Zona metropolitană BucureștiTotul despre BucureștiInfrastructura, utilitățile și serviciile publice din București

 

Topic: Infrastructura pentru biciclete

593 posts, 155674 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 43
 
 

📖 Pagination options
Re: Pistele pentru biciclisti telvanni

Pentru sporirea sigurantei trebuie clar delimitare fizica (bordura, stalpisori, ziduri de beton-armat, masini parcate) intre banda de biciclete si traficul auto. Plus de asta in toate intersectiile trebuie marcaje colorate ca sa aminteasca celor care fac dreapta ca pe langa pietoni mai sunt si biciclisti. Pe scurt: modelul Copenhaga.

 



Re: Pistele pentru biciclisti telvanni

Mi-a stricat ziua stirea asta. Oprescu asta nu se dezminte frate. Concluzia este ca nu vrea sa faca nimic pentru biciclisti, adica pentru binele orasului. E asa greu de inteles ca e cel mai ieftin sa ai biciclisti? Un om care renunta la masina sau la transportul in comun pentru a lua bicicleta aduce castiguri pentru toata lumea: nu mai ocupa mult spatiu, nu mai polueaza(noxe + zgomot), nu are nevoie de pasaje scumpe, nu mai agomereaza, si nu mai pune in ericol viata celorlalti locuitori. Numai avantaje.

OPRESCULE fa si tu odata ceva cum trebuie.

 


Re: Pistele pentru biciclisti telvanni

Azi a avut loc in capitala un protest al biciclistilor ca reactie a recentei declaratii facute de primarul Oprescu care anunta ca nu vrea sa faca pistele pe carosabil.
Cateva link-uri:
http://www.b365.ro/azi-cel-mai-mare-pro ... 88596.html
http://www.facebook.com/CBBuc?fref=ts#! ... =1&theater
http://www.hotnews.ro/stiri-administrat ... rotuar.htm

 


Re: Pistele pentru biciclisti padovan

Nu cred ca Oprescu nu mai poate de siguranţa bicicliştilor.Mai degrabă nu vrea să îşi supere votanţii şoferi prin micşorarea carosabilului.

 


  • Mircea G
  • Posted:
  •  

Re: Pistele pentru biciclisti Mircea G

N-am nimic cu biciclistii , sa fie sanatosi , dar : nu pot concepe ca pe carosabil sa fim parteneri ! Nu este normal ca pe acelasi drum sa circule doua categorii cu obligatii diferite . Soferii cu acte , carnet , reguli si asigurare , biciclistii brambura cu o mare durere-n c-r . Asa ceva nu se poate .
Cu scuteristii se rezolva , si biclistii stradali trebuie sa fie absolventi de un curs , bicleta sa fie inmatriculata si sa detina asigurare .
Drepturi si obligatii egale sau daca nu , cu bicleta pe aratura !

 


Re: Pistele pentru biciclisti francezu72

da in alte tari cum se poate ca aceste doua categorii diferite sa se inteleaga pe carosabil ? poate daca ar fi fost piste civilzate biciclistii nu ar mai fi trebuit sa o ia pe strada ca sa ocoleasca chioschiurile si copacii de pe trotuar si sa va deranjeze pe voi. bucurestiul are bulevarde destul de late si cred ca un pas spre civilizatie ar fi ca un metru dintr-o banda sa fie rezervata biciclistiilor. iar partea cu "bicicleta pe aratura..."  :roll:

gandeste-te ca fiecare bicicleta in plus, este o masina in minus. adica o sa stai la o coada mai mica la semafor si o sa gasesti mai usor locuri de parcare.

 


Re: Pistele pentru biciclisti padovan

Eu, ca biciclist ,prefer să merg pe trotuar decât pe carosabil.Mă simt mult mai în siguranţă.Dacă sunt mulţi pietoni pe trotuar încetinesc sau mă dau jos de pe bicicletă până trec de ei.Majoritatea trotuarelor sunt suficient de libere pentru un mers relativ ok.

 


Re: Pistele pentru biciclisti George

In Timisoara, Sibiu si Brasov am vazut benzi de biciclete foarte decente, care ocupa sub jumatate dintr-o banda actuala si nu incomodeaza traficul.
Daca prima banda in Bucuresti ar fi eliberata, s-ar putea face in foarte multe locuri benzi pe sosea.
Mare atentie trebuie insa la intersectii, unde autoturismele care vireaza dreapta se intersecteaza cu banda. Aceasta trebuie sa fie foarte bine marcata, sa existe macar un galben intermitent, iar biciclistii, educati sa se uite cu atentie.

Partial de acord cu MirceaG, si biciclistii trebuie sa parcurga, de preferinta la nivelul scolar, anumite cursuri de pregatire in care sa fie instruiti ce sa (nu) faca si cum sa mearga. Casca trebuie sa devina obligatorie, semnalizarea cu mana a directiei, la fel.
De aici pana la impunerea unui curs propriu-zis cu examen e insa cale lunga si nu cred ca trebuie sa se mearga asa departe.

Intr-adevar, admit ca ceva din inconstienta si obraznicia multor soferi se regaseste si la unii biciclisti, pana la urma fiind toti din acelasi "aluat" mental si social, nu?

Revenind, unde soseaua nu permite, ori exista, in mod exceptional, trotuare late, ca pe Bd. Aviatorilor, se pot face benzi pe trotuar, deci nu trebuie absolutizata vreo solutie.
In tot cazul, obiectiei ca prima banda este ocupata de masini ii voi raspunde ca si trotuarul, de regula, este cel putin pe jumatate blocat de masini, ca e foarte greu sa te sui si sa te dai jos pe trotuar si e periculos sa te lovesti de pietoni, ca sa nu mai zic de coboratul de pe trotuar in intersectie, cand aia de fac dreapta cu masinile nu te vad.

