De toate pentru toțiComunitatea Metrou Ușor

 

Topic: Diverse (transporturi, infrastructură, urbanism etc)

682 posts, 176572 views
 
Go to page:  1  ... 5 6 7 8 9 10 11  ... 49
 
 

📖 Pagination options
Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) misterr

Toate locurile de joacă din Galați, închise de OPC. Măsuri similare, luate și în alte orașe

VIDEO: https://vid2.stirileprotv.ro/2017/11/21/61923515-2.mp4

O hotărâre de guvern care stabilește regulile pe care trebuie să le îndeplinească locurile de joacă pentru copii, a dus la închiderea tuturor spațiilor de acest fel, din Galați.

Legea există de 7 ani, însă abia acum comisarii de la protecția consumatorului au decis să se folosească de ea ca să închidă parcurile periculoase. Măsuri similare s-au luat și în alte orașe.

Potrivi legii, pe fiecare instalație din locurile de joacă trebuie să scrie denumirea, producătorul, codul de identificare și anul de fabricație. În același timp, părinții trebuie să fie informați cu privire la vârsta, înălțimea și greutatea copiilor cărora le sunt destinate.

Pentru că aceste criterii nu erau respectate, la Galați, comisarii de la protecția cosumatorului au închis toate cele aproape 160 de locuri de joacă din județ.

Comisarii de la protecția consumatorului susțin că locurile de joacă închise nu aveau autorizație de la primărie, iar în ultiimii ani au funcționat ilegal.

“Serviciul Juridic din cadrul Primăriei Municipiului Galați a contestat în instanță decizia OPC și se fac demersuri pentru obținerea autorizației de funcționare”, a explicat Raluca Ardean, purtător de cuvânt al Primăriei Galați.

La Constanța, autoritățile au desființat aproape 100 de locuri de joacă pentru că nu se încadrau în norme. În oraș funcționează acum doar unul singur la standardele impuse.

Părinții trebuie să respecte indicațiile de vârstă atunci când duc copii la leagăne, iar paznicii au rolul de a supraveghea respectarea restricțiilor. A fost montat chiar un foișor, iar un angajat alertează autoritățile în cazul unui incident.

În București, inspectorii au verificat sute de locuri de joacă aflate între blocuri sau în parcuri. 56 dintre ele au fost închise până s-au reparat defecțiunile. În fiecare sector s-au dat amenzi de până la 40 de mii de lei.

Locuri de joacă periculoase pentru copii sunt peste tot în țară. Pentru că nu s-a investit în ele, multe s-au deteriorat și în trecut au existat situații în care cei mici s-au rănit în instalațiile care nu respectau normele de siguranță.

 


Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) misterr

Românii vor primi, pe telefon, alerte în cazul unor fenomene meteo extreme

VIDEO: https://vid2.stirileprotv.ro/2017/11/28/61924954-2.mp4

Oamenii vor afla, direct de pe telefon, dacă în zona în care se află se vor produce fenomene meteo extreme, cum au fost furtunile din această toamnă. Vor şti din timp dacă sunt anunţate viscole, cantităţi mari de zăpadă sau nopţi extrem de geroase.

După îndelungi discuţii, operatorii de telefonie mobilă s-au pus de acord cu Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă şi vor trimite mesaje de alertă, de luna viitoare.

Centrul de comandă al aplicaţiei se află în sediul Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă. De aici, aplicaţia RO Alert va transmite informaţiile de pericol iminent, după ce le primeşte de la Administraţia Naţională de Meteorologie.

Cristian Radu, prim adj IGSU: „Aceasta aplicaţie care va permite marcarea zonei respective, în care este iminent să se producă evenimentul şi vom avea posibilitatea acestui mesaj tip . El va fi transmis într-un hub, cel puţin aşa e arhitectura sistemul, după care va pleca către operatorii de telefonie mobilă şi apoi către celulele care sunt amplasate fizic în teritoriu.”

Mesajul va ajunge doar la cei care se află în zona în care sunt anunţate fenomenele extreme. Semnalul va fi transmis operatorului de telefonie care îl va retransmite instant. Odată trimis din centrul de comandă, mesajul va ajunge sub forma unei notificări pe telefon. Ea va fi însă însoţită de semnale audio şi luminoase.

Toţi cei care au telefoane mobile, indiferent de reţeaua în care sunt, vor primi mesal de alertare.

 


Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) TibiV

Asta risca sa creeze o "panica" ca cea de acum fo' 10 ani.

Bai, de unde stiu astia unde sunt?
Eu sunt din Craiova, cum au stiut ca sunt in vizita la Buzau ?
Este clar, ma urmaresc "organele" !


