Totul despre transporturi şi infrastructura adiacentăTransport rutierAutoturisme retro / de epocă

 

Topic: ARO

80 posts, 24748 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6
 
 

📖 Pagination options
Re: ARO aztec

Daca nu cumva si pe tractoare U650.
Era un stop clasic, utilizate pentru orice.
Dar..vad ca se mai gasesc si azi..la pret de 10 lei..pt ARO si UTB...(sticla)

 


Re: ARO Dristorul Nr.3

Da @aztec  , ai dreptate ! Au fost puse concomitent in aceasi perioada si pe tractoarele U650 incepand cu prima generatie.
Se pot gasi pe UTB Shop sau alte magazine de piese aftermarket FIX acelasi model, dar fabricat in Turcia sau China...Nu mai stiu exact.

 


Re: ARO 1689

Revenind la subiect, nu inteleg fascinatia pentru Aro 10.

Vehiculul ala (ca masina nu prea pot s-o numesc) a fost o catastrofa tehnica din aproape toate punctele de vedere.

Motor subdimensionat, ampatament prea scurt, raportul treptelor cutiei de viteze, (in)confortul la drum, finisajele, (ipoteticul) 4x4…

Poate, cindva, cineva, a avut un concept bun in minte (sau a vrut, doar, sa dea un raspuns romanesc Ladei Niva - cine stie…), dar de acolo pina la ce a iesit e o cale foaaarte lunga.
… indarat.

Nici gratis daca as primi un Aro 10 nu m-as incurca cu el. Masina asta nu e hobby, e masochism.

Si - va rog - nu pomeniti de Enduro si alte exceptii d-astea. Alea sint aproape unicate.

 


  • Utilizator anonim 2
  • Posted:
  •  

Re: ARO Utilizator anonim 2

Povestea un coleg de serviciu o intimplare de prin 1997 cind au primit in dotare Aro10.
Au fost trimisi la uzina sa ridice masinile si sa le aduca la Brasov. Erau vreo 5. Din ele numai una a reusit sa ajunga la destinatie, celelalte s-au stricat pe drum, una din ele luind chiar foc…

In anii ‘80 un unchi cam securist avea una, o luase ca “upgrade” dupa Oltcit. Nu a avut-o multa vreme, probabil ca nici aia nu a fost breaza.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: ARO ADK

Diverse IMS-uri aflate în curtea Muzeului Automobilului Românesc din Câmpulung Muscel:
IMG_20231027_082815044_copy_1600x1200.jpg (1.42 MB; downloaded 1039 times)

IMG_20231027_082750982_copy_1600x1200.jpg (1.71 MB; downloaded 1039 times)

IMG_20231027_121757852_copy_1600x1200.jpg (1.34 MB; downloaded 1039 times)

IMG_20231027_083802207_copy_1600x1200.jpg (1.46 MB; downloaded 1039 times)

IMG_20231027_121803332_copy_1600x1200.jpg (1.39 MB; downloaded 1039 times)

IMG_20231027_121904928_copy_1600x1200.jpg (1.49 MB; downloaded 1039 times)

IMG_20231027_121909404_copy_1600x1200.jpg (508.4 KB; downloaded 1039 times)

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: ARO ADK

Diverse subtipuri de ARO 10:
IMG_20231027_083423212_copy_1600x1200.jpg (667.77 KB; downloaded 1030 times)

IMG_20231027_083501988_copy_1600x1200.jpg (558.74 KB; downloaded 1030 times)

IMG_20231027_122017908_copy_1600x1200.jpg (499.5 KB; downloaded 1030 times)

IMG_20231027_083757707_copy_1600x1200.jpg (502.74 KB; downloaded 1030 times)

IMG_20231027_122253850_copy_1600x1200.jpg (775.81 KB; downloaded 1030 times)

IMG_20231027_122303804_copy_1600x1200.jpg (674.01 KB; downloaded 1030 times)

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: ARO ADK

Și nu în ultimul rând - ARO-uri clasice:
IMG_20231027_121853229_copy_1920x1440.jpg (741.68 KB; downloaded 1015 times)

IMG_20231027_121842501_copy_1920x1440.jpg (672.53 KB; downloaded 1015 times)

IMG_20231027_083812084_copy_1920x1440.jpg (667.62 KB; downloaded 1015 times)

IMG_20231027_083905202_copy_1920x1440.jpg (623.39 KB; downloaded 1015 times)

IMG_20231027_121719912_copy_1920x1440.jpg (658.04 KB; downloaded 1015 times)

IMG_20231027_083659299_copy_1920x1440.jpg (1.26 MB; downloaded 1015 times)

IMG_20231027_083607375_copy_1920x1440.jpg (1.04 MB; downloaded 1015 times)


Macheta unui prototip, ce aduce a ARO 10 Break mai spațios pe un șasiu de ARO 244:
IMG_20231027_083739513_copy_1920x1440.jpg (718.14 KB; downloaded 1015 times)


