De toate pentru toțiComunitatea Metrou Ușor

 

Topic: Diverse (transporturi, infrastructură, urbanism etc)

683 posts, 177729 views
 
Go to page:  1  ... 32 33 34 35 36 37 38  ... 49
 
 

📖 Pagination options
  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) ADK

Nu sunt străin de cele enumerate de dvs, dar sunt și eu curios câți respectă "legea" la sânge, oricum fiecare răspunse pentru ceea ce face. ByOnu a întrebat altceva, oricum nu știu cât l-a ajutat răspunsul meu. O mașină în general se cumpără pentru a se merge cu ea, dar sunt și cazuri unde acestea se salvează doar de la casare.

 


Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) andrei11

De acord, dar să știi că mașinile istorice - mă refer la acte - respectiv cele pentru a fi expuse la muzee, expoziții, etc  - așadar pentru ele sunt necesare alte acte decât cele << clasice >>

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) ADK

Din câte știu pentru a atesta un vehicul ca find istoric, acesta trebuie dus la Retromobil Club România (care se află în București), să aibă minim 30 de ani de la fabricație (nu 30 de ani de la ultimul model fabricat, cum era până acum ceva timp), să fie cât mai original (dacă nu chiar original, în stare excelentă, nu cu rugină, vopsea arsă etc), se plătește o taxă de câteva sute de lei și se beneficiază de următoarele avantaje:
-scutirea efectuării ITP-ului, deoarece find considerat vehicul epocal, acesta va circula doar ocazional și anume doar în zilele de sâmbătă și duminică (și asta nu abuziv);
-scutirea plății rovinietei;
-scutirea restricțiilor de circulație prin zonele centrale (din câte știu se dorea o perioadă introducerea unei taxe de centru tip ”oxigen”, iar ce era sub E4 era exclus, deși încă o dată asta cu normele euro sunt o abureală);
-scutirea plății impozitului anual (deoarece se încurajează salvarea și se dorește creșterea vehiculelor pe cale de dispariție).

Pe OLX era sau încă este de vânzare o autoutilitară TV salvată de la armată în stare excelentă și atestată ca vehicul istoric, cu vreo 10.000 lei. Acum părerile sunt împărțite, unii zic că e scumpă, alții că e ieftină. Atestarea nu costă mare lucru, e vorba mai mult de aprobare aici, de cât de original și în stare bună se află vehiculul respectiv, pentru a merita să facă parte din ”clubul” lor. Plus că astăzi sunt foarte scumpe la vedere autoutilitarele TV/Rocar, ca fapt-divers în Tg. Jiu într-un garaj vizibil stradal se află un astfel de vehicul în curs de recondiționare.

 


Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) Cristi N

Incearca sa intrebi si pe forumurile de masini istorice, cred ca e foarte frecventa situatia descrisa de tine la genul asta de masini.

Tu ai nevoie de sa transcrii vehiculul de pe un propietar pe altul si ai nevoie de actele de aici: https://www.drpciv.ro/document-details/inmatriculari/5ab11465fa4e9422012c2b67

Ca sa dovedesti buna credinta singura varianta pe care o vad e sa inregistrezi masina la fisc pentru a putea plati impozitul si sa te opresti acolo pana reusesti sa o restaurezi. Dupa 90 de zile de la tranzactie inmatricularea masinii se va suspenda automat dar atat timp cat nu circuli cu ea si o tii pe o propietate privata fapta nu reprezinta contraventie. https://www.delta-inmatriculari.ro/soferii-risca-suspendarea-inmatricularii-dupa-90-zile-de-la-achizitie/

Sa nu cumva sa radiezi masina altfel iti va fi aproape imposibil sa o mai inmatriculezi.

 


Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) shoppy

Daca o parchezi pe loc public trebuie sa aiba ITP si RCA valabil altfel politia locala ti-o poate ridica in urma unei plangeri facuta de un vecin ca este abandonata, a patit un coleg pe care l-a blocat pandemia prin strainatate si masina a ramas in sectorul 1, evident vecinii binevoitori au semnat plangere la politia locala ca este abandonata si a primit decizie de ridicare pe parbriz.

