Topic: Sisteme de informare în stații
440 posts, 139814 views
📖 Pagination options
-
- TrainWrecker
-
Posted:
-
Re: Sisteme de informare in statii
TrainWrecker
Si pe hartile puse la iesirea statiilor (toate de pe M5 +altele de pe celelalte magistrale) M6-le are mai multe statii afisate fata de cele din metrouri (BM2, BM2.1, CAF... de IVA nu stiu).
M6 pe hartile din statii: 1 Mai - Pajura - Expozitiei - Piata Montreal - Gara Baneasa - A. Baneasa - Tokyo - Washington - Paris - Bruxelles - Otopeni - Ion I.C Bratianu - A. Henri Coanda.
M6 pe hartile din metrouri: 1 Mai - Piata Presei - A. Baneasa - Otopeni - A. Henri Coanda.
Si pe hartile puse la iesirea statiilor (toate de pe M5 +altele de pe celelalte magistrale) M6-le are mai multe statii afisate fata de cele din metrouri (BM2, BM2.1, CAF... de IVA nu stiu).
M6 pe hartile din statii: 1 Mai - Pajura - Expozitiei - Piata Montreal - Gara Baneasa - A. Baneasa - Tokyo - Washington - Paris - Bruxelles - Otopeni - Ion I.C Bratianu - A. Henri Coanda.
M6 pe hartile din metrouri: 1 Mai - Piata Presei - A. Baneasa - Otopeni - A. Henri Coanda.
- sab
-
Posted:
-
Re: Sisteme de informare in statii
sab
Sincer, o alta mare imbecilitate sa pui pe hartile din metrouri ceva ce va fi peste 10 ani (M5.2, M5.3 respectiv M6.1/M6.2).
Mai mult incurca pe calator. Ce îl interesează ca respectivele tronsoane sunt în proiectare/ pregătire? Este aiurea sa indici chiar și tronsoanele în execuție, atâta vreme cât NU LE POTI FOLOSI.
Sta cineva sa citească cu atenție legenda?
Fac asta doar sa arate ca nu stau degeaba, se gândesc la viitorul nostru. Vax....
Din punct de vedere al calatorului ar trebui sa arate doar ce se poate folosi. Punct.
Sincer, o alta mare imbecilitate sa pui pe hartile din metrouri ceva ce va fi peste 10 ani (M5.2, M5.3 respectiv M6.1/M6.2).
Mai mult incurca pe calator. Ce îl interesează ca respectivele tronsoane sunt în proiectare/ pregătire? Este aiurea sa indici chiar și tronsoanele în execuție, atâta vreme cât NU LE POTI FOLOSI.
Sta cineva sa citească cu atenție legenda?
Fac asta doar sa arate ca nu stau degeaba, se gândesc la viitorul nostru. Vax....
Din punct de vedere al calatorului ar trebui sa arate doar ce se poate folosi. Punct.
-
- Vasile52
-
Posted:
-
Re: Sisteme de informare in statii
Vasile52
Măcar dacă erau în toate stațiile. Sunt stați și fără panouri de informare la peron, exemplu Crângași care are acele casete iluminate de la inaugurare și atâta.
Măcar dacă erau în toate stațiile. Sunt stați și fără panouri de informare la peron, exemplu Crângași care are acele casete iluminate de la inaugurare și atâta.
- sab
-
Posted:
-
Re: Sisteme de informare in statii
sab
Ca sa vedeți ca aceste indicatoare nu au nicio logica in ceea ce privește corespondentele cu alte magistrale, atasez doua fotografii, ambele de la Victoriei.
Ca sa vedeți ca aceste indicatoare nu au nicio logica in ceea ce privește corespondentele cu alte magistrale, atasez doua fotografii, ambele de la Victoriei.
Sens Drisor 2
20221111_181653.jpg (1.25 MB; downloaded 2184 times)
Sens Republica
20221111_173253.jpg (1.16 MB; downloaded 2184 times)
- sab
-
Posted:
-
Re: Sisteme de informare in statii
sab
Si , din acelasi ciclu, statia Gorjului.
Aici ar fi aceeași "logica" de la Victoriei, adică pe sensul unde, într-adevăr, poți sa schimbi M3 cu M1 se arata toate stațiile comune.
Pe sensul celălalt, doar stațiile de corespondenta, sa spunem. Ciudățenia este ca apare si Izvor.
Si , din acelasi ciclu, statia Gorjului.
