Zona metropolitană BucureștiLucrări de modernizare și extindere a infrastructuriiModernizare și lărgire Centura București (DNCB)

 

Topic: Tronsonul Chitila - Voluntari (NORD)

277 posts, 94949 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
 
 

📖 Pagination options
Re: Tronsonul Chitila - Voluntari (NORD) andrei11

Variantă pentru rezolvarea intersectiei DNCB cu DN 1
Propunere :
Solutia care va fi prezentată este o solutie de generic. Daca doriti detalii tehnice vi le pot oferi dar cred ca nu e cazul. Si detaliile tehnice sunt gândite si pot fi aplicate de cei in drept sa o faca.
Intersectia DNCB – DN 1 trebuietratata categoric ca o intersectie cu 3 nivele ( fata de cele 2 pe care le avem acum ), asta ca sa fie perfect functionala.
Având in vedere situatia din teren ( DN 1 si podul hobanat de peste calea ferată ) trebuie sa ne incadram in unele limite date si anume :
-    DN 1 la nivelul + ( plus )  1.
-    legătura  DN 1 / DNCB la sol.
Rămâne ca unică soluţie DNCB la nivelul minus 2.
Ţinând cont si de anumite particularităţi ale intrsectiei am prevazut si un pasaj pietonal subteran lanivelul minus 1 ( cu iesiri in absolut toate directiile posibie ) pasaj pietonal ce poate fi folosit si ca acces la viitoarea statie de metrou din zonă  ( de pe magistrala M 6 ).
Traseul pasajului subteran prin care va trece DNCB ( 2 benzi / sens + bandă de urgenţă + trotuar utilitar este perfect realizabil. Pasajul subteran nu poate avea o latime mai mare de 25 m reali. Da, vor urma unele exproprieri / demolari, dar daca vrem sa rezolvam această intersectie trebuie sa le facem. Nu putem să le impăcam pe toate !
Care aveti unele intebari referitor la unele detalii astept sa mi le puneti.
Oricum va fi cu ( ceva ) deranj si pe DN 1 dar altfel nu este posibil !
( clik pe imagine pentru o vizionare mai corectă ).
propunere.jpg (189.78 KB; downloaded 3349 times)
4-8-2017 6-47-00 PM.jpg (39.64 KB; downloaded 3353 times)

 


Re: Tronsonul Chitila - Voluntari (NORD) abc_XC

Sunt de acord cu o intersectie pe 3 nivele, dar am cateva intrebari.
1. Actualul pasaj DN1 are o deschidere  de 12-15 metri,se poate strecura DNCB printre picioarele pasajului ca tunel? Sau demolam pasajul suprateran actual si facem totul de la zero?
2. Sigur nu ne incurcam cu metroul ( sa nu repetam povestea de la Universitate)? DNCB e deja la -9 metri pe schema desenata, NSS nu coboara prea jos?
Astept cu interes un raspuns  ;)
Si imi permit sa lansez si eu o "fantezie": daca dupa pasajul hobanat am demola actuala rampa si am realiza un pasaj suprateran, 550 metri pana la DN1+rampa de coborare? Am avea tot 3 nivele. In plus, cred ca s-ar putea lucra fara a intrerupe circuatia pe DN1 mai mult de cateva weekenduri, cand s-ar pozitiona grinzile.
De aici ar incepe ipoteticul pasaj suprateran peste DN1 https://www.google.ro/maps/@44.5365776,26.0749224,3a,75y,166.53h,79.8t/data=!3m6!1e1!3m4!1sVh-ROkPv0Nrf3FUHI7NwoA!2e0!7i13312!8i6656

 


Re: Tronsonul Chitila - Voluntari (NORD) andrei11

Singura problema la solutia ta - la care m-am gândit si eu - e ca hobanatul are doar 2 benzi / sens.
Ce faci cu cei care vin din Bucuresti si vor sa faca dreapta pe DNCB ? Trebuie sa cedeze trecerea. Numai ca pe centura se circula cu o suta si ceva...Nu e ca la Basarab / Grant.
Daca-mi dai o solutie la acest neajuns  putem face si o intersectie pe 3 nivele, 0, plus 1 ( DN ) , plus 2 ( DNCB ).
______________
La varianta mea evident ca se va umbla si la actualul pod ( cel al DN - ului ).
NSS - ul metroului poate sa coboare si la minus 18 m ( aproximativ nivelul statiilor Unirii / M 2 ; Eroilor /M 5 ; AM ) Si evident vor urma si alte statii Universitate / M 5 ; Iancului M 5 / Hasdeu M 4(6) / Eroii Revolutiei M 4(6).
Tin foarte mult la pasajul pietonal de acolo, e mult trafic de persoane si se traverseaza extrem de greu. Si in plus sper ca la un moment dat sa se dea drumul si la tren. Daca se desfiinteaza linia de acolo hobanatul rămâne fară obiect... :D  . Sau in sfârşit, i se va gasi o utilitate forţată...