Va mai aduceti aminte de "busola Vodafone" ?
Inclusiv in presa au aparut articole (scrise tot felul de idioti fara nici o pregatire tehnica) ca "operatorul/organele" ne urmaresc....
:lol:  :lol:  :lol:

 


Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) misterr

De ce străzi din Los Angeles sunt vopsite în alb





Materialul alb etanș, creat de compania GuardTop, va fi pulverizat pe străzile Los Angelesului dintr-un camion. Apoi, o echipă de lucrători ai municipalității îl vor distribui pe întreaga suprafață a șoselelor, acționând astfel ca un sigiliu, relatează Yahoo News.

Asfaltul închis la culoare sau negru absoarbe 80 - 95% din razele soarelui, încălzind străzile până la 65,5 grade Celsius.

Pe de altă parte, străzile luminoase reflectă mai mult razele soarelui și sunt cu 8 grade Celsius mai răcoroase decât cele cu asfalt obișnuit.

 


Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) misterr

Accesul vehiculelor diesel în marile oraşe ar putea fi interzis. Mesajul Comisiei Europene





Mai multe state europene, printre care şi România, riscă să fie sancţionate de Comisia Europeană pentru că nu au luat măsuri de reducere a poluării.

Potrivit unor surse citate de Die Welt, Comisia Europeană ar putea reclama la Curtea Europeană de Justiţie statele în care se depăşeşte permanent limita de noxe şi particule ultrafine. Printre cele 9 ţări vizate se numără România, dar şi Germania, Franţa, Italia sau Marea Britanie. Sursele citate de Welt spun că sancţiunile ar putea fi extrem de dure, statele respective riscând chiar să fie puse să limiteze accesul vehiculelelor diesel în marile oraşe.

Pe 30 ianuarie, la Bruxelles a avut loc o discuţie cu reprezentanţii celor 9 ţări vizate, care au fost convocaţi de comisarul european pentru mediu Karmenu Vella. Ei au fost avertizaţi că riscă declanşarea procedurii de infringement. Potrivit estimărilor Comisiei Europene, în fiecare an 400.000 de oameni mor mai devreme doar în UE din cauza poluării produse noxe şi particulele ultrafine.

„Termenele-limită au expirat demult”, le-a transmis Vella miniştrilor. „Am aşteptat deja prea mult. Nu mai puteam amâna”.

Ulterior, un oficial UE a precizat că miniştrii din ţările vizare nu au anunţat „măsur substanţiale, astfel că e imposibil să justificăm o nouă amânăre în a trimite cazul la Curte şi ne aşteptăm ca CE să facă acest lucru în următoarele zile”.
ne.

 


Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) misterr

VIDEO | Inovatia viitorului: Suedia a realizat primul drum electrificat din lume! Masinile se pot incarca din mers! Costul proiectului, ridicol de mic

Suedia pregateste terenul pentru masinile electrice. La propriu.

Suedezii au dezvoltat si dat in folosinta primul drum electrificat din lume. Mai exact, Ministerul Transporturilor si Drumurilor din Suedia a electrificat 2 kilometri de drum in apropiere de Stockholm.

Cu alte cuvinte, pe mijlocul drumului au fost trase doua linii electrificate ce permite masinilor electrice sa se incarce din mers. Incarcarea bateriilor se realizeaza printr-un dispozitiv atasat sub autovehicule. In momentul in care masina se opreste sau stationeaza, incarcarea se opreste.

Suedezii vor sa implementeze sistemul pe absolut toate drumurile din tara mai ales ca electrificarea unui kilometru de drum costa 1 milion de euro, de 50 de ori mai putin decat daca ar fi construita infrastructura pentru tramvaie intr-un oras mediu. Suedia calculeaza ca pana in 2030 masinile care folosesc combustil fosil vor fi doar o amintire, locul acestora fiind luat in totalitate de masinile electrice.




 


