Forum părinte: Aspecte diverse din transporturi şi infrastructură

 

Subiect: Eficienta transportului public si a transportului personal

88 mesaje, 16958 vizualizări.
 
Mergi la pagina:  1 2 3 4 5 6 7
 
 

📖 Opțiuni paginare
  • Autor: ADY881
  • Membru înregistrat
  • Scris:
  •  

Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului ADY881

133 313 a scris:
Transportul in comun ar fi mai dezvoltat chiar in momentul de fata daca mai multi "calatori" ar binevoi sa achite tarifele de calatorie.
Aceasta problema se poate hotara prin 2 metrode, si ambele prevad instalarea turnichetilor:
a)turnicheti in vehicule - in unele orase s-au aplicat asemenea solutii, ce prevad instalarea unui turnichet in preajma usii din fata(adica pentru a intra in autobuz se foloseste doar usa din fata), pentru a iesi se folosesc usile ramase.



b)turnicheti la intrarea in statie - solutia prevede izolarea statiei, iar accesele sunt prevazute cu turnicheti



Cazul a) este o solutie  depasita, deoarece pana urca toti calatorii prin usa din fata, trece o vesnicie, iar daca vrem un transport public rapid, solutia a) nu e buna.
Cazul b) este solutia potrivita pentru un TP civilizat, rapid..... datorita faptului ca taxarea are loc la intrarea in statie => oamenii pot urca combora din/in vehicul rapid. Asta e solutia pe care eu as fi aplicat-o in Bucuresti, Romania....

133 313 a scris:
Si din nefericire nu doar nespalatii au facut un sport din treaba asta ci chiar si posesori perfumati de aifoane se preteaza la asa ceva.

In Romania sa ai "aifon" demult nu mai inseamna sa ai bani, eu stiu multe specimene care nu au ce manca in unele zile, dar au telefeoane destepte.

MNP a scris:
Dupa parerea mea ar trebui intai dezvoltat transportul in comun si abia apoi sa avem pretentii de renuntare la masinile proprii.
Cand voi observa ca este mai comod si mai rapid sa circul in comun, nicio problema. Pana atunci... mai dureaza.

Sunt deacord cu ideea, insa pentru a avea un TP dezvoltat avem nevoie de concesii atat din partea automobilistilor( 1 banda/sens), cat si din partea Primariei(care trebuie sa nu inerce sa aplice capitalismul salbatic in domeniul transportului public, si care trebuie sa investeasca masiv in TP de suprafata).

MNP a scris:
De ce sa stau acum in statie sa astept 30 minute un tramvai si sa ma inghesui cu toti nespalatii cand in timpul asta ajung cu masina la destinatie?

Stai si astepti din cauza ca nu exista benzi pentru TP, combinate cu culaorele unice + semaforizare (adica practic transformarea liniilor clasice in BRT-uri/LRT-uri respectiv). Nespalatii se pot rezolva la nivelul satiilor (vezi cazul b) de mai sus).

 


  • Autor: ADY881
  • Membru înregistrat
  • Scris:
  •  

Re: Eficienta transportului public si a transportului person ADY881

Cu ceva timp in urma am dezinformat undeva pe forum, despre faptul ca in unele orase inainte de a inmatricula o masina noua, trebuie sa demonstrezi la primarie ca ai un loc de parcare, am zis ca asa e in Beijing, insa astazi am dat peste un articol despre drumurile din Tokyo, in care se afirma ca in TOKYO NU PRIMESTE NIMENI PLACUTE DE INMATRICULARE FARA SA AIBA LOC DE PARCARE REZERVAT si tot acolo scria ca in Tokyo te costa sa mergi pe masina. Astea ar fi niste limitatoare eficiente, pentru a mai reduce din numarul de masini pe strazi.

 


  • Autor: TibiV
  • Membru Gold
  • Scris:
  •  

Re: Strapungere Str.Brasov-Sos.Alexandriei & pasaj la Bd.Ghe TibiV

shoppy a scris:
Asta cu 3 benzi e abordare invechita care s-a dovedit gresita, strazile din oras nu au voie sa aiba mai mult de 2 benzi pe sens.

Serios ?!...
Unde s-a dovedit greşită ?
Si cum faci tu să fie EFECTIV 2 benzi de CIRCULATIE pe sens?
Pentru că una devine automat parcare... Vezi Rahova, Giurgiului etc.etc.etc.
Curtea Constituțională tocmai a decis luna trecută că nu ai voie să salţi mașinile parcate aiurea (cu excepția cazului în care a parcat pe linia de tramvai) aşa că....
Este o prostie să faci un bulevard cu doar 2 benzi pe sens, pentru că în realitate vei avea o bandă circulabilă + o parcare lungă cât bulevardul.

 


  • Autor: andrei11
  • Moderator forum
  • Scris:
  •  

Re: Strapungere Str.Brasov-Sos.Alexandriei & pasaj la Bd.Ghe andrei11

Mai degraba facem  din prima  2 benzi + parcare in spic, de ce sa ne complicam cu 3 benzi  dintre care una e falsa ?

