MetrouLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii pentru metrouM5 Drumul Taberei - Eroilor - Iancului - PantelimonM5 • Discuţii, planuri, ştiri

 

Topic: M5.1 (D.T. - Eroilor): Discuții generale pe baza lucrărilor și a proiectului

8571 posts, 1228708 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 503 504 505 506 507 508 509  ... 613
 
 

📖 Pagination options
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului TibiV

Este adevarat...

1200 km de HSR nu pot fi comparati cu 10 km de metrou...  :x
Este adevarat, linia HSR de care vorbesc are peste 2.200 km, dar eu am mentionat doar ceea ce au terminat in 5-6 ani...

https://en.wikipedia.org/wiki/Beijing%E2%80%93Guangzhou%E2%80%93Shenzhen%E2%80%93Hong_Kong_high-speed_railway

Beijing–​Guangzhou–​Shenzhen–​Hong Kong high-speed railway

The Beijing–Guangzhou–Shenzhen–Hong Kong high-speed railway (...) is a high-speed railway corridor of the CRH passenger service, ultimately connecting Beijingxi Station in Beijing and Futian Station in Shenzhen. It will then cross the border and follow the Guangzhou–Shenzhen–Hong Kong Express Rail Link Hong Kong section to West Kowloon Station in Hong Kong.When finished, it will be 2,230 kilometres (1,390 mi) long
(...)
Construction started in 2005. The Wuhan–Guangzhou section opened in December 2009, the Guangzhou–Shenzhen section opened in December 2011, the Zhengzhou–Wuhan section opened in September 2012, and the Beijing–Zhengzhou section was opened in December 2012. The 36-kilometre (22 mi) cross-border Shenzhen–Hong Kong section is expected to open in the third quarter of 2018.
The line is the world's longest high-speed rail route.

Si este de-a dreptul dureros daca facem comparatia cu viteza lucrarilor de la noi de pe Coricorul IV, pentru doar 160 km/h... :(

 


Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului orex

#subway guru.
Sunt convins ca sursele tale de informatii sunt solide si, facandu-mi mea culpa, datele se refereau la modalitatea de construire a tunelurilor din zona. Ceea ce am comunicat a fost publicat, intr-un cotidian, respectabil, odinioara (http://romanialibera.ro/special/dezvalu ... lui-409984). Deci, acel inginer a existat. Daca situatia nu-i conforma cu realitatea, n-am nicio vina ca s-a dat "bun de tipar" la asa ceva!

Avertisment: Metroul din București trebuie construit prin îngheţarea pământului
Tehnologia utilizată în zona Eroilor de constructorul Magistralei 5 este greşită, consideră inginerul Florea Neagu, cel care la finele anilor 1970 a construit staţia de metrou Titan, într-un teren nisipos și umed, printr-o metodă care îi aparține.



Tehnologia utilizată în zona Eroilor de constructorul Magistralei 5 este greşită, consideră inginerul Florea Neagu, cel care la finele anilor 1970 a construit staţia de metrou Titan, într-un teren nisipos și umed, printr-o metodă care îi aparține.

Locuitorii din zona Eroilor, București, evacuați în urmă cu trei luni în urma surpării pământului din cauza lucrărilor la metroul care ar urma să facă legătura între Drumul Taberei și centrul Capitalei, s-au întors săptămâna aceasta acasă. Ce au găsit? Apartamente zugrăvite și geamuri vopsite. Nici vorbă de consolidarea blocului pe fațada căruia se văd crăpături imense.

Neglijența muncitorilor a bulversat viața celor 14 locatari, așa încât niciunul nu vrea să semneze procesul verbal de predare-primire a locuinței. Majoritatea celor din bulevardul Eroilor Sanitari nr. 55 cer reabilitarea și consolidarea clădirii.

Când s-a dat alarma în zonă, pe 11 decembrie anul trecut, că se prăbușește bulevardul și odată cu el și câteva locuințe, locuitorii din zonă a înlemnit. Potrivit oficialilor, de vină a fost ”cârtița” care săpa galeria metroului și care a spart un puț de colectare a apei în exces din zona în care se construiește tunelul metroului. Apa descătușată a spălat pământul din subteran, iar asfaltul drumului și blocul învecinat s-au lăsat.

Ing. Florea Neagu, inventatorului procedeului și dispozitivelor pentru consolidare zonală prin înghețarea rocilor acvifere (invenție înregistrată la OSIM în 1976) s-a dus împreună cu alți specialiști și un scurt istoric al metodei sale, pe la toate instituțiile abilitate, de la Primăria Capitalei, la Guvern și la Metrorex, oferindu-și expertiza în domeniu. Nu numai că nu au fost ascultați, dar nici nu au fost primiți sau măcar înregistrată pe undeva propunerea lor.