Re: Discutii dupa inaugurarea tronsoanelor 1-5 Goldmund

shoppy wrote:
Cu toata dragostea mea pentru democratie si libertatea cuvantului, daca vin unii si tot debiteaza aceleasi tampenii cu demolarea bulevardelor si reconstruirea nustiuce, asta nu face decat sa se piarda timpul, mai bine sa ii
dea paza afara.
Dupa 1989 tot ce apartinea perioadei interbelice si inainte de 1918 arata si se gasea in starea fizica intr-o ruina. Chiar si bulevardul Magheru arata si azi pe alocuri jalnic. Daca strada Buzesti era o ruina, nu-i de mirare. Cine doreste sa inteleaga poate intelege, cladiri care practic erau o ruina pot fi aduse la un grad de lux si frumos cum rar pot gandi cei care nu se ocupa de restaurari...E facil sa spui ca avem nevoie de bulevarde noi, strazi mai late si sa daramam ce nu putem restaura, sau "nu se merita" a fi restaurat. Nu ar fi mai bine sa lasam pe cei care se pricep la refaceri si restaurari de patrimoniu?  La fotbal si politica ne pricepem cu totii, in rest eu zic sa ascultam pe arhitecti, constructori, urbanisti si mai putin pe politicieni si cei care au interese...
"Era o lume întreagă acolo, chiar lângă Piaţa Matache, de unde mama-mare cumpăra găini vii, le decapita în spatele blocului, le "ciupălea" (adică le curăţa de pene) singură şi apoi făcea o supă limpede cu tăieţei cum poate doar în câteva gospodării din Ardeal, cu greu, s-ar mai putea găsi astăzi. Astăzi, în acele locuri au intrat excavatoarele. Majoritatea ruinelor ce-au mai apucat să fie fotografiate înainte de asaltul buldozerelor par insalubre, mizere, ţiganizate ..., dar atunci era o lume poate mai curată şi mai cinstită decât ne-am putea-o noi imagina. Unele case, care nu ştiu dacă vor fi iertate şi restaurate, continuă să mărturisească un stil, o nobleţe, un farmec, o istorie demult apuse.

Păcat şi trist. Calea Griviţei, colţ cu Buzeşti şi cu labirintul din jurul Pieţii Matache, ar fi putut fi un down-town, un vieux-ville pietonal, comercial, festiv, monden, boem, cum Bucureştiul nu are şi ar fi meritat să aibă."
http://www.zf.ro/ziarul-de-duminica/cin ... to-8934598
Din fericire eu am locuit tot timpul in Cotroceni(care si acest "vechi cartier" urma sa fie demolat la ordinele lui Ceusescu, dar din fericire nu a mai apucat, buldozerele erau la coltul strazii mele..), dar am invatat sa-mi pese de trecut si sa-mi pese de teama altora de a ramane fara case, fara cartier. Buzesti arata ca dupa bombardament, pentru ca s-a vrut asa...
Intr-o viata de om am invatat sa ascult pe specialisti, pt. ca nu pot sa le stiu pe toate, chiar daca imi dau silinta.
Faptul e consumat, dar mai exista cateva sute de strazi care pastreaza inca memoria nealterata a capitalei de altadata.
:bere:

PS
Nu am ce sa imput celor care stau la bloc, care sunt la prima sau a doua generatie in Bucuresti. Acestia vor schimba orasul Bucuresti cel mai mult.

 


Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) andrei11

De sezon... 1 Mai 1894 - 1 Mai 2018
4-28-2018 5-56-42 PM.jpg (64.15 KB; downloaded 4360 times)
4-28-2018 6-45-28 PM.jpg (83.9 KB; downloaded 4357 times)

 


Re: Discutii dupa inaugurarea tronsoanelor 1-5 shoppy

Nu am spus ca nu este posibil inginereste, inginereste este posibil orice, si teleportarea.
Problema este ca legea spune sa nu modifici nimic, nici macar compartimentarea interioara, in strainatate oamenii sunt mai cu tiglele pe casa si-si dau seama ca nu o sa vina turistii sa vada compartimentarea interioara la 100 de case, pastrezi cateva, faci in ele muzee / galerii de arta si gata, la restul de 90 permiti modificarea interioara cu mentinerea aspectului exterior.
Tot in tarile civilizate autoritatile isi dau seama ca au de castigat din aspectul cladirilor vechi asa ca o parte din banii castigati sunt reinvestiti pentru mentinerea lor prin ajutoare aduse proprietarilor cum ar fi suportarea partiala a lucrarirlor de renovare, scutiri de la taxe si impozite, locuri de parcare rezervate proprietarilor, reduceri la transportul in comun si altele; la noi nu se intampla nimic.

Daca ai impresia ca in strainatate nu se demoleaza nimic pe ideea ca daca porcii ar zbura atunci s-ar intampla nustiuce si orice casa veche oriunde ar fi ar veni turistii sa o vada, asta chiar nu este asa, si acolo se demoleaza case vechi, doar ca decizia se ia in urma studierii pertinente a problemei(ca daca o declari monument trebuie sa dai ajutoarele de mai sus, nu poti sa dai ajutoare la sute de case), si in strainatate se fac exproprieri si se demoleaza case. Iar daca primaria spune ca o casa veche nu merita ajutorul ei iar proprietarul nu reuseste sa o intretina la standardele de curatenie si siguranta impuse de primarie, pai vine primaria si il amendeaza de se **** pe el, si daca nu plateste atunci il baga in instanta, ii confisca maghernita si, daca decide ca nu se merita salvata, atunci o demoleaza fara nici o jena si vinde terenul

 


Re: Discutii dupa inaugurarea tronsoanelor 1-5 TibiV

Goldmund,

eu de obicei ma contrazic cu shoppy, dar de data asta sunt total de acord cu el.

