Zona metropolitană BucureștiLucrări de modernizare și extindere a infrastructuriiLucrări finalizate începând cu anul 2006Pasaj Subteran Piața Sudului (INAUGURAT 23.07.2017)

 

Topic: Stiri si articole din presa

167 posts, 84177 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 12
 
 

📖 Pagination options
Re: Stiri si articole din presa URANUS

Sursa: B365.RO

Cine va construi Pasajul subteran de la Piața Sudului și de ce nu au început încă lucrările

Primarul general, Sorin Oprescu, a semnat pe 8 mai contractul de execuție pentru pasajul subteran de la Piața Sudului împreună cu reprezentantul companiei italiene Astaldi. De execuția pasajului subteran se va ocupa o asociere formată din trei firme, în frunte cu Astaldi. Proiectul va fi realizat cu fonduri europene și are o durată de execuție de 18 luni. Lucrările ar fi trebuit să înceapă deja, însă ele au fost întârziate din cauza dificultății de a a găsi o soluție de redirecționare a circulației pe perioada desfășurării lucrărilor la pasaj, concomitent cu desfășurarea lucrărilor la Pasajul Mihai Bravu.

Primarul general, Sorin Oprescu, a semnat pe 8 mai contractul de execuție pentru pasajul subteran de la Piața Sudului împreună cu reprezentantul companiei italiene Astaldi. Contractul a fost semnat în cadrul unei festivități, în fața presei și în prezența ministrului Fondurilor Europene, Bogdan Teodorovici. Conform unui anunț publicat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice însă, tot pe 8 mai contractul pentru execuția pasajului de la Piața Sudului era atribuit firmei Euro Construct Trading 98.

Reprezentanții Primăriei Capitalei au precizat pentru B365.ro ca s-a făcut o eroare pe site-ul de licitații publice, contractul fiind de fapt atribuit Asocierii de firme Astaldi - Euro Construct Trading 98 - RCV Global. Cele trei firme au participat la mai multe proiecte de infrastructură din București.

Astaldi, împreună cu spaniolii de la FCC Construccion, au construit pasajul Basarab, unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură urbană din ultimii ani, care a costat în cele din urmă circa 240 de milioane de euro. Tot Astaldi a lucrat împreună cu nemţii de la Max Boegl la stadionul Arena Naţională din Capitală, care a costat aproximativ 200 de milioane de euro. De asemenea, tot italienii de la Astaldi au preluat lucrările de la pasajul Mihai Bravu, după ce  firma Romstrade, controlată de omul de afaceri Nelu Iordache, a pierdut contractul cu Primăria Capitalei. Astaldi a obținut contractul pentru construirea pasajului Mihai Bravu, în valoare de 125,6 milioane de lei, în urma unei licitații restrânse, organizată de Primăria Capitalei.

Euro Construct Trading 98 este firma aleasă de Primăria Capitalei pentru realizarea unora dintre cele mai importante proiecte ale orașului. Printre acestea se numără:

- Reabilitare sistem rutier si linie de tramvai pe Bd. Liviu Rebreanu (finalizat primul tronson cuprins între Bd. Camil Ressu și Bd. Nicolae Grigorescu (1,7 km). Cel de-al doilea, cuprins între Bd. Nicolae Grigorescu și Bd. 1 Decembrie (1 km), urmează să fie demarat după terminarea exproprierilor)

- Penetratie si racord Splaiul Independentei- Ciurel-Autostrada Bucuresti-Pitesti (proiect în desfășurare)

- Modernizare Piata Romana si Pasaj Pietonal (proiect programat să înceapă în acest an)

- Reabilitare sistem rutier si lucrari edilitare în București - pachet 2.

Cât priveste firma RCV Global, aceasta a câștigat contracte atât pentru reabilitarea unor străzi, cât și pentru construirea și reabilitarea unor clădiri, în special spitale. Astfel, potrivit informațiilor postate pe site-ul propriu, RCV Global s-a ocupat de reabilitarea unor străzi precum Șos. Virtuții, Splaiul Independenței, Șos. Colentina, Splaiul Unirii, Șos. Cotroceni, Calea Crângași,  Bdul. Iuliu Maniu Bdul. Regina Maria, Calea Șerban Vodă. De asemenea, RCV Global a fost declarată câștigătoare a contractelor pentru construcția noii clădiri a Spitalului pentru Copii "Victor Gomoiu", pentru reabilitarea Spitalului Sfântul Luca și a Spitalului Colentina.

