Infrastructura rutieră din RomâniaȘtiri și noutăți din domeniul infrastructurii rutiere

 

Topic: Știri, noutăți, perspective

661 posts, 190024 views
 
Go to page:  1  ... 3 4 5 6 7 8 9  ... 48
 
 

📖 Pagination options
  • Gabi23
  • Site Admin
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Gabi23

CNADNR va plăti peste 12 milioane de euro pentru reabilitarea podurilor de la Giurgeni şi Agigea

CNADNR a semnat, în 15 octombrie, două contracte cu finanţare externă, atribuite prin licitaţie deschisă, pentru reabilitarea podurilor de la Giurgeni şi Agigea. Valoarea totală a contractelor se ridică la 12.691.992 de euro, fără TVA.
Astfel, potrivit unui comunicat transmis marţi de Compania Naţională de Administrare a Drumurilor Naţionale din România (CNADNR), primul contract semnat cu firma Bilfinger Berger Baugesellschaft m.b.H, în valoare de 8.885.052 de euro, fără TVA, are ca obiect "Reabilitare Pod peste Dunăre de la Giurgeni - DN 2A, km 114+134". Podul are o lungime de 1.463 m şi o lăţime de 17,34 m. Proporţia finanţării BERD este de 57,2%, restul banilor fiind asiguraţi de la Guvernul României.
Cel de-al doilea contract, în valoare de 3.806.940 euro, fără TVA, vizează "Reabilitarea Podului de la Agigea - DN 39, km 8+988". Podul are o lungime de 266 m şi o lăţime de 20,90 m. Potrivit contractului, 57,2% din valoarea obiectivului provine la BERD, iar restul de la Guvernul României.
Termenele de execuţie a contractelor sunt de 24 de luni fiecare şi au ca obiective reabilitări, lucrări de consolidare, lucrări de reparaţii, înlocuire sistem rutier, parapete şi instalaţii electrice precum şi consolidare maluri.

Sursa: Realitatea.net
http://www.realitatea.net/cnadnr-va-pla...61816.html€

 


  • Gabi23
  • Site Admin
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Gabi23

Refacerea drumului Reșița-Văliug este blocată de o contestație

Drumul care leagă orașul Reșița de zona turistică Semenic este plin de gropi, iar turiștii sunt nemulțumiți. Deși autoritățile județene au câștigat un proiect cu fonduri europene încă de acum un an, lucrările nu pot începe, pentru că o firmă din Ploiești este nemulțumită de modul în care s-a făcut licitația.
Infrastructura care aruncă turiștii, și așa puțini la număr, rămâne în aceeași stare proastă. Motivele diferă: fie că este vorba despre lipsa de bani, fie că este vorba despre licitații blocate, turiștii își rup mașinile în două ca să ajungă la destinație.
„Drumul Reșița-Văliug are o valoare deosebită pentru turismul cărășean, dar din păcate, nu putem face nimic pentru a debloca contestația fimei din Pitești. Trebuie să așteptăm până când instanța se pronunță în această privință”, spune Ionesie Gheorghioni, vicepreședintele Consiliului Județean Caraș-Severin. Procedura de derulare a licitației s-a reluat de trei ori, în urmă cu un an, din cauza firmelor de apartament.
„Din păcate, nu le putem face nimic celor care ne blochează lucrările, întrucât proiectul de lege care a prevăzut sancționarea lor cu 10% din valoarea proiectului, în cazul în care contestația nu este justificată, a fost blocat și nu a mai intrat în vigoare”, a adăugat vicepreședintele forului județean. Înfățișarea în fața instanței are loc săptămâna viitoare.

