Topic: Discuții diverse despre transportul în comun
2080 posts, 529298 views
📖 Pagination options
- Albert
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București
Albert
Unde se poate vedea întreaga conferința de presă a domnului Crit?
Unde se poate vedea întreaga conferința de presă a domnului Crit?
- alexxd_31
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București
alexxd_31
Implementarea biletului de o ora se poate face numai atunci cand orarul de circulatie este respectat la secunda. Atat timp cat autobuzele stau blocate in trafic este o mare prostie.
Daca e cum zice Andrei11 este ok.
La 3 ron multi vor migra spre metrou (chiar daca se va majora pretul calatoriei si in cazul Metrorex).
Implementarea biletului de o ora se poate face numai atunci cand orarul de circulatie este respectat la secunda. Atat timp cat autobuzele stau blocate in trafic este o mare prostie.
Daca e cum zice Andrei11 este ok.
La 3 ron multi vor migra spre metrou (chiar daca se va majora pretul calatoriei si in cazul Metrorex).
- BGP2597
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București
BGP2597
@andrei11
Mintea de obicei îmi stă în a ajunge la timp la locul de muncă cu un card pe care 20-21 de zile din 30 trebuie doar să-l validez, nu să-l și reîncarc, iar în restul de 8-9 zile nu mă folosesc de el deci da, e posibil ca uneori să mai uit să fac asta, dar nu asta era problema la care mă refeream.
Ce faci dacă pe traseul tău obișnuit nu dai de puncte de reîncărcare și trebuie să mergi în direcția opusă doar să poți să dai niște bani pe un abonament? Particularizând acum pentru sugestia mea, ca și abonamentele reduse să beneficieze de valabilitatea de un an, aici ești și mai restrâns, fiindcă din puținele centre existente, doar o parte (deci și mai puține) se adresează și acestui public, deci da, e un inconvenient faptul că lunar trebuie obligat-forțat să mă abat de la traseul meu obișnuit doar pentru că onor STB și Metrorex vor lună de lună să-mi vadă legitimația a cărei valabilitate din octombrie și până în următorul octombrie nu se modifică.
Pe scurt, nu faptul că nu-mi aduc aminte să reîncarc e o grijă, ci faptul că centrele de reîncărcare sunt rareori acolo unde ai nevoie de ele și de multe ori trebuie să bați drumul special sa-ți faci abonament.
@andrei11
Mintea de obicei îmi stă în a ajunge la timp la locul de muncă cu un card pe care 20-21 de zile din 30 trebuie doar să-l validez, nu să-l și reîncarc, iar în restul de 8-9 zile nu mă folosesc de el deci da, e posibil ca uneori să mai uit să fac asta, dar nu asta era problema la care mă refeream.
Ce faci dacă pe traseul tău obișnuit nu dai de puncte de reîncărcare și trebuie să mergi în direcția opusă doar să poți să dai niște bani pe un abonament? Particularizând acum pentru sugestia mea, ca și abonamentele reduse să beneficieze de valabilitatea de un an, aici ești și mai restrâns, fiindcă din puținele centre existente, doar o parte (deci și mai puține) se adresează și acestui public, deci da, e un inconvenient faptul că lunar trebuie obligat-forțat să mă abat de la traseul meu obișnuit doar pentru că onor STB și Metrorex vor lună de lună să-mi vadă legitimația a cărei valabilitate din octombrie și până în următorul octombrie nu se modifică.
Pe scurt, nu faptul că nu-mi aduc aminte să reîncarc e o grijă, ci faptul că centrele de reîncărcare sunt rareori acolo unde ai nevoie de ele și de multe ori trebuie să bați drumul special sa-ți faci abonament.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București
andrei11
Oricum cît e acum costul unei călătorii și ce salarii sunt în București ar trebui să ne fie rușine față de provincie ! Ce are biletul legat de timp cu blocatul în trafic ? Ți se pare că 3 lei / 60 min valabilitate e mult ? Ia vezi cât te costă autoturismul ? Calculează pentru 10 ani cât ai dat pe el, cât dai pe taxe / ITB, RCA, Rovinietă, cât dai pe benzină, piese de schimb, reparații, anvelope, amenzi, blablabla. Ia vezi cât "îți iese" pe zi pentru 10 ani ?
@ BogdanPetrini tot greșit raționezi. Eu de când cu pandemia am trecut pe bilete, nu mai am abonament general. Am cardul tot timpul cu sold între 30 - 50 lei. Cum mă aproprii de 30 lei ( venind dinspre 40 ) găsesc un chioșc să-l reîncarc.
Sunt aproape sigur că se poate reîncărca cardul și de acasă, ai încercat ?
_________________
Se poate propune 3 lei pentru 90 minute. Sau hai 120.