Când încep lucrările

La peste o lună de la semnarea contractului de execuție, proiectul se află încă în faza de organizare de șantier, iar reprezentanții Primăriei Capitalei evită să mai ofere un termen clar pentru începerea lucrărilor. Problema principală o constituie reorganizarea circulației în zonă pe perioada desfășurării lucrărilor.

"In acest moment Comisia de Circulatie din cadrul PMB si Politia Rutiera analizeaza solutia optima privind devierea circulatiei pe perioada executiei lucrarilor, astfel incat traficul in zona sa fie cat mai putin afectat,avand in vedere ca in zona se deruleaza mai multe lucrari de infrastructura, exemplu Pasajul Mihai Bravu. Imediat dupa aprobarea acestora se va putea trece la demararea efectiva a lucrarilor", au precizat pentru B365.ro, reprezentanții Primăriei Capitalei.

Conform anunțurilor de atribuire publicate în Sistemul Electronic de Achiziții Publice, execuția proiectului “Modernizare infrastructură rutieră Piața Sudului” (fără achiziție și montaj escalatoare și lifturi) va costa 109 milioane lei cu TVA (24,8 milioane euro), iar Diriginția de șantier și asistența tehnică în cadrul proiectului, contract câștigat de Metroul, 2,6 milioane lei cu TVA (610.000 euro). Proiectul este finanțat prin Programul Operaţional Regional 2007-2013, Axa prioritară 2 "Îmbunătăţirea infrastructurii de transport regionale şi locale". Finanţarea nerambursabilă pentru acest proiect se ridică la 96,44 milioane lei.

Pasajul subteran de la Piața Sudului va avea o lungime totală de 356 metri și va fi realizat pe direcţia Calea Văcăreşti – Str. Niţu Vasile. Lungimea în subteran va fi de 85 metri.

Rampa Niţu Vasile va fi o rampă unică de 160 de metri și va avea câte două benzi de circulaţie pe sens. Rampa Calea Văcăreşti, cu o lungime de 111 metri, va fi formată din două rampe independente, câte una pe fiecare sens de circulaţie în parte. Fiecare rampă va avea câte două benzi de circulație.

Pe direcţia strada Niţu Vasile - Calea Văcăreşti, de o parte şi de alta a pasajului rutier, vor fi realizate şi pasaje pietonale. În plus, va fi construit şi un pasaj subteran pietonal care va face legătura între staţia de metrou Piaţa Sudului şi peroanele staţiei de tramvai de pe Șos. Olteniţei. Un alt pasaj pietonal subteran va fi construit la capătul dinspre str. Niţu Vasile a pasajului rutier (intersecţie str. Niţu Vasile cu str. Secuilor).

De asemenea, vor fi realizate lucrări de modernizare a carosabilului şi trotuarelor în intersecţia dintre Calea Văcăresti, Şoseaua Olteniţei şi strada Niţu Vasile, prin asigurarea în sensul giratoriu a patru benzi de circulaţie, precum şi realizarea localelor adiacente rampelor pasajului rutier, cu câte două benzi pe sens, atât pe Calea Văcăreşti, cât şi pe strada Niţu Vasile.

Perioada de execuţie a lucrărilor va fi de maxim 18 luni de la data transmiterii ordinului de începere.

http://www.b365.ro/cine-va-construi-pas...09736.html

 


Re: Stiri si articole din presa Dragos Tanase

Au început lucrările la pasajul Piaţa Sudului... http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Actua...restrictii
digi.jpg (136.31 KB; downloaded 6792 times)

 


Re: Stiri si articole din presa URANUS

Sursa: B365.RO

În ce stadiu sunt lucrările la pasajul de la Piaţa Sudului

Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a declarat că lucrările la pasajul de la Piața Sudului au o întârziere de două săptămâni.

În plus, în ceea ce privește lucrările de la pasajul Piata Sudului, Primarul General a declarat că „în prezent se lucrează la devierea retelelor edilitare, deja pereții mulați aferenți rampei Văcărești (pe sensul Nitu Vasile) sunt realizați în proporție de 80%, și se lucrează în paralel la primul dintre cele patru pasaje pietonale".

