Zona metropolitană BucureștiGeneralități despre transportul în comun din București și Ilfov

 

Topic: Discuții diverse despre transportul în comun

2080 posts, 529836 views
 
Go to page:  1  ... 26 27 28 29 30 31 32  ... 149
 
 

📖 Pagination options
  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures 133 313

Cele mai bune lucruri sunt cele gratis.  :mrgreen:

 


  • ADY881
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures ADY881

IK4 wrote:
Da, dar totusi eu as prefera sa fiu mai bine in PPC sau in Citaro decat in duba aia.

Pai nu e bine, o zis ONG-istul lu peste, ca o vazut el in vest ca toti intra pe prima usa, iar in duba se poate face asta, deci ne calificam in cerintele ONG-istului :lol:

 


Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures andrei11

IK4 wrote:
Iaca aici privatizare:

Ce are sula cu prefectura ????
Cica n-a fost microbuzul de vina.
Adica daca soferul lucrala stat nu-i iesea Opelul in fata ?

 


Re: Stiri, noutati, perspective DAF SB220

Din ce am citit cu autobuzele electrice, pot spune ca ar fi o investitie destul de buna dar e prea scump. Cel electric se incarca dar esti limitat la cat sa mergi, cel pe combustibil te duci oriunde numai motorina sa ai in rezervor. Dar se pune in felul urmator, problemele daca, capitala ar achizitiona asemenea vehicule:
-intretinerea lor.
-piesele ce pret vor avea?
-garajul si soferii autobuzului (ca un autobuz fara titulari ajunge ghena de gunoi).

Marea prostie ce a facut RATB-ul, din 2006 pana in 2009 achitionarea a 1000 de autobuze Mercedes Citaro Euro 3 & 4 ?! va garantez eu, daca nu erau decat jumate sau mai putin din atata, nu erau atatea masini trase pe dreapta. Si o capitala europeana, cu 1000 de autobuze de acelasi tip nu s-a mai pomenit pana acum.

Terminand cu tot taraboiul asta, testarea mi se pare OK, precum a fost si acel Solaris din vara anului 2009. (Stiti cumva pe unde circula acel autobuz pe acum?) - problema a fost in felul urmator, la acest autobuz.

Negative.
-consum de combustibil destul de exagerat
-pretul autobuzului era unul mare
-nu avea AC
-piesele

Pozitive.
-capacitate mai mare de calatori
-un aspect atat in interior cat si pe exterior OK
-usor de condus, avand servo-directie si fiind hidramat.

Cu cele doua autobuze electrice, pot spune ca e doar o parere. Citind putin mai jos, cu tarifele pe zona 1, zona 2 pot spune ca este o idee destul de buna. Nici mie nu imi convine sa-mi platesc calatoria 1,5 lei pe doua statii si un alt calator plateste tot atat si ajunge tocmai in centrul capitalei. Astept raspunsurile voastre.

Mesaj mutat de admin. Nu e nicio stire!... Doar niste pareri personale.

 


Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures ikarus13

Eu zic ca RATB a avut cea mai stralucita idee sa cumpere 1000 de autobuze de acelasi tip. Singura greseala facuta de ei a fost ca nu le-au luat pe toate cu aer conditionat si ca nu au fost intretinute cum trebuie. In legatura cu aceste autobuze electrice, sa vedem inainte cum sunt in realitate. Daca sunt bune pentru  acest oras sa cumpere cat mai multe. Daca nu, asta e.

 


Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures andrei11

Din principiu nu e bine sa ai un furnizor unic, asa, din punct de vedere al santajului.
De ce Metrorex are si BM - uri si CAF - uri ? Bine, nu ma refer la IVA, pentru ca IVA le-a gasit aici cand s-a infiintat ( Metrorexul ). Dar de ce nu are un singur tip de metrouri ?

 


Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures ikarus13

Pentru ca Metrorex nu a cumparat toate metrourile in acelasi timp. E totusi o diferenta de ani intre ele si CAF a castigat acum. Daca mai comandau atunci 16 metrouri erau sigur  BM-uri  si nu cred ca ne gandeam la Caf acum. Oricum asta e doar parerea mea.