 


  • Autor: TibiV
  • Membru Gold
  • Scris:
  •  

Re: Strapungere Str.Brasov-Sos.Alexandriei & pasaj la Bd.Ghe TibiV

Absolut de acord.
Dar parcarea "în spic" = încă o bandă ca laţime a respectivei artere...
Deci aşa-zisa lărgire la 2 benzi a Prelungirii Ghencea va fi de fapt o înghețare la fix condițiile de trafic de acum. Adică tot o singură bandă pe sens.
Să nu uităm că zona este în dezvoltare, si  chiar si zonele unde acum ai buruieni pe o parte si alta, în 10 ani va fi plină de clădiri - în faţa cărora, inevitabil, se va parca...

 


  • Autor: shoppy
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Strapungere Str.Brasov-Sos.Alexandriei & pasaj la Bd.Ghe shoppy

S-a dovedit practic ca in oras un drum mai larg atrage si mai mult trafic si ajunge sa se blocheze mai rau decat inainte.
Tot traseul lui 41 si tot complexul Basarab sunt la 2 benzi si nu se face banda 1 parcare, deci se poate.

 


  • Autor: florin
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Strapungere Str.Brasov-Sos.Alexandriei & pasaj la Bd.Ghe florin

Se fac 3 benzi, una va fi pentru bicicliști.  ;) Și oricum 3 benzi auto ar fi inutile, nu cred ca Ghencea/Brașov pot să preia trafic venit pe 3 benzi. Dacă ar fi deștepți ar introduce o linie Centură/Domnești - metrou Râul Doameni/Valea Ialomiței, cu bandă specială, asta ar diminua aglomerația și poluarea mult mai mult decât a 2/3-a bandă.

Oameni buni, suntem pe un forum dedicat transportului în comun, măcar aici mă așteptam să fie oameni care să înțeleagă că ideea "cu cât mai mutle benzi pentru autoturisme" este fundamental greșită și depășită de vreo 30-40 de ani. Chiar vrem să repetăm greșelile vest-europenilor din anii '60?

 


  • Autor: clt
  • Membru Bronze
  • Scris:
  •  

Re: Strapungere Str.Brasov-Sos.Alexandriei & pasaj la Bd.Ghe clt

Florin, eu am zis intr-un post mai sus, ori 3 benzi/sens, ori 2 benzi/sens cu linie de tramvai pe mijloc. E buna si ideea ta cu legatura la metrou Râul Doamnei/Valea Ialomiței, cu banda speciala. Daca ai un transport comun dezvoltat, automat cetatenii nu vor mai folosi masinile personale..

 


  • Autor: zapacitu
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Strapungere Str.Brasov-Sos.Alexandriei & pasaj la Bd.Ghe zapacitu

shoppy a scris:
S-a dovedit practic ca in oras un drum mai larg atrage si mai mult trafic si ajunge sa se blocheze mai rau decat inainte.
Tot traseul lui 41 si tot complexul Basarab sunt la 2 benzi si nu se face banda 1 parcare, deci se poate.

Gresit! Pe traseul lui 41 se parcheaza pe trotuare pe o bucata foarte lunga din parcurs.

Pentru a tine un bulevard pe doua benzi efective ar trebui amendati bizonii parcagii - faci asta si ai rezolvat problema de circulatie.

 


  • Autor: TibiV
  • Membru Gold
  • Scris:
  •  

Re: Strapungere Str.Brasov-Sos.Alexandriei & pasaj la Bd.Ghe TibiV

Corect.
Dar politia prefera sa stea la panda cu radrul si cu fiola.
Fluiditatea traficului nu este treaba lor, ba din contra. Pe Mihai Bravu este o sectie de politie intre Iancului si Vatra Luminoasa (parca sectia 8), iar fix in dreptul sectiei respective este cea mai mare ingramadeala de masini. Parcheaza nu doar prin dublare, ci uneopri chiar si prin triplare, de ramen o singura banda (una!) din cele 3 benzi "teoretice" de acolo. :(  
Este adevarat, tramvaiul nu are niciodata probleme... :)

Bun exemplu pentru cei suparati ca nu vrem sa tinem cu autobuzele: ba tinem, pentru ca daca autoturismele raman cu o banda, tot cu o banda raman si 311, si 135 si orice alt autobuz RATB.

Si asa se intampla peste tot unde ai acest "teoretic" 2 benzi pe sens, cu exemplele "glorioase" Giurgiului si Rahovei... Iar pe Giurgiului desi s-au facut de vreo 2 ani parcari (aproximativ) spic, tot degeaba. Intotdeauna sunt destepti care opresc pe banda 1, desi de multe ori sunt locuri libere in parcarea legala.