Oricum cît e acum costul unei călătorii și ce salarii sunt în București ar trebui să ne fie rușine față de provincie ! Ce are biletul legat de timp cu blocatul în trafic ? Ți se pare că 3 lei / 60 min valabilitate e mult ? Ia vezi cât te costă autoturismul ? Calculează pentru 10 ani cât ai dat pe el, cât dai pe taxe / ITB, RCA, Rovinietă, cât dai pe benzină, piese de schimb, reparații, anvelope, amenzi, blablabla. Ia vezi cât "îți iese" pe zi pentru 10 ani ?
@ BogdanPetrini tot greșit raționezi. Eu de când cu pandemia am trecut pe bilete, nu mai am abonament general. Am cardul tot timpul cu sold între 30 - 50 lei. Cum mă aproprii de 30 lei ( venind dinspre 40 ) găsesc un chioșc să-l reîncarc.
Sunt aproape sigur că se poate reîncărca cardul și de acasă, ai încercat ?
_________________
Se poate propune 3 lei pentru 90 minute. Sau hai 120.
- BGP2597
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București
BGP2597
Se pot reîncărca de acasă doar abonamente la preț întreg sau portofel electronic. Când stăteam pe călătorii mai foloseam și eu încărcarea on-line, dacă știam din avans cu cele 48 de ore că o să am nevoie, era destul de convenabilă, cu toate neajunsurile așteptării tranzacției.
Abonamentele reduse, fiindcă eu despre astea vorbesc încă de la început, pot fi reîncărcate doar la duamna* de la ghișeu fiindcă au un fetish să-ți vadă actele lună de lună, deși valabilitatea lor nu se schimbă timp de un an. Și nu poți merge la toate la toate duamnele*, ci doar la cele de la Centrele de Emitere și Reîncărcare Carduri, nu și la cele care sunt doar de reîncărcare.
*Am scris intenționat așa.
Se pot reîncărca de acasă doar abonamente la preț întreg sau portofel electronic. Când stăteam pe călătorii mai foloseam și eu încărcarea on-line, dacă știam din avans cu cele 48 de ore că o să am nevoie, era destul de convenabilă, cu toate neajunsurile așteptării tranzacției.
Abonamentele reduse, fiindcă eu despre astea vorbesc încă de la început, pot fi reîncărcate doar la duamna* de la ghișeu fiindcă au un fetish să-ți vadă actele lună de lună, deși valabilitatea lor nu se schimbă timp de un an. Și nu poți merge la toate la toate duamnele*, ci doar la cele de la Centrele de Emitere și Reîncărcare Carduri, nu și la cele care sunt doar de reîncărcare.
*Am scris intenționat așa.
- Volvo 65
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București
Volvo 65
Tind să cred că se va utiliza tarifarea orară ca la Brașov, iar acolo valabilitatea este strict de 50 de minute.
Dacă faci schimbul la t = 0:49, contează cât timp mai mergi, și indicat ar fi ca la t = 0:50 să revalidezi cardul
andrei11 wrote:
? Contează când te urci în autobuz, nu când te cobori !
Deci la un schimb, dacă validezi la timpul t = 0:00 și dacă schimbul îl faci la t = 0:59 nu contează cât timp mai mergi cu al doilea mijloc de transport !
Tind să cred că se va utiliza tarifarea orară ca la Brașov, iar acolo valabilitatea este strict de 50 de minute.
Dacă faci schimbul la t = 0:49, contează cât timp mai mergi, și indicat ar fi ca la t = 0:50 să revalidezi cardul
- alexxd_31
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București
alexxd_31
Daca un drum dus - intors intre Berceni si Baneasa o sa coste 12 ron, pentru cineva cu salariul minim pe economie eu consider ca e mult.
Nu privesc problema din punct de vedere personal.
Sper sa creasca si calitatea daca se modifica tariful.
Daca un drum dus - intors intre Berceni si Baneasa o sa coste 12 ron, pentru cineva cu salariul minim pe economie eu consider ca e mult.
Nu privesc problema din punct de vedere personal.
Sper sa creasca si calitatea daca se modifica tariful.
- Tom
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București
Tom
La Timișoara exista o opțiune de validare la coborâre pentru a beneficia de niște reduceri. Nu mai rețin acum detaliile, ideea e că la ei era vorba de tarifare zonală sau ceva, iar dacă nu se "(in-)valida" la coborâre, se lua tariful întreg la călătorie.
Evident că asta implică o modificare de soft, dar cred că ar fi posibilă opțiunea de "in-validare", dacă nu s'a depășit ora sau semicursa și să se perceapă suma pe semicusă, în loc de cea pe o oră.
Dar cred că ar fi bine să urce "călătoria" la 2 lei/semicursă. Cine vrea să facă economie de un leu, dă cu cardul și la coborâre.
