Zona metropolitană BucureștiLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii

 

Topic: Controverse privind lucrarile de infrastructura

274 posts, 105180 views
 
Go to page:  1  ... 3 4 5 6 7 8 9  ... 20
 
 

📖 Pagination options
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului Dominatrix

Nightwolf, daca lucrezi la "circulatie" ne poti pune la dispozitie MZA'urile pentru anul trecut ca sa putem discuta "pe felie"?

Nu "te inflama", oricine are dreptul sa isi exprime indoielile, de aia e democratie. Totul e sa explici interlocutorului situatia ca sa inteleaga ca lucrurile nu stau asa cum crede el.  ;)

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului andrei11

Eu vad ca se pune accentul pe fata "pe Nord" desi in curand pe acolo nu o sa mai calce roata de autoturism care va veni de la Ploiesti - se vor inghesui toate pe Petricani, iar celalalte puncte cardinale - care intamplator sunt in alte sectoare - sunt lasate de ijbeliste, vezi pasaje abandonate - pietonale sau auto - de la d-na Ghica, de la Eroii Revolutiei, pasajul Sudului cu care suntem "amenintati" de ani de zile.
Lasati aeroporturile, ele nu genereaza trafic zdrobitor de mare ca sa necesite pasaje cu nemiluita in Nord si abandonarea celor din Sud. Si a metroului in Dr. Taberei, asa cum se profileaza.
Ca o paranteza la ceea ce am spus, PPL nu a "generat" niciodata ambuteiaj, ci timpi mai mari de stat la semafor. Printr-o definitie pe care nu o  s-o gasiti in dictionar, eu prin ambuteiaj inteleg o situatie in trafic in care se stă fara sa te deplasezi, unde intersectia este blocata. Ori la PPL nu s-a intamplat acest lucru  niciodata. Lasand la o parte faptul ca multa lume la Aero Baneasa face la stanga pe "Aerogarii".

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului Dominatrix

andrei11 wrote:
Lasati aeroporturile, ele nu genereaza trafic zdrobitor de mare ca sa necesite pasaje cu nemiluita in Nord si abandonarea celor din Sud. Si a metroului in Dr. Taberei, asa cum se profileaza.
Ai dreptate cu aeroporturile, dar am dat acel exemplu fiindca am vrut numai sa il lamuresc pe Mircea45 ca aeroportul Baneasa nu se va desfiinta, chiar daca unii vor acest lucru.
andrei11 wrote:
ca o paranteza la ceea ce am spus, PPL nu a "generat" niciodata ambuteiaj, ci timpi mai mari de stat la semafor. Printr-o definitie pe care nu o  s-o gasiti in dictionar, eu prin ambuteiaj inteleg o situatie in trafic in care se sta fara sa se deplaseze. Ori la PPL nu s-a intamplat acest lucru cam niciodata. Lasand la o parte faptul ca multe lume la Aero Baneasa face la stanga pe "Aerogarii".
Vezi ce am scris in mesajele anterioare, apropo de MZA'ul ministerului transporturilor pe 2008. Chiar daca multi o iau pe Aerogarii, capacitatea de preluare a traficului la PPL e depasita, oricum am pune problema. De aia am zis, haideti sa lucram cu "numerele" ca ele sunt obiective, nu subiective. Poate Nightwolf ne poate pune la dispozitie MZA'urile pentru PPL si intersectiile mari adiacente pentru anul trecut, ca sa vorbim "in perfecta cunostiinta de cauza".

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului andrei11

Multe intersectii sunt depasite - ca trafic, ar trebui sa se faca o "salba" de pasaje subterane sau supraterane, nu stiu conditiile din teren pe tot bulevardul Stefan cel Mare / Mihai Bravu la Dorobanti, la Lizeanu, Ferdinand, Piata Iancului, Baba Novac, Calea Dudesti. De ce nu se incepe cu ceea ce am spus eu aici si se incepe cu "Nordul" ? Toate intersectiile numite de mine sunt "depasite".