 


  • ADY881
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures ADY881

Sub pasajul basarab exista niste linii de tramvai care sunt asfaltate, ele sunt separate de trafic si sunt extrem de utile nu doar tramvaielor ci si ambulantelor si pompierilor(Sectia de Pompieri”Grozavesti”) si ei le folosesc foarte des. Insa, am obserat ca bizonii cu 4 roti au inceput sa circule pe aceste benzi, ar fi bine ca Politia Rutiera sa mai treaca pe acolo (in orile de vraf).
PS la fel se intampla si in pasajul Victoriei, si in o zi miracol am vazut un echipaj de Politie care s-a pus strategic dupa scara statiei de tramvai subterane si ii prindea pe bizoni (care considera ca ei sunt cei mai destepti), mi-ar fi placut sa vad aceeasi chestiune si sub pasajul Basarab, hai cu civilizarea, fortata, dar totusi civilizare.

 


  • ADY881
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures ADY881

133 313 wrote:
N-ar strica inelara sud... ca 41 redevine tramvai banal cat de curand, are limitare 20 km/h in Ghencea, la Romanel...  :roll:

Pai daca se murdareste copilul, facem unul nou? Sau poate torusi il spalam?
Adica nu se poate de facut ceva ca linia 41 sa nu mai aiba limitari, si eventual sa fie adusa de la situatia intermediara de astazi intre tramvai si LRT, la LRT, tramvaie noi civilizate....
Ca de facut se poate face si chiar ar fi avut ce sa transporte respectiva prelungire, insa modernizarea a ceea ce avem ar costa mai putin si ar dura la fel....
PS Nu mai zic ca la suprafata avem de recuperat foarte mult(RATB-ul fiind o cenusareasa de care toti idilii postdecembristi si-au batut joc), iar cu metroul eu zic ca stam nu atat de rau, adica avem un schelet peste care deja putem sa construim niste linii civilizate RATB.

 


Re: Stiri, noutati, perspective Cristy

Sindicaliști RATB: Situația Regiei e dezastruoasă. Șoferii cumpară piese din banii lor

Sindicaliștii RATB acuză lipsa unui dialog cu Regia și susțin că șoferii au ajuns să cumpere 40% din elementele de siguranță (piesele de schimb) din banii lor. Totodată sindicaliștii, care au organizat joi o conferință de presă sub sloganul"RATB=Dezastru", au dat și un ultimatum conducerii RATB, spunând că, dacă situația nu se va schimba în urmatoarele două săptămâni vor lua măsuri mai ferme. Întrebați fiind dacă măsurile pe care le vor adopta se vor materializa în greve, sindicaliștii au evitat să spună că vor face grevă, declarând în schimb că își asumă riscul ca într-o zi să nu mai iasă la traseu din cauza că nu vor mai avea autobuze funcționale.

Sindicaliștii RATB au susținut joi o conferință de presă, însă nu la sediul RATB motivând prin faptul că accesul jurnaliștilor nu ar fi fost permis acolo. Liderii Sindicatului Transportatorilor din București au vorbit despre situația dezastruoasă în care a ajuns Regia Autonomă de Transport București din cauza unui management susținut politic fără vreo competență reală în gestionarea transportului public.

Mircea Ionescu, președintele STB, a atras atenția asupra consecințelor pe care le poate avea subfinanțarea RATB atât asupra salariaților, cât și asupra publicului călător în ceea ce privește siguranța persoanelor.

La rândul său, președintele executiv STB, Vasile Petrariu, a prezentat principalele probleme la nivelul Regiei și le-a cerut membrilor Consiliului de Administrație RATB să "înceteze experimentele la RATB" denunțând și faptul că până în prezent nu a existat nicio strategie de relansare a serviciului public de transport în comun.

Management defectuos

"În ultimii patru ani de zile noi am avut 5 directori generali, iar din iunie 2014 actualul director este încă interimar. Ieri în cadrul CGMB au reușit, la solicitarea noastră, să pună în legalitate Consiliul de Administrație, adică a fost revocat, renumit și completat cu doi alți doi membri, această instabilitate managerială este întreținută ca urmare a jocurilor politice din cadrul CGMB.

Solicităm autorităților să înceteze cu experimentele manageriale la RATB, să numească oameni competenți care să cunoască specificul activității de transport public local și să relanseze activitatea RATB, dacă nu cumva se dorește falimentarea Regiei", a declarat Vasile Petrariu în cadrul conferinței de presă.

Reamintim că miercuri CGMB a decis schimbarea a doi membri din Consiliul de Administrație al RATB, este vorba despre Anca Alexandrescu și Claudiu Ștefan Leonida Adam. La RATB au rămas în Consiliul de Administrație Radu Dumitru, Popescu Marin, Macovei Dorel, Pârvuţ Ovidiu şi au fost numiţi ca noi membri Tudor Tănăsescu şi Radu Orzaţă. Mai multe detalii AICI.

Sindicalist: 400 de autobuze sunt DEFECTE

Vasile Petrariu a declarat că în continuare există problema subfinanțării RATB. "În ultimii patru ani, în speță primarul general nu a respectat absolut deloc legea pentru că bugetul RATB nu a fost aprobat decât o singură dată în 2013. Subvenția este în fiecare an cu 100 de milioane de lei mai puțin față de necesarul ca această regie să funcționeze. Acest lucru afectează programul de achiziții care se realizează numai în proporție de 52-68%, lucru resimțit în activitatea Regiei.

Subfinanțarea mai are ca efecte și menținerea prestației la standarde inferioare de calitate, pentru că în mod sistematic parcul de vehicule a fost redus. Noi avem zilnic în jur de 80-100 vehicule pe care nu le putem scoate pe traseu din motive tehnice. Astăzi spre exemplu avem vehicule restrase din traseu: 119 autobuze, 13 troleibuze și 15 tramvaie cu defecte tehnice.

Avem 1000 de autobuze Mercedes relativ noi, dar nu putem scoate la program decât 600, restul stând în autobaze cu defecte de toate categoriile (acumulatori, geamuri, ulei de motor, discuri de frână, anvelope uzate etc.). La tramvaie ,spre exemplu, nu putem scoate mai mult de 276, iar troleibuze - 182", a mai adăugat Vasile Petrariu.

Un alt element de siguranță este legat de infrastructură, conform directorului execitiv STB, Vasile Petrariu. Astfel, există magistrale de tramvai care sunt la limită din punct de vedere al siguranței circulației, existâng aproape 900 rupturi în linie, rupturi cu cădere de aprox. 10 cm - acest aspect se răsfrânge și asupra publicului călător.

Uzura parcului RATB

"Uzura parcului la tramvaie este de peste 83%, avem tramvaie cu o vechime de peste 40 de ani. Uzina de reparații nu este folosită", a spus Petrariu. Mai mult, potrivit sindicalistului, la troleibuze situația este și mai gravă, uzura parcului de troleibuze fiind de peste 93%. Autobuzele sunt relativ noi, însă durata de viață a ajuns la 6 ani.

"Aceste probleme se răsfrâng asupra publicului călător și asupra noastră, a celor care le exploatăm, pentru că avem mari probleme din acest punct de vedere. Stăm pe un butoi de pulbere, vom ajunge în situația să nu mai ieșim la traseu nu pentru că se încalcă drepturile, ci pentru că nu mai avem cu ce să ieșim în traseu", a afirmat Vasile Petrariu.

Nerespectarea drepturilor din contractul colectiv de muncă

O problemă sensibilă pentru salariații RATB ține și de respectarea contractului colectiv de muncă. Potrivit sindicaliștilor RATB, aici există probleme în ceea ce privește condițiile și siguranța muncii.

"Din punct de vedere al sănătății și securității în muncă, nu se acordă antidotul și echipamentele de protecție necesare. Vara șoferii au suportat canicula, nu li s-a dat apă așa cum prevede legea, au adus apa abia acum iarna și nici acum n-au reușit să o distribuie", a declarat Vasile Petrariu.

Sindicaliștii RATB susțin că nu sunt respectate normele și recomandările de igienă sau repaus: nu sunt asigurate condițiile de mediu specifice locului de muncă; nu sunt amenajate anexe sociale necesare la locurile de muncă (băi, vestiare, săli de repaus sau bufete). Controlorii de la capetele de linie sunt nevoiți să stea în frig, șoferii nu au posibilitatea să se odihnească 3-4 minute după un traseu de de o oră - o oră și jumătate.

Legat de echipamentul de protecție, în prezent șoferii troleibuzelor duc lipsă de mănuși electroizolante și sunt în pericol de electrocutare.

O altă problemă sesizată de Sindicatul Transportatorilor din București se referă la orele lucrate suplimentar care nu sunt plătite, salariile fiind înghețate din 2010.

"Acestă stare de spirit tensionată poate, în cel mai scurt timp, ajunge la un conflict de muncă. Toate aceste probleme noi le-am sesizat autorităților cmpetente", susține Vasile Petrariu.

Piese de schimb cumpărate de șoferi

Președintele STB, Mircea Ionescu, a declarat că 40% dintre elementele de siguranță în circulație sunt achiziționate de către conducătorii auto, informație confirmată de șoferii prezenți în sală.

"Șoferii cumpără piese începând de la becuri, capete de bară, până la discuri de frână", a spus Ionescu. Mai mult, sindicalistul a atras atenția asupra consecințelor uzurii parcului RATB. "Numai în această săptămână am avut două începuturi de incendii la tramvaie, stresul este imens, responsabilitatea este foarte mare, sunt îndeplinite toate condițiile ca în orice clipă la RATB să se întâmple un dezastru și nu mai suntem dispuși să tolerăm astfel de lucruri", a declarat Mircea Ionescu.

- See more at: http://www.b365.ro/sindicali-ti-ratb-si...6vmnU.dpuf

 


Re: Stiri, noutati, perspective alchimistul

Nu cred ca exagerez cand spun ca primarul si alte cateva persoane-cheie care s-au perindat pe la conducerea regiei pot fi inclusiv anchetati penal pentru situatia descrisa mai sus. Cineva trebuie, la un moment dat, sa plateasca. La o adica pot fi incadrati la "subminare a intereselor financiare ale companiei" doar pentru acceptarea tacita a pierderilor datorate blatistilor si, mai nou, a imposibilitatii achizitionarii de "bilete". Chiar nu are nicio autoritate curaj sa sparga odata buboiul ? :evil:

 


  • ADY881
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective ADY881

b365 wrote:
Ce se ascunde la RATB: Salarii mari, prea mulți angajați și productivitate mică a muncii


Personal supradimensionat, angajat pe criterii subiective, salarii mari, majorate în mod nejustificat, 54 de sporuri și productivitate mică a muncii. Acesta este tabloul general al politicii de resurse umane de la Regia Autonomă de Transport București. În 2014, salariul mediu anual la RATB a fost 46.378 lei, adică 3.864 lei pe lună, potrivit un raport de evaluare întocmit de Autoritatea Municipală de Reglementare a Serviciilor Publice București (AMRSPB). Mai mult, salariul mediu de la RATB a crescut în ultima perioadă în condițiile în care cifra de afaceri și performanțele angaților sunt în scădere. Sistemul de salarizare de la RATB este unul bogat în recompense şi sporuri. Astfel,în contractul colectiv de muncă încheiat pentru perioadă 2014-2016 sunt prevăzute 54 sporuri. Printre acestea se numără sporul pentru cei care lucrează într-o zi de sărbătoare stabilit la 100%. Și cei care stau peste program și pontează ore splimentare primesc un spor de 100% din salariul de bază. Angajații RATB mai pot beneficia de prime de Paște si de Crăciun în valoare de 500 lei fiecare, iar cei care pleacă în vacanță mai primesc în plus o primă de 80% din salariul de bază negociat. În plus, angajatele RATB, aflate în concediu de maternitate primesc salariul întreg. Astfel, RATB suportă diferența dintre concediul legal de maternitate şi salariul de bază avut.



De luni de zile, termenul cel mai des utilizat pentru a descrie situația de la RATB este "dezastru". Parcul auto este învechit, zeci de vehicule stau neutilizate pentru că nu există piese de schimb, iar luna trecută nu au mai fost tipărite nici carduri de călătorie. Toate aceste deficiențe sunt explicate de reprezentanții RATB prin lipsa unei finanțări adecvate. Cu toate acestea, an de an veniturile încasate de Regie sunt în scădere, în timp ce salariul mediu anual din Regie crește. De fapt, în 2014, mai mult de jumătate din bugetul RATB a fost cheltuit doar pe salarii.

Potrivit unui raport întocmit de Autoritatea Municipală de Reglementare a Serviciilor Publice București (AMRSPB) în noiembrie 2014, la RATB sunt prea mulți angajați, performanța lor profesională este slabă, iar creșterile salariale nu sunt justificate.

Astfel, în primul semestru al anului 2014, la RATB erau 10.890 de angajați, iar salariul mediu anual pe angajat a fost 46.378 lei, adică 3.864 lei pe lună (n.r. valoarea salariului mediu anual a fost calculată prin împărțirea fondului anual de salarii la numărul de angajați).

Salariul mediu anual a crescut în fiecare an începând cu 2008 (anul de la care a pornit evaluarea AMRSPB) în condițiile în care, în general, productivitatea muncii a fost în scădere (singurele creșteri au fost în 2012 și 2013). "Putem concluziona pe baza acestor valori că nu a existat o corelare normală a veniturilor salariale cu rezultatele efective şi performanţa resursei umane din cadrul regiei", se precizează în raportul AMRSPB).

De asemenea, s-a constatat o creștere nejustificat de mare a numărului posturilor de execuție, deși această categorie de angajați are salarii peste medie în RATB.  "Personalul de execuţie a crescut de la 163 în 2008 la 261 în 2014. Numărul personalului de execuţie nu ar trebui să depăşească 160 de salariaţi. Numărul exact trebuie să fie determinat în cadrul Biroului Normare pe baza sarcinilor prevăzute pentru aceşti salariaţi, ţinând cont că la o cheltuială medie cu salariile de 4.000 de lei lunar/salariat reducerea cu 100 a personalului existent ar însemna o economie de 4.800.000 lei pe an (sumă aproximativ echivalentă cu costul a 1 tramvai nou, cu performanţe deosebite)", se mai arată în documentul citat.

Lista sporurilor și premiilor stabilite pentru angajații RATB

Sistemul de salarizare de la RATB este unul bogat în recompense şi sporuri. Astfel,în contractul colectiv de muncă încheiat pentru perioadă 2014-2016 sunt prevăzute nu mai puțin de 54 sporuri. Dintre acestea menționăm:

- Spor pentru orele lucrate noaptea – 25%, interval orar 22,00 -6,00
- Spor pt. zilele de sărbătoare: 100%,
-  Ore suplimentare: 100%, dacă orele suplimentare sunt în zile de sărbătoare 150%
- Vechime în muncă, între 5-25%,
- Spor de dificultate pt. conducătorii auto şi instructorii auto – în funcţie de gradul de dificultate al traseului: gradul de dificultate I – 19%, gradul de dificultate II – 20% din salariul de bază negociat
-  Sporuri funcţii de conducere:
      - 16% Contabil şef autobază, Şef atelier, Şef birou, Şef sector linii, Şef asociaţia Sportivă, Preşedinte Asociaţia sportivă,
      - 17% Contabil şef, Şef serviciu UR, Şef secţie UR, Şef autobază, Inginer şef,
      - 18% Şef serviciu, Şef secţie.

Premierea salariaţilor se face la propunerea conducătorilor locurilor de muncă, cu avizul sindicatului
reprezentativ, pentru realizări deosebite, în limita a maxim  5% din fondul de salarii. În funcţie de situaţia economică a regiei se acordă următoarele prime:
- prime anuale individuale în valoare maximă a unui salariu tarifar,
- primă de Paşte: 500 lei,
- primă de Crăciun: 500 lei,
- primă Ziua Transportatorului,
- prima de vacanţă – 80% din salariu de bază negociat

Conducătorii de vehicule şi instructorii auto au un spor de 3 zile de concediu de odihnă
- au un plus de 3 – 5 zile concediu de odihnă mai multe meserii: sudor, asfaltator, turnător, lăcătuş, vopsitor etc

Zile libere pentru diferite evenimente:
- Căsătoria salariatului – 5 zile,
- Căsătoria unui copil – 3 zile,
- Naşterea unui copil – 5 zile pentru Tată sau 10 zile dacă a urmat cursuri de puericultură,
- Deces rude gradul I, II şi III (socri, cumnaţi) – 5 zile,
-  8 martie zi liberă pentru Femei,
- 7 aprilie Ziua mondială a sănătăţii (Centrul de sănătate şi Medicina muncii),
- Zile nelucrătoare conform sărbătorilor religioase obişnuite – total 12 zile/an.

Alte beneficii:

- 50% din valoarea biletelor de odihnă şi tratament, dar nu mai mult de 1200 lei sau 1400 lei pentru bilete tratament,
- Pentru boli profesionale şi pentru accidente de muncă RATB suportă până la 3000 lei şi decontarea drumului pentru biletele de tratament
- la naşterea sau înfierea unui copil salariaţii primesc aproximativ 1850 lei

- Concediu de maternitate: Regia compensează pentru salariată diferenţa între concediul legal de maternitate şi salariul de bază avut.

Prea mulți angajați, selectați pe criterii subiective

Potrivit raportului, întocmit de AMRSP, la RATB personalul este supradimensionat comparativ cu nevoile regiei. "Pornind de la Cifra de afaceri reală înregistrată în 2013, numărul maxim de salariaţi pe care ar fi trebuit să îi aibă Regia ar fi de 9050 de salariaţi, faţă de 11120 cât avea în 2013, adică 81%", se precizează în document.

Dacă se ia drept criteriu norma medie de deservire a parcului auto, calculat ca şi raport dintre numărul total de salariaţi ai regiei şi numărul total de vehicule, atunci numărul total al angajaților ar trebui sa fie de aproximativ 8.022, deci 72% din cât este în prezent, potrivit unor calcule realizate de AMRSP.

Un personal supradimensionat a fost constatat și la Uzina de Reparații. "În condiţiile în care la nivelul regiei există structuri funcţionale, suficiente din punct de vedere al efectivelor, nu credem că se justifică păstrarea şi la nivelul Uzinei a unor replici independente ale structurilor centrale (de exemplu, resurse umane prin Biroul Personal Administrativ, biroul financiar şi contabilitate şi, mai nou, marketing) decât dacă se urmăreşte separarea administrativă în viitorul apropiat. O reorganizare radicală a acestui centru de profit trebuie efectuată pentru a degreva regia de o cheltuială însemnată", se menționează în raportul AMRSP.

Nici criteriile de angajare nu sunt foarte obiective, arată AMRSP. Astfel, cea mai mare pondere în stabilirea punctajului pe baza căruia sunt departajați candidații o are interviul. "În cadrul interviurilor nu se pot verifica întotdeauna obiectiv şi cu acurateţe îndeplinirea diferenţiată a unor criterii, fapt care duce la apariţia unor situaţii de natură să dea naştere la suspiciuni privind corectitudinea concursului", se precizează în raport.

Psiholog angajat la Biroul de Întreținere-Reparații, filolog la Centrul de Sănătate

Astfel, s-a ajuns la situația în care au fost angajate persoane la RATB, fără ca acestea să aibă un obiect de activitate. "La nivelul managementului superior există 5 consilieri pentru care nu au fost primite pe parcursul evaluării fișe de post sau alte informații din care să reiasă scopul și obiectul muncii acestora", se precizează în raportul de evaluare.

Există, de asemenea, foarte multe cazuri în care studiile angajatului nu au nicio legătură cu funcția pe care o ocupă și cu responsabilitățile pe care această funcție le presupune. Astfel, la Biroul de Relații Publice au fost angajați un actor, un geograf şi un istoric, iar la Centrul de Sănătate al Regiei un jurnalist (salariu brut 1297 lei)  şi un filolog (1355 lei/lună brut), deși în ultimii ani, această structură nu a emis niciun comunicat de presă. Mai mult, în cadrul Biroului Personal Întreţinere Reparaţii a fost angajat un referent licenţiat în geografie (cu un salariu brut de 2402 lei) şi un psiholog (2511 lei).

"În condiţiile în care în cadrul RATB există un Laborator de testări psihologice, cu 12 psihologi practicanţi, care pentru a-şi acoperi normarea necesară are contracte cu terţi în fiecare an (de aprox.15-20% din total testări) găsim trei psihologi încadraţi ca referenţi de specialitate în următoarele birouri: Biroul personal, Serviciul Plan Organizare şi Normare şi Biroul metodologie îndrumare Contract Colectiv de Muncă", scriu evaluatorii AMRSP.

În cadrul Biroului Ofertare a fost angajat un  jurist şi o licenţiată a Universităţii naţionale de apărare
(si cu o licenţă în management turistic si comercial) plătită cu 2748 lei brut. La Direcţia Administrativă şi Asistenţă Socială, în cadrul Serviciului Pază şi Protecţie sunt angajați trei referenţi de specialitate: trei jurişti cu salariul de încadrare pentru doi dintre ei de 2402 lei fiecare şi cel de al treilea cu salariul de încadrare de 2741 lei. Tot aici găsim şi un „profesor”, nu se specifică specialitatea, plătit cu 2402 lei.
În cadrul SIPP găsim un referent de specialitate care are ca profesie de bază Ştiinţele politice.

RATB a angajat juriști pe bandă. Astfel, există 12 jurişti trecuţi ca şi „referenţi de specialitate”, pe lângă cei 30 de consilieri juridici încadraţi ca atare în cadrul RATB. Aceasta ar însemna un total de 42 persoane cu studii juridice în cadrul regiei.

9501 lei pe lună  pentru redactarea a 5-8 comunicate de presă

La Biroul Relaţii Publice sunt 18 persoane din care: 14 referenti, 2 posturi libere si un purtător de cuvânt, plus personal mediu: statistician, referent şi tehnician.

"RATB cheltuie lunar suma de 9501 lei pentru a fi redactate 5-8 comunicate de presă, pe site-ul RATB, de 2, maxim 3 fraze (care se referă la date de ordin tehnic ale căror texte, referitoare la înfiinţarea /desfinţarea de staţii RATB sau modificări de trasee, probabil sunt livrate de serviciile care se ocupă de aceste modifiări), pentru a monitoriza în 9 luni circa 14 referiri în mass-media la RATBȚ, se precizează în raportul AMRSP.

Raportul "Analiza diagnostic a activității RATB și măsuri de creștere a performanței acesteia", vizează perioada 1.01.2009 - 30.06.2014 și a fost în finalizat în noiembrie anul trecut.

Sursa:http://www.b365.ro/ce-se-ascunde-la-ratb-salarii-mari-prea-mul-i-angaja-i-i-productivitate-mica-a-muncii_226662.html

Pe mine ma intereseaza afirmatia:"Mai mult, salariul mediu de la RATB a crescut în ultima perioadă în condițiile în care cifra de afaceri și performanțele angaților sunt în scădere."
Acum eu nustiu care este procentul (din subventia de 500.000.000lei), care sa duce spre acele salarii si angajati in "+", adica daca chiar pe bune scurgerea de bani este spre pestisorii mici, insa din pasajul de mai sus am inteles ca cineva din PMB/sau jurnalista care a scris articolul nu inteleg niste chestii de baza in domeniul transportului public de suprafata:
1) cifra de afaceri - RATB-ul nu este Gica Mondialu SRL, transportul public calitativ rareori aduce profit direct (el aduce profit indirect prin aer mai curat, prin micsorarea nr.de masini in trafic => elibereaza locurile de parcare in oras ....), deci dragi idili, utitati cifre de afacere sau profite, in cazul RATB.
2)  performanțele angaților - RATB-ul nu este o firma de soft, pentru ca performanta companiei sa depinda de performantele angajatilor? Atunci cand  vorbim de RATB performanta companiei se masoara prin pasagerii transportati (si prin acei soferi atrasi din masini deoarece TP ar fi mai rapid si mai ieftin), insa in conditiile politicii de astazi:
-  cand nu ai infrastructura(benzi) pe care sa se circule rapid si fluent;
-  materialul rulant se dezintegreaza de rugina (tramvaiele V3A);
- nu ai conditii decente (mizerie, boschetari, nu ai AC);
- reteaua in mare parte a ramas neschimbata de pe timpul cand Dacia 1300 era masina de lux(pe artere mari in loc sa ai o linie de LRT, ai zeci  de autobuze);
- putinii bani se investesc in petarde electrice, pardon autobuze.
RATB-ul nu are cum sa faca performanta.
Deci dragi idili, inainte de a cere de la RATB performanta, investiti in material, infrastructura si in modernizarea retelei comuniste.

 


Atentat in 65 Trole

Sa revenim putin cu picioarele pe pamant. (Pana nu zburam in aer.)

Azi in troleibuzul 65.
Atentat in 65.jpg (304.37 KB; downloaded 2109 times)

 


Re: Atentat in 65 alchimistul

Trole wrote:
Sa revenim putin cu picioarele pe pamant. (Pana nu zburam in aer.)

Azi in troleibuzul 65.


In urma cu 1 an am prins un tip cu o butelie pe 460, cand mergeam cu sotia mea la Palatul Brancovenesc. Tipul s-a urcat la Centura si a coborat la Stadion FRF. Soferul nu i-a spus nimic. Partea cea mai deranjanta pentru noi a fost ca am ramas in autobuz pana la Preventoriu (ca sa vedem toata comuna :ugeek: ), urmand sa ne intoarcem tot cu el la Palatul Brancovenesc - iar la capat s-a luat soferul de noi, ca nu avem voie sa stam in autobuz la capat de linie  :evil: Tot cei care platesc sunt luati in colimator, in schimb mancatorii de seminte si, mai rau, transportatorii de potentiale bombe sunt menajati.

 


Go to page:  1  ... 26 27 28 29 30 31 32  ... 149
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2298 forum members have written 422417 posts in 5262 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use