Operatorii de turism sunt nemulțumiți
Atât operatorii de turism de pe Muntele Semenic, cât și cei de pe Muntele Mic au de suferit din cauza infracstructurii proaste. Oamenii spun că afacerile lor sunt la un pas de faliment, din cauza drumului impracticabil.
„Am investit 1,5 milioane de euro în hotelul meu de pe Muntele Mic, dar ceea ce se întâmplă cu infrastructura este lamentabil. Sunt din Timișoara și puteam investi banii în orice altceva, dar o afacere mai proastă ca turismul în Caraș-Severin nu am putut să aleg”, spune Felician Ciordaș, un om de afaceri din Timișoara, care a deschis o afacere pe Muntele Mic. Aceleași gânduri le au și operatorii de pe Muntele Semenic.
De altfel, mulți dintre ei au renunțat deja la afacere. Paul Dumitrache, cel care e deținut până nu demult vila Andra de pe versant și-a vândut afacerea și a renunțat la ideea de a mai face turism.

Sursa: Adevarul.ro
http://www.adevarul.ro/locale/resita/Re...64280.html€

 


  • Gabi23
  • Site Admin
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Gabi23

Doar 9,6 km de autostradă în 2010

Anul acesta vor fi daţi în folosinţă 9,6 kilometri din autostrada Transilvania, între Câmpia Turzii-Turda, potrivit declaraţiei lui Liviu Costache, noul director general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR).
Întrebat câţi kilometri de autostradă vor fi daţi în folosinţă anul acesta, Costache a ocolit răspunsul, informându-ne care sunt termenele de finalizare a unor lucrări aflate în derulare. "Termenul de finalizare al lucrărilor la Autostrada Arad-Timişoara (32,25 km) este anul 2012, urmând ca anul viitor să fie gata varianta de ocolire a municipiilor Arad (12,25 km) şi Constanţa (21,8 km), precum şi ultimele două tronsoane ale Autostrăzii Cernavodă-Constanţa, respectiv tronsonul Cernavodă-Medgidia (19,25 km) şi Medgidia-Constanţa (31,8 km). Pentru Autostrada Transilvania este estimată deschiderea traficului anul acesta pe 9,6 kilometri în sectorul Câmpia Turzii-Turda. Autostrada Bucureşti-Comarnic, finanţată de la bugetul de stat, va fi finalizată în funcţie de fondurile care vor fi alocate pentru acest obiectiv", potrivit CNADNR.

Cei 9,6 km de autostradă reprezintă circa 30% din cât promisese la începutul anului Radu Berceanu, fostul ministru al Transporturilor. "Din punct de vedere tehnic, am putea face 100 de kilometri de autostradă. N-am putea să terminăm 150 de kilometri oricâţi bani am avea pentru că nu avem lucrările chiar atât de avansate. Din punct de vedere financiar, probabil am putea să terminăm 30-40 de kilometri dacă am concentra toţi banii pe care îi avem pentru domeniul ăsta numai acolo unde putem termina. La cum e croit bugetul, avem puşi bani şi pe lucrări care nu se termină, dar care trebuie să avanseze, mai ales că trebuie cofinanţate fondurile europene", declara în luna martie Radu Berceanu, potrivit Mediafax.

Oficialii de la Transporturi se plâng de lipsa banilor, în condiţiile în care România n-a reuşit să contracteze decât 30 de milioane de euro din cele 4,57 miliarde de euro puse la dispoziţie de Uniunea Europeană pentru Infrastructură. Potrivit strategiei de dezvoltare a reţelei de autostrăzi, până în 2013, în România ar trebui să avem peste 2.000 de kilometri de autostrăzi. De altfel, potrivit aceluiaşi document întocmit din 2007, anul acesta ar fi trebuit să avem deja funcţionale 795 de km de autostradă. Ambiţiile celor de la minister sunt nerealiste, deoarece în ritmul în care se lucrează, câte 10 km pe an, am atinge aceste ţinte peste 170 de ani, având în vedere că în prezent avem doar 320 de kilometri. Tot din cauza lipsei fondurilor, anul acesta s-a renunţat la mai multe lucrări de întreţinere a drumurilor naţionale şi a autostrăzilor.

