Zona metropolitană BucureștiGeneralități despre transportul în comun din București și Ilfov

 

Topic: Discuții diverse despre transportul în comun

2080 posts, 525796 views
 
Go to page:  1  ... 28 29 30 31 32 33 34  ... 149
 
 

📖 Pagination options
Re: Accidente / incidente survola

@Florinds: Pret călătorie in Germania, Friedrichshafen, autobuz Citaro (ca in București): 2,10 €.
Abonament săptămânal: 14 €.

 


Re: Accidente / incidente PaulIP

@survola: la cat de mari sunt salariile in Germania, 2.10 euro/calatorie e un mizilic... insa si civilizatia e alta!

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Accidente / incidente 133 313

Mai terminati cu comparatiile astea dupa ureche? Poate in Germania te duce Citaro de la Piata Resita la Piata Sudului si n-am aflat io.
Iar comparam mere cu prune.
P.S. E Citaro, ca Rocar daduse faliment proaspat, maxim un an de zile. P'atuncea bubuia economia, vorba unor clasici in viata, cu banii varsati de diasporeni. Si doar stiau prea bine cat de schimbatoare sunt vremurile. Acum nu stiu intre ce Isuzu si SOR sa mai aleaga. Fereasca sfantu' de bmc...

 


Re: Accidente / incidente Florinds

@survola, intrebam raportul dintre pretul abonamentului si si salariul minim si nu numai intr-o tara... pentru a face o medie. ce spui tu nu are nicio relevanta. cu abonamentul respectiv poti merge cu orice mijloc de transport?

 


Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures Cristy

Tramvaiele din Capitală, PERICOL pentru călători. Într-un vagon, o bucată de metal stă să cadă peste pasageri

Multe dintre mijloacele de transport în comun din Capitală sunt un coşmar pentru călători. Murdare, aglomerate, nesigure din punct de vedere al siguranţei pasagerilor, cam asta este imaginea autobuzelor, troleibuzelor şi tramvaielor din Bucureşti.

În ciuda faptului că, în Capitală, s-au achiziţionat mijloace de transport în comun noi, pe străzi încă mai circulă tramvaie vechi, care ar trebui scoase de mult din uz. Se pare însă că autorităţile rămân indiferente la pericolul la care îi expun pe cei care merg zilnic cu mijloacele de transport învechite. Însă nici călătorii nu sunt panicaţi de starea jalnică a tramvaielor.

Un călător a fotografiat recent starea jalnică în care se află vagonul unui tramvai de pe o linie foarte aglomerată din Capitală. Astfel, în imagine se vede cum o bucată dintr-un panou metalic s-a desprins şi stă sprijinită de scaune. Mai mult decat atât, pe acele scaune stau nişte copii, alături de un adult.

tramvai_86247600.jpg (187.01 KB; downloaded 2891 times)

http://www.romaniatv.net/tramvaiele-din...z3aEXL0h45

 


Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures crocodil

Daca nu ma insel in spatele acelui panou exista instalatie de 750v! Ce se intampla daca cineva baga mana acolo?

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures 133 313

Ghici vagonul (hint: Colentina). Dar de cand mama  :twisted: ului sta asa, ca nici nu-mi mai aduc aminte. Nu s-a gasit o cheie triunghiulara in tot depoul ala.

 


Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures PaulIP

171. E asa din martie (posibil si mai demult).
Asta e deja nesimtire crasa! Chiar trebuie sa se lase cu raniti sau mai rau (Doamne-Fereste!) ca sa se faca ceva?

 


Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures Gabi23

Dar ce pretențioși sunteți domne!  :ugeek: E de datoria călătorului să umble cu cheia pătrată la el  :lol:

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures Tom

Mi-e dor de ușile deschise de la panourile tehnice de la vagoanele EP/V3A. Tot 750V scria și pe ele.  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:

 


Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures dany

Începând cu 1 Iunie autobaza Titan a început transferul de șoferi către Pipera si Nordului din cauza lipsei de personal din aceste unități

 


Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures truscamihai

Cine spunea ca nu merg autobuzele cu usa deschisa la sofer ( pe linia 335 ). :D

 


Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures georgica2704

Neglijenţă sau abuz? Terenurile RATB sunt evaluate la 1 leu/lot.