Primarul general, Sorin Oprescu, a semnat, pe 8 mai, contractul pentru execuția lucrărilor la pasajul subteran de la Piața Sudului. Edilul-șef a anunțat că odată cu semnarea contractului se va face și organizarea de șantier premergătoare începerii lucrărilor. Pasajul Piața Sudului va fi realizat pe direcţia Calea Văcăreşti – strada Niţu Vasile, va închide inelul principal de circulaţie al Capitalei şi va duce la descongestionarea traficului rutier în intersecţia de la Piaţa Sudului. Astfel, se estimează că la finalizarea lucrării timpul de așteptare în trafic se va reduce cu 74%. Lucrarea va fi realizată cu finanțare europeană.

"Obiectivul acestei lucrări vizează fluidizarea traficului și rezolvarea problemelor legate de cozile formate la semafor. După ce vom termina pasajul de la Piața Sudului și pe cel de la Mihai Bravu timpul de așteptare în trafic se va reduce cu 74%. Dacă acum se stă în coloană și 45 de minute, după terminarea acestor lucrări se va sta doar 7 minute", a declarat primarul general, Sorin Oprescu.

Pasajul subteran de la Piaţa Sudului se va realiza pe direcţia Calea Văcăreşti – Str. Niţu Vasile şi va avea o lungime de 356 de metri, din care rampa spre Văcăreşti, 111 metri, iar rampa spre Niţu Vasile 85 de metri. Lungimea în subteran va fi de 85 de metri, iar înălţimea de 5 metri.

Rampa spre Niţu Vasile va fi o rampă unică având câte două benzi de circulaţie pe sens. Rampa spre Calea Văcăreşti va fi formată de fapt din două rampe independente, câte una pe fiecare sens de circulaţie, fiecare având câte două benzi.

De asemenea, vor fi realizate lucrări de modernizare a carosabilului şi trotuarelor în intersecţia dintre Calea Văcăresti, Şoseaua Olteniţei şi strada Niţu Vasile, prin asigurarea în sensul giratoriu a patru benzi de circulaţie, precum şi realizarea localelor adiacente rampelor pasajului rutier, cu câte două benzi pe sens, atât pe Calea Văcăreşti, cât şi pe strada Niţu Vasile.

Pe direcţia strada Niţu Vasile - Calea Văcăreşti, de o parte şi de alta a pasajului rutier, vor fi realizate şi pasaje pietonale. În plus, va fi construit şi un pasaj subteran pietonal care va face legătura între staţia de metrou Piaţa Sudului şi peroanele staţiei de tramvai de pe Șos. Olteniţei. Un alt pasaj pietonal subteran va fi construit la capătul dinspre str. Niţu Vasile a pasajului rutier (intersecţie str. Niţu Vasile cu str. Secuilor).

Valoarea totală a proiectului este de 127,14 milioane de lei, adică în jur de 28 milioane euro. Finanţarea nerambursabilă pentru acest proiect se ridică la 96,44 milioane lei. Perioada de execuţie a lucrărilor va fi de maxim 18 luni de la data transmiterii ordinului de începere. Contractul se înscrie într-un proiect finanţat prin Programul Operaţional Regional 2007-2013, Axa prioritară 2 "Îmbunătăţirea infrastructurii de transport regionale şi locale".

Contractul pentru execuția lucrărilor a fost atribuit companiei italiene Astaldi, aceeași firmă care realizează acum și lucrările de la Pasajul Mihai Bravu.

http://www.b365.ro/in-ce-stadiu-sunt-lu...kFWdB.dpuf

 


Re: Stiri si articole din presa Budy187

http://www.b365.ro/mobi/pasajul-piata-s...26496.html Cu astfel de procentaje nu au sanse sa-l termine pana in decembrie

 


Re: Stiri si articole din presa Dragos Tanase

Lucrările de la Pasajul Piaţa Sudului, îngreunate din cauza reţelelor edilitare! ==> http://adevarul.ro/news/bucuresti/lucra...index.html
627x0.jpg (66.17 KB; downloaded 5861 times)

 



Re: Stiri si articole din presa danutzu_2910

Nu din nou aberatia asta!!
E stire veche!!!

 


Re: Stiri si articole din presa URANUS

Pasajul subteran de la Piața Sudului, gata în 8 luni.