Forare pe 1200 de metri

Întâmplarea face ca tocmai acest om, Florea Neagu, să fi fost cel care a gândit și proiectat metoda de înghețare a solului folosită cu succes în săpăturile tunelului de metrou din București, pentru stația Titan. „Era un sol nisipos plin de apă. Am căutat și am construit tehnologia prin care să putem trece tunelul prin acest sol îmbibat. Este invenția mea brevetată la OSIM și folosită în perioada 1976-1977, atunci când s-a săpat tunelul în Titan. Metoda a fost folosită pe o distanță de forare înghețată de 1.200 de metri. Este simplă, ieftină și avem mijloacele să o construim pe loc, aici, la lucrările actuale de la metrou. Nu voiam decât să le explicăm că se poate și altfel, însă n-am ajuns la nimeni. Au făcut legea bodyguarzii care ne-au alungat ca pe niște hoți”, ne-a declarat inginerul.

Altfel spus, când întâmpini teren cu multă apă, nu aduni acel surplus de lichid din sol într-un bazin pentru a putea înainta cu săparea tunelului, deoarece în acest mod dezechilibrezi straturile geologice și produci fracturi, așa cum s-a întâmplat la Eroilor. Prin înghețare, însă, straturile rămân la locul lor, iar suprafața terenului rămâne neclintită. Aceași metodă inventată de specialistul Florea Neagu a fost folosită și în minele din România.

După incidentul din zona Eroilor, următoarea întrebare care se pune este ce se va întâmpla în buricul Capitalei, zona Cișmigiu-Universitate, unde se va construi un alt tronson al metroului? „Un dezastru! Solul nu este foarte solid și e o zonă plină de case vechi, multe cu așa-zisa bulină roșie. Sunt supărat. Cred că vom fi surprinși și îmi pare rău de oamenii peste care vor cădea casele, la metrou”, a conchis ing. Florea Neagu.

Locatarii blocului șubrezit au fost înștiințați că se pot întoarce acasă

”Executantul lucrării (Asocierea Astaldi-FCC-Delta ACM-AB Construct) a transmis locatarilor din imobilul situat pe Bulevardul Eroilor Sanitari nr.55 invitația de a reveni în apartamentele pe care le dețin începând cu data de 29.02.2016, ora 09:00. Condițiile de revenire a locatarilor în locuințe au depins în totalitate de finalizarea lucrărilor de amenajări interioare convenite între constructor și locatari. În ceea ce privește clădirea de pe Bulevardul Eroii Sanitari nr. 55, așa cum am comunicat anterior, raportul de expertiză aferent clădirii a confirmat faptul că imobilul este în siguranţă, atât din punct de vedere al stabilităţii terenului, adiacent și de sub clădire, cât şi din punct de vedere structural. Clădirea nu a suferit deteriorări ale structurii care să-i afecteze rezistenţa şi stabilitatea”, a spus pentru România liberă directorul general al Metrorex, ing. Marin Aldea. El susţine că, prin lucrările de injectare a terenului, s‑a realizat o consolidare, care va contribui la rezistenţa clădirii în cazul unui seism de intensitate majoră.

El ne-a mai precizat că lucrările de metrou executate în zona Bulevardul Eroii Sanitari, nr.11 - în apropierea monumentului Eroilor Sanitari -, la incinta care asigură scoaterea TBM și legătura cu Magistrala 1 de metrou, nu au nicio legătură de cauzalitate cu cele reclamate de locatarii acelui imobil, respectiv că lucrările au distrus structura de rezistență a imobilului de la numărul 11.

”Aceste lucrări, pe lângă faptul că se află la o distanță considerabilă de clădiri, sunt finalizate încă de anul trecut. În ultima perioadă, s-au executat lucrări pregătitoare pentru continuarea viitoarelor lucrări de structură (consolidare cu piloţi plastici şi sistematizare de suprafaţă), acestea neavând nicio legătură/influenţă cu/asupra clădirilor din vecinătate, inclusiv asupra clădirii de la nr. 11. Toate celelalte lucrări subterane, cu referire la devieri rețele apă, canal, termoficare, gaz, precum și incinta de pereți mulați, sunt executate din anul 2015 și nu au existat probleme în ceea ce privește o eventuală influență asupra clădirilor din zona reclamată de riverani”, a mai declarat directorul Metrorex.

 


Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului orex

Sincer nu inteleg de ce la momentul actual doar o singura statie, din cele 10, inregistreaza un procent de 100% in ceea ce priveste realizarea structurii?
Stadiu fizic:
Progresul fizic realizat este prezentat în tabelul de mai jos, după cum urmează:
Stația Eroilor 2
Executat structură 94  %
Finisaje și instalații sw47 %
Stația Academia Militară
Executat structură 90   %
Finisaje și instalații 3,5  %
Stația Orizont
Executat structură 100  %
Finisaje și instalații  92  %
Stația Favorit
Executat structură 97  %
Finisaje și instalații 92  %
Stația Tudor Vladimirescu
Executat structură 99  %
Finisaje și instalații 91  %
Stația Parc Drumul Taberei
Executat structură 89  %
Finisaje și instalații  35  %
Stația Romancierilor
Executat structură 97  %
Finisaje și instalații 90  %
Stația Brâncuși
Executat structură 97  %
Finisaje și instalații 90  %
Stația Râul Doamnei
Executat structură 89   %
Finisaje și instalații 2,5    %
Stația Stația și Depoul Valea Ialomiței
Executat structură 99,5 %
Finisaje și instalații 92   %
PS
Sursa http://www.metrorexm5.ro/stadiu.html

 


Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului George

Poate pentru ca se lalaie in rest?

