Parent forum: Știri și noutăți din domeniul infrastructurii rutiere

 

Topic: Știri, noutăți, perspective

597 posts, 134981 views
 
Go to page:  1  ... 37 38 39 40 41 42 43
 
 

📖 Pagination options
  • Author: orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Știri, noutăți, perspective orex

Suspendarea permisului 120 de zile pentru şoferii care circulă pe contrasens pe autostradă/Permis reţinut 60 de zile pentru circulaţie pe banda de urgenţă- Propuneri MAI pentru modificarea Codului Rutier
Poliţia Rutieră propune sancţiuni mai dure pentru şoferii care nu respectă regulile de circulaţie pe autostradă, principalele modificări vizând circulaţia pe contrasens şi pe banda de urgenţă. Astfel, şoferii care circulă pe contrasens ar putea fi sancţionaţi cu amenzi mai mari şi reţinerea permisului pentru o durată de 120 de zile faţă de 60 de zile în prezent în timp ce, pentru circulaţia pe banda de urgenţă se propune măsura complementară de suspendare a permisului pentru 60 de zile.
Purtătorul de cuvânt al Poliţiei Române, Georgian Drăgan, a prezentat aceste propuneri într-o conferinţă de presă ca reacţie la valul de accidente din ultima perioadă : ,,Recent, Poliţia a făcut o serie de propuneri pentru modificarea Codului Rutier. Vrem să introducem în legislaţie ,,conduita agresivă”  a participanţilor la trafic care acum nu se regăseşte. Dacă ne referim la circulaţia pe contrasens, acum se sancţionează cu amendă de la 870 de lei la 1305 şi permis suspendat pentru 60 de zile. Propunerea este ca amenda să fie în clasa a IV- a cu amendă până la 2900 de lei şi permis reţinut pentru 120 de zile. Pentru circulaţia pe banda de urgenţă a autostrăzii acum sancţiunea este doar amendă, vrem ca permisul să fie suspendat pentru 60 de zile. Când circulăm pe autostrada viteza este mai mare şi pericolul creşte.” a precizat Drăgan. Totodată, la MAI se lucrează îmbunătăţirea cadrului legal pentru pregătirea cursanţilor din şcolile de şoferi, a mai anunţat reprezentantul IGPR.
În privinţa infrastructurii rutiere din România, Drăgan a subliniat că, în cazul accidentului de la Sibiu indicatorul rutier era deteriorat iar în alte cazuri au fost semnalate probleme majore cu semnalizarea ştearsă sau necorespunzătoare, panouri electronice de informare nefuncţionale şi lipsa parapetelor de protecţie pentru a împiedica accidentele frontale. 11 persoane şi-au pierdut ieri viaţa pe şoselele din ţară. Recent, ministrul transporturilor, Cătălin Drulă, cerea într-o postare pe Facebook, implicarea MAI pentru a reduce accidentele grave.

PS
120 de LUNI, nu zile! :yes:

 


  • Author: alliens
  • Membru Bronze
  • Posted:
  •  

Re: Știri, noutăți, perspective alliens

Nu ar fi mai eficient sa aplice macar  sanctiunile existente acum? Ca nu lipsa lro e problema, ci neaplicarea lor  consecventa

 


  • Author: orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Știri, noutăți, perspective orex

Pentru bizonii care se cred smecheri, nu! 120 luni (5 ani de pauza) sa vedem daca mai merita sa-si bage cu pet-ul carburant in rezervor si sa n-o mai poata muta din ”lok”! :yes:

 


  • Author: Cristi N
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Știri, noutăți, perspective Cristi N

Mai au de gasit o solutie pentru cei care nu au vreun venit si nici propietati pe numele lor.

Fie le suspenda permisul fie se confisca autoturismul pe care il conduc chiar daca e pe numele lui mamaie.

 


  • Author: shoppy
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Știri, noutăți, perspective shoppy

La noi acum vreo 10 ani s-a anulat reglarea automata a valorii punctului de amenda cu cresterea salariului mediu chipurile pentru ca amenzile sunt prea mari si soferii nu isi permit sa le plateasca, pai chiar acela este rolul amenzii, sa respecti legea ca nu iti permiti sa platesti amenda, la noi e pe dos, din cauza inflatiei, in fiecare an amenda este mai mica decat anul trecut.

