MetrouLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii pentru metrouM5 Drumul Taberei - Eroilor - Iancului - PantelimonM5 • Discuţii, planuri, ştiri

 

Topic: M5.1 (D.T. - Eroilor): Discuții generale pe baza lucrărilor și a proiectului

8571 posts, 1228626 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 502 503 504 505 506 507 508  ... 613
 
 

📖 Pagination options
Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului subway guru

orex wrote:
Sa fim seriosi! Nu au fost probleme cu solul in zona Eroilor, acolo unde era nisipos, daramite in zona C Brancusi? Ma indoiesc! Oricum ar fi treaba, nu cred ca s-a inspirat cineva din procedurile domnului prof.dr. inginer Florea Neagu, artizanul statiei Titan, respectiv C Bancoveanu ca si tehnologie de realizare.
PS
Chiar suntem orbi in a vedea...ineficienta autoritatilor nationale/locale ?

Artizanii statiilor Titan si Brancoveanu sunt fratii Baubec, dl ing Baubec Sucri la Titan si dl ing Baubec Ismet la Brancoveanu, nu nenea ala al tau de care nu a auzit nimenea...
:twisted:

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului sab

Si oricum, ce este asa deosebit la statia Brancoveanu, facuta din prefabricate  :?:
andrei11 wrote:
Îmi explică cineva competent cum s-a procedat în zona Podului Effingham Grant, unde tunelele lui M 1 ( pentru cei mai pretrențioși TL ) subtraverează linia M 4 Griviței - Basarab  :?:

Probabil ca s-a turnat o "intaritura" peste M1 sau distanta a fost suficienta. Guru poate sa ne explice..

 


Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului subway guru

Prima statie la care s-a prevazut si asigurat conlucrarea intre peretii mulati si cei de structura...va mai dati mult cu parerea ca nuca-n perete in completa necunostinta de cauza???
:twisted:

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului sab

Adica nu s-au folosit elemente prefabricate ?

 


Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului subway guru

sab wrote:
Daca vorbim de acelasi lucru, sa citam din documentatia tehnica de la licitatie :
Executia galeriei de racordare, pe zona cuprinsa intre statia Romancierilor si str. Valea Ialomitei nu poate incepe decat dupa realizarea tunelelor pe interstatia ob.8, si terminarea lucrarilor la inelul secundar prevazuta pentru tunelul pe care galeria trebuie sa-l supratraverseze . In acest fel, se asigura stabilitatea tunelelor pe timpul desfasurarii lucrarilor de  executie  a galeriei pe aceasta zona.  

Probabil ca nu s-a pastrat distanta "regulamentara" intre doua tuneluri, adica minim 6 m pe verticala si de accea au fost necesare masuri suplimentare.
Insa oare chestiile metalice sunt inelul secundar sau vorbim deja de un al treilea inel ?

Initial era prevazuta executia galeriei si abia apoi a tunelului de subtraversare...galeria a intarziat si s-a schimbat ordinea de executie...mai intai tunelul si abia apoi s-a excavat galeria...aproape la <piele> fata de bolta tunelului, ceea ce a impus rigidizarea acestuia.
Cintrele metalice sunt echivalente cu un inel secundar si au impiedicat deformarea inelului primar in lipsa unei acoperiri corespunzatoare care sa contrabalanseze impingerile laterale...acum e mai clar?
______________
P.S.
Ai intrebat ce e deosebit la Brancoveanu si ti-am raspuns fix la ce ai intrebat...pentru asigurarea acelei conlucrari peretii mulati au fost meticulos buciardati, ceea ce a durat destul de mult si avand in vedere <intarzierile> fata de programul PCR i-au atras o gramada de <castane> inginerului structurist mentionat de mine...dar omul nu s-a lasat intimidat, a tinut-o pe a lui si nimeni nu a indraznit sa-l contrazica...

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului sab

Nu stiam aspectul acesta la Brancoveanu si nu vedeam ce este deosebit . Titan, DA, este deosebita, cred ca nimeni nu contesta.

Legat de M5, acum este foarte clar.  Deci nu avem distanta necesara in zona de intersectie, asa cum banuiam  ;)
Dar sa stii ca asa scrie si in ce am citat eu. Trebuia executat mai intai tunelul , apoi acesta era dublat si in cele din urma "acoperisul" (galeria). Deci totul s-a facut "ca la carte". :)
Din ce spui tu, daca se facea intai galeria si apoi subtraversarea, era alta tehnologia, adica nu mai era necesara dublarea tunelului ?