De exemplu, celebrele structuri metalice definitive ale acceselor in statii sunt in numar de doua, cea de la Orizont, montata parca in ianuarie, si alta la Valea Ialomitei. 2 in 3 luni, faceti socoteala cat ar dura toate, care sunt, probabil vreo 40 cu totul....

 


Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului subway guru

Sunt multe persoane ce-si aroga diverse merite imaginare.
Statia Titan n-are nicio treaba cu acel domn, a fost construita in excavatie deschisa cu asecare prin epuisment exterior si interior in incinta de pereti mulati ancorati.
Tehnologia cu inghetul s-a folosit pentru saparea tunelurilor spre Georgian pana pe la Potcoava si a fost abandonata de cat te buna si eficienta s-a dovedit...
P.S.
George, acoperirea acceselor e chiar ultimul lucru ce ar trebui sa ne ingrijoreze...

 


Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului TibiV

Sigur nu s-a folosit si intre L.Salajan si Titan ?
Nu mai tin minte exact, sunt 40 de ani de atunci...

Dar intre Titan si Muncii in mod sigur erau.
Conductele (si mai ales apa rece ca gheata care curgea in palniile alea) erau foarte bune vara ca sa ne racorim... ;)

 


Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului andrei11

"Înghețarea" s-a folosit strict între curba după ieșirea din stația Titan și încadrarea sub  Constantin Brâncuși. Când tunelele s-au încadrat sub Constantin Brâncuși nu mai era nici un congelator. În altă parte nu s-a mai aplicat procedeul.
Pânza freatică e destul de rece, trebuie să scoți apa din fântână și o să vezi că temperatura ei echivalează cu cea dacă ai ține în congelator 2  - 3 ore o sticlă cu apă...

 


Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului subway guru

A circulat careva cu 160 ???

 


Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului adila

Are cineva va rog  un plan mai clar cu traseul apeductelor Bragadiru-Cotroceni? Eu am gasit ceva la linkul acesta dar parca sa zic ca mai era ceva.
viewtopic.php?f=234&t=2327&start=686

 


Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului subway guru

Azi a fost inspectie pe santiere...

 


Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului andrei11

Așa, și ?
La ce nivel ?
Dacă s-a spus ceva ?

 


Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului subway guru

Vezi pe digi24, capital sau pe pagina de FB a MT

 


Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului andrei11

De pe Facebook  :D

Vizita de lucru pe șantierele Magistralei 5 de metrou Râul Doamnei – Eroilor
“Am așteptări mari de la conducerea executivă a Metrorex. Trebuie să meargă pe drumul pe care am pornit, în sensul rezolvării situațiilor de orice fel, inclusiv financiare. Îmi asum să schimbăm reglementarea privind recepțiile, să putem face şi recepții parțiale, iar raporturile dintre beneficiar și antreprenor să fie coordonate. Contez pe constructor că va depune toate eforturile pentru a accelera la maximum ritmul de lucru”, le-a spus ministrul Lucian Șova constructorilor și celor din conducerea Metrorex.
Lucrările de finisaje la stațiile Favorit și Orizont sunt executate 98%.

La stația Râul Doamnei, lucrările de structură sunt gata în proporție de peste 90%, iar finisajele, 15%. La Romancierilor, finisajele sunt făcute în proporție de 90%.

La stația Parc Drumul Taberei, unde sunt 5 căi de acces la metrou și două la peroanele de tramvai, 63% din finisaje sunt realizate.

Observație personală :
Omu' ăsta cumva s-a certat cu nevasta și a ieșit sâmbătă la plimbare ? Că tot a fost vreme frumoasă.
Pe toți ne interesează trei lucruri :
a)  Când va fi inaugurat racordul cu public.
b) Ce trenuri vor circula.
În cazul că vor circula BM - uri   M 1/3 cum va fi afectat ? Că din alte locuri  nu are de unde să scoată BM - uri
c) Ce trenuri se preconizează că  vor fi titulare pe M 5 și când vor fi aduse în țară.

 


Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului survola

E de bine mențiunea despre recepția parțială.

 


Go to page:  1  ... 503 504 505 506 507 508 509  ... 613
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: M5 • Discuţii, planuri, ştiri  • 
Choose destination

Since our 2288 forum members have written 421255 posts in 5248 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use