Zona metropolitană BucureștiTotul despre BucureștiInfrastructura, utilitățile și serviciile publice din București

 

Topic: Infrastructura pentru biciclete

593 posts, 157345 views
 
Go to page:  1  ... 27 28 29 30 31 32 33  ... 43
 
 

📖 Pagination options

Re: Pistele pentru biciclisti subway guru

Ca sa revenim la principiile generale traficul pentru fluidizare si siguranta trebuie segregat pe benzi pornind de la axul strazii spre margini functie de viteza de circulatie estimata si asigurata. E clar ca benzile centrale (doua) vor fi rezervate auto, apoi spre trotuare biciclistii, trotinetistii, rolerrii si pietonii. Dar tramvaiul?
Pe mijloc daca e gen metrou usor cu prioritizare in intersectii, altfel la bordura...

 


Re: Pistele pentru biciclisti Valentin

Propunerea mea pentru implementarea unor piste de biciclete (stiu ca exista si alte studii, dar eu consider ca ce am "desenat" ar trebui sa fie prioritate 0).




(pentru o mai buna vizualizare am pus acest link)
https://www.google.com/maps/d/drive?sta ... sp=sharing

acum ceva explicatii:

legat de piste si codul culorilor:

- pistele se bazeaza pe conexiunea cartier - centru (cei cu albastru este trecut ca pista NOUA) - prioritare
- pistele de conexiune sunt trecute cu orange/portocaliu si asigura conexiunea intre 2 piste anume) - AICI se mai pot adauga conexiune, fiindca harta poate suporta transformari (plus nu sunt atat de familiar cu partea de EST a orasului de exemplu, deci putin ajutor nu strica).
- pistele cu rosu sunt cele existente (! pista din Pantelimon am trecut-o cu albastru fiindca AR trebui sa suporte niste transformari, acum fiind o gluma pe anumite portiuni de exemplu statiile STB)
- pista cu MOV este o alternativa la pista dinspre Bucurestii Noi, fiind o varianta mai usor de implementat (acum sunt SUFICIENT de multe benzi pe Grivita de unde se poate TAIA), singurul minus fiind ca aceasta pista nu e directa catre centru, dar ar putea fi si ea implementata intr-o etapa ulterioara.

legat de implementare:
- in zonele unde exista 4 benzi se taie una, iar latimea e distribuita functie de latimea pistei (o parte devine pista, o parte este adaugata la trotuar/spatiu verde acolo unde acela exista)
- in zonele unde exista 3-4 benzi din care una e OCUPATA de masini parcate (ilegal), se face curatenie si se implementeaza pista
- in zonele unde exista 3 benzi din care una ocupata de masini parcate (ilegal), la fel ca sus
- in zonele cu 2 benzi + 1 de parcare legala (NU platita), se face functie de un SF, proiect.. alegandu-se varianta cea mai buna, fie desfiintata parcarea, fie (functie de latimea trotuarului) se poate implementa partial si pe trotuar (legal, se poate face asemanator cu ce avem acum pe Kiseleff).
- in anumite zone, e la fel, discutabil. Se poate incerca jonglarea cu trotuarul (adica, functie de specificul zonei, se poate muta pista de pe carosabil pe trotuar si invers) punctual, desi eu as merge pe piste de tipul celei de pe Calea Victoriei (CHIT ca s-ar supara UNII ca nu vor mai putea parca la botul calului). NU sunt de acord si nu mi se pare normal ca marile bulevarde sa aiba PARCARE (ilegala sau nu), solutia pentru eventuale "plangeri" este constructia punctuala a unor parcari subterane in zona (DOAR acolo unde parcarea paralela cu bordura este LEGALA).
- obligatoriu semaforizare + prioritate! (ACUM avem o idiotenie, de exemplu pe pista care duce catre Ambasada Chinei (parca) , in care trebuie sa acorzi TU prioritate ca biciclist acolo unde mergi paralel cu trecerea de pietoni (sa nu fim absurzi, de exemplu la Charles de Gaulle are logica acordarea prioritatii pentru a face rondul) .

legat de beneficii:
- incontestabil oferirea unei alternative la masina personala DOAR cu conditia ca pistele sa fie SIGURE (prin siguranta ma refer la faptul ca ea trebuie sa fie CLAR delimitata, semaforizare, prioritate, etc.)
- eliberarea unor trotuare (in cazul in care se face acea jonglare, se pot pune bolarzi)
- a se adauga
legat de plangeri:
- evident toti cei care parcheaza ilegal sau legal (bine, aia care parcheaza legal au motiv totusi)
- e foarte probabil ca in cazul in care pista de bicicleta merge paralel cu parcarea in spic (nu se pot pune "borduri") sa ne trezim ca unii nu respecta si parcheaza FIX pe trecere (chestia asta se intampla DEJA si pe Calea Victoriei din cand in cand).
- a se adauga.

#pentru idei/ sugestii / discutii / imbunatatiri / etc. astept aici
# putem sa le discutam pas cu pas..

 


Re: Pistele pentru biciclisti 1689

A spera o pista de biciclete pe Brincoveanu e nerealist, cel putin cit timp nu se va schimba conducerea PS4.
In sectorul 4 prioritatea ultimilor ani a fost reducerea trotuarelor si utilizarea oricarui spatiu liber pentru extinderea strazilor si parcarilor.

 


Re: Pistele pentru biciclisti oc7avian

Aș mai lua în considerare poli office în dezvoltare, cum ar fi Timpuri Noi sau zona Basarab - Grozăvești - Politehnica. Deci minim aș introduce un traseu portocaliu pe ruta Basarab - Grozăvești - Politehnica - AFI. Pe lângă zona office, tranzitează și o zonă de cămine studențești și leagă mai bine de gările Basarab & GdN. Ar deveni mai tentantă o navetă inclusiv tren + trotinetă electrică către serviciu pe cei ce locuiesc spre Ploiești. Pe același raționament, o legătură între GdN și Calea Victoriei. În plus, aș mai crea un punct de convergență în Piața Universității.

 


Re: Pistele pentru biciclisti ANTENA

1689 wrote:
A spera o pista de biciclete pe Brincoveanu e nerealist, cel putin cit timp nu se va schimba conducerea PS4.
In sectorul 4 prioritatea ultimilor ani a fost reducerea trotuarelor si utilizarea oricarui spatiu liber pentru extinderea strazilor si parcarilor.

+ sisteme de irigatii pe orice fasie de pamant, lampi multicolore pt iluminat copacei etc. Sistemele de irigatii sunt la ordinea zilei in tot orasul, chestiuni care necesita mentenanta ...

 


Re: Pistele pentru biciclisti 1689

Parcarile spic fac extrem de improbabila banda de biciclete spre carosabil, iar trotuarele sint deja ingustate pentru parcari.

In aceste conditii, dau sanse aproape nule unei piste pe Brincoveanu (ca  prin mai intregul S4, exceptind - poate - parcurile).

De altfel intregul concept (banda separata de trafic) inventat pentru benzile de biciclete in Bucuresti (nu stiu daca e valabil pentru toata tara) face implementarea acestora aproape imposibila. Politia justifica prin asigurarea sigurantei participantilor la trafic, primaria justifica prin lipsa spatiului, poporul justifica prin volumul de trafic auto si uite cum toata lumea s-a spalat pe miini (“vaaai, dar e o initiativa foarte buna, uite, EU, UE, ecologia, secolul XXII, mobilitate 7.0 etc. ! Noi depunem toate eforturile.
Dar... nu se poate. Pentru ca uite: trafic, infrastructura mostenita, siguranta inainte de toate. O sa studiu de fezabilitate, initiativa, proiecte, program strategic, fonduri nerambursabile, chestionar pe F*b*k etc. Si mai vedem. Mai vorbim”
)

 


