MetrouȘtiri, noutăți și discuții despre metrou

 

Topic: Sisteme de informare în stații

456 posts, 152348 views
 
Go to page:  1  ... 27 28 29 30 31 32 33
 
 

📖 Pagination options
Re: Sisteme de informare în stații TudorSt

Ba da, la Dristor știi când pleacă primul. Cel puțin de fiecare dată când am mers, așa a fost. Pe lângă ca sunt diferite orele de plecare pe monitorul aferent liniei, la un moment dat trenul care pleacă primul clipește pe monitor cu steluța aceea. Din nou, este o observație personală, dar s-a întâmplat de mai multe ori.

 


Re: Sisteme de informare în stații BGP2597

Trec rar pe acolo, dar la mine observațiile personale au fost că mereu ambele ecrane afișau aceleași plecări.

 


Re: Sisteme de informare în stații cris_m

Da, ambele ecrane arata aceleasi ore de plecare.

 


Re: Sisteme de informare în stații calin

Salut! Nu știu dacă s-a mai discutat: De ce nu avem estimările sosirilor în timp real ale trenurilor pentru toate stațiile de metrou?

Pentru transportul de suprafață, cel puțin pentru STB, info TB are toate datele. Iar Google Maps vine din urmă. Care e blocajul legat de metrou? Și pe ecranele existente ar fi ușor să le pună cei de la Metrorex, măcar intercalat cu reclamele, dar dacă nu se pot organiza să facă o treabă bună pe cont propriu, ce îi oprește să expună informațiile astea către terți care abia așteaptă să implementeze o soluție?

Dacă nu aveți informații pe surse, accept și speculații, bănuieli, presupuneri.

 


Re: Sisteme de informare în stații calin

Și un alt sub-thread: dacă s-ar oferi niște voluntari să refacă designurile pentru panourile de informare criticate mai sus, oare cu cine ar trebui vorbit de la Metrorex ca ei chiar să le folosească noile variante în locul celor de astăzi?

 


Re: Sisteme de informare în stații BodoMinea

Estimările privind timpul de sosire al trenurilor de metrou sunt afișate doar în stațiile unde s-a implementat acest sistem. Dacă îmi amintesc bine magistralele M4 și M5 au în toate stațiile, "extensiile" M3 spre capete au în toate stațiile, la fel și tronsonul comun M1-M3, iar M1 și M2 au afișaje la capete și în stațiile de legătură. Distribuția acestora are de-a face cu unde s-au cerut prin caietul de sarcini, deoarece ele au fost montate deodată cu construirea/modernizarea stației sau cu implementarea sistemului de gestionare a traficului.

Metrorex poate extinde sistemul pe lângă ce au deja, însă acesta folosește tehnologie proprietară deci extinderea trebuie făcută de o firmă care să cunoască detaliile implementării sistemului original, lucru care are potențialul de a complica situația unei astfel de achiziții.

Disponibilitatea online a orelor de sosire actualizate pentru trenurile de metrou nu e condiționată de existența panourilor de informare în toate stațiile. La nivel central se cunoaște poziția fiecărui tren, starea ocupării liniilor și timpii normali de parcurs între stații. Deci aici e vorba de voința Metrorex și capacitatea de a dezvolta o modalitate de a pune la dispoziție aceste date într-un format înțeles de aplicații de planificare (eg. Google Maps).

Televizoarele cu materiale multimedia / publicitate care există în toate stațiile sunt operate independent de Metrorex de către o firmă de profil (Blitz Television). Prin afara țării s-au mai implementat sisteme de genul (overlay semi-transparent cu timpul de sosire în stație peste materialul multimedia), însă pentru asta Metrorex ar trebui să le impună asta prin contractul care le pune la dispoziție spațiul pentru televizoare și totodată rămâne valabilă și problema de mai sus, respectiv faptul că pentru a implementa o astfel de facilitate trebuie mai întâi să existe datele într-un format deschis (open data).

Legat de întrebarea cu refacerea design-ului de către voluntari, nu aveți un departament specific cu care să luați legătura la Metrorex, și deși nu vreau să descurajez pe nimeni, probabil o astfel de propunere oricum nu va fi luată în serios. Ca persoane fizice modalitatea de a contacta Metrorex e să dați mail la contact@metrorex.ro, unde mesajul se va înregistra ca petiție și are toate șansele să fie direcționat către o persoană care habar nu are despre ce vorbiți. Ar exista mai multe șanse dacă această inițiativă ar fi susținută de o altă instituție, de exemplu de o facultate care să ia legătura cu Metrorex, să obțină specificațiile sistemului actual și să determine modalitatea tehnică de a îl îmbunătăți (eg. formatul actual al datelor, sistemul de operare și specificațiile de pe monitoarele actuale, etc). Au toate motivele sa refuze o inițiativă venită de la cineva din public (că sistemul folosește date direct din sistemul de gestionare a traficului, că au nevoie de avizul producătorului care nu mai există pentru a interveni asupra lui, că e o problemă de siguranță, etc.)

Dar probabil mai sănătos decât oricare din demersurile de mai sus este să facem petiții la Metrorex pentru a rezolva mai întâi neregulile sistemului actual:
  • faptul că nu este importat orarul de circulație de bază (cel static), așa că orele indicate la capăt/aproape de capetele de linie sunt greșite;
  • destinațiile trenurilor nu sunt introduse corect pentru magistrala 1 (nu știi care tren merge la Republica și care la Pantelimon urmărind monitoarele);
  • sistemul are un mod de afișare gândit mai degrabă pentru trenuri de lungă distanță cu intervale de succedare mari (eg. arată ora, nu minute până la plecarea trenului cum e în orice alt sistem de metrou);
  • alertele de circulație (eg. Text derulant) nu sunt folosite aproape deloc - sunt aceleași mesaje legate de orele între care sunt permise bicicletele dintotdeauna, dacă sunt deranjamente în circulație sunt introduse pe banda de text derulant târziu sau deloc. Iar dacă cumva sunt introduse, oamenii sunt obișnuiți să nu le citească pentru că de obicei acolo se derulează același text plicticos. Ar trebui să existe o modalitate diferită de a afișa informațiile actuale comunicate de dispecerat (eg. afișat pe jumătate de ecran, împărțit cu următoarele plecări, text mai mare și semnul specific - triunghi cu semn de exclamare).

Eu am mai trimis reclamații pe aceste teme, am primit un răspuns standard că a fost comunicat departamentului responsabil sau un răspuns legat doar de unul din punctele menționate - respectiv cel cu orarul, că e în curs de actualizare.

Luați și voi problemele, din acestea sau altele cu care vă confruntați în informarea pe baza acestor afișaje și dați un mail cu solicitarea de îmbunătățire/remediere la contact@metrorex.ro, cu cât sunt mai multe cu atât avem șanse să facă ceva, iar odată ce aceste aspecte sunt aduse în normalitate merită investit timpul pentru a fi făcute și alte solicitări, precum punerea la dispoziție a open data (pe care oricum NU o văd venind prea curând cu sistemele actuale). Ideal ar fi ca pe viitor aceste aspecte să devină cerințe în caietele de sarcini, să se facă presiuni ca proiectele de infrastructură noi să folosească formate de date deschise și să pună aceste date la dispoziție.

Disclaimer: nu lucrez la Metrorex și n-am vreo afiliere cu ei, informațiile sunt așa cum le înțeleg eu din ce am citit în trecut pe forum, ce am observat pe teren ca și călător cu metroul și ce documente din licitații am mai studiat de curiozitate. Fiecare e liber să își folosească timpul cum vrea și să facă ce petiții/propuneri consideră oportune.

 


Re: Sisteme de informare în stații shoppy

Metrorex este stat în stat, face ce vrea, poate doar făcute reclamații la MT în campania electorală pentru guvern.

Sigur niște piloși iau bani grei pentru făcut periodic hărți mai proaste decât cele dinainte, cam greu să-i intereseze ajutor de la voluntari.

 


Re: Sisteme de informare în stații Vasile52

calin wrote here:
Salut! Nu știu dacă s-a mai discutat: De ce nu avem estimările sosirilor în timp real ale trenurilor pentru toate stațiile de metrou?

Presupun ca nu le afiseaza din acelasi motiv ca la CFR (Informatica Feroviara) anume ca timpi reali de sosire in statii nu pot furnizati din motive de "securitate nationala." Ba chiar CFR a luat masuri multe pentru a impiedica folosirea datelor si chiar si actiuni in instanta pe care le-a castigat. Aparent legiile la noi sunt foarte invechite...

BodoMinea wrote here:
Ar exista mai multe șanse dacă această inițiativă ar fi susținută de o altă instituție, de exemplu de o facultate care să ia legătura cu Metrorex, să obțină specificațiile sistemului actual și să determine modalitatea tehnică de a îl îmbunătăți (eg. formatul actual al datelor, sistemul de operare și specificațiile de pe monitoarele actuale, etc). Au toate motivele sa refuze o inițiativă venită de la cineva din public (că sistemul folosește date direct din sistemul de gestionare a traficului, că au nevoie de avizul producătorului care nu mai există pentru a interveni asupra lui, că e o problemă de siguranță, etc.)


Ecranele stiu ca ruleaza ceva CentOS. Cat despre institutii, nu cred ca facultatile sunt prea interesate, singura institutie pe care o vad putin interesata si careia ii dau un pic de speranta e TPBI, au reusit in trecut sa urneasca din loc un pic MT si ar avea deja un sistem care cu mici modificari cred ca ar putea fi adaugat pe ecrane.

 


Go to page:  1  ... 27 28 29 30 31 32 33
 
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Știri, noutăți și discuții despre metrou  • 
Choose destination

Since our 2316 forum members have written 423882 posts in 5275 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use