Au stilouri cu peniţe de aur, cumpărate pe bani publici, dar nu au bani pentru a întreţine parcul auto! Cheltuiesc anual 360.000 de euro pe protocol - băutură, cafea şi prăjituri -, dar nu asigură securitatea în trafic a maşinilor. Cam aşa arată conducerea Regiei de Transport Bucureşti, cu zeci de ilegalităţi, prin oglinda unui raport al Corpului de Control la Primului Ministru. Credeţi că îi pasă cuiva de raport ?
Sindicatul Regiei de Transport Bucureşti (RATB), regie autonomă subordonată Primăriei Municipiului Bucureşti, a anunţat săptămâna trecută că şoferii sunt hotărâţi să intre în grevă generală, în prima parte a acestei veri, din cauză că situaţia parcului auto este dezastruoasă. Mai exact, starea maşinilor este atât de proastă încât pune în pericol viaţa călătorilor şi a conducătorilor auto. Mergi cu tramvaiul?
Rişti să mori! Cel puţin o dată pe an un tramvai deraiază singur de pe şine. Cum s-a ajuns în această situaţie: nu s-au făcut investiţii, respectiv nu s-au cumpărat maşini noi şi nu au fost achiziţionate piese de schimb pentru maşinile vechi. De ce? O investigaţie realizată de Corpul de Control al Primului Ministru la RATB, în perioada ianuarie 2010-decembrie 2012, arată că lucrurile merg prost în această regie din cauza, desigur, a administrării proaste. Regia are un buget anual cuprins între 900 de milioane şi 1 miliard de lei, din care aproximativ 20% sunt venituri proprii, bani din bilete sau alte activităţi productive. Restul este subvenţie de la bugetul Primăriei Municipiului Bucureşti, care este, cum ar veni, patronul! Raportul spune că bugetul PMB a fost prejudiciat de RATB cu 31 de milioane de lei (7 milioane euro), prin nevirarea vărsămintelor din perioada 2006-2010, ceea ce înseamnă abuz în serviciu contra intereselor publice.
Cursele preorăşeneşti au fost ilegale, toate
De asemenea, au fost cheltuiţi de-a valma banii de la subvenţii, prin deturnare de fonduri, după cum spune raportul, pentru rezolvarea problemelor de familie ale unor salariaţi. Nu se spune care salariaţi. Mai departe: cursele preorăşeneşti au fost ilegale, toate, pentru că s-au făcut pe subvenţii din partea Primăriei Bucureşti înspre şi dinspre alte localităţi. Aici se poate vorbi despre deturnare de fonduri.
Capac la toate a pus “fondul de protocol” al conducerii RATB, care a înghiţit anual 360.000 de euro. Asta în timp ce aceeaşi conducere cerea sprijin financiar pentru susţinerea activităţii Regiei. Uluitor este faptul că, cel puţin în perioada investigată, bugetele RATB nu au fost aprobate de Consiliul General al Municipiului Bucureşti, lucru absolut obligatoriu pentru a putea fi cheltuit vreun leu din buget. Şi totuşi bugetele s-au cheltuit prin simpla aprobare a conducerii Regiei, uneori chiar cu voioşie, dacă ţinem cont de serviciul de protocol mai sus menţionat.
Deţine 39 de terenuri la mişto!
În fine, un capitol distinct şi foarte interesant al raportului Corpului de control îl constituie şi cele 39 de terenuri deţinute de RATB în Bucureşti, cu suprafaţa totală de 927.139,36 de metri pătraţi - adică aproximativ 100 de hectare. În raport se arată că spaţiile nu au fost înscrise în Cartea Funciară, aşa cum cere legea, “nu au fost înregistrate în contabilitate” şi “nu se află în patrimoniul entităţii publice”, - deci al Regiei! Adică nu ar fi ale RATB decât aşa, la mişto!
Mai mult, aceste terenuri au oficial valoarea simbolică de un leu/lot! Exemplu: Depoul Victoria, situat în spatele Guvernului României, are o suprafaţă de 3,43 de hectare şi valorează… 1 leu/lot! Ce bun ar fi un schimb de terenuri, în sensul că dăm noi un spaţiu de 10 ori mai valoros, în marginea oraşului, şi îl luăm pe acesta, fără valoare, în Piaţa Victoriei! Deci, cele 39 de terenuri valorează 39 de lei, de unde rezultă că suprafaţa totală de 100 hectare costă 39 de lei, adică 0,39 de lei pe hectar, în medie.
În realitate, astfel de suprafeţe au preţuri care depăşesc şi 1.000 de euro metrul pătrat. Până acum, în urma acestui control, a fost reţinut de DNA fostul director Viorel Popescu, pentru o mită de 2.500 de euro (!). În rest, totul merge mai departe, terenurile sunt tot 1 leu lotul, protocolul este tot protocol, banii de subvenţii se cheltuiesc tot de-a valma. Încă aşteptăm un punct de vedere al conducerii RATB privind situaţia mai sus menţionată.
În fiecare an se înregistrează o deraiere de tramvai cu pasageri în el
RATB înregistrează anual cel puţin o deraiere de tramvai, plin cu oameni, din motive tehnice. Din fericire nu s-au înregistrat victime, deocamdată. Situaţia parcului auto al regiei a dus la retragerea de pe traseu a aproximativ 30% din autovehicule, care au nevoie urgentă de reparaţii - dar nu sunt bani pentru piese de schimb. Sindicatul RATB a anunţat că va intra în grevă generală, chiar în luna iunie, dacă nu se vor lua măsuri serioase de refacere a parcului auto, respectiv repararea maşinilor vechi şi achiziţionarea de vehicule noi.
Regia are pierderi de 88.000 de euro din… activităţi sportive
Conform raportului corpului de control al premierului, conducerea RATB cheltuieşte anual 360.000 de euro pe protocol - sumă înregistrată la pierderi.
Cea mai mare parte o înghit cantina şi bufetele. Conducerea Regiei a cheltuit, în perioada 2010-2012, aproximativ 100.000 de euro anual pe băuturi, cafea şi prăjituri. Hazliu este faptul că unele produse nu au fost însoţite de referate de necesitate şi avize, conform legii, adică au mers pe sub mână… De asemenea, cam 50.000 de euro s-au dus anual la Casa de odihnă de la Predeal a Regiei. În perioada 2011-2012, RATB a mai înregistrat pierderi de 88.000 de euro la Asociaţia sportivă din Bucureşti.
Nu se ştie cum se înregistrează pierderi în acest loc, din moment ce terenurile se închiriază contra cost! Culmea protocolului a fost înregistrată în anul 2010, când Regia a cumpărat un stilou Mont Blanc Frederic Chopin Platinium la preţul de 1.718,55 de lei (fără TVA) şi 5 stilouri Mont Blanc Starwalker Resine Line, la preţul 1.354,69 de lei bucata (fără TVA). Conform legii, conducătorul instituţiei poate achiziţiona asemenea obiecte pentru protocol dacă le face cadou partenerilor de afaceri sau altor parteneri, în momente festive. Directorii RATB şi-au făcut singuri cadou aceste stilouri, pur şi simplu. Ce ar mai fi de spus? :popa:
Sursa :http://www.libertatea.ro/detalii/articol/neglijenta-sau-abuz-terenurile-evaluate-538495.html