 


Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului subway guru

Da, dar insemna ca TBMul sa stagneze aiurea...in documentatia de licitatie era prevazut inel secundar din beton monolit dar asa cum s-au succedat lucrarile acesta ar fi intarziat la randul lui excavarea galeriei, asa ca s-a preferat solutia cu cintrele metalice, mai rapida si fara costuri si stagnari suplimentare...
Referitor la utilizarea prefabricatelor, aceasta avea ca scop tocmai accelerarea si scurtarea duratei de executie a structurii de rezistenta, doar ca in zilele noastre costul prefabricatelor devine adesea prohibitiv...

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului sab

Legat de M5, este "cristal clear" acum, deci nu avem decat inelul din prefabricate de beton si "intaritura" metalica.

Mi-a picat fisa ca avem raspunsul si la ce a intrebat andrei11, legat de intersectia M4 cu M1. Din cate stiu eu, tehnologia de sapat manuala utilizata pe vremuri, necesita injectie de beton pentru a umple spatiile ramase intre inele si sapatura propriu-zisa. Asta inseamna ca s-a putut aseza galeria M4 fara probleme peste tunelurile M1, fara alte masuri suplimentare, nu ?

 


Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului subway guru

Nu...problema e mai complexa de atat si fiecare situatie trebuie analizata concret, nu seamana nici pe departe o situatie cu alta...
In ceea ce priveste tunelul principiile de baza sunt aceleasi indiferent de cat de avansata sau primitiva e tehnologia...
In legatura cu luarea in considerare a peretilor mulati la rezistenta finala a structurii am proiectat si eu asa ceva dar pornind de la o metoda mai usor de pus in practica...fiecare structurist cu maiestria lui!...ba chiar am proiectat structuri fara pereti caseta interiori!...dar astea sunt <secretele> meseriei, nu se dau asa moka pe forumuri...
:bere:

 


Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului andrei11

Divagăm...Au mai trecut tunele pe sub construcții făcute în lucrare deschisă, tunele lui M 2 pe sub lucrarea M 1/ M 3 la Unirii...Aici guru a spus că s-au spart mulații lui M 1/3 cu picamerul...Nu-mi amintesc să se fi întrerupt circulația lui M 1 când a avut loc subtraversarea...
subway guru wrote:
...dar astea sunt <secretele> meseriei, nu se dau asa moka pe forumuri...

Nici nu e necesar, de aceea Dumnezeu a creat chinezii, ăștia copiază tot...

 


Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului subway guru

Bre, mai stai si tu in banca ta...ca doar esti inginer nu cizmar...iar eu de la ingineri am pretentii...

 


Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului andrei11

Recunoscuti pentru faptul ca nu se sfiesc sa copieze designul unor autoturisme celebre in lume, chinezii s-au miscat repede si au clonat deja "Masina Anului 2017".
Hanteng, un producator auto aparut relativ recent pe piata din China, a prezentat in cadrul Salonului Auto de la Shanghai conceptul EV.
Din punct de vedere al designului, noul SUV chinezesc este o copie aproape fidela a celebrului de acum Jaguar F-Pace, desemnat recent "Masina Anului 2017" in lume, arata cei de la Auto Car.
Chinezii nu au reusit sa copieze toate elementele de design ale Jaguarului, insa, in mare, cele doua modele seamana extrem de bine.
In ceea ce priveste motorizarea sau dotarile, diferentele sunt uriase, SUV-ul chinezesc urmand a fi insa si mult mai ieftin.
De-a lungul vremii, chinezii au copiat autoturisme celebre, asa cum sunt Range Rover Evoque, Volkswagen Tiguan, Porsche Macan sau Jeep Cherokee.

 


Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului TibiV

subway guru wrote:
Bre, stai si tu in banca ta...ca doar esti inginer nu cizmar...iar eu de la ingineri am pretentii...

Si eu sunt inginer...
Dar "ingineria chinezeasca copiata astazi" ma duce "instant" la ingineria chinezeasca de acu' fo' 3o de ani (pe vremea aia, daca veneau "tovarasii din China" si pozau pana si tarodul M6 nu puteai sa le spui "Nu e voie"...)

Metoda chinezeasca "copy-paste" da uneori rezultate...
Uneori NU.
Vezi statia lor spatiala care a ars in atmosfera...
(Sunt curios daca au impuscat macar 200-300 de "pseudo-savanti" pentru aceasta "epic failure"... Poate pe stadion...)

Oricum, comunismul chinezesc pare sa fie net superior capialismului romanesc....
Ramai mut cand vezi ce au facut aia...
Noi nici la "genunchiul broastei" nu ajungem... :((

Au facut 1200 km de HSR in (aproape) 5 ani....
Really ?!?!?!...

 


Re: Discutii generale pe baza lucrarilor si a proiectului subway guru

Un inginer adevarat nu compara mere cu pere...

 


Go to page:  1  ... 502 503 504 505 506 507 508  ... 613
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: M5 • Discuţii, planuri, ştiri  • 
Choose destination

Since our 2288 forum members have written 421243 posts in 5247 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use