Asta ca sa nu expropriem/demolam ca sunt vechi (vechi si atat) este o prostie.
Mai ales ca daca este "veche si atat", proprietarul o va vinde si in locul ei va rasari un bloculet de minim 4-5 etaje.
Nu am timp sa fac poze, dar un exemplu perfect in acest sens este strada Agricultori, de la Calarasi pana in Pache.
In momentul asta, "as we are speaking" sunt in contructie 4 bluri, dupa ce de cateva luni au fost terminate alte 3.
Deja cam 15%-20% din vechile case de pe aceasta strada (cele mai inalte aveau doua etaje, dar majoritatea erau fara etaj) au fost inlocuite de P+5 - P+7.

Ceea ce se va intampla in scurt timp si pe Calarasi vechi iar apoi pe Calea Dudesti, unde singurul monument (desi nu foarte vechi) ar putea fi... Posta Vitan !

LE
Am scris despre sistemul din SUA/USA, tara unde proprietatea privata este sfanta.
Sfanta dar numai pana la punctul in care nu deranjeaza, fizic sau doar vizual, pe ceilalti.
Daca o cladire este darapanata, primaria someaza proprietarul sa si-o puna "in ordine" si ii da un termen generos.
Daca ala nu are bani sa o intretina, o ia primaria si o reface sau o demoleaza.
Pe principiul "daca nu iti permiti sa intretii o cladire, muta-te intr-una pe care ti-o permiti".

 


Re: Discutii dupa inaugurarea tronsoanelor 1-5 Goldmund

Fiecare are parerea lui formata in ani de studiu si din auzite si e ok.  

Acum, in Stuttgart as fi vrut sa cumpar tare mult o casa in centrul vechi din Bad Cannstatt(un cartier din Stuttgart), in care orasul imi dadea un mare ajutor: imprumut cu o dobanda mica garantata, preferentiala...si cam atat. Cand am vazut tot ce ar fi cerut de la noii proprietari, mi-a parut rau ca am indragit atat de mult acea casa. Casa era aproape pe gratis(in jur de 150mii DM, trei etaje, trei ap.), dupa spusele autoritatilor, insa refacerea si renovarea costau in jur de 500 mii DM(acum aceeasi casa costa in jur de 1 milion euro!). Arhitectii contactati mi-au spus ca din experienta lor, costurile pot ajunge mult mai mari...La fel si riscul meu, mai ales ca eram o familie tanara atunci. Stiu cat de greu este sa refaci si renovezi o casa tinand cont de toate cerintele orasului, dar cei cu bani, cat si investitorii trebuie sa faca asta si in rare cazuri clasa de mijloc. Ma mir in continuare ca oameni instariti construiesc sau cumpara case "la tara", prin Pipera, sau Corbeanca, in loc sa salveze case boieresti din centrul orasului, dar din zonele linistite, preferand sa faca pana in centrul capitalei in fiecare zi cate doua ore cu masina...Nu exista o cultura a frumosului urban, nu exista. Ma mira ca autoritatile dau voie in continuare ca in cartier de P+1 sau P+2 sa permita canstructia de P+10/15, asa vom ajunge sa avem un oras doar de blocuri imense, a la Moscova, sau orase chineze, care arata cumplit...

Am vizitat de mai multe ori USA(am prieteni buni) si pot spune ce este asemanator intre USA si Europa: Nimic! Painea arata si are alt gust, orasele sunt altfel construite de urbanisti, nu au nici trotuare de multe ori in cartierele(de case) mai noi...vechiul are doar 50-100 de ani, Cu siguranta, in USA simti ca te afli pe un alt continent, in "Lumea Noua".

Concluzia: cu timpul vor scapa de la tavalugul lipsit de (bun)gust al demolarilor inca cateva stradute pe langa Centrul Vechi, restul va arata ca in Militari Reside..., atata prost gust si proasta planificare urbana(acolo nu poti darama un sir de blocuri uriase pt. o largire!!!) incat si o tiganie mi se pare mai de bun gust si mai "aerisit" ca in acel cartier care creste vertiginos..