 


Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures Cristy

BUSINESS CLUB. RATB ar putea fi spart în două companii

Primarul General al Capitalei, Sorin Oprescu, a anunţat că RATB va fi restructurată cu ajutorul Băncii Europene de Reconstrucţie şi Dezvoltare. Regia de transport în comun a Bucureştiului ar putea fi spartă în două companii diferite. Una care să gestioneze tramvaiele aflate în circulaţie şi alta care să se ocupe de autobuze şi troleibuze. Asta în vreme ce uzina de tramvaie ar putea fi asociată cu un mare producător occidental pentru a produce garniturile de care are nevoie RATB-ul. Primarul Oprescu nu crede însă că numărul angajaţilor de la RATB este prea mare şi spune că singurii care vor pleca din companie vor fi şefii.

Cu un buget de aproximativ 200 de milioane de euro pe an, acoperit pe jumătate din subvențiile de la primărie, Regia Autonomă de Transport București ar putea avea parte de restructurarea de care are de multă vreme nevoie.

Însă Sorin Oprescu spune că angajații RATB nu au motive de îngrijorare. Restructurarea ar urma să îi afecteze doar pe șefi.

„Eu nu cred că vor pleca foarte mulți. În timp, biologia a separat. Au ieșit destui la pensie. Sigur, corpul administrativ de la RATB probabil ca va fi puțin mai afectat”, a declarat Sorin Oprescu, primarul general al Capitalei.

Totuși, mai mult de jumătate dintre cheltuielile totale ale RATB-ului sunt cele cu personalul. Iar un raport al Autorității Municipale de Reglementare în domeniul Serviciilor Publice a arătat că 3.000 dintre cei 10.600 de angajați ai RATB reprezintă personal excedentar.

Însă Primăria Capitalei nu dorește să restructureze RATB prin reducerea cheltuielilor cu salariile, ci prin reorganizarea companiei. Regia ar putea fi transformată în două societăți comerciale separate: una a tramvaielor, alta a autobuzelor și troleibuzelor. Însă această separare nu va garanta că ambele companii vor fi profitabile, mai ales în condițiile în care RATB încasează, în prezent, mult prea puțini bani din vânzarea de bilete și abonamente, sub 40 de milioane de euro.

Printr-o eventuală separare a RATB ar deveni o entitate independentă și Uzina de Tramvaie a Regiei, pentru care primarul Oprescu are, de asemenea, planuri mari.

„Fabrica de tramvaie doresc să o păstrez în continuare, doresc să o păstrez pentru că sunt oameni acolo absolut în regulă, care știu și pot sa întrețină, și să o jumelez cu unele dintre fabricile mari de tramvaie, astfel încât și bucureștenii să poată să circule în tramvaie civilizate”, a spus Sorin Oprescu.

RATB are nevoie de 400 de tramvaie noi, care ar costa aproximativ un miliard de euro, după estimările lui Sorin Oprescu. Și chiar dacă ar fi produse la Uzina de Tramvaie din București în colaborare cu o companie străină, RATB tot ar trebui să plătească pentru cumpărarea lor.

http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Actua...a+companii

 


Go to page:  1  ... 28 29 30 31 32 33 34  ... 149
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2294 forum members have written 421795 posts in 5254 topics and 514 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use