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului Dominatrix

andrei11 wrote:
De ce nu se incepe cu ceea ce am spus eu aici si se incepe cu "Nordul" ? Toate intersectiile numite de mine sunt "depasite".
Intreaba pe Oetker si alti mari "specialisti" ai ultimilor 20 de ani de democrăcănaţie. :lol: Acum serios vorbind, n-ai citit ce am scris in mesajele de mai sus in legatura influenta politicului in infrastructura? Acolo gasesti raspunsul la aceasta intrebare.

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului Nightwolf

Dominatrix wrote:
Nightwolf, daca lucrezi la "circulatie" ne poti pune la dispozitie MZA'urile pentru anul trecut ca sa putem discuta "pe felie"?

Nu "te inflama", oricine are dreptul sa isi exprime indoielile, de aia e democratie. Totul e sa explici interlocutorului situatia ca sa inteleaga ca lucrurile nu stau asa cum crede el.  ;)


MZA-urile de pe DN1 la CNADR ... nu sunt statistici de acolo ... eventual la PMB ei mai au acces la ele ... si noua ni se transmit nu exista dispecerat comun cu CNADR pt a "urmari" nr. de vehicule care circula pe o artera...

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului Nightwolf

andrei11 wrote:
Eu vad ca se pune accentul pe fata "pe Nord" desi in curand pe acolo nu o sa mai calce roata de autoturism care va veni de la Ploiesti - se vor inghesui toate pe Petricani, iar celalalte puncte cardinale - care intamplator sunt in alte sectoare - sunt lasate de ijbeliste, vezi pasaje abandonate - pietonale sau auto - de la d-na Ghica, de la Eroii Revolutiei, pasajul Sudului cu care suntem "amenintati" de ani de zile.
Lasati aeroporturile, ele nu genereaza trafic zdrobitor de mare ca sa necesite pasaje cu nemiluita in Nord si abandonarea celor din Sud. Si a metroului in Dr. Taberei, asa cum se profileaza.
Ca o paranteza la ceea ce am spus, PPL nu a "generat" niciodata ambuteiaj, ci timpi mai mari de stat la semafor. Printr-o definitie pe care nu o  s-o gasiti in dictionar, eu prin ambuteiaj inteleg o situatie in trafic in care se stă fara sa te deplasezi, unde intersectia este blocata. Ori la PPL nu s-a intamplat acest lucru  niciodata. Lasand la o parte faptul ca multa lume la Aero Baneasa face la stanga pe "Aerogarii".


Pt. urmatorii cel putin 3 ani (ca nu o sa reuseasca mai repede, pun pariu) traficul va continua p`acolo si, din pacate, va deveni din ce in ce mai "vartos" ... nush Petricaniul cat va putea sa preia atata timp cat FdG nu va "beneficia" in plus de 2 benzi pe sens si pasajul la Colentina/Dna. Ghica nu se va realiza ... asadar DN1 va ramane lider cel putin inca un mandat prezidential -- parerea mea..