Pasajul subteran de la Piața Sudului ar trebui finalizat pe 31 decembrie 2015. Acesta este termenul stipulat în contractul încheiat de Primăria Capitalei cu Uniunea Europeană, dar și data anunțată miercuri de primarul general, Sorin Oprescu, pentru finalizarea proiectului. Proiectul presupune realizarea unui pasaj rutier subteran, amenajarea a patru pasaje pietonale, dar și reconfigurarea circulației și amenajarea unui sens giratoriu cu patru benzi.

Lucrările la pasajul de la Piața Sudului au evoluat în ultimele luni. Potrivit primarului general, Sprin Oprescu, până acum:

- s-au realizat peretii mulati ai pasajului in proportie de 90% pe rampa de intrare dinspre Calea Vacaresti si in proportie de 40 % pe rampa de iesire spre Cale Vacaresti;

- s-au realizat in proportie de 50 % peretii mulati pentru rampa de iesire si intrare dinspre Strada Nitu Vasile;

- au fost realizate in proportie de 40 % lucrarile la intrarea in pasajul pietonal nr 1 dinspre Lukoil

- au fost demarate lucrarile de realizare a intrarii dinspre Mega Image a pasajului;

- s-au realizat devieri ale instalatiilor de apa si gaze si s-a demontat reteaua de contact a tramvaiului.

Proiectul ar trebui finalizat până pe 31 decembrie 2015, acesta fiind termenul dat de Uniunea Europeană care finanțează cea mai mare parte a lucrării. Până la sfârșitul anului mai sunt însă multe lucrări de efectuat.

Astfel, au mai ramas de executat:

- devierea retelelor de canalizare si instalatiile electrice,

- realizarea peretilor mulati si a pilonilor de sprijin din zona intersectiei,

- demontarea si remontarea liiilor de tramvai si montarea retelei de contact,

- realizarea dalei de acoperire a pasajului rutier si a pasajelor pietonale in zona intersectiei,

- finalizarea pasajului pietonal 1 in zona centrala si finalizarea pasajelor pietonale 2,3 si 4,

- finisajele si lucrarile de arhitectura ale pasajului,

- realizarea sistemelor de canalizare si de realizare a radierului si sistemului rutier al pasajului,

- refacerea sistemului carosabil si refacerea amenajarilor urbanistice.

Detalii despre proiect

Pasajul subteran de la Piaţa Sudului se realizează pe direcţia Calea Văcăreşti – Str. Niţu Vasile şi va avea o lungime de 356 de metri, din care rampa spre Văcăreşti, 111 metri, iar rampa spre Niţu Vasile 85 de metri. Lungimea în subteran va fi de 85 de metri, iar înălţimea de 5 metri.

Rampa spre Niţu Vasile va fi o rampă unică având câte două benzi de circulaţie pe sens. Rampa spre Calea Văcăreşti va fi formată de fapt din două rampe independente, câte una pe fiecare sens de circulaţie, fiecare având câte două benzi.

De asemenea, vor fi realizate lucrări de modernizare a carosabilului şi trotuarelor în intersecţia dintre Calea Văcăresti, Şoseaua Olteniţei şi strada Niţu Vasile, prin asigurarea în sensul giratoriu a patru benzi de circulaţie, precum şi realizarea localelor adiacente rampelor pasajului rutier, cu câte două benzi pe sens, atât pe Calea Văcăreşti, cât şi pe strada Niţu Vasile.

Pe direcţia strada Niţu Vasile - Calea Văcăreşti, de o parte şi de alta a pasajului rutier, vor fi realizate şi pasaje pietonale. În plus, va fi construit şi un pasaj subteran pietonal care va face legătura între staţia de metrou Piaţa Sudului şi peroanele staţiei de tramvai de pe Șos. Olteniţei. Un alt pasaj pietonal subteran va fi construit la capătul dinspre str. Niţu Vasile a pasajului rutier (intersecţie str. Niţu Vasile cu str. Secuilor).

Proiectul este finanțat cu fonduri europene și are o Valoare totală de 127,14 milioane de lei, adică în jur de 28 milioane euro. Finanţarea nerambursabilă pentru acest proiect se ridică la 96,44 milioane lei.