Deci doar 2 benzi pe sens este o aberatie intr-un oras in care numarul de bizoni il depaseste pe cel din FarWest.
Ori se dau sanctiuni usturatoare rapid (amenzi sau chiar ridicarea masinii) ori facem minimum 3 benzi din start.
(PS Cred ca e mai corect si dpdv financiar. Acum prelungirea Ghencea are maxim case, dar in 15-20 de ani se va umple de cladiri mult mai mari, probabil pana in trotuar. Iar daca vor vrea atunci sa adauge inca o banda, o sa ii coste exproprierile de 10 ori mai mult decat acum...)

 


  • Autor: p55d
  • Membru înregistrat
  • Scris:
  •  

Re: Strapungere Str.Brasov-Sos.Alexandriei & pasaj la Bd.Ghe p55d

imi cer scuze daca ma aberez ...

... continuand idea de mai sus eu as propune 4 benzi pentru ca acolo unde prima banda e ocupata de masini, SIGUR cineva va parca in spatele lor pentru ca se grabeste si nu gaseste loc. Sa dau cateva exemple unde se intampla asta ? pai pe Bd. Dr. Taberei in "bucla" in zona santierelor unde este si asa foarte ingust. Si in intersectie la Apaca. Si in intersectie la AFI. Politia trece si nu zice nimic, chiar daca sunt semne de oprirea interzisa.

Parerea mea este ca atata timp cat e voie sa incalci legea, degeaba faci strazi ca se vor transforma in parcare de masini, unele abandonate, altele pe butuci sau parcate pentru vanzare. Degeaba ai semafoare daca in fiecare minut cineva trece pe rosu. Si degeaba ai camere in intersectii daca se trece pe rosu. Si mai sunt si masini care intuneca zarea cand pleaca de la semafor - pe astea nu le vede nimeni ? au ITP ? si cum au luat ITPul ? Dar masinile cu nr de Bulgaria au carte verde valabila ?

In Anglia un prieten a luat amenda desi era parcat legal pe un loc alocat cladirii (proprietarul era in concediu si a parcat cu acceptul acestuia). Motivul ? nu avea ecusonul necesar  in parbriz. In mai putin de 2 ore cineva a trecut pe acolo si a verificat si a aplicat legea, nu a ridicat din umeri "nu e treaba mea". Daca eu parchez masina de-a latul Bulevardului Dr Taberei, in cat timp primesc amenda ?

Defapt la noi problemele sunt atat de multe ca e si greu sa le rezolvi. Primaria face parcari in spic ignorand avizul negativ al politie si fara acte legale (vezi Favorit). Se dau aprobari pentru cladiri cu 10 etaje care au 5 locuri de parcare si nimic pentru vizitatori (vezi cladirea Vodafone de la Apaca) Politia nu da amenzi pentru masinile parcate ilegal in fata cladirii. AFI construieste parcare pentru taxiuri, dupa 1an o desfiinteaza si construieste 3 turnuri. Taxiurile blocheaza intersectia cu Timisoara cateodata si dublu sau TRIPLU parcate. Politia trece pe acolo si ii mai claxoneaza (rar). O singura data am vazut sa le dea amenzi (or fi fost vreun sef sau televiziune ?) dar in general ii ignora pur si simplu. Chiar si atunci cand ii "goneste" astia toti dau o tura pena la primul semafor si intorc la loc in urma politiei. AFI ar o camera care filmeaza acolo se poate verifica foarte usor.

In conditiile astea ce poti sa faci ? Sa largesti Bd. Timisoara la 5 benzi ? Doar o sa creasca nr de taxiuri dublu/triplu parcate. Cam asta se va intampla si pe Prelungirea Ghencea daca vor fi 2-3 benzi si nici o amnenda.

 


  • Autor: TibiV
  • Membru Gold
  • Scris:
  •  

Re: Strapungere Str.Brasov-Sos.Alexandriei & pasaj la Bd.Ghe TibiV

Concluzia:
Singura soluție este să facem schimb cu Londra.
Sau de poliţişti, sau de şoferi....

 


  • Autor: URANUS
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Strapungere Str.Brasov-Sos.Alexandriei & pasaj la Bd.Ghe URANUS

Sau mai bine sa facem schimb cu Londra legea si mai ales aplicarea ei.

 


  • Autor: TibiV
  • Membru Gold
  • Scris:
  •  

Re: Strapungere Str.Brasov-Sos.Alexandriei & pasaj la Bd.Ghe TibiV

URANUS a scris:
legea si mai ales aplicarea ei.

Police = Law Enforcement

La Londra... :D

 


Mergi la pagina:  1 2 3 4 5 6 7
 

📖 Opțiuni paginare
Prima pagină  • 
Forum părinte: Aspecte diverse din transporturi şi infrastructură  • 
Alege destinația

Începând cu , cei 1659 utilizatori ai forumului au scris 327255 mesaje în 3921 subiecte și 409 sub-forumuri.
Interval de actualizare: 30 minute.

 

© 2009 - 2021 Asociația „Metrou Ușor”

Termenele și condițiile de utilizare

Întrebări frecvente - ghid de utilizare