 


Re: Tronsonul Chitila - Voluntari (NORD) zapacitu

Andrei, trimite-le propunerea ta. Problema e executia. Daca nu ma insel, in zona pasajului nu se poate face subteran pe 2 benzi din cauza consolelor apropiate. Asta e valabil cam la toate podurile vechi peste centura. Deci ar trebui razuit si refacut pasajul. Iese din discutie. Deci ar trebui sa ai pasaj cu tunel si banda, executat cu sapatoare, ca altfel omori intersectia. Iese din nou din discutie.

Solutia actuala e un mega-dezastru din toate punctele de vedere. Va distruge integral centura si va preveni folosirea ei ca o sosea rapida. Niste idioti.

Singura solutie reala ar presupune reactivarea bretelei centurii vechi si constructia unui nou pod care sa lege vechea centura de cea noua, oglinda a hobanatului, numai ca pe sensul spre Mogosoaia. Alternativ, macar o bretea suplimentara pe langa gara Otopeni ar fi utila.
vest.JPG (414.88 KB; downloaded 3223 times)
est.JPG (222.33 KB; downloaded 3229 times)

 


Re: Tronsonul Chitila - Voluntari (NORD) andrei11

Ba nu ies din discutie nici una din variante.
Da, distrugem podul lui DN 1. Oricum podul in sine e o aiureala, eu n-am curaj sa merg pe banda 1 decât cu 30 km/h. Iar un autobuz / camion cu siguranta nu intra pe prima banda.
Nu o sa ma opresc sa vi-l dau drept exemplu pe nenea din imagine :
43.jpg (48.76 KB; downloaded 3222 times)

Daca nu le place personajul, de ce sa nu incercam asa ceva :
44.jpg (42.56 KB; downloaded 3226 times)

Asa cum ai spus, solutia actuala e un megadezastru.
Da, se poate si cu un pod la cota plus 2, o sa creionez si aceasta varianta, dar costa destul de scump.
Oricum cine a gândit hobanatul actual acolo ar trebui sa se lase de meserie  daca nu cumva a facut-o deja. Nici o firma cu pretentii n-ar angaja asemenea specimen.
Si da, recunosc, din cauza acestei intersectii nu folosesc deseori centura, desi m-ar scapa de ceva stress prin Bucuresti.
Acum am vazut ca ai postat 2 schite.
A, nu asa, ceva mult mai indraznet.
Ideea centrala esta ca acolo trebuie sa avem o intersectie cu 3 nivele :
- solul ( nivelul 0 ) pentru a putea trece din DNCB in DN 1 si viceversa.
- nivelul + 1 DN 1
- nivelul + 2 DNCB.
Merge, dar costa scump.
Mai pe seara / mâine cu schitele si detaliile.

 


Re: Tronsonul Chitila - Voluntari (NORD) mindmasster

Si eu tot din acelasi motiv evit centura . Din cate am inteles se lucreaza la eliminarea insulei de pe directia A1-A3 si sa se interzice virajul la stanga pe directia A3-DN1.

Evident cel mai eleganta si utila solutie  este aici o intersectie pe 3 nivele. Nu avem in tara asa ceva inca nu ?

My vision: +1 (DN1)
 0- DNCB -DN1
-1 - DNCB

Cred ca e mai ieftin sa l construiasca pe cel in subteran nu ?

 


Re: Tronsonul Chitila - Voluntari (NORD) danutzu_2910

Da, e corect ce spui tu si Andrei, pe 3 nivele, numai ca trebuie sa incepi de la ZERO.
Nu poti face acum o structura subterana.
Am spus-o si pe SSC, o spun  si aici.
Pentru asa ceva trebuie pereti mulati. Cu ce ii faci? Sub actualul pod, evident.
Si mai trebuie tinut cont ca mai avem si fundatiile pilelor existente.
Prin absurd, daca ar exista un utilaj care sa sape santul pentru peretii mulati, SUB POD (sa aiba loc pe inaltime) nu stiundaca s-ar incumeta sa sape langa fundatiile pilelor existente, pile care SUNT SUB SARCINA.

 


Re: Tronsonul Chitila - Voluntari (NORD) andrei11

E in lucru o megaschita ( mult mai amanuntită ) -> de fapt vor fi mai  multe desene -  cu o varianta pe 3 nivele  in felul urmator :
- nivelul 0 ( la sol ) legatura DNCB cu DN 1
- nivelul + 1 ( la aproximativ plus 5 m ) DN 1 ( adica nu ne atingem de DN 1 )
- nivelul + 2 ( la aproximativ plus 10 m ) DNCB.
Va exista si un nivel minus 1 ( la minus 4 m ) nivelul pasajului pietonal ( la care tin foarte mult ).
Ideea centrala este ca atât DN 1 cât si DNCB trebuie sa fie libere de orişice restricţii.
_______________________________________
Surpriză  :!:  :D
Stiti ca acolo DNCB nu e DNCB   :?:  Ci sunt 2 strazi din Municipiul Bucureşti, respectiv :
- str Horia Cloşca şi Crişan  şi
- şoseaua Odăi ?
Ha !
_________________
# danutzu_2910 un lucru facut prost costa mai scump sa incerci sa-l repari, mai ieftin iesi daca il demolezi si faci altul. Daca vrem varianta subterana demolam tot ce e acolo, inclusiv DN 1.
Nu o sa ma plictisesc sa tot va amintesc de un om care a avut curajul sa propuna o solutie radicala :
4-10-2017 9-03-36 PM.jpg (10.31 KB; downloaded 2907 times)

 


Re: Tronsonul Chitila - Voluntari (NORD) danutzu_2910

@Andrei, am vut sa descriu si o solutie.... radicala, dar... conu' Pache... nu mai este printre noi.
As fi propus o demolare partiala, adica descarcarea celor doua pile adiacente DNCB, prin inlaturarea ginzilor.
L.E. si daca tot inlatur grinzile, pot demola si pilele, in locul lor, fac o structura unitara cu pasajul  subteran si tot ce vrei acolo.
Dar ce facem cu DN1, pe durata constructiei?. Idem si cu DNCB....
Hai ca DNCB va merge pe traseul vechi... asta e rezolvata.

Si Andrei, e mai important CUM facem decat cum va arata la final.

Este precum "razboiul" dintre arhitect, care spune cum vrea sa fie/arate la final si structuristul, care spune cum se construieste efectiv.

 


Re: Tronsonul Chitila - Voluntari (NORD) andrei11

Nu, varianta cât de cât corecta estre cea cu DN 1 lăsat asa cum e si cu DNCB peste DN 1. Hai ca merge, numai sa am eu timp sa fac schitele.
Individul din poza este arhitectul lui Napoleon Baron Haussmann cel care a dărâmat vechiul Paris cu tunul...
Solutia propusa de mine nu e deloc fantezistă si lasa hobanatul la locul lui...Hobanatul însă n-are treaba cu DNCB - ul ci cu relatia de la sol, adica legatura DNCB cu DN1.Evident, inevitabil unele exproprieri. Nu  se poate fara unele sacrificii. Dar varianta pe care am imaginat-o scapa DNCB - ul de absolut toate intersectiile periculoase de acolo, inclusiv de cea de la Lukoil...Partea nasoala este ca vor circula autoturismele cu 120 km / h aproximativ la 11 - 12 - 13  m deasupra solului. Asta inseamna intuitiv un bloc standard P + 3. E mult, e putin ?
Precizare :
Va rămâne şi  linia CFR dublă electrificată.

 


Re: Tronsonul Chitila - Voluntari (NORD) danutzu_2910

@Andrei, sa fiu sincer, prima data cand am auzit de un hobanat acolo, am crezut ca se va face asa cum il imaginezi tu acum. Peste DN1.
Cand a inceput constructia...ia-l de unde nu-i... era mai departe...

(la vremea respectiva nu stiam de forum MU)

Parca si conu' Pache a facut ceva ordine printre strazile din Bucuresti....

 


Re: Tronsonul Chitila - Voluntari (NORD) andrei11

Hobanatul e foarte prost construit acolo pentru un DNCB lipsit  de constrângeri la intersectia cu DN1.
- Varianta pe care o s-o propun lasa hobanatul acolo dar nu va mai folosi pentru DNCB...
Peste DN 1  imi imaginez un pod clasic ( cu piloni sau cum s-or numi ). Da stiu de linia CFR dar nu mă încurcă asa de mult. Exemple exista cu rezolvare clasica, cel putin două la noi in tara, la ecluză la Cernavodă si peste râul Siret ( intre Tişiţa şi Tecuci ).
4-10-2017 11-03-06 PM.jpg (149.56 KB; downloaded 2873 times)

danutzu_2910 wrote:
Parca si conu' Pache a facut ceva ordine printre strazile din Bucuresti....

Da, intre Piata Rosetti si Iancului. Oricum după Iancului nu avea rost ca nu prea era nimic...

 


Re: Tronsonul Chitila - Voluntari (NORD) andrei11

Off topicul despre notiunea de DN / DNCB îl găsiţi la
Aspecte diverse din transporturi şi infrastructură / Despre noţiunea de drum public
viewtopic.php?f=275&t=2407&p=236464#p236456

 


Re: Tronsonul Chitila - Voluntari (NORD) panzer01

Mi-au placut discutiile. Frumos, cu poze.

Si daca prin absurd cineva investeste in aceasta intersectie 100 mil euro, ce facem cu celelalte 11 giratii de pe traseul din Nord de acum? Si ce facem la DN7 unde deja sunt 3 nivele (-1 este CF)? Si mai ales ce facem cu DNCB si autostrazi: una are un giratoriu iar celelate 2 au intersectii in T.

Nu cumva 100 mil euro ar fi contributia si exproprierile pentru A0 nord.

 


Go to page:  1  ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Modernizare și lărgire Centura București (DNCB)  • 
Choose destination

Since our 2293 forum members have written 421743 posts in 5254 topics and 514 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use