Re: Pistele pentru biciclisti Valentin

#Am updatat harta (link-ul mai sus catre gmaps)
Este evident ca in unele cazuri pentru a crea o pista va fi nevoie de desfiintarea unor parcari, chit ca le convine unor sau nu. Daca o sa ne tot spalam pe maini ca nu se poate, ca nu stiu ce, nu vom realiza absolut nimic. Ba din contra, va fi chiar mai rau.
Acum fara suparari, dar nu mi se pare normal ca bulevardele cele mai importante si aglomerate sa aiba parcari la bordura (fie ele paralele/in spic legale sau nu). Da, e o problema cu parcari, dar pentru asta se construiesc P&R-uri sau parcari simple de cartier. Cine opreste sa se construiasca o parcare subterana in zona bulevardului C-tin Brancoveanu? Linie de metrou pe sub nu avem, avem vreo magistrala mare de canalizare? Un exemplu in acest sens ar fi chiar parcarea de pe Bd.Decebal.. Acuma.. nu am gasit nimic despre refacerea suprafetelor cum ca ar construi o pista de biciclete, pacat, chit ca ar fi fost de la Piata Alba Iulia pana la Piata Muncii, tot ar fi fost ceva, relativ usor de implementat si fara scuze ca nu se pot desfiinta locuri de parcare. Acele cateva zeci de locuri de parcare desfiintate pentru a construi piste de biciclete aduc beneficii mult mai mari d.p.m.d.v. decat supararea a catorva zeci/sute de oameni dintr-un oras cu MULT mai multi cetateni.

 


Re: Pistele pentru biciclisti mirceade

Exact de la Piața Muncii la Alba Iulia o să fie pistă. Poate n-ar strica mai multă documentare înainte de a lansa afirmații. Există deja studii fundamentate despre construcția pistelor de biciclete de care nu alege nimeni să țină cont oricum.

 


Re: Pistele pentru biciclisti Valentin

Daca ne poți delecta cu niste planuri sau ceva oficial legat de pista la care faci referire ne ar face plăcere să le studiam.  :bere:

 


Re: Pistele pentru biciclisti mirceade

Îți sugerez P.M.U.D. și pozele de la topicul cu parcarea subterană de la Muncii unde se vede deja pista:
download/file.php?id=168656

 


Re: Pistele pentru biciclisti Valentin

Eu am citit din P.M.U.D. si nu exista absolut nicio referire la pista despre care vorbesti. Daca gasesti tu undeva in PMUD astept un raspuns.
uite aici intreaga propunere:
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 03608&z=13

Eu sincer nu am urmarit fiecare poza de la parcarea de pe Bd.Decebal.. chiar si asa, un obiectiv trebuie sa aiba si el un plan, o documentatie, ceva. In orice caz, eu nu am gasit vreo informatie legata de acest lucru pe forum (se poate sa nu fi vazut, nu zic nu).
PS: am specificat clar ca EU, personal, nu am gasit nimic. Nu vad unde am afirmat ca sigur nu se face pista si ca e o prostie ca nu se face
"Acuma.. nu am gasit nimic despre refacerea suprafetelor cum ca ar construi o pista de biciclete, pacat, chit ca ar fi fost de la Piata Alba Iulia pana la Piata Muncii"

Nu pot decat sa ma bucur ca se implementeaza aceasta pista, chit ca e pe o distanta nu foarte mare. Sper sa fie implementata asemanator cu cea de pe Calea Victoriei (ma refer la semaforizare, prioritizare, etc.)

 


Re: Pistele pentru biciclisti cris_m

Eu unul cred ca ar mai trebui introduse macar urmatoarele portiuni:
- Plaza Romania - piata Drumul Taberei
- Drumul Sarii
- Grigorescu full
- Titulescu si cumva completat inelul (peste Basarab clar nu)
- Tudor Vladimirescu
- capat 133 - pod Mihai Bravu

Utilemele le-am pus pentru ca ar fi util sa ai un inel central al bicicletei.

 


Re: Pistele pentru biciclisti gexge

Valentin, pista de pe Decebal face parte din traseul 4 : Bd. Libertăţii – Piaţa Constituţiei – Bd. Unirii – Bd. Decebal – Bd. Basarabia – Stadionul Naţional.
475F89E6-17A6-49E2-A019-961168ACA3E5.jpeg (251.89 KB; downloaded 2433 times)

 


Go to page:  1  ... 27 28 29 30 31 32 33  ... 43
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Infrastructura, utilitățile și serviciile publice din București  • 
Choose destination

Since our 2295 forum members have written 421833 posts in 5255 topics and 514 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use