Pentru anul acesta, CNADNR a primit de aproape patru ori mai puţini bani pentru întreţinerea drumurilor decât necesarul înregistrat la începutul anului. "CNADNR are nevoie anul acesta pentru întreţinerea autostrăzilor şi drumurilor naţionale de la noi din ţară de 1.090.787.439 lei (260 de milioane de euro). Necesarul iniţial la începutul anului a fost de 3.078.537.176 de lei (732.985.041 euro)", potrivit CNADNR. Cu toate acestea, bugetul alocat CNADNR pentru întreţinerea drumurilor naţionale pentru 2010 este de 710.552.000 lei (169.179.047 euro), adică de circa patru ori mai mic decât era necesar. Lipsa banilor a determinat autorităţile să renunţe la lucările de întreţinere curentă şi periodică a drumurilor naţionale din ţară, realizând doar lucrări minime de întreţinere.

Să circulăm, dar pe bani bani mai mulţi
Executivul a demarat procedurile pentru introducerea unei noi taxe pentru autostrăzi, noul sistem urmând să se voteze miercuri în şedinţa de Guvern.
Chiar dacă sistemul actual al rovinietei exact asta presupune, respectiv plata unei "taxe de drum" care să finanţeze construcţia şi întreţinere de drumuri, taxa de autostradă va funcţiona în paralel cu rovinieta, deoarece banii pe care CNADNR îi primeşte de la buget nu sunt suficienţi. Şi cum banii nu ajung, Uniunea Europeană, care va cofinanţa în anii următori lucrările la construcţia altor 373 de kilometri de autostradă din Fondul de Coeziune, a cerut autorităţilor române ca noile investiţii să găsească noi metode de colectare de venituri pentru a le putea întreţine. "O condiţie esenţială pentru finanţarea proiectelor de autostrăzi prin POS-T este asigurarea sumelor pentru operarea şi întreţinerea acestor autostrăzi", potrivit unor surse ministeriale citate de Mediafax. Valoarea taxei nu se ştie încă, dar aceasta ar trebui să fie destul de mică, deoarece Guvernul nu vrea ca aceasta să aducă bani în plus la buget, ci să acopere doar întreţinerea.

Sursa: Jurnalul.ro
http://www.jurnalul.ro/stire-economic/d...57883.html€

 


Re: Stiri, noutati, perspective Goldmund

Si Centura Sibiului,ce e ?Nu-i autostrada?Macar putinul care se face sa-l respecte domnu' ziarist

 


  • darknight
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective darknight

Ce de ras e tara asta ,auzi si tu alti fac zeci ,sute de kilometri de autostrada pe an si noi doar atat si mai si ii expunem O intrebare la acesti distinsi conducatori nu le este rusine? Sau si-au pierdut-o de mult  :lol: ,cred ca tota europa rade de noi.  :lol:  Asta e stire de ras :lol:

 


Re: Stiri, noutati, perspective gabriels

Boagiu: MT va face licitaţii pentru încă 270 km de autostradă

Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) va organiza, până la sfârşitul lunii, licitaţii pentru construirea a 270 km de autostradă, ce vor fi finanţaţi prin Programul Operaţional Sectorial Transporturi, urmând ca, în februarie-martie 2011, să fie semnate contractele, a declarat, vineri, ministrul de resort, Anca Boagiu.

"Până la sfârşitul lunii vom începe licitaţiile pentru construirea a 270 de km de autostradă, cu finanţare prin POS-T. Este vorba despre tronsoanele Nădlac-Arad, Orăştie-Sibiu, Timişoara-Lugoj şi Lugoj-Deva. Trei dintre aceste obiective vor fi finanţate prin POS-T 2007-2013, iar lucrările la tronsonul Timişoara-Lugoj vor începe cu finanţare prin acest programs şi se vor finaliza în programul 2014-2020", a spus ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, citată de Agerpres.

Anca Boagiu a declarat în octombrie, la emisiunea "2+1" de la B1TV, că Ministerul Transporturilor are în derulare proiecte de 8 miliarde de euro.