Aici ar fi aceeași "logica" de la Victoriei, adică pe sensul unde, într-adevăr, poți sa schimbi M3 cu M1 se arata toate stațiile comune.
Sens Anghel Saligny.jpg (1.07 MB; downloaded 2174 times)
Pe sensul celălalt, doar stațiile de corespondenta, sa spunem. Ciudățenia este ca apare si Izvor.
Sens Preciziei.jpg (1.5 MB; downloaded 2174 times)
- sab
-
Posted:
-
Re: Sisteme de informare in statii
sab
M4 în pregatire, M5 in constructie..Aleluia...
M4 în pregatire, M5 in constructie..Aleluia...
20221114_121849.jpg (1.94 MB; downloaded 2016 times)
-
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Sisteme de informare in statii
andrei11
Chiar e aşa de complicat să fie "desenate" nişte hărţi care să reflecte relalitatea din anul 2022 ?
Fără fantezii de genul "o să fie".
Chiar e aşa de complicat să fie "desenate" nişte hărţi care să reflecte relalitatea din anul 2022 ?

Fără fantezii de genul "o să fie".
- Serban Robert
-
Posted:
-
Re: Sisteme de informare in statii
Serban Robert
Azi-dimineață am observat că au apărut în sfârșit și pe restul de M2 panourile cu stațiile magistralei, inclusiv Tudor Arghezi. Momentan doar la Piața Sudului și Constantin Brâncoveanu am văzut.
Azi-dimineață am observat că au apărut în sfârșit și pe restul de M2 panourile cu stațiile magistralei, inclusiv Tudor Arghezi. Momentan doar la Piața Sudului și Constantin Brâncoveanu am văzut.
IMG_20221128_171621.jpg (1.6 MB; downloaded 1799 times)
-
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Sisteme de informare in statii
andrei11
Da de ce Constantin Brâncoveanu; Dimitrie Leonida, etc e scris cum e scris iar TUDOR ARGHEZI e scris cu litere MARI ?
Da de ce Constantin Brâncoveanu; Dimitrie Leonida, etc e scris cum e scris iar TUDOR ARGHEZI e scris cu litere MARI ?
- sab
-
Posted:
-
Re: Sisteme de informare in statii
sab
Este o convenție, capetele de linie sunt scrise cu majuscule. Pe toate magistralele este asa.
Este o convenție, capetele de linie sunt scrise cu majuscule. Pe toate magistralele este asa.
-
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Sisteme de informare in statii
WT_fan06
Convenția aceasta, în sine, nu are absolut nicio logică, însă apreciez faptul că ei încearcă să mențină o convenție / un standard.
Convenția aceasta, în sine, nu are absolut nicio logică, însă apreciez faptul că ei încearcă să mențină o convenție / un standard.
- sab
-
Posted:
-
Re: Sisteme de informare in statii
sab
De ce pe monitoare scrie "Republica" chiar și în cazul în care metroul merge pana la Pantelimon?
De ce pe monitoare scrie "Republica" chiar și în cazul în care metroul merge pana la Pantelimon?
-
- BodoMinea
-
Posted:
-
Re: Sisteme de informare in statii
BodoMinea
E o chestie care și pe mine m-a intrigat dintotdeauna. Din câte am putut afla și înțelege, sistemul care afișează timpii estimați de trecere prin stație nu comunică cu sistemul de informare îmbarcat al trenului (consola unde mecanicul selectează ce destinație e afișată pe display-ul trenului, selecție care influențează și secvența anunțurilor audio pentru stații) - acesta știe doar doar că trenul a trecut de senzorul/baliza aflată într-un anumit punct stabilit, de unde mai durează un anumit număr de minute până să ajungă în stație în care te uiți pe monitor.
Prin urmare, afișarea corectă depinde de definirea plecărilor din capăt de către personalul din dispecerat, și pentru a simplifica treaba au păstrat câte un capăt pentru direcția fiecărei magistrale (nu e de parcă sistemul nu suportă cazul „separării” trenurilor de Pantelimon de cele de Republica, acesta este un fapt știut clar pentru că seara când trenurile se retrag apar destinații de tipul Eroilor pe monitoarele din stații).
Acesta este și motivul pentru care pot apărea discrepanțe totale între ce tren trece în realitate și ce scrie pe monitor în cazul deranjamentelor (eg. dacă trenurile de M1 și M3 nu alternează la stațiile de separare a tronsoanelor, afișajele le vor afișa în continuare conform secvenