MetrouȘtiri, noutăți și discuții despre metrou

 

Topic: Sisteme de informare în stații

440 posts, 139652 views
 
Go to page:  1  ... 2 3 4 5 6 7 8  ... 32
 
 

📖 Pagination options
  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Sisteme de informare in statii sab

Nu arata aberatii, dar mai dau si rateuri. In general sunt OK.

 


Re: Sisteme de informare in statii misterr

Poate pe alte magistrale... Pe M2 circul zilnic.
Dar nici pe celelalte, cînd am fost, nu am sesizat vreo diferență.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Sisteme de informare in statii sab

Pe M2 nici nu prea sunt, in afara de Unirii si Victoriei.
Cele care sunt puse la corespondente am observat ca dau rateuri mai mult (inclusiv cele subtiri din pasajul de la Unirii). In schimb, monitoarele LCD cele care sunt la peron pe M1 si M3 sunt relativ ok. Ele afiseaza initial un grafic standard de circulatie (acelasi in fiecare zi), dar care se ajusteaza imediat ce pleaca un tren de la capat de linie si pe masura ce se apropie de statie.
M4, in schimb, este din alt film... Nu stiu care este sistemul acolo si de unde isi ia datele, dar este complet depasit.

 


Re: Sisteme de informare in statii TibiV

M4 functioneaza cu IVA.
Ce ai vrea sa faca ?...  :?

 


Re: Sisteme de informare in statii subway guru

N-are treaba ca e IVA, afisajele 'informare calatori' isi extrag informatiile din sistemul de signaling tren, dar nu direct, ci filtrat printr-o interfata...
:bere:

 


Re: Sisteme de informare in statii misterr

Cele de la peron de pe M2 afișează întotdeauna două mesaje (????):

Deasupra e un mesaj inițial care spune:

************************
Următorul tren circulă în direcția
PIPERA
Pleacă la ora 7:02
***************************


Apoi (dedesubt) apare simultan un mesaj corectiv (de rectificare), care îl anihilează pe primul, și care spune:

***************************
Trenul în direcția
PIPERA
Pleacă la ora 7:05
***************************


Deci e o permanentă bîlbîială din care nu se înțelege mare lucru. Pînă la urmă vine un tren care pleacă la o oră apropiată mai degrabă de primul mesaj (cel anulat) decît de al doilea (cel „teoretic” valabil)...

Și pe celelalte magistrale, din cîte am văzut, e cam același lucru. Deci e clar că sistemul a fost greșit proiectat de la început.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Sisteme de informare in statii sab

Eu inteleg ca primul tren este la 7:02 si , dupa 3 minute, urmatorul la 7:05. Intotdeauna (sau aproape intotdeauna...) se afiseaza doua trenuri.
Pe tronsonul comun, in majoritatea cazurilor, daca esti la peronul de Eroilor de exemplu este afisat un tren in directia Preciziei si urmatorul in directia Dristor 2. Nu inseamna ca cel de Dristor 2 il anuleaza pe primul de Preciziei... Pur si simplu sunt afisate primele doua trenuri care sosesc.

 


Re: Sisteme de informare in statii BodoMinea

Exact. Două mesaje pe afișaj înseamnă două trenuri. Dacă apare unul singur, cel de sus este pentru că sistemul nu a recunoscut încă celălalt tren în circulație. Când apare încă unul jos, înseamnă că are datele necesare și pentru următorul tren. Iar primul indică plecarea trenului imediat următor (de asta a plecat la o oră mai apropiată), iar a doua ora de plecare a celui de după.

Și da, cel puțin pe M4, n-are mare legătură sistemul de informare din stație cu ce e îmbarcat în tren. Când a circulat CAF-ul zilele trecute, apărea cu minute (sau cu steluță când era la peron) și direcția corectă pe afișaje. Deci pare interfațat cu semnalizarea, dar e clar că sistemul de multe ori dă rateuri și e cel mult o aproximare, pe care nu prea te poți baza.

Pe M1/2/3 merge destul de bine, e util și utilizabil  :D Dar nu știu dacă acolo are legătură și cu un echipament din tren (care să transmită direcția, magistrala pentru tronsonul comun) sau sunt programate și doar ajustate după ordinea curselor (caz în care orice defazare în cadența trenurilor ar trebui rectificată de mână, de exemplu o situație cu 2 trenuri de Preciziei unul după celălalt). Oricum, chiar dacă e bazat tot doar pe senzorii de la semnalizare , e mult mai bun ca cel de pe M4.

