De toate pentru toțiComunitatea Metrou Ușor

 

Topic: Diverse (transporturi, infrastructură, urbanism etc)

683 posts, 179633 views
 
Go to page:  1  ... 35 36 37 38 39 40 41  ... 49
 
 

📖 Pagination options
Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) cris_m

Legea mai nou zice ca trocaletele trebuie sa mearga pe sosea acolo unde exista piste conforme. Se minuna zilele trecute un hipster d-asta ca m-am pus ca portarul in aparare, asta pentru ca facea efectiv slalom printre pietoni, ba pe pista, ba pe langa ea. Evident tot eu eram de vina ca nu m-am dat din calea lui ca sa isi continue linistit goana cu bolidul  :no: Din punctul asta de vedere ii felicit pe cei din Drobeta ca au avut sange in vene sa interzica circulatia trocaletelor in zonele pietonale...

 


Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) subway guru

https://www.stiripesurse.ro/elisabeta-li ... 829.html

Preşedintele Federaţiei Române de Canotaj, Elisabeta Lipă, i-a mulţumit cu ironie ministrului Transporturilor, Cătălin Drulă, că nu i-a răspus la telefon. Lipă doreşte schimbarea legislaţiei pentru ca sportivii români din lotul de canotaj să nu mai întâmpine probleme la antrenamentele efectuate pe lacul Snagov, din cauza bărcilor private, notează News.ro.

Normal ca nu i-a raspuns, nu e din gasca lui…

 


Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) ByOnu

...
20210723_230131.jpg (60.23 KB; downloaded 2054 times)

 


Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) andrei11

Soluția e simplă ! Vezi că e și un râu acolo, copaci, verdeață, etc.
Postarea nu e pusă la mișto !
Epoca Pietrei este o perioadă a preistoriei în care oamenii foloseau cu precădere unelte din piatră. Perioada a durat aproximativ 3,4 milioane de ani, sfârșindu-se între 8700 î.Hr.[1] și 2000 î.Hr., odată cu apariția metalurgiei.
Epoca de Piatră.jpg (141.52 KB; downloaded 2041 times)

 


Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) shoppy

Se stie foarte bine unde sunt zonele inundabile, nu te obliga nimeni sa iti faci casa in zina inundabila sau amenintata de vreun curs de apa(sau daca o faci atunci nu te culci pe ureche ci te interesezi care sunt albiile si instalatiile de evitare a viiturilor care trebuiesc sa fie intretinute si decolmatate periodic / dupa fiecare ploaie mai zdravana).

Chiar si la aia din poza se vede ca merg langa rau doar ocazional iar activitatile mai complicate le fac mai sus, deasupra zonei inundabile :lol: .

 


Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) cris_m

In general comunele si orasele sunt facute in albia inundabila a raului, ca sa nu mai spun ca nu se incumeta nimeni sa se duca mai la deal nitel...

 




Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) Cristi N

Post preluat de la benzinari, colegul a bolduit perfect cele mai importante schimbari.

tom_sawyer wrote:
Guvernul României adoptă noi măsuri pentru simplificarea și fluidizarea achizițiilor publice

Guvernul României, la propunerea Agenției Naționale pentru Achiziții Publice (ANAP), a adoptat astăzi, 25 august 2021, proiectul de Ordonanță pentru modificarea și completarea unor acte normative în domeniul achizițiilor publice.

Ordonanța adoptată de Executiv introduce măsuri pentru simplificarea și fluidizarea procesului de achiziție publică, inclusiv prin reducerea anumitor termene procedurale reglementate de Legea nr. 98/2016, Legea nr. 99/2016 și Legea nr. 100/2016.

Scopul modificărilor legislative este atribuirea mai rapidă a contractelor de achiziții și, implicit, îmbunătățirea absorbției fondurilor europene. În același timp, modificările operate sunt esențiale și din perspectiva alocării de care va beneficia România prin Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Astfel, a fost eliminată din sarcina operatorului economic declarat câștigător obligația de a prezenta certificate fiscale pentru toate sediile secundare/ punctele de lucru, aceasta fiind înlocuită cu o declarație pe proprie răspundere din care să reiasă că nu și-a încălcat obligațiile privind plata impozitelor sau cele privind contribuțiile la asigurările sociale, fără alte documente suplimentare. În practică, obținerea certificatelor fiscale s-a dovedit a fi o povară administrativă excesivă, mai ales în cazul operatorilor economici cu sute sau chiar mii de sedii secundare.