Personal prefer un mers prudent pe sosea, pe partea dreapta a primei benzi, la o distanta cam de 1 metru fata de masinile parcate lateral (perspectiva deschiderii usii, cea mai periculoasa). Sper sa fie doar o solutie temporara, dar cred ca in Bucuresti destul de multa vreme biciclistii vor ramane niste kamikaze.

Pacat, ca clima ar permite sa mergi multe luni, iar multe bulevarde sunt late, ar fi loc si de noi.

 


  • Mircea G
  • Posted:
  •  

Re: Pistele pentru biciclisti Mircea G

Ideea mea nu este o imaginatie de moment ci vine dintr-un caz real , intimplat cu un scuterist , pe vremea cind orice babalau putea iesi pe strada ...
Daca esti cu masina in coloana la un semafor si trece un biclist care iti loveste masina , cum procedezi ?
1. Abandonezi masina si o iei la fuga dupa el ?
2. Daca il prinzi cum ii ei bani pt reparatie ?
3. Daca vizibil este vai de capul lui , il calci in picioare ??? :?
.............
1. Cum se vor rezolva conflictele si evenimentele din trafic ?
2. Este corect ca in acelasi " joc " sa jucam pe reguli diferite ?
............
Intrebari mai pot fi multe , caci viata este complexa ! :)
Eu cred ca biciclistii pun carul inaintea boilor ! Inainte de a vrea piste pe carosabil , sa se legifereze cine si cum are dreptul sa circule pe el , cine si cum raspunde .
Este usor sa iesi la mitinguri , sa te mai plimbi , instigat de vremea promitatoare , mai greu cu responsabilitatile .
Acum , ce vor biclistii , este aberant cum am mai spus , soferii cu n-spe mii de obligatii , ei cu palma-n fund .
Daca s-ar accepta piste pe carosabil , fara responsabilizarea si legiferarea stricta a aspectului , sa se faca si piste pt mamici cu carucioare , piste pentru babe cu carucioare de piata , pista de trotinete ...hai toti pe carosabil ca ne pazesc soferii .

Nu ma deranjaza cu nimic sa impartim carosabilul dar prima oara sa legiferam si apoi ...pe strada .
Va garantez ca daca miine se accepta circulatia lor pe carosabil in actualele conditii , va fi jale ....

 


George

Ceea ce spuneti nu are acoperire, bicicleta este un vehicul, cand circula pe drumurile publice trebuie sa respecte TOATE regulile aplicabile VEHICULELOR! E simplu! Iar daca nu le respecta, conducatorul poate fi sanctionat contraventional - mai putin "luarea permisului", dar daca asta e o problema, sa faca soferii propuneri sa se introduca un permis pentru biciclisti!
Cata vreme LEGEA imi da dreptul sa circul pe drumul public fara autorizatie speciala, aceasta situatie nu poate fi transformata intr-un argument impotriva dreptului meu de a circula!

Si sa fim seriosi, soferii sunt sanctionati contraventional?! In orasul asta mai semnalizeaza careva dreapta?!?!

 


  • Mircea G
  • Posted:
  •  

Re: Pistele pentru biciclisti Mircea G

Mircea G wrote:
.............
Daca esti cu masina in coloana la un semafor si trece un biclist care iti loveste masina , cum procedezi ?
1. Abandonezi masina si o iei la fuga dupa el ?
2. Daca il prinzi cum ii ei bani pt reparatie ?
3. Daca vizibil este vai de capul lui , il calci in picioare ??? :?
...........

Gasiti un raspuns la intrebare ?
Eu am asigurare , EI ??????
..........

 


  • Mircea G
  • Posted:
  •  

Re: Pistele pentru biciclisti Mircea G

Am gasit ceva inteligent intr-un presupus viitor regulament de circulatie propus de biclisti ...o organizatie a lor ! Daca dvs intelegeti ceva , este ok , dar eu zic ca in capul lor este o brambureala totala si ce este mai periculos , cu capul ala ies pe strada !
Reguli de circulatie biciclete.jpg (52.59 KB; downloaded 4988 times)
Reguli circulatie biiciclete 1.jpg (86.83 KB; downloaded 4989 times)

 


Re: Pistele pentru biciclisti francezu72

Mircea G wrote:
Mircea G wrote:
.............
Daca esti cu masina in coloana la un semafor si trece un biclist care iti loveste masina , cum procedezi ?
1. Abandonezi masina si o iei la fuga dupa el ?
2. Daca il prinzi cum ii ei bani pt reparatie ?
3. Daca vizibil este vai de capul lui , il calci in picioare ??? :?
...........

Gasiti un raspuns la intrebare ?
Eu am asigurare , EI ??????
..........


tu te auzi ce spui ? e vorba despre o bicicleta, nu un tractor...exagerezi foarte mult. daca are banda de 1.2 metrii macar, nu te va lovii stai linistit.

http://wiki.coe.neu.edu/groups/nl2011transpo/wiki/ba51e/15_Dutch_Intersection_Design.html uitati cum se poate rezolva foarte frumos si fara prea multa munca problema intersectiilor.

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 43
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Infrastructura, utilitățile și serviciile publice din București  • 
Choose destination

Since our 2279 forum members have written 420769 posts in 5243 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use