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului mircea45

Către toți participanții la discuția provocată de postările mele,
Vă mulțumesc domnilor pentru interes,timpul alocat precum și pentru opinii. Sper ca opiniile sau aprecierile mele să le luați exact așa cum se prezintă în spațiul virtual și fără veleități de absolutism. Este evident că reacțiile pe care le aveți sau le am sunt tardive, la deciziile deja luate, cel puțin în privința secretosului TUNEL de la Piața Presei al cărui preț pe km l-am estimat din declarații și articole de presă citite pe net (adică proiect de 30.000.000 euro pentru 550 m rezultă cca 55.000.000 euro/km adică 235.000.000 ron/km sau 23,5 miliarde lei/km). Pentru că în țara aceasta orice proiect urnit presupune modificări, evident bani mulți în plus peste ceea ce ni s-a sugerat prin declarații,articole de presă,net,etc...,ce spuneți dacă a-ți încerca o aproximare a acestor costuri suplimentare să le zicem inerente proiectului ? .Apreciez părerea lui Utilizator anonim dar și a lui andrei 11.Dar revin la costuri și presupun că 55.000.000 euro/km este un preț normal pentru TUNEL, așa este și în Elveția (poate mai puțin) când străpungi muntele și faci un tunel de GUINESS BOOK. Dar noi trăim în București un oraș cu un patrimoniu evaluat în bani și administrat cu cine și cum ne-am ales singuri.Poate cineva dintre dumneavoastră să comunice o cifră aproximativă a valorii patrimoniului orașului ,( în bani  lei ,ron ,euro) care va fi afectat de acest proiect de TUNEL?(spun patrimoniu și mă refer la ceva care este evident cuantificat în bani calculati contabil și evaluați și reevaluați dupa fiecare modificare căt de mică,pe bani grei). Mă refer să zicem la valoarea terenului,valoarea lucrărilor edilitare ce vor fi modificate sau distruse,valoarea lucrărilor rețelistice existente, proprietatea sau concesiunea sau folosința, unor parteneri ai administrației locale ( ce vor trebui despăgubiți sau mai lejer vorbind compensați) gen apa/canal,electricitate,cablu telefonic ,optic (proiectul metropolitan executat în zonă de câteva zile)etc...ce ar fi trebuit întreținute, reparate,REEVALUATE (în bani vorbind),valoarea lucrărilor borduristice,peisagistice,etc.... Vă sugerez (ca exercițiu de proiectare) să participați , face-ți fiecare o postare cu aprecierea ,estimarea valorilor înregistrate în patrimoniul urbei și care cu acestă ocazie vor fi ȘTERSE TOTAL (Nu știiu! - o vorbă la modă, să zicem arbori plantați,arbori toaletați, tufe sau boscheți plantate,revigorate,toaletate,floricele,borduri de abia montate ,platforme de beton ,pavimente,învelișuri asfaltice,piste de biciclete,împrejmuiri,stâlpi de iluminat,mobilier stradal, contracte negociate în derulare ce vor suporta modificări,despagubiri plătite de bucureșteni cu povestea că la anul n-avem bani deci mărim taxele locale,etc...Nu știiu!). Vor fi pentru toți forumiștii interesante părerile aproximative și le vom socoti (s-ar putea să ne dea o nouă viziune asupra proiectului TUNELUL de la Piața Presei) și cred că vor fi cifre interesante de studiat mai ales că ele fac parte evident din costurile adiacente valorii proiectului TUNELUL cu luminița la capăt de la Piața Presei și care vor fi șterse așa ca dintr-un foc din proprietatea urbei, din actele urbei,ca și cînd ele n-ar fi existat. Deci vorba lui Utilizator anonim URMĂRI-ȚI CE SE VA ÎNTÂMPLA !! .Vă mulțumesc anticipat pentru timpul și eforturile pe care le ve-ți afecta stabilirii cât mai exacte a valorii, proiectului de distrugere  a semaforului care împiedică cu 2 timpi ,pătrunderea cu forță , direct în centrul frumosului BUCUREȘTI,pamfletistic vorbind,. Sper să nu dați bir cu fugiții la sugestia de a face calculul real al unui proiect aprobat de ,administratorii urbei și banilor acestei capitale europene.Și sper să aveți în vedere și suma infimă plătită firmei ce evident n-a reușit ,cum să-i spunem ,optimizarea traficului prin semaforizarea corespunzătoare a intersecției Piața Presei Libere .Mai puteți lua în calcul și diversele sume infime privind studiile  sau proiectele de fezabilitate ,viabilitate ,durată a ceea ce va fi deteriorat cu ocazia noului TUNEL .Vă rog să nu face-ți aprecieri valorice (chiar dacă vă gândiți că ele s-ar fi produs sau se vor produce)  despre comisioane ,interese meschine DACA NU PROBAȚI în direct cum s-ar spune.Într-o democrație europenă ca la noi NU EXISTĂ. Mulțumesc forumistului AZTEC pentru postarea planurilor desenate (3 la număr) privind proiectul TUNELUL Piața Presei.Și vă multumesc și vouă celor care a-ți avut răbdarea să citiți această polologhie!€