Sursa si restul articolului: http://www.evz.ro/detalii/stiri/boagiu-mt-va-face-licitatii-pentru-inca-270-km-de-autostrada-911474.html€

 


Re: Stiri, noutati, perspective Goldmund

In "Youtube" am dat peste niste filmuletze care poarta denumirea "Un exemplu pentru Romania 1"pana la 4, autostrazi din alte parti, lucruri pe care eu le-am vazut inca de la inceputul anilor '80. Nu asta mi se pare interesant, ci comentariile romanilor de pretutindeni fata de filmele puse de un tip finutz, caruia ii mai pasa de ce si cum se construieste in Romania :idea:
Alta  :idea:  ar fi:
cu cat pleaca mai multi romani peste hotare, cu atat va creste presiunea asupra politicului in tara.Oamenii incep sa-si dea seama ca "asa"nu mai merge ;)

 


Re: Stiri, noutati, perspective mindmasster

Boc: Daca fiecare guvern facea cati km am facut noi, cati km de autostrada am fi avut?

Premierul Emil Boc sustine ca daca fiecare guvern din ultimii 40 de ani ar fi facut macar cat Cabinetul sau, problema autostrazilor in Romania ar fi fost rezolvata.

"In 2009 si 2010, sunt finalizati 54 de km de autostrada Transilvania si 14 km de autostrada Nadlac spre Constanta pentru ca centura Sibiului se integreaza in tronsonul de autotrada de pe coridorul IV. Deci 68 de km de autostrada in doi ani (...) Aveti o cifra si va rog sa o comparati cu cea care s-a realizat in Romania din 1967 incoace.

Daca fiecare guvern ar fi facut in doi ani cati kilomentri am facut noi, cati km de autostrada ar fi trebuit sa aiba astazi Romania? V-as ruga sa priviti cu cifrele pe masa", a declarat Emil Boc, citat de Adevarul.

Emil Boc a tinut sa le reaminteasca jurnalistilor faptul ca, in materie de autostrazi, guvernul sau a realizat tot ceea ce a promis.

"V-am promis anul trecut 42 de km si sunt terminati, am promis ca vom finaliza cei 12 km de la autostrada Transilvania, cei 14 de la de la Sibiu si cei 20 de la Bucuresti si sunt gata. Pentru faptul ca in anii anteriori nu s-au inceput proiectele astfel incat drumurile sa fie finalizate, are fiecare partea de vina. Ce am avut de facut am facut", a mai spus premierul.

Sursa: http://www.ziare.com/emil-boc/premier/b ... ut-1053724

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Tom

büyuk BOK bir denizci wrote:
Daca fiecare guvern facea cati km am facut noi, cati km de autostrada am fi avut?

:twisted: Daca ne-am fi urcat intr'o Dacia 1100 in 1969, pana in 2010 am fi ajuns in America? :twisted:

 


  • Tavi
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Tavi

mindmasster wrote:
Boc: Daca fiecare guvern facea cati km am facut noi, cati km de autostrada am fi avut?
Emil Boc a tinut sa le reaminteasca jurnalistilor faptul ca, in materie de autostrazi, guvernul sau a realizat tot ceea ce a promis.

In primul rand cei 42 de Km nu au fost inceputi de guvernarea condusa de el dar daca el vrea sa para mai inalt decat este cu afirmatii d'astea penibile asa o sa ramana ... adica penibil ... si mic ... si trist.

Afirmatii tampite si neacoperite a mai facut si cu alte ocazii si degeaba. Si aici vorbesc despre o autostrada inceputa in guvernarea lui. Sa vedem ce spunea mica hahalera in februarie acest an: http://www.hotnews.ro/stiri-esential-6906564-emil-boc-autostrada-bucuresti-ploiesti-gata-proportie-50-lucrarile-putea-finalizate-pana-sfarsitul-anului.htm
Spera sa se termine lucrarile pana la sfarsitul lui 2010. Dar din vara a constatat palamida ca nu mai are bani. Un BOU... asta ... scuzati ... un BOC!
Dar hai sa fiu rautacios si sa presez bietul politician care munceste pe rupte. De-i sar capacele nu alta! Ia sa vedem ce zicea marele Boc mai demult despre aceeasi autostrada in 2009: http://www.frontnews.ro/social-si-economic/infrastructura/boc-30-km-din-autostrada-bucuresti-ploiesti-vor-fi-finalizati-pana-la-finele-anului-28757 ....
Iar oamenii aia chiar ar fi lucrat daca li se plateau si facturi ....
Nici de scuipat nu mai scuip ... ca jignesc scuipatul....
Scuze de off-topic :(