Contractul pentru execuția lucrărilor a fost atribuit companiei italiene Astaldi, aceeași firmă care realizează acum și lucrările de la Pasajul Mihai Bravu.

http://www.b365.ro/mobi/pasajul-subtera...28604.html

 


Re: Stiri si articole din presa URANUS

Sursa: B365.RO

Lifturi și scări rulante de 1,2 milioane euro pentru Pasajul subteran de la Piața Sudului

Primăria Capitalei face noi achiziții pentru Pasajul subteran de la Piața Sudului. Pe 21 mai, municipalitatea a demarat o licitație pentru a cumpăra zece lifturi și patru scări rulante. Valoarea estimată a contractului este de 1,2 milioane euro. Pasajul subteran de la Piața Sudului ar trebui finalizat pe 31 decembrie 2015. Proiectul presupune realizarea unui pasaj rutier subteran, amenajarea a patru pasaje pietonale, dar și reconfigurarea circulației și amenajarea unui sens giratoriu cu patru benzi.

Cu 7 luni înainte de expirarea termenului de finalizare a pasajului subteran de la Piața Sudului, Primăria Capitalei a demarat o licitație pentru a achiziționa 10 ascensoare și patru scări rulante pentru acest proiect.

Lifturile vor avea o capacitate maximă de 8 pasageri (630 kg) și o viteză de 1 metru pe secundă. Pentru cele patru scări rulante, în caietul de sarcini se cere o capacitate de transport de 9.000 de persoane pe oră și o viteză de 0,5 metri pe secundă.

Valoarea estimată a contractului este de 5,7 milioane lei cu TVA (aprox. 1,2 milioane euro). Termenul limită pentru depunerea ofertelor este 13 iulie 2015.

Cele zece ascensoare și scări rulante vor fi instalate în pasajele pietonale care vor fi construite în cadrul proiectului. Astfel, de-a lungul pasajului rutier şi către staţiile de tramvai vor fi amenajate patru pasaje pietonale. În plus, va fi construit un pasaj subteran pietonal care va face legătura între staţia de metrou Piaţa Sudului şi peroanele staţiei de tramvai de pe Șos. Olteniţei.


http://www.b365.ro/lifturi-si-scari-rul...jpGHq.dpuf

 



Re: Stiri si articole din presa URANUS

Sursa: B365.RO

http://www.b365.ro/mobi/oprescu_232531.html

Finalizarea pasajului subteran de la Piața Sudului, amânată. Anunțul făcut de Sorin Oprescu

Pasajul subteran de la Piața Sudului ar trebui finalizat pe 31 decembrie 2015. Acesta este termenul dat de Uniunea Europeană, care finanțează proiectul. Dacă termenul nu va fi respectat, cheltuielile făcute după 31 decembrie vor fi susținute de la bugetul Primăriei. Primarul general Sorin Oprescu, a anunțat, miercuri, că lucrările sunt în întârziere, fiind necesară o prelungire a termenului de finalizare cu aproximativ două luni. Potrivit edilului-șef, municipalitatea va cere partenerilor europeni prelungirea contractului. Proiectul de infrastructură de la Piața Sudului presupune realizarea unui pasaj rutier subteran, amenajarea a patru pasaje pietonale, dar și reconfigurarea circulației și amenajarea unui sens giratoriu cu patru benzi.


Pasajul subteran de la Piața Sudului are ca termen de finalizare data de 31 decembrie 2015, conform contractului de finanțare încheiat cu Uniunea Europeană. Primarul general, Sorin Oprescu, a anunțat miercuri că termenul nu va putea fi respectat.

"La Piața Sudului, vom cere încă o lună - două ca să putem termina. Termenul este decembrie 2015, însă lucrarea se va termina la începutul anului viitor. După finalizarea lui, inelul principal de circulație putem spune că e finalizat integral. Pasajul inchide inelul, îl sigilează. Important e că la acest pasaj 68.000 posesori de mașini pot să iasă și să intre în cartier", a declarat Sorin Oprescu la Adevărul Live.

Pasajul subteran de la Piaţa Sudului se realizează pe direcţia Calea Văcăreşti – Str. Niţu Vasile şi va avea o lungime de 356 de metri, din care rampa spre Văcăreşti, 111 metri, iar rampa spre Niţu Vasile 85 de metri. Lungimea în subteran va fi de 85 de metri, iar înălţimea de 5 metri.
Rampa spre Niţu Vasile va fi o rampă unică având câte două benzi de circulaţie pe sens. Rampa spre Calea Văcăreşti va fi formată de fapt din două rampe independente, câte una pe fiecare sens de circulaţie, fiecare având câte două benzi.