Alte modificări legislative importante vizează reducerea duratei întregului proces de achiziție publică, de la peste 2 ani (durata medie actuală) până la 6 luni, printr-o serie de măsuri cum ar fi: diminuarea perioadei maxime de prelungire a termenului de întocmire a raportului procedurii sau a raportului intermediar (spre exemplu în cazul licitației deschise și al licitației restrânse, perioada de prelungire se reduce de la 80 la 30 de zile), reducerea la jumătate a termenului de publicare a deciziei de anulare a procedurii și, respectiv, eliminarea posibilității de prelungire a termenului stabilit pentru depunerea documentelor în susținerea DUAE, în cazul procedurii simplificate.

O noutate o reprezintă introducerea posibilității pentru autoritatea contractantă sancționată contravențional să poată dispune măsuri împotriva persoanei responsabile, în cazul în care o instanță judecătoarească constată culpa gravă a respectivei persoane în legătură cu exercitarea, în condițiile legii, a atribuților ce îi revin.

Totodată, prin prezenta Ordonanță au fost modificate prevederile Legii nr. 101/2016 privind remediile și căile de atac, fiind instituită obligația semnării contractului cu ofertantul declarat câștigător după pronunțarea deciziei CNSC/ hotărârii judecătorești în primă instanță. Decizia în primă instanță este executorie și nu se poate dispune suspendarea punerii în executare a acesteia. Această măsură vizează eficientizarea procesului de achiziție publică și asigurarea derulării investițiilor în graficul estimat permițând semnarea contractului fără a mai aștepta o eventuală soluționare în instanță a plângerii/ recursului.

De asemenea, a fost clarificată situația în care deciziile CNSC sunt atacate cu plângere la instanța de judecată, situație în care nu se mai pot depune probe noi față de cele care au fost depuse în cadrul contestației inițiale.

O altă prevedere se referă la limitarea reparației prejudiciului încercat la valoarea cheltuielilor de elaborare a ofertei și de participare la procedura de atribuire.

Nu în ultimul rând, modificările legislative operate vizează și clarificarea unor aspecte procedurale ce țin de derularea controlului ex-ante al procesului de achziție publică, reglementate la nivelul OUG nr. 98/2017.

Textul actului normativ va fi publicat la secțiunea Legislație/Legislație națională din site-ul ANAP după publicarea acestuia în Monitorul Oficial.

anap.gov.ro


Astfel, conform textului ordonanței adoptate de guvern miercuri și consultate de HotNews.ro, articolul 9, alineatul (4) din legea 1010/2016 se modifica și va avea următorul cuprins:

   ,,(4) Autoritatea contractanta are obligația sa încheie contractul cu ofertantul declarat câștigător, ulterior pronunțării unei soluții de menținere a rezultatului procedurii de atribuire de către C.N.S.C., chiar daca împotriva respectivei decizii a fast introdusa calea de atac a plângerii și cauza nu a fast soluționată în mod definitiv și, în orice caz, numai după expirarea termenului legal de așteptare prevazut la art. 59 alin. (1 ). "


Totodată, articolul 49, alineatul (6) se modifica și va avea următorul cuprins:

   ,,(6) Autoritatea contractanta are obligația sa încheie contractul cu ofertantul declarant câștigător ulterior pronunțării unei solutii de menținere a rezultatului procedurii de atribuire de către instanta, chiar daca respectiva hotărâre a fast atacata cu recurs și cauza nu a fast soluționată în mod definitiv și, în orice caz, numai dupa expirarea termenului legal de așteptare prevazut la art. 59 alin. (1 ). Hotărârea primei instante este executorie și nu se poate dispune suspendarea punerii 1n executare a acesteia."

În legea de până acum, la ambele articole era prevăzut că autoritatea contractantă „ARE DREPTUL”, iar de acum încolo va fi că „ARE OBLIGAȚIA”.

Legea prevede că în cazul în care cei care contestă mai departe în instanță câștigă definitiv, aceștia pot primi despăgubiri stabilite de instanță care vor fi suportate din bugetul autorității contractante și care, în anumite condițiții, pot fi recuperate de la angajații vinovați.

   „În situația în care autoritatea contractantă a încheiat acordul-cadru/contractul de achiziție cu respectarea deciziei Consiliului sau a hotărârii judiciare de soluționare în prima instanță a contestației, eventualele despăgubiri stabilite de către instanța, în conformitate cu prevederile prezenței secțiuni, în sarcina autorității contractante vor fi suportate din bugetul acesteia, care poate dispune adoptarea de măsuri împotriva persoanei/persoanelor implicate în procesul de achiziție publică ce a făcut obiectul despăgubirilor numai dacă instanțele judecătorești constată îndeplinirea ori omisiunea îndeplinirii de către acestea, cu vinovăție, constând în culpă gravă, a oricărui act ori fapt în legătură cu exercitarea, în condițiile legii, a atribuțiilor ce le revin."

O altă modificare se referă și la taxa pe care o firmă care vrea să conteste rezultatul unei licitații care rămâne 2% din valoarea contractului, dar pragul maxim crește de la 880.000 de lei în legea actuală, la 2.000.000 de lei în condițiile noului OUG adoptat.

hotnews.ro

 


Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) orex

Problema n-a fost niciodata aici, ci la respectarea termenelor de judecata si adoptarea deciziilor definitive!
Exemplu
ART. 32 alin (4) din Legea nr. 101/2016 prevede cum ca  ”Plângerea este soluţionată de urgenţă şi cu precădere, într-un termen ce nu va depăşi 45 de zile de la data sesizării legale a instanţei, în complete specializate în achiziţii publice, formate din 3 judecători.” Cand s-a intamplat asta? Niciodata! :yes:
Altceva, daca n-ai avut dreptate, cand ai contestat pe cale judiciara, si se demonstreaza, ca din vina ta, s-au taraganat lucrurile, baga tata mana-n bozonar si plateste-ti gafa! La a doua intentie respectivul o sa sufle, de multe ori, in iaurt pana o sa mai cuteze sa se declare ”persoana (...) vatamata”! Nici asta nu s-a intamplat pana acum! :no:
Mai e inc-o problema necuprinsa-n nicio modificare de lege de pana acum! Orice potential ofertant poate contesta D ATR, da? Asa, si ce consecinte suporta daca n-are dreptate? NICIUNA!  :yes:

 


Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) ByOnu

...
20210907_165320.jpg (216.86 KB; downloaded 1770 times)

 



Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) orex

Uber lansează “primul plan de pensii pentru muncitorii cu orar flexibil”
Compania de car-sharing Uber Technologies Inc a anunţat vineri că va începe să ofere un plan de pensii pentru şoferii săi din Marea Britanie, la câteva luni după ce instanţa supremă din această ţară a decis că şoferii Uber sunt angajaţi şi nu contractori independenţi şi în consecinţă beneficiază de drepturile acordate în mod normal angajaţilor, informează agenția AFP, citată de Agerpres.
Uber a informat că va contribui cu 3% din câştigurile realizate de şoferi la viitorul plan de pensii, iar şoferii pot alege să contribuie şi ei cu minim 5% din câştigurile lor.
Grupul american a subliniat că acesta este “primul plan de pensii pentru muncitorii cu orar flexibil” şi i-a îndemnat şi pe rivalii Ola, Bolt şi Addison Lee să ofere planuri similare de pensii pentru şoferii lor. “Aceasta va permite tuturor şoferilor să facă economii pentru viitorul lor chiar dacă lucrează pe multiple platforme”, a declarat Jamie Heywood, director pentru regiunile nordul şi estul Europei la Uber.
La rândul său, Mick Rix, liderul sindicatului GMB, a calificat planul de pensii anunţat de Uber ca un “pas enorm în direcţia bună”.
În luna mai a acestui an, Uber a anunţat că ajuns la un acord cu sindicatul britanic GMB pentru ca acesta să îi reprezinte pe cei aproximativ 70.000 de şoferi Uber din Marea Britanie. Această modificare de atitudine a Uber faţă de şoferii săi vine ca urmare a unei decizii din luna februarie a Curţii Supreme de Justiţie din Marea Britanie, conform căreia şoferii Uber sunt angajaţi şi nu contractori independenţi şi în consecinţă beneficiază de drepturile acordate în mod normal angajaţilor, precum salariu minim sau concedii plătite.
Uber activează pe piaţa din România din februarie 2015, în Bucureşti, şi s-a extins în 2016 în oraşele Cluj, Braşov şi Timişoara. În România, Uber are peste 450.000 de utilizatori, din care 350.000 în Bucureşti. România este a doua piaţă ca mărime în regiunea central şi est europeană, după Polonia, şi a cincea din Uniunea Europeană

PS
Suntem si noi nominalizati la ”Oscar” la ceva, nu numai la ”Zmeura de Aur”! :lol:

 



Go to page:  1  ... 35 36 37 38 39 40 41  ... 49
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Comunitatea Metrou Ușor  • 
Choose destination

Since our 2302 forum members have written 422705 posts in 5266 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use