Zona metropolitană BucureștiGeneralități despre transportul în comun din București și Ilfov

 

Topic: Discuții diverse despre transportul în comun

2151 posts, 578606 views
 
Go to page:  1  ... 23 24 25 26 27 28 29  ... 154
 
 

📖 Pagination options
Re: Stiri, noutati, perspective crocodil

Din ultimile zvonuri se pare ca de la 1 octombrie se va circula tot cu parc de vara din cauza lipsei acute de piese. Din acest motiv surplusul de personal va fi directionat prin rotatie catre controlori. Suparator e faptul ca cei din ratb nu fac public acest subiect iar conducatorii de vehicule sunt injurati zilnic.

 


Re: Stiri, noutati, perspective Robert24

Si or sa inceapa sa fie si batuti!
Nu sunt ei de vina, dar este acel rau necesar pentru a pune un punct pe i...

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures Tom

Astazi la ora 8:30 am vazut un trenulet de 3 autobuze ale liniei 634. In afara de faptul ca am stat foarte lejer o statie cat am mers cu el, ma gandesc ca daca intarziam putin, mai prindeam urmatorul trenulet peste cel putin 10 minute.

 


Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures georgica2704

PROTEST la Primaria Capitalei și sediul RATB. Sindicaliștii denunță FURTUL și DISTRUGEREA RATB.

Sindicatul Șoferilor din România a anunțat într-un comunicat de presă că va picheta simultan în fața Primăriei Capitalei și la sediul RATB, pe 1 octombrie, începând cu ora 10.00.
Potrivit organizatorilor cauzele care au dus la această manifestație publică sunt:
- Subfinantarea RATB;
- Managementul Neperformant sustinut si impus de Consiliul General al Municipiului Bucuresti si Conducer a Primariei Municipiului Bucuresti;
- Furtul si distrugerea RATB sustinut in ultimii 24 de ani de catre grupurile politico-mafiote;
- Legitimarea furtului banului public prin transformarea in Societate Comerciala cu sprijinul grupurilor de interese gen CODATU si al AMRSP;
- Acoperirea jafului de la RATB prin lipsa de reactie a institutiilor statului din care enumeram: DNA care nu inalizeaza controlul in urma Raportului Corpului de Control al Primului Ministru si Curtea de Conturi care de 24 de ani nu a descoperit ilegalitatile comise de conducerea RATB;
Intreaga stire aici :http://www.b365.ro/protest-la-primaria-capitalei-i-sediul-ratb-sindicali-tii_215882.html

 


Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures Robert24

Tom wrote:
Astazi la ora 8:30 am vazut un trenulet de 3 autobuze ale liniei 634. In afara de faptul ca am stat foarte lejer o statie cat am mers cu el, ma gandesc ca daca intarziam putin, mai prindeam urmatorul trenulet peste cel putin 10 minute.


Poate 20! De obicei cam la 6-7 minute ar trebui sa vina...  :cry:

 


Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures Gabi23

PROTEST la Primaria Capitalei și sediul RATB. Sindicaliștii denunță FURTUL și DISTRUGEREA RATB.

În jurul orei 10:30, în faţa PMB erau circa 30 de persoane şi cam tot atâţia poliţişti şi jandarmi. Din păcate o minoritate mică, nu poate schimba prea multe în bine. Oricum tot sistemul aceasta se învârte într-o mocirlă la nesfârşit. Când ai 10 sindicate care trag fiecare în interes personal, în loc de 1-2 maxim care să facă ceva cu adevărat reprezentativ...

01.10.2014.jpg (408.75 KB; downloaded 3231 times)

 


Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures Chev Celios

Pe la ora 11-12 erau peste 100. cand am trecut eu pe acolo abia aveai loc sa treci.

 


Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures andrei11

Ca vechi posesor de abonament, in anii '70 aveam chiar abonament intern pe ITB, ca si copil a carui parinte lucra in cadrul ITB - ului, credeti ca in situatia actuala mai merita sa-mi iau abonament general ? Si asa daca asi folosi bilet asi  consuma mai putin de 50 lei / luna.
Fara abonament si fara bilete pana ce cat de cat situatia va reveni la normal.
Astazi in jurul orei 14,30  253   venea din sfert in sfert de ora.

 


Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures Cristy

Niciun nou autobuz, tramvai sau troleu cumpărat de RATB. Ce nevoi are Bucureştiul?

Niciun tramvai, autobuz sau troleibuz noi nu au fost cumpărate , în acest an, de către RATB. „Nu sunt bani, deşi necesarul de noi mijloace de transport în comun este major”, spune Ion Dedu, directorul Transporturi din Primăria Bucureşti.

Nici măcar tramvaie Bucur, realizate în fabrica RATB, nu au putut fi achiziţionate în acest an. Pentru necesarul de achiziţii al Bucureştiului, se încearcă accesarea fondurilor europene nerambursabile. Altfel, în anii următori, tot aceleaşi tramvaie, troleibuze şi autobuze vor circula în Bucureşti.

Problema stringentă a RATB este înlocuirea parcului de tramvaie. Din cele 450 în funcţiune, ar trebui reabilitate cel puţin 200. Tramvaiele sunt ruginite, nu au aer condiţionat, scârţaie din toate închieieturile şi nu dispun de platforme necesare accesului facil al mamelor cu copii sau al persoanelor cu handicap.

Achiziţia de tramvaie noi este urgentă. Minim 200 de bucăţi. Dar nu sunt bani. Anul acesta nu s-a achiziţionat nici măcar un tramvai nou, deşi exista varianta Bucur 3, cu platformă 70% joasă şi aer condiţionat, făcut chiar de RATB la Atelierele Centrale. Încercăm acum să depunem la UE un proiect de finanţare nerambursabilă pentru 100 de tramvaie. Este singura variantă în care să facem ceva în acest sens”, spune Dedu.

În varianta în care parcul de tramvaie al RATB ar începe să fie reînnoit cu Bucur, costurile pentru 100 de bucăţi ar fi de circa 100 de milioane de euro. Dacă achiziţia s-ar face de la firmele de profil din Europa, Siemenes, Bombardier, Skoda,  Alstom, costurile s-ar dubla.

În ceea ce priveşte parcul de troleibuze, acesta ar trebui schimbat aproape în totalitate. „Din 270 de unităţi, 200 ar trebui schimbate. Aici vorbim de un cost de 3-400.000 de euro de troleu”, explică Dedu. Acesta este însă sceptic asupra şansei de reuşită a unui astfel de scenariu. „Cel mai probabil, troleele existente vor intra într-un program de modernizare pe 6-7 ani. Bani de achiziţii pentru unele noi, greud e crezut”, mai spune directorul din PMB.

Cel mai clar e la autobuze. Nu se prevăd achiziţii sau modernizări în următoarea perioadă de timp. Autobuzele Mercedes Citaro sunt în termen, sunt funcţionabile, nu se vor înlocui.

RATB are un buget anual de circa 700 de milioane de lei, din care doar 150 de milioane reprezintă venituri proprii, restul fiind subvenţie de la Primărie.  Regia are 10.000 de salariaţi şi 2.000 de mijloace de transport, tramvaie, troleibuze, autobuze. Deserveşte peste 600.000 de călători, zilnic.

RATB are datorii totale de 443 de milioane de lei, dintre care 221 de milioane de lei restanţe la plata TVA şi 222 de milioane de lei dobânzi şi penalităţi, conform datelor de la ANAF, valabile la 31 decembrie 2013. Regia Autonomă de Transport Bucureşti mai are şi datorii de 23,7 milioane de lei către bugetul asigurărilor sociale, sumă pentru recuperarea căreia s-a declanşat executarea silită. RATB trece pe primul loc în topul datornicilor la bugetul de stat, asta după ce prima poziţie a fost ocupată ani la rând de Compania Naţională a Huilei.

http://www.economica.net/niciun-nou-aut...z3FN6dKYYL

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures Tom

Un gest cam de cocoa a facut astazi soferul autobuzului 6234 in statia de la Metroul Mihai Bravu. Dupa ce a ramas in statie aproape un minut, desi calatorii urcasera, a inchis usile in nas unor calatori care au iesit in fuga de la metrou sa-l prinda. Daca era tramvai, merita urarile unei cetatene hEuropene de prin anii '80: " :evil: -ul sa te ia de manipulant cu cine ti-a pus manipula in mana!" :lol:

 



Re: Stiri, noutati, perspective Cristy

Sindicalist RATB: "Vehiculele RATB sunt un pericol public! Toţi conducătorii conduc cu frica în sân"

Sindicaliştii spun că vehiculele din parcul Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB) reprezintă un pericol public, pentru că nu le sunt asigurate piesele de schimb care să le asigure o bună funcţionare în trafic. Potrivit liderilor de sindicat ai RATB, conducătorii de vehicule "conduc cu frica în sân".

"Marea problemă, la toate vehiculele RATB-ului este sistemul de frânare. Când spun sistemul de frânare mă refer la siguranţa vehiculelor în trafic. Nu mai pot asigura siguranţa vehiculelor în circulaţie din lipsă de piese şi materiale pentru reparaţia şi întreţinerea sistemului de frânare. Toţi conducătorii de vehicule de la RATB conduc cu frica în sân şi astfel de accidente tot vor mai fi (n.r. precum accidentul de luni în care un autobuz a intrat în coliziune cu un tramvai)", a declarat, pentru B365.ro, Alexandru Mihalache, preşedintele Sindicatului Lucrătorilor RATB - URAC. Declarațiile sunt susținute și de alți lideri de sindicat din RATB.

Nemulţumiţi de faptul că, deşi au protestat de mai multe ori pentru a trage un semnal de alarmă asupra problemelor cu care se confruntă vehiculele Regiei în fiecare zi, angajaţii RATB vor ieşi marţi şi miercuri în stradă. "Noi avem mâine, la ora 14.00, avem un miting în faţa sediului Regiei, tocmai pentru a protesta din cauza acestor probleme: sistemul de frânare, lipsa de piese şi materiale, starea tehnică foarte proastă a vehiculelor. De vreo două luni tot protestăm pentru a trage un semnal de alarmă pentru că vehiculele RATB-ului au mari probleme în garantarea siguranţei în circulaţie. Am fost şi la primarul general, am pichetat şi Primăria şi vom protesta în continuare. La întâlnirea cu domnul primar general a participat şi directorul financiar. Avem material pentru un nou dialog la care să participe şi directorul general şi directorul comercial, care se ocupă cu asigurarea de piese şi materiale. Trebuie să se ia o decizie pentru că e posibil ca în scurt timp să se blocheze transportul în Bucureşti din cauza stării tehnice foarte proaste a vehiculelor. Domnul primar general ştie lucrul ăsta, pentru că am avut mai multe întâlniri în care i-am prezentat documente clare privind situaţia tehnică a vehiculelor RATB. Dar vina nu este a primarului general, pentru că Primăria a asigurat bani pentru achiziţii piese şi materiale. Vinovat este managementul prost al RATB-ului. Primarul general chiar le-a dat termen, până la începutul lunii decembrie a acestui an, dacă nu rezolvă problema să îşi dea toată conducerea demisia. Vrem să ne dea termene clare pentru rezolvarea problemelor, pentru că vehiculele nu mai corespund din punct de vedere tehnic", a mai spus Mihalache.

Potrivit preşedintelui Sindicatului Lucrătorilor RATB - URAC, la protestul de marţi vor participa 300-400 de şoferi ai RATB.

Tudor Florian Ivan, președintele Sindicatului Transportatorilor APT din RATB, spune că, din cauza problemelor pe care le au vehiculele RATB, Regia a fost amendată de Registrul Auto Român (RAR), în primăvara acestui an. "Lipsesc piese, de la becuri, până la uleiuri şi antigel. Un coleg a stat la un moment dat vreo patru -cinci luni fără un vas de expansiune, care costa 300 lei. Şi la sistemele de frânare sunt probleme. Noi am chemat şi RAR-ul, care i-a amendat cu 4.000 lei, prin martie-aprilie, pentru că au găsit anumite anomalii. Ei umblau ca să facă treabă românească, să lege cu sârmă la sistemele de frânare la maşinile astea nemţeşti. Când se intervine la sistemul de frânare trebuie să te încadrezi în anumite standarde. Ei interveneau, dar nu verificau dacă sistemele de frânare sunt în parametri", a spus Tudor Florian Ivan.

Potrivit președintelui Sindicatului Transportatorilor APT din RATB, în prezent 300 de autobuze sunt trase pe dreapta. "S-au pus piese pe celelalte autobuze ca să circule cât de cât, dar piesele sunt uzate, de pe autobuze folosite, nu sunt piese noi, conforme, aşa cum ar trebui", a punctat Tudor Florian Ivan.

În opinia lui Ivan, s-a ajuns în această situaţie pentru că se doreşte privatizarea RATB-ului. "Mâine pichetăm sediul RATB, poimâine pichetăm sediul Guvernului, pentru că ne ţin într-o stare de insuficienţă a bazei materiale, nu ne dau bani destui să avem pentru piese. Probabil accidentul de luni s-a produs din cauza unui defect grav, dar probabil că va fi ascuns, aşa cum s-a mai întâmplat. Fiindcă ne confruntăm cu o subfinanţare gravă e posibil orice. Eu cred că se urmăreşte să ne transforme în societate comercială, pentru că anumite grupuri de interese vor să pună mâna pe anumite zone din RATB, pe autobaze, depouri, parcuri auto sau trasee din RATB. Au creat o problemă naţională, au dus-o la subfinanţare, Regia e pe primul loc în topul datornicilor. S-a ajuns aici pentru că, de 6-7 ani nu s-a făcut nimic, iar acum vor să facă totul pe repede înainte şi se vehiculează că în ianuarie 2015 vor să transforme RATB în societate comercială. Dacă se va înâmpla asta, în prima fază va dispărea centrul de sănătate al RATB, care oricum este căpuşat, şi, de asemenea, vor dispărea cantina, baza sportivă şi Uzina de Reparaţii, care se va privatiza separat. Ulterior, cum se ştie că orice privatizare în ţara asta se transformă în eşec, va veni cineva care nu are nimic şi se va oferi să privatizeze Regia pentru ca apoi să nu facă nimic, să o falimenteze şi să o dea la fier vechi. Aşa cum a fost şi cazul Jianu", ne-a declarat Tudor Florian Ivan.

Fostul director al departamentului de achiziţii publice din cadrul RATB, Radu Jianu, a fost reţinut, în urmă cu un an, de procurorii DNA, pentru că a cerut mită de la reprezentanţii a două firme care au cumpărat tramvaiele Regiei. Jianu a vândut 256 de mijloace de transport care erau casate, însă a cerut mită de la reprezentaţii firmelor care au cumpărat tramvaiele şi care au obţinut astfel un contract avantajos. Mita primită de fostul director de la RATB a fost de 60.000 de dolari, bani pe care acesta i-a încasat de la cele două firme care urmau să valorifice ca deşeuri tramvaiele.

Luni, în jurul orei 13.55, un tramvai de pe linia 1 a intrat în coliziune cu un autobuz de pe linia 123. În urma accidentului, 11 persoane au fost rănite, fiind transportate la spital, de către echipajele SMURD București și de către echipajele Ambulanței București. Printre persoanele rănite se aflau şi minori și persoane în vârstă. Din fericire, persoanele rănite în accident sunt în afara oricărui pericol. Tramvaiul venea de pe şoseaua Mihai Bravu şi urma să intre pe Calea Vitan, moment în care a lovit în uşa din spate un autobuz care ar fi încercat să forţeze culoarea galbenă a semaforului pentru a traversa intersecţia. În urma impactului, geamurile din acea parte a autobuzului au fost sparte şi uşa a fost deformată.

- See more at: http://www.b365.ro/sindicalist-ratb-tot...eNxv8.dpuf

 


Re: Stiri, noutati, perspective crocodil

Azi dupa ora 15 turele mici din 25 ies cu vagoane cuplate!

 


Re: Stiri, noutati, perspective cobradinberceni

Si cand vom avea vagoane cuplate si pe celelalte ture ale lui 25?

 


Go to page:  1  ... 23 24 25 26 27 28 29  ... 154
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2385 forum members have written 430477 posts in 5346 topics and 517 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use