 


  • Author: orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Știri, noutăți, perspective orex

Aici e vorba de punctele de penalizare, sanctiune complementara unei simple amenzi pecuniare! Daca s-ar cala autoritatile pe asta, poate sa fie autovehiculul si pe numele lu' Papa Pius al XII-lea, pur si simplu n-ar mai avea dreptul sa-si exercite dreptul de a conduce pe drumurile publice X luni, care ar insemna o buna perioada de reflectie!   :yes:

 


  • Author: orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Știri, noutăți, perspective orex

Fără taxe pe şantierele de autostrăzi şi căi ferate. Constructorii nu vor mai plăti la ISC taxa de 0,5 % din valoarea lucrărilor pentru obiective noi – Proiect reluat la Ministerul Transporturilor
Infrastructura de transport de interes naţional va fi scutită de plata taxei de 0,5 % din valoarea lucrărilor pentru construcţii noi sau de intervenţie la construcţiile existente, taxă pe care o percepe ISC – Inspectoratul de Stat în Construcţii. De asemenea, nu se va mai plăti nici taxa de 0,1 % din valoarea lucrărilor autorizate, potrivit unui Proiect de Ordonanţă a Guvernului pe care Ministerul Transporturilor în pune, din nou, în dezbatere publică, prima formă a proiectului care se referă la cele două taxe fiind publicată în luna mai.
Este vorba despre un act normativ pentru modificare Legii 50/1991 pentru autorizarea lucrărilor în construcţii şi a Legii 10­/1995 pentru calitatea în construcţii. Schimbări propuse :
-,,Introducerea după alin. (1) al articolului 43 din Legea nr. 10/1995, republicată, cu modificările și completările ulterioare a unui nou alineat, respectiv, alin. (11), care să prevadă că prin excepție de la prevederile alin. (1) a art. 43, pentru lucrările de infrastructură de transport de interes național să nu se perceapă cota de 0,5% din valoarea, fără TVA, a lucrărilor pentru realizarea construcțiilor noi și a lucrărilor de intervenție la construcțiile existente pentru care se emit, în condițiile legii, autorizații de construire/desființare.”
-Introducerea după alin. (1) al art. 30 din Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor în construcții, republicată, cu modificările și completările ulterioare, a unui nou alineat, respectiv alin. (11), care să prevadă că prin excepție de la prevederile alin. (1), pentru lucrările de infrastructură de transport de interes național să  nu se perceapă cota de 0,1% din valoarea lucrărilor autorizate.” Arată Ministerul Transporturilor în Nota de Fundamentare.
Totodată, se propune introducerea unor norme tranzitorii, prin care dispozițiile prezentei ordonanțe să se aplice pentru lucrările de infrastructură de transport de interes național, care sunt implementate prin Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, pentru care nu a fost încă notificată data de începere a lucrărilor către autoritatea emitentă a autorizației de construire și către inspectoratele de stat în construcții.
Ministerul arată că, potrivit legislaţiei din prezent, recepțiile la terminarea lucrărilor de infrastructură de transport de interes național, pot fi respinse ca urmare a neachitării cotelor către Inspectoratul de Stat în Construcții, fără a se intra în analiza calității acestor lucrări, situație ce poate conduce la întârzieri în privința deschiderii traficului, după admiterea recepției și în final la o întârziere a utilizării de către participanții la trafic a unei infrastructuri moderne și în condiții de siguranță. În plus banii alocaţi celor două cote ISC ar putea fi folosiţi pe şantiere şi ar putea duce la finalizarea mai rapidă a lucrărilor. Inspectoratul de Stat în Construcţii este în subordinea Ministerului Dezvoltării. Termenul limită pentru depunerea observaţiilor este 16 august.