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului Dominatrix

mircea45 wrote:
Pentru că în țara aceasta orice proiect urnit presupune modificări, evident bani mulți în plus peste ceea ce ni s-a sugerat prin declarații,articole de presă,net,etc...,ce spuneți dacă a-ți încerca o aproximare a acestor costuri suplimentare să le zicem inerente proiectului ?
Bugetul la orice investitie publica (si nu numai) este alcatuit din:
1) costuri de constructie propiu-zise
2) costuri pentru exproprieri/achizitie de terenuri, proiectare, consultanta etc.
3) cheltuieli neprevazute ("contigencies"), care pot ajunge pana la  circa 10 - 15% din valoarea totala a proiectului.

La investitiile mari, cum este si acest pasaj, e imposibil ca in timp costurile sa nu se majoreze, din simplul motiv ca e imposibil sa fie anticipate din faza de proiectare toate situatiile neprevazute. Deci niste majorari sunt inevitabile, iar costurile suplimentare (fie pentru punctul 1, fie pentru punctul 2, se deduc din cele prevazute la punctul 3). Dar intrucat la Bucuresti unele planuri cadastrale si planurile de utilitati sunt intocmite prost, de multe ori bugetul este depasit, si atunci apar problemele. La asta se adauga si "corectitudinea" firmelor castigatoare care la licitatii ofera preturi bune ("aberant" de bune), care pe urma le majoreaza prin acte aditionale, pana se ajunge la costul real, dar asta e alta problema. Deci, aceste costuri suplimentare sunt practic imposibil de estimat inainte sa incepi lucrarea propriu-zisa. Valabil si in cazul de fata.

Oricum, de cand a intrat in vigoare Noua Lege a Exproprierilor (care in caz ca nu stiti a fost publicata in Monitorul Oficial pe 20 decembrie 2010) e mai bine decat inainte, cand lucrarile se tergiversau la infinit din cauza proceselor intentate de expropriati.€

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului Skorpishor

Nu mi se pare fair să pui preţul per km la un pasaj într-o intersecţie în oraş.
Îmi aduc aminte că m-a impresionat cu câţiva ani in urmă un reportaj cu autostrăzile din Tokyo la nuş câţi metri sub pamânt, costând un miliard de dolari km de autostradă. Dacă comarăm cu aia pasajele de la noi sunt extrem de ieftine... Oricum, parcă discutăm despre infrastructură nu politică
:LDHVT:€

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului mircea45

Către skorpisor,
Nu discutăm politică ci despre aspecte ale unui un proiect secretos al cărui plan l-au postat Aztec și andrei 11 și de unde rezultă gândirea proiectantului care încasează ceva milioane de euro ,și spre exemplu din desen rezultă că iesirea tunelului spre Kiseleff ocupă total cele trei benzi  existente azi,iar intrarea în pasaj are o singură bandă spre Arcul de Triumf, sau că acum sunt 4 culoare de ieșire din Bd.Poligrafiei efectiv folosite 95% pentru sensul Kiseleff dar care se vor gâtui în doar 1,5 culoar central Kiseleff ,mai ne  putem întreba de ce din trei culoare pe sens de sub podul CFR Băneasa se pare că ne vom înghesui spre dreapta într-un singur culoar subteran spre Kiseleff sau vom folosi cele 4 culoare existente la intrarea în giratoriul de la Piața Presei și ne vom înghesui spre stânga-Kiseleff pe 1,5 culoar central Kiseleff ( atunci ce rost are proiectul ? ).Și am folosit în postările anterioare întrebări firești legate de bani ( care în general atrag atenția) pentru că rezultatul a fost, redeschiderea apetitului forumistic privind proiectul tunelului. Poate reușești să mă faci să înteleg de ce se conturează că prioritatea zero în construirea de pasaje supra/sub terane a fost crearea de culoare facile de acces spre/dinspre magazinul tip hala a unei firme (vezi modernizare ieșire spre Pitești A1,pasaj Basarab-Grozavești,modernizare DN 1 -cocoașele de la Băneasa-pasajul subteran Băneasa-Pasaj Piața Presei),când există o mulțime de aglomerări în oraș ce necesită pasaje supra/sub terane (ai o listă micuță - dar bună- într-o postare anterioară a altui user).Putem comenta dacă tema proiectului propusă de primărie a respectat-o proiectantul care a câștigat lucrarea iar mie mi se pare că a omis o cerință expresă a temei proiectului,doar din părerile citite pe acest forum.€