De asemenea, vor fi realizate lucrări de modernizare a carosabilului şi trotuarelor în intersecţia dintre Calea Văcăresti, Şoseaua Olteniţei şi strada Niţu Vasile, prin asigurarea în sensul giratoriu a patru benzi de circulaţie, precum şi realizarea localelor adiacente rampelor pasajului rutier, cu câte două benzi pe sens, atât pe Calea Văcăreşti, cât şi pe strada Niţu Vasile.

Proiectul are o valoare totală de 127,14 milioane de lei, adică în jur de 28 milioane euro. Finanţarea nerambursabilă pentru acest proiect se ridică la 96,44 milioane lei.

 


Re: Stiri si articole din presa georgica2704

Pasajul de la Piața Sudului se află în cea mai dificilă fază. Paznicii amenință cu bătaia.

După deschiderea pentru traficul auto a pasajului rutier de la Piața Presei, eforturile Municipalității și atenția bucureștenilor se mută pe un alt punct fierbinte, de data aceasta din sudul orașului.

La Piața Sudului, lucrările la pasajul rutier au ajuns în cea mai dificilă fază. După ce au început pe Calea Văcărești, muncitorii au trecut și pe Nitu Vasile, pentru a realiza rampele de intrare și ieșire din pasajul care va subtraversa Șoseaua Olteniței.
Deja muncitorii au avansat cu lucrările către mijlocul intersecției de la Piața Sudului, pentru a executa placa de acoperire, sub care se va săpa tunelul propriu-zis.

In paralel, se lucrează și la realizarea celor două tuneluri pietonale, care vor asigura traversarea intersecției. Astfel, vor putea fi desființate trecerile de pietoni și se va fluidiza traficul auto.
In circa două săptămâni, va fi restricționat si mai sever traficul în zonă. Astfel, intrarea și iesirea de pe strada Nitu Vasile vor fi complet interzise. Șoferii care vor veni dinspre Calea Văcărești către cartierul Berceni, vor trebui să vireze dreapta pe Șoseaua Olteniței și să folosească străduțele paralele, pentru a intra pe Nitu Vasile și a-si continua călătoria către Bulevardul Alexandru Obregia.
Traficul in zonă este foarte intens și se formează cozi imense de mașini, atât pe Șoseaua Olteniței, cât și pe strada Nitu Vasile, pe sensul către Calea Văcărești și pe Bulevardul Metalurgiei. După-amiaza, când bucureștenii revin către Berceni, ambuteiajul se mută pe Văcărești, către Nitu Vasile.
Bucureștenii spun că pasajul va fi util, dar sunt foarte nemulțumiți de aglomeratia creată de restricțiile de trafic și de durata mare a lucrărilor.
Toata stirea de aici
01.-Lucrari-Pasajul-Piata-Sudului.jpg (1.32 MB; downloaded 4362 times)

 


Re: Stiri si articole din presa florin

Lucrările la Pasajul de la Piața Sudului au întârzieri de 7 luni-Se pierd 60% din fondurile europene

ea mai mare lucrare din fonduri europene din București are întârzieri mari, de șase până la șapte luni, conform unui anunț făcut de Sorin Oprescu, luni. Conform acordului cu autoritățile europene, lucrările ar fi trebuit să se încheie la 31 decembrie 2015, dar vor fi terminate, în cel mai bun caz, vara viitoare. Dacă termenul nu va fi respectat, cheltuielile făcute după 31 decembrie vor fi susținute de la bugetul Primăriei. Aproximativ 60% din fondurile europene alocate proiectului ar urma să fie pierdute. Primarul a anunțat că va încerca renegocierea contractului cu autoritățile europene, deoarece întârzierile au fost provocate de existența unor cabluri electrice subterane ce nu apăreau în planurile primăriei, dar și din cauza dificultății reorganizării traficului în zonă.

 


Re: Stiri si articole din presa t530

Tara condusa de retarzi, mafioti, furaciosi, etc...unde este DNA-ul ?

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 12
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Pasaj Subteran Piața Sudului (INAUGURAT 23.07.2017)  • 
Choose destination

Since our 2288 forum members have written 421223 posts in 5246 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use