 


  • Author: orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Știri, noutăți, perspective orex

Drumuri mai sigure: CNAIR montează parapet de beton pe Transalpina – cea mai înaltă şosea din România
Compania de Drumuri montează 4.500 de metri liniari de parapet de beton pe Transalpina între Rânca şi Obârşia Lotului, şoseaua care ajunge la cea mai mare altitudine din România – 2.145 de metri în Pasul Urdele.
CNAIR precizează că sunt lucrări de siguranţă rutieră care se fac în regie proprie şi constau în trasarea de noi marcaje şi montarea parapetelor din metal sau din beton, tip New Jersey.
„Pe DN 67C, #Transalpina, sectorul cuprins între Rânca și Obârșia Lotrului se desfășoară lucrări de siguranță a participanților la trafic.
–  au fost montați peste 400 metri liniari de parapet metalic tip greu, lucrare efectuată în #regieproprie de angajații #SDNTarguJiu,
– a fost aplicat marcaj rutier,
– se montează peste 4.500 de metri liniari de parapet de beton, tip New Jersey.
– vă rugăm să circulați cu atenție în zonele de lucrări”, arată compania de drumuri.
De asemenea, pe lângă aceste lucrări de siguranţă rutieră, CNAIR prin Regionala de Drumuri Craiova a reasfaltat carosabilul la Rânca, în judeţul Gorj. „Transalpina, cel mai înalt drum din România, va beneficia în acest an de o serie de lucrări de modernizare, pentru a crește confortul și siguranța turiștilor care vin să se bucure de ospitalitatea gorjenească și de frumusețile oferite de Munții Parâng. Transalpina este „inima“ turismului din județul Gorj și este datoria noastră să avem grijă de această șosea”, anunţa, în iulie prefectul județului Gorj, Corneliu Răducan-Morega.
DN 67 C -Transalpina asigură legătura între Oltenia şi Ardeal, de la Novaci în Gorj la Sebeş în judeţul Alba, are o lungime de 150 de km, iar în sezonul estival este un drum intens tranzitat.

 


  • Author: cris_m
  • Moderator forum
  • Posted:
  •  

Re: Știri, noutăți, perspective cris_m

Poate gasesc o solutie si pentru Transfagarasan, mai ales ultimele serpentine inainte de tunelul de la Balea, venind dinspre Valcea...

 


  • Author: orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Știri, noutăți, perspective orex

Ti-e frica? N-ai ce cauta pe acest segment de drum! :yes:

 


  • Author: cris_m
  • Moderator forum
  • Posted:
  •  

Re: Știri, noutăți, perspective cris_m

Nu, dar mi se pare aiurea ca dincolo pun si aici se fac ca ploua (sau ninge, depinde cum privesti :lol: ).

 


  • Author: aztec
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Știri, noutăți, perspective aztec

Ambele sunt drumuri turistice.
Turistice și alpine.
Asta nu se înțelege de majoritatea celor ce fac aceste trasee.
Aceste drumuri trebuiesc parcurse cu alta mentalitate fata de Valea Oltului sau Valea Prahovei...
Trebuie sa fi atent, mult mai atent, mașină sa fie ok, și ..nu cu aceleași viteze ca șoselele de ses .
Din păcate sunt prea multi care testează mașină pe aceste drumuri, care nu înțeleg că este un drum parcurs în scop turistic, de relaxare.

Sincer...a ajuns un fel de Magheru..

Și vă spune unul ce a făcut Transalpina înainte de a avea asfalt.
3 mașini intre Ranca și Obârșie.

 


  • Author: cris_m
  • Moderator forum
  • Posted:
  •  

Re: Știri, noutăți, perspective cris_m

Da, din pacate in weekend-uri nu te mai lipesti de drumurile astea...

Ca paranteza, eu cand ma gandesc la drum alpin am in cap Gloßglockner din Asutria... Drum parcurs acum 10 ani cu masina autohtona :)

 


  • Author: andrei11
  • Moderator forum
  • Posted:
  •  

Re: Știri, noutăți, perspective andrei11

Dacă vreți adrenalină vedeți că aveți trasee << strong >> prin   Bolivia / China. La noi sunt numai trasee << parfum >>.

 


Go to page:  1  ... 37 38 39 40 41 42 43
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Știri și noutăți din domeniul infrastructurii rutiere  • 
Choose destination

Since , our 1799 forum members have written 352112 posts in 4210 topics and 427 subforums.
Refresh interval: 30 minutes.

 

© 2009 - 2021 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

Terms Of Use