 


Re: Sisteme de informare in statii misterr

Eu mă refeream în primul rînd la cele de pe M2 (pe acolo circul zilnic și cu acelea sînt obișnuit). Acolo, după cum sînt formulate mesajele (am exemplificat mai sus), în nici un caz nu se înțelege că ar fi vorba de două trenuri diferite (succesive), ci rezultă că se referă la același tren. Pe celelalte magistrale ajung foarte rar și nu le-am luat seama.
Ce e „în spate” (interpretări posibile, presupuneri etc.) nu ar trebui să fie treaba călătorului. Mesajul ar trebui să fie clar și fără ambiguități. Altfel, rezultă confuzie (cum e acum pe M2).

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Sisteme de informare in statii sab

Vrei sa-ti spun un lucru ? Oamenii nici nu citesc ce scrie, in afara orei si a directiei. Stiu ca primul tren pleaca (unii interpreteaza ca vine...) la ora 7:02, iar urmatorul pleaca la 7 :05. Restul e...cancan.  sau blabla :)
Mesajul cu "urmatorul tren circula in directia.." isi are sensul atunci cand pe aceeasi linie circula doua sau mai multe trenuri in directii diferite. Ca de exemplu pe tronsonul comun , asa cum am spus.
Sau pe NG-AS, cand se circula pe aceeasi linie pe jumatate din racord, ca in imagine. Acum nu mai este cazul.
Dar bineinteles ca softul este acelasi, nu este personalizat in functie de magistrala , sa nu mai apara pe M2 (sau pe M1 si M3 tronsoanele necomune) mesajul cu "urmatorul tren circula in directia... ". Cine sta sa faca softuri personalizate ? :lol:
images.jpg (10.14 KB; downloaded 5576 times)

 


Re: Sisteme de informare in statii BodoMinea

Deasupra orelor de plecare și a direcțiilor, tocmai pentru a evita astfel de confuzii scrie "Următorul tren în direcția... Pleacă la ora..." (pentru primul) și "Trenul în direcția... Pleacă la ora...".

Dacă un tren are alt program de circulație decât cel stabilit sau este anulat, acesta este actualizat sau dispare, nu se afișează 2 informări despre același tren și acest lucru e bine indicat de frazele explicative de pe ecran.

La fel și pentru monitoarele din holurile stațiilor care arata mai multe curse. Acolo nu sunt fraze dar se înțelege ca vin de sus în jos și sunt trenuri individuale...

Chiar e ușor de înțeles sistemul și afișaje similare se folosesc cu succes în multe sisteme din Europa (cu alt back-end desigur dar ma refer la softul de afișare de pe displayurile Solari di Udine).

 


Re: Sisteme de informare in statii mcosmin

Of, limba romana... :popa:

 


Re: Sisteme de informare in statii misterr

sab wrote:
Dar bineinteles ca softul este acelasi, nu este personalizat in functie de magistrala , sa nu mai apara pe M2 (sau pe M1 si M3 tronsoanele necomune) mesajul cu "urmatorul tren circula in directia... ".
Din punctul meu de vedere e greșit.
sab wrote:
Cine sta sa faca softuri personalizate ? :lol:
Producătorii de soft, conform contractului.
BodoMinea wrote:
Deasupra orelor de plecare și a direcțiilor, tocmai pentru a evita astfel de confuzii scrie "Următorul tren în direcția... Pleacă la ora..." (pentru primul) și "Trenul în direcția... Pleacă la ora...".
Tocmai din cauza asta se creează confuzia, nu se evită.
BodoMinea wrote:
Dacă un tren are alt program de circulație decât cel stabilit sau este anulat, acesta este actualizat sau dispare, nu se afișează 2 informări despre același tren și acest lucru e bine indicat de frazele explicative de pe ecran.
Frazele explicative de pe ecran (cele care se derulează pe banda albastră de la baza ecranului, în poza pusă de #sab) sînt despre cu totul altceva (citate din regulament), nu lămuresc nimic în privința modului de interpretare a mesajelor de deasupra.
mcosmin wrote:
Of, limba romana... :popa:
Crezi că dacă erau în altă limbă era mai clar?

 


Re: Sisteme de informare in statii mcosmin

Cred ca daca nu citeai era mai clar.
Uite, 2 chestii de design:

Textul scris pe linii clar delimitate reprezinta enumerare de informatie, deci clar sunt 2 trenuri diferite.
De sus in jos, sus e primul. Si iti zice clar: "urmatorul tren" (i.e clar identificat, urmatorul tren care soseste in statie pleaca la ora X), spre deosebire de "trenul" (i.e altul decat urmatorul, pentru ca e delimitat prin linie in tabel).

Nu inteleg ce nu intelegi. Gandesti prea mult, cred ca esti primul om care se incurca in asta.

 


Go to page:  1  ... 2 3 4 5 6 7 8  ... 32
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Știri, noutăți și discuții despre metrou  • 
Choose destination

Since our 2189 forum members have written 411462 posts in 5166 topics and 503 subforums.

 

© 2009 - 2023 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

Terms Of Use