Respectiv un ARO cochet venit în vizită:
IMG_20231027_171223032_copy_1920x1440.jpg (840.21 KB; downloaded 1015 times)

IMG_20231027_172132583_copy_1920x1440.jpg (990.53 KB; downloaded 1015 times)

 


Re: ARO Dristorul Nr.3

Macheta este la scara 1:1 pentru modelul ARO 264 ce trebuia sa intre in productie la sfarsitul anilor 80'. Cred ca am mai postat poze cu modelul functional aici pe forum. Din pacate macheta a ajuns intr-o stare avansata de degradare fata de 2014 cand a fost salvata de catre muzeul Dl-ului Hagi. Nu vreau sa fiu inteles gresit, initiativa e buna, dar totusi sa tii atatea masini la "mana" naturii este un lucru cam fortat, mai ales ca unele dintre ele, cum ar fi autospecialele SR, nici macar nu sunt acoperite cu ceva.... :popa:

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: ARO ADK

Să acoperi toate exponatele și eventual să le restaurezi necesită destui bani, mână de lucru ș.a.m.d.. Cu banii ăștia mai bine completezi colecția cu ceva pe cale să dispară, lipsesc spre exemplu cam următoarele modele (unele încă în uz obișnuit) ce cu prima ocazie ar trebui să intre în colecție:

- Dacia 1410 "Sport"
- Dacia 1310 CN4 "Dedicație"
- Dacia Nova
- Dacia Super Nova
- Dacia Solenza

Ținând cont că este totuși deja un Logan model 2005-6...

N-ar fi rău singura Dacie Nova "Break" să intre în colecție, prototipurile având prioritate. Mai mult, să ne axăm pe orice model autohton pe cale de dispariție. Nu sunt încă tractoare UTB + remorci, ar trebui căutat un autotren ITIA (vreo 2 semi-remorci ar mai fi pe undeva, cap-tractorul îl poți face și dintr-o basculantă dând jos bena), bineînțeles se face ce se poate însă e greu de unul singur dacă nu există contribuabilii de orice fel.

 


Re: ARO Dristorul Nr.3

Eu vad un pic diferit situatia...Degeaba aduni toate modelele de prin tara daca cele pe care le ai deja sunt in pericol  mare de coroziune. Muzeul, sau mai bine spus, colectia privata a Dl-ului Hagi este o initiativa foarte buna pe care am laudat-o de la bun inceput din 2014. Insa cum s-au adunat atat de multe exponate in ultimii ani este foarte riscant sa le tii asa fara a le feri de intemperii. Personal in privinta aceasta sunt dispus sa donez o suma (chiar daca modica!) de bani pentru asigurarea conditiilor de depozitare, fiindca din postura mea de pasionat mai mult decat atat nu pot face.

Legat de ultima parte, Dacia Nova break cat si o parte relativ mare din prototipurile ce s-au realizat la fostul CESAR filiala de proiectare Colibasi se afla in posesia SC.AUTOMOBILE DACIA S.A. Sunt toate la uzina, si mai mult decat atat, prototipul R523 din anii 80' cat si alt 523 cu stopuri asemanatoare celor de pe ceea ce a fost ulterior Solenza 10-15 ani mai tarziu sunt ambele in stare perfecta atat dpdv estetic cat si functional. Breakul s-a nimerit sa nu aiba norocul de a fi bagat in hala cu celelalte.  La Mioveni sunt discutii de multi ani intre primarie si uzina dar vad ca nici pana in ziua de astazi nu s-a concretizat nimic in privinta unui potential muzeu Dacia. Bine, aici este si un oarecare orgoliu al celor de la Renault care nu s-au laudat niciodata cu realizarile perioadei in care am fost pe cont propriu (1979-1999) . Singura data cand s-au scos la lumina si realizarile partii romane a fost atunci cand cu parada din 2018 din Bucuresti. Apoi automobilele respective au mai fost duse si pe la RTR Titu, expuse si la centrul de design Renault din Bucuresti, dar calitatea restaurarii a fost una mediocra in sensul ca la unele se vedea clar ca erau chituite prost. Lucru oarecum asteptat deoarece din 1985 Dacia a renuntat la baia de grund pentru 99.8& din automobilele de serie si indiferent ce le faci ruginesc in cavitati.
Aceasta ultima parte imi aduce aminte de Dacia Shifterossa din U.K, cam printre ultimele care au supravietuit. Masina fusese restaurata prin 2015-2017 iar in prezent a ajuns sa-i piste rugina prin mai multe zone afectand destul de semnificativ starea estetica. Ulterior proprietarul a vandut-o si acum se afla si ea tot la uzina asteptand zile mai bune.  :popa:

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: ARO ADK

Cu toate că exponatele ar merita condiții mai bune, să ne gândim totuși că datorită spațiului d-lui Hagi acestea poate au mai putut avea zile. Doar în recondiționarea clădiri fostului Cămin Cultural s-au băgat cel puțin 3 miliarde de lei, pare-mi-se cu tot ce-i deja prezent în interiorul acestuia.