Legat de întârzieri, părerea mea este că valabilitatea unei călătorii de o oră nu ar trebui să fie de o oră pe ceas, ci de maximum o oră între două validări succesive sau până la primul capăt de semicursă în vehiculul unde s'a validat ultima dată, oricare din variante are durata mai mare. În felul acesta se compensează situațiile când se pierde timp la întârzieri, dar se poate câștiga o călătorie peste o oră. Teoretic, dacă cineva validează din nou la T+0:59, se poate plimba cu același vehicul încă o oră sau până la următorul cap de linie.
Legat de "cât te costă autoturismul", nu am mers cu STB decât odată în ultimul an din cauza "parandemiei", dar altfel în condiții normale, când n'am folosit alte facilități de transport mokka (legale) de care dispuneam, cumpăram abonament de o zi, indiferent dacă făceam două călătorii sau 10 (deobicei nu ajungeam să "amortizez" abonamentul). Oricum costul era sub taxi și sub mașina personală.
La Timișoara exista o opțiune de validare la coborâre pentru a beneficia de niște reduceri. Nu mai rețin acum detaliile, ideea e că la ei era vorba de tarifare zonală sau ceva, iar dacă nu se "(in-)valida" la coborâre, se lua tariful întreg la călătorie.
Evident că asta implică o modificare de soft, dar cred că ar fi posibilă opțiunea de "in-validare", dacă nu s'a depășit ora sau semicursa și să se perceapă suma pe semicusă, în loc de cea pe o oră.
Dar cred că ar fi bine să urce "călătoria" la 2 lei/semicursă. Cine vrea să facă economie de un leu, dă cu cardul și la coborâre.
Legat de întârzieri, părerea mea este că valabilitatea unei călătorii de o oră nu ar trebui să fie de o oră pe ceas, ci de maximum o oră între două validări succesive sau până la primul capăt de semicursă în vehiculul unde s'a validat ultima dată, oricare din variante are durata mai mare. În felul acesta se compensează situațiile când se pierde timp la întârzieri, dar se poate câștiga o călătorie peste o oră. Teoretic, dacă cineva validează din nou la T+0:59, se poate plimba cu același vehicul încă o oră sau până la următorul cap de linie.
Legat de "cât te costă autoturismul", nu am mers cu STB decât odată în ultimul an din cauza "parandemiei", dar altfel în condiții normale, când n'am folosit alte facilități de transport mokka (legale) de care dispuneam, cumpăram abonament de o zi, indiferent dacă făceam două călătorii sau 10 (deobicei nu ajungeam să "amortizez" abonamentul). Oricum costul era sub taxi și sub mașina personală.
- essco
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București
essco
Inexact. NIMENI nu merge in fiecare zi. Punand insa un numar realist de 300 zile pe an, ar costa 1.67 lei.
CiprianTRB wrote:
...
Cu alte cuvinte, ar apărea un abonament anual de aproape 100€ . La un simplu calcul, toate călătoriile într-o zi ar putea să vă coste 1,36 lei sau 27 de eurocenți.
....
Inexact. NIMENI nu merge in fiecare zi. Punand insa un numar realist de 300 zile pe an, ar costa 1.67 lei.
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București
cris_m
Mingea e tot la ADTPBI, nu va luati dupa ce zice domn' director. Lucrurile cu siguranta se vor schimba pana la implementare.
Mingea e tot la ADTPBI, nu va luati dupa ce zice domn' director. Lucrurile cu siguranta se vor schimba pana la implementare.
- Stefan28
-
Posted:
-
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București
andrei11
Deobicei dacă sunt drumuri zilnice mai rentabil e abonamentul decât "biletul".
alexxd_31 wrote:
Daca un drum dus - intors intre Berceni si Baneasa o sa coste 12 ron, pentru cineva cu salariul minim pe economie eu consider ca e mult.
Deobicei dacă sunt drumuri zilnice mai rentabil e abonamentul decât "biletul".
- gexge
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București
gexge
Voi nu ați luat in calcul ca de obicei sunt 2 călătorii pe zi. Pentru ca te duci, dar trebuie sa te si întorci. Deci eu zic ca e rentabil abonamentul anual la 500 lei.
essco wrote:
Inexact. NIMENI nu merge in fiecare zi. Punand insa un numar realist de 300 zile pe an, ar costa 1.67 lei.
Voi nu ați luat in calcul ca de obicei sunt 2 călătorii pe zi. Pentru ca te duci, dar trebuie sa te si întorci. Deci eu zic ca e rentabil abonamentul anual la 500 lei.
- aztec
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun din București
aztec
Este mult mai rentabil pt cei ce au decontat de la serviciu-facultate.
Este mult mai rentabil pt cei ce au decontat de la serviciu-facultate.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov
•
Choose destination