 


Re: Discutii dupa inaugurarea tronsoanelor 1-5 adila

Poti face ceva frumos si cu bun gust si in zilele noastre. Problema este ca renovarea si consolidarea unor ruine sau nici atat, pe langa faptul ca este mai scumpa decat construirea unei cladiri noi, in cazul unui cutremur nici nu va rezista mai bine decat una noua. Daca in Spania, Italia sau Germania ar fi existat 6 cutremure cu magnitudinea de peste 7 grade pe scara Richter cate am avut noi in ultimii 100 de ani, Sagrada Familia, Domul din Milano sau cel din Koln nu ar fi existat. Romania nu-si permite luxul sa renoveze niste ruine.

Apropos, aceste tari nu doar ca nu au avut 6 cutremure cu magnitudine peste 7 in ultimii 100 de ani, dar nu au avut nici macar unul cu aceasta magnitudine in 1000 de ani, asa ca despre ce vorbim.

 


Re: Discutii dupa inaugurarea tronsoanelor 1-5 Goldmund

adila,
dar Spania, Italia, Germania nu au cunoscut comunismul! Scuze, Germania a cunoscut comunismul, o parte, dupa 1945  centrele oraselor Dresden, Leipzig sau Halle aratau precum Centrul Vechi Bucuresti pana prin 1998....Comunismul a mutat populatia Germaniei de Est(DDR-RDG) in blocuri sovietice, le spuneau locuitorilor zi si noapte cat de insalubre sunt toate constructiile din trecut(iti dai seama? O casa cu instalatiile sanitare lasata din 1928 nerenovata, trecuta prin macelul razboiului, lasata in paragina, cum arata in anii 1980-1989???) Am vazut cu ochii mei Dresden imediat dupa 1989, perla nord-estului Germaniei, cu un centru darapanat, vechi si insalubru, cu acoperisuri care cadeau peste trecatori(deja vu?). Azi, orasul si-a recapatat splendoarea de odinioara si poarta din nou frumosul apelativ "Florenta Nordului" si asa si arata acum....dupa ce au reconstruit si Frauenkirche( catedrala lasata doar moloz de catre comunistii germani pana in 1989), dupa ce au fost salvate sute si mii de cladiri si renovate exemplar...
Plus ca in Spania si Germania nu se construiesc cartiere noi fara metrou, tramvaie moderne si bulevarde largi care fac legatura cu centrul oraselor respective. Dar turistii au ce sa vada, turismul e o industrie care aduce miliarde de euro fiecarui oras mai important. Pana si Varsovia si-a refacut centrul vechi(pe alocuri reconstruit dupa planurile vechi!), oras bombardat in ultimii ani ai razboiului cat pentru 10 cutremure ca cel din 1977(cate cladiri masive au cazut in Bucuresti la acel cutremur si cata substanta urbana a pierdut Dresden, Hamburg, sau Varsovia in cel de-al Doilea Razboi Mondial? - te las pe tine sa studiezi.
:bere:

De curiozitate:
priviti Bugetul de Stat al Romaniei pe 2017(e pe net, eu l-am vazut ultima oara pe 2014, cand m-a interesat) si o sa vedeti la Ministerul de Interne la "alte cheltuieli" sau "diferite cheltuieli" - nu-mi aduc aminte exact formularea -miliarde si miliarde de lei pe...nimic.
In acel moment am spus ca de fapt Romania nu are o problema cu banii, ci cu un adevarat program de dezvoltare, control al Finatelor, investitii de stat, etc.. Exista programe si de "sters la...cot" finantate de UE! Exista bani, multi bani, dar nu exista interese, nu exista dorinta de a face ceva pt. tara, nu exista profesionalism la nici un nivel de activitate
"asa ca despre ce vorbim"....

 


Re: Discutii dupa inaugurarea tronsoanelor 1-5 Puss in Boots

Dar la noi in afara de cutremurele din 40 si 77 care au fost serioase si distructive care sunt celelalte 4 din ultima suta de ani? Celor din 86 si 90 nu le stiu magnitudinea dar nu au fost nici pe departe efectele celorlalte. Le-am trait si pariu ca nu s-au comparat.

Spania a avut unul de 7 in 1954 dar cred ca ne aducem aminte cate probleme a pus cel din 2011 sau in Italia la L'Aquila. Nu magnitudinea e totul, ci cat de aproape de suprafata e, miscarea imprimata si locul unde are impactul mai mare (unde pica unda de soc). Pica pe o biata localitate gen L' Aquila o face praf.

 


Go to page:  1  ... 5 6 7 8 9 10 11  ... 49
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Comunitatea Metrou Ușor  • 
Choose destination

Since our 2284 forum members have written 420985 posts in 5244 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use