 


  • Tavi
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Tavi

Sarbii sunt popor serios. Si se asteapta sa fim si noi la fel. Parerea mea ca nu i-a zis nimeni vicepremierului sarb ca boc nu e in stare sa termine nici o autostrada de campie de cativa kilometri :(

http://www.ziare.com/economie/infrastructura/vicepremierul-sarb-i-a-propus-lui-boc-sa-faca-autostrada-romania-serbia-1054153

 


Re: Stiri, noutati, perspective mindmasster

Anca Boagiu promite autostrada pana la mare in 2011


Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a declarat ca pana la sfarsitul anului 2011 autostrada Bucuresti - Constanta va fi gata, deoarece a somat firmele care se ocupa de lucrari sa isi faca treaba cat mai repede, amanand cu cateva luni termenul pe care il promisese initial Radu Berceanu, adica vara anului viitor.

"Pana la sfarsitul anului 2011 vom putea merge cu totii de la Bucuresti la Constanta pe autostrada. Nu vom mai accepta nici o intarziere si am somat firmele sa-si faca treaba. Anul viitor in decembrie voi putea merge si eu acasa pe autostrada", a declarat ministrul de resort pentru Gandul.

Pe langa finalizarea tronsonului Cernavoda-Constanta, Anca Boagiu a mai promis ca va continua lucrarile la centurile ocolitoare si va demara procedurile pentru inceperea constructiei pe o portiune a autostrazii ce va lega Aradul de Capitala, deoarece in urma discutiilor cu FMI s-a convenit sa se aloce mai multi bani pentru investitii.

"Luna aceasta lansam licitatia pentru 270 de kilometri de autostrada pe coridorul IV Paneuropean si cautam oportunitati de finantare pentru ruta Sibiu-Pitesti. Astfel, licitatiile de proiectare si executie a tronsoanelor Nadlac-Arad, Timisoara - Lugoj si Orastie-Sibiu se vor lansa in noiembrie 2010, iar semnarea contractelor este preconizata pentru luna martie 2011", a mai declarat aceasta.

Ministrul Transporturilor a mai spus ca valoarea estimativa a tronsonului Orastie-Sibiu este de 787 milioane de euro, a tronsonului Nadlac-Arad de 274 milioane de euro, iar a tronsonului Timisoara-Lugoj de 266 milioane de euro.

Cat priveste tronsonul Lugoj-Deva, sectiunea 1 (Lugoj-nod Dumbrava), care va fi licitata, se preconizeaza a avea valoarea de 277 milioane de euro.

Totodata, pana la sfarsitul anului 2010 se vor finaliza lucrarile la centura Bucuresti Nord, centura Sibiu si la 10 kilometri din autostrada Brasov-Bors, sectiunea Turda-Campia Turzii.


Am subliniat cu rosu pentru ca mi s-a parut cea mai corecta declaratie

 


Re: Stiri, noutati, perspective telvanni

Acum aveti ocazia s-o intrebati direct pe doamna Anca Boagiu:
http://www.hotnews.ro/stiri-politic-803 ... -12-00.htm

 


Re: Stiri, noutati, perspective DanCld

I-am pus si eu o intrebare (legata de coridorul 9) insa se pare ca am ajuns prea tarziu  :roll:

 


Go to page:  1  ... 3 4 5 6 7 8 9  ... 48
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Știri și noutăți din domeniul infrastructurii rutiere  • 
Choose destination

Since our 2035 forum members have written 390391 posts in 4824 topics and 474 subforums.

 

© 2009 - 2023 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

Terms Of Use