100%, nu va mai exista reîncărcarea la capăt de linie, ci doar cea de peste noapte, în depou.

 


Re: Otokar Kent C - 12 punmeister

Primariile sunt obligate sa cumpere minim 30% vehicule electrice de la inceputul anului:
Decretul pentru promulgarea Legii privind promovarea transportului ecologic, care prevede obligaţia autorităţilor locale de a achiziţiona mijloace de transport în comun cu motoare electrice în proporţie de minimum 30% din necesarul achiziţiilor viitoare, a fost semnat joi de către Preşedintele Klaus Iohannis.

https://ziarulunirea.ro/primariile-obli ... ice-458189

 


Re: Otokar Kent C - 12 WT_fan06

Asta e semivrăjeală, am văzut... mă refer la interzicerea autobuzelor diesel, așa cum au un plan bine stabilit țările occidentale. Din 2025 nu mai au voie să cumpere diesel-uri, iar din 2030 nu mai au voie să circule diesel-uri. Despre asta vorbesc.

 


Re: Otokar Kent C - 12 andrei11

Măi oameni buni, autobuzele deocamdată NU stau în DEPOURI. Spuneții și voi autobază / garaj / cum vreți, dar nu depou. În depou stau locomotivele / tramvaiele.

 


  • IK4
  • Posted:
  •  

Re: Otokar Kent C - 12 IK4

In cadul acelei legi intra si troleibuzele si tramvaiele de care avem mare nevoie.
Si la autobuze, categoric viitorul va fi electric. Doar ca in prezent Bucurestiul nu este pregatit pentru asa ceva, avand probleme si cu punerea in functiune a unor banale autobuze Diesel.
Totusi sper ca prin suplimentarea adusa de cele 400 de autobuze noi, sa vedem o scadere a aglomeratiei astfel incat sa fie stimulati sa urce si o parte din cei care acum merg cu autoturismul, pentru o mica reducere a poluarii si o eventuala fluidizare a traficului.

@andrei11: Si troleibuzele stau in depouri, iar acel Plan de Mobilitate prevede ca si autobuzele electrice sa stea tot acolo.

 


Re: Otokar Kent C - 12 andrei11

Și crezi că au loc de tramvaie / troleibuze ? Sau UE dă directive să dispară troleibuzele / tramvaiele ? Oricum dacă apar autobuzele 100 % electrice era troleibuzelor va apune inevitabil.

 


Re: Otokar Kent C - 12 alexxd_31

Eu prefer dezvoltarea retelei de troleibuz / tramvai. La cat de aglomerat e orasul ,autobuzele electrice ar avea mari probleme. Pana nu se creeaza culoare unice pentru transportul public nu are rost sa discutam despre autobuze ectrice.

 


Re: Otokar Kent C - 12 WT_fan06

Sunt suficiente semne că troleibuzele vor rămâne pentru ceva timp prin preajmă. Voi da doar exemplul noii tehnologii "In Motion Charging" de pe noile troleibuze Cristalis, dar foarte multe orașe încă investesc în troleibuze, iar UE susține asta. Chiar dacă observăm că troleibuzele și autobuzele tind să devină unul și același mijloc (troleibuzele care folosesc autonomia sporită ca să parcurgă distanțe "neacoperite" de fire, iar autobuzele diesel devin electrice), totuși există o diferență între ele, cel puțin deocamdată.
Se observă rolul troleibuzelor atunci când primăriile (inclusiv București, deși mă mir) nu au în plan desființarea rețelei de troleibuz și înlocuirea ei cu electrice, ci cumpărarea de troleibuze noi cu autonomie, pentru extinderea liniilor.

 


Re: Otokar Kent C - 12 punmeister

Pai PMB a depus la inceputul lui noiembrie o cerere de finantare la ANPM pentru 100 de troleibuze cu autonomie de 20km.

 


Re: Otokar Kent C - 12 PaulIP

@IK4: Sper ca glumiti cand spuneti ca avem o retea si parc rulant de tramvaie (si troleibuze) decente... E mai proasta pana si raportat la anii '70-'80, daramite la alte orase europene din vest in prezent. Care orase europene din vest, apropo, nu "viseaza" la situatia noastra de pe hartie pentru ca o mare parte din Vest, spre deosebire de tarile comuniste, a cam dat cu piciorul la tramvaie si troleibuze incepand din anii '50. Unii si-au dat seama de greseala prin anii 2000 si au inceput sa dreaga busuiocul.
Cat despre parcul rulant, jumatate din tramvaie au nevoie urgenta de o revitalizare estetica si/sau tehnica. Nici cu unele Irisbus-uri nu mi-e rusine...

O cam dam pe ulei aici. Discutiile astea si-ar avea altundeva locul.

 


Re: Otokar Kent C - 12 adila

Acum inteleg de ce ne grabeam noi sa cumparam diesel si nu mai aveam rabdare pentru electrice. :popa:
Nu avem nici un pic de viziune. O sa ne omoare cu zile autobuzele si masinile astea pe combustibil fosil in general, da noi tot dastea cumparam. Nu ne-am gandit la viitor cand am facut aceasta achizitie.

 


Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures Puss in Boots

Otokarele mai mult de 15 ani nu vor fi folosite la capacitate sa zicem maxima. Pana atunci poate va avansa tehnologia si se vor lua si alte tipuri de autobuze. Deja in planuri tot apar fel de fel de electrice, cng, hibride etc.

 


Go to page:  1  ... 69 70 71 72 73 74 75  ... 149
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2301 forum members have written 422627 posts in 5265 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use