Vezi ca pe langa dealerii de masini exista si specialisti care pentru un comision iti fac ei inmatricularea si fiscul, sigur se pricep, incearca sa iei legatura cu unul.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) ADK

Nu știu la ce-ți trebuie RCA (asigurare obligatorie) dacă nu circuli, mașinile staționate nu se verifică aiurea decât dacă se consideră ceva suspect sau există sesizări cu adevărat problematice, nu că acestea ocupă un amărât de loc că proprietarul are alte probleme și în locul respectiv s-a mutat o familie cu 5 mașini. E mai nasol în cazul în care sunt lovite, deși eu unul nu știu ca proprietarii celor lovite să fi fost amendați pentru lipsa asigurării. Cei drept PL face și abuzuri iar eu unul sper ca în viitor măcar să se reducă personalul, în Buzău cel puțin sunt aproape de desființare din cauza sesizărilor efectuate din partea cetățenilor.

Acum mai mulți ani, prin 2007-8 s-a înființat o firmă prin S4 din câte îmi aduc aminte privată, care ridica mașinile parcate neregulamentar. Dinafară frumos, practic aceștia abuzau inclusiv de cei care opreau pentru un minut, iar o dată la Șincai a izbucnit un mare protest din partea trecătorilor care au văzut cum aceștia forțau ridicarea unei mașini cu un copil înăuntru iar cu proprietara lângă.

Dacă totuși intenționezi să ții vehiculul la stradă, deși nu recomand să ții un vehicul rar pe drumurile publice indiferend de stare, caută-i măcar un loc mai izolat la o cunoștință printr-o zonă de genul s-o vegheze ocazional. Ori du-o într-o curte sau dacă ai pe cineva la țară, că într-un oraș cam indiferend de loc este greu să faci ceva într-o privință ca asta. Deși sunt atâtea mașini inclusiv prin București în locuri de genul care n-au fost ridicate nici astăzi, vedeți pe Abandoned Cars & Vehicles.

Așa că nu-i mai descurajați atâta pentru cei care intenționează să-și achiziționeze vehicule epocale și nu mai dați apă la moară televiziunilor și tot ce auziți la radio. Nu tot ce se spune este real și nu-ți poate interzice nimeni să circuli cu o mașină dacă acesta este în stare perfectă de funcționare și se prezintă într-o stare estetică foarte bună. Mulți evită să circule cu ele nu de ”frica” amenzilor, că mergi cu Dacia 1300 sau cu nu știu ce model rar de VW, ci este greu sau scump chiar și pentru Dacii să mai găsești unele piese de schimb noi.

 


Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) shoppy

O masina parcata, chiar daca nu arata rau, poate sa ia foc si sa incendieze masinile vecine sau altceva, sa isi verse motorina / uleiul / antigelul / lichidul de frana / acidul de baterie pe jos sau sa scape la vale si sa loveasca alte chestii, mi se pare normal sa se ceara ITP si RCA pentru masina parcata pe domeniul public altfel te umplii de tot felul de samsari sau pasionati de tunning / racing / whatever care au mereu 5-6 cazane parcate pe domeniul public sau oameni care si-au cumparat pe nimic un cazan(mai ales din Bulgaria) sau muncitori in strainatate care si-au adus un cazan din Belgia, Anglia, Irlanda si apoi vad ca nu isi permit nici macar sa-l asigure sau sa treeaca un ITP(i-am avut pe toti ca vecini in sectorul 1, acum s-a mai rezolvat).