Înțeleg și restul mesajului, am citit bine ce ai scris însă la momentul actual se face ce se stă în putință. Cu toate că pare aiurea ce urmează să răspund, însă mai bine 10 exponate rare (chiar și nefuncționale, cu diverse piese lipsă, sub cerul liber) decât 3 recondiționate acoperite și restul de 7 pur trecut. Se poate recondiționa cam orice aproape indiferent de stare.

România e din păcate oricum într-o situație precară din a-și recupera istoria, nu știi ce mai găsești, pe unde, când, în ce stare, dacă se vinde, cât mai costă și transportarea astfel încât să eviți deteriorarea de orice fel prin timpul transportului etc, așa că important e să se recupereze cu prima ocazie ce se mai găsește, că oricum de ruginit ruginesc greu datorită tăblăriei de bună calitate. Unele motoare dacă au antigel, ulei și o baterie bună pot porni cu ușurință (pe YT sunt filmate destule mașini state sub cerul liber +20 ani unele chiar și cu ECU iar pornirile n-au fost bătăi mari de cap).

 


Re: ARO Dristorul Nr.3

De acord. Acum legat de nr exponatelor functionale s.a.m.d tine de perceptia fiecaruia.
Total de acord si cu ultima parte a mesajului tau. De exemplu arhiva si documentatia ROCAR a fost toata arsa prin 2004 sau 2005....S-a dus, gata. Mai avem doar cateva autobuze functionale pe ici pe colo si alea salvate la limita.

Din pacate aceasta este tara noastra unde incultura, manelismele si mentalitatea de interlop sunt promovate pe toate canalele media si de fiecare oportunist indiferent de varsta. Ceea ce face Dl-ul Hagi ar fi trebuit sa faca statul roman de mult timp, dar a fost mai usor sa zicem ca e fier vechi si ne aduce aminte de vremurile cand se lua painea pe cartela ca motive sa le dam la gunoi.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: ARO ADK

Industria de cândva era una, concepțiile simultan ceaușiste erau altele. Nu are sens să ne batem joc de producția din perioada aceea pe motiv că în același timp, dictatorul nu-ți dădea mai mult de jumătate de pâine pe zi, 750ml de ulei pe lună iar astăzi cu o simplă aplicație gratuită ai diverse alimente cadou. Asta înseamnă că ar trebui să apreciem actualul Logan? Nu are treabă tanda cu manda. Că ne aduce aminte e un răspuns al creierului, cu ce a memorat simultan, de aceea când auzi o anume melodie poate te trimite cu gândul instant la ceva, plăcut sau nu. De vină melodia atunci?

De acord că eram învechiți ca tehnologie, dar nici nu ne-am dorit să o vindem măcar, deși au existat cereri serioase (Solaris și/sau Mercedes au dorit să cumpere Rocar). Până și Germania a avut intenția să vândă Barkas către Rusia, însă nu mai știu de ce nu s-a mai întâmplat asta. Dar ăsta este subiect despre ARO, pe care noi l-am transformat în off-topic...

 


Re: ARO Dristorul Nr.3

SC.CESAR.SA  Mioveni - Filiala Campulung Muscel. Locul unde se realizau planurile pentru viitoarele modele ARO.
Sursa este grupul de Facebook ,,Cafeneaua ARO Campulung Muscel'':
Se pot vedea in fotografii diverse machete pentru ARO 264 si ARO 10, planseta mare cu unele desene de stil pentru o masina prezidentiala noua in genul lui ARO 304/306, schite stilistice pentru ARO 16 (Oltcit) etc...
42340606_1732094396899639_8888895557393711104_n.jpg (32.27 KB; downloaded 1242 times)
42386853_1732093953566350_350437204998225920_n.jpg (30.98 KB; downloaded 1242 times)
42372642_1732094296899649_5430460261406343168_n.jpg (30.18 KB; downloaded 1242 times)
42414360_1732094130232999_4700176084325367808_n.jpg (36.67 KB; downloaded 1241 times)
42452026_1732094500232962_8462593896914878464_n.jpg (19.96 KB; downloaded 1241 times)
42378278_1732094823566263_5566611660992413696_n.jpg (33.04 KB; downloaded 1241 times)
42404893_1732095653566180_4546181754209173504_n.jpg (35.8 KB; downloaded 1243 times)
42357864_1732095026899576_7448497988856446976_n.jpg (34.95 KB; downloaded 1241 times)
42369598_1732095243566221_3976983435121000448_n.jpg (31.96 KB; downloaded 1242 times)

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Autoturisme retro / de epocă  • 
Choose destination

Since our 2288 forum members have written 421266 posts in 5248 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use