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului adn2377

Ontopic: Mi se pare un demers sanatos ca cineva sa se apuce sa ia la bani marunti cheltuielile realizate cu astfel de proiecte. Si poate nu doar pe un forum de discutii sau pe altul, ci chiar in "realitate". Societatea civila, pentru ca de fapt despre asta e vorba, trebuie sa invete mai intai ca exista, iar apoi sa treaca la acelel lucruri pe care le poate face cel mai bine - sa isi "bage nasul" peste tot pe unde se cheltuiesc bani publici.

Va garantez ca sustinand cat mai multi astfel de demersuri - si a sustine inseama a te IMPLICA, adica chiar SA FACI lucruri in acest sens nu doar sa le gandesti - vom ajunge ca in Romania sa se fure mult mai putin!

Asta nu insemna sa cauti nodurile din papura, ci efectiv sa ai grija ca o parte cat mai mare din banii publici alocati sa fie cheltuiti eficient.

Offtopic: @mircea45: Am o rugaminte specifica - postarile tale, desi interesante, sunt extrem de greu de citit din cauza lipsei spatiilor (aliniatelor si randurilor libere). Daca vei incerca sa formatezi mai bine textul vei castiga cred cam +50% cititori :)

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului mircea45

Mulțumesc pentru observația privind formatarea textului.

                          Revin cu postări mai scurte cum ar fi:
Primăria când a solicitat Proiectul Pasaj Piața Presei la Secțiunea C1,cere cu caracter OBLIGATORIU pentru varianta pasaj inferior la punctul
                 
** 6.Conținutul și caracteristicile OBLIGATORII ale ofertei**
**Cap.1 Structura pasajului** cu textul exact :
** realizarea unui pasaj pietonal la limita dintre Piața Presei și Șos. București-Ploiești **,
lucrare cu o valoare importantă din prețul total maxim al licitației de 22.450.000 euro și chiar foarte utilă pentru fluentizare intersecției.

Altfel,
conform punctului
**2.Condiții minimale de calificare a ofertei tehnice**
alin.2.
** Neintroducerea în oferta tehnică a tuturor cerințelor, ........... ,...atrage după sine descalificarea ofertei tehnice **
deci nu doar să zicem depunctarea.

Din desenul proiectului postat de aztec sau grafica video prezentată într-o emisiune tv, NU EXISTA acest pasaj,
de unde ar putea rezulta întrebarea :
DE CE ar putea fi admis un astfel de proiect (cel postat de aztec) ?  și de aici și altă întrebare : Neexistând acel pasaj pietonal pe directia Sos.Buc.-Ploiești cu cât se diminuează valoare de utilitate a proiectului și valoarea materială efectivă a proiectului.
Poate există alt proiect care nu este încă postat pe forum ( deci noi discutăm de altă lucrare ) și rog pe cine are posibilitatea să-l posteze pe cel real să  o facă.€

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului shoppy

Exista pasajul pietonal in schema sectiunii de pe o schema mai veche

 


Go to page:  1  ... 3 4 5 6 7 8 9  ... 20
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Lucrări de modernizare și extindere a infrastructurii  • 
Choose destination

Since our 2288 forum members have written 421266 posts in 5248 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use