Legea este pentru toti, ca esti pasionat dar nu ai bani atunci nu inseamna ca poti incalca legea, daca esti pasionat dar nu iti permiti nici un loc de parcare privat nici sa respecti legea pe domeniul public atunci nu iti lua masina de epoca, mergi pe la cluburile de pasionati ca voluntar si sigur se gaseste o solutie sa ajuti alti pasionati cu masinile lor si asa sa iti indeplinesti si tu pasiunea.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) ADK

Sunt adevărate și afirmațiile dvs, eu unul am de gând pe viitor să renunț la mașină deoarece oricum o folosesc rar iar pe unde mă duc utilizez doar autobuzul sau trenul. Deși sunt și locuri unde singura modalitate de a ajunge este doar mașina, nu m-am gândit încă la o soluție. Dar decât să-mi mai pun paie-n cap cu ea prefer tot ce se duce strict pe mașină să rămână în casă și așa se mai economisește un ban important. Defapt să fiu sincer nu mă mai interesează să mai am în posesie vreo mașină mică.

Am vrut să salvez ultimul mohican 260.50 ex. RATB și deși din fotografii pare ok, eu îmi doream să-l refac de circulație, dar am renunțat din păcate la proiect din mai multe motive care nu aș mai fi reușit însă nu mă dau bătut, deoarece urmăresc unul original și funcțional din Ucraina și din ediția 1990-92 sau dacă mai există Ikarusul #1 dar nu în starea lui #66.
Un prieten l-a salvat în schimb pe celălalt 260.02 și în perioada ce urmează îl va prelua în jud. Argeș, însă nu intenționează să circule cu el ci doar să-l aibă în curte. Să fiu sincer îmi pare rău totuși de NSL, nu știu de ce nici CTP Iași nu l-au mai dorit.

 


Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc.) Andrei Andraș

Nu știu de ce persiști cu ideea ta cum că Iașiul l-ar fi dorit pe NSL când ei nici nu s-au gândit la așa ceva. Ei vor un 260.02 nemțesc pentru că așa ceva a circulat acolo și așteaptă după TCE să și le retragă pe ale lor, 2283 fiind cel pe care l-ar vrea, din informațiile primite.

Legat de NSL, a fost vândut și el tot unui pasionat.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) ADK

De Iași te rog să te mai interesezi un pic. Chiar directorul a spus. Ai idee cine l-a luat pe NSL? Vreau să-i donez niște stopuri că alea ale lui sunt mătuite.

 


Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc.) Andrei Andraș

Cunosc cine a luat autobuzul, dar, din respect pentru el, nu îi voi da numele. Este decizia lui dacă se va afișa pe forum cu achiziția sau nu. Mai mult ca sigur îți va vedea mesajul și te va contacta, dacă dorește ceea ce îi oferi.

 


Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) ByOnu





O decizie misto pe care nu o vom vedea imprumutata prea devreme intr-un oras in care se circula cu suta in centru.

 


Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) subway guru

Ca e suta sau o suta douazeci-treizeci putin importa, dar e cu rable fara frane si soferi beti sau drogati…care n-au vazut in viata lor un ITP sau un permis de conducere!

 


Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) ByOnu





Unda de șoc, creată de trepidațiile rezultate din funcționarea câtorva pikamăre, mânuite de harnicii lucratori de la Hotel Bulevard(care se afla, din 2019, in re-re...nu stiu ce, ca renovat a fost acum citiva ani; str Regina Elisabeta  colt cu Calea Victoriei). In imagine, un perete de apartament locatar, din Beldiman 1. Cad pietre, bucati de zid, habar n-am. (Zgomotul este intre peretele locatarului si peretele hotelului). Mor de frică în casă. Treaba asta ține câteva ceasuri pe zi. Beldiman 1 este și așa cu..risc seismic zero. Am anuntat Garda de Mediu, Primaria sect 5(pg Faceb, alta ami la indemina nu gasesti!!), și pe domnul...NIRO INVEST...cit si administratia blocului.

 


Go to page:  1  ... 32 33 34 35 36 37 38  ... 49
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Comunitatea Metrou Ușor  • 
Choose destination

Since our 2294 forum members have written 421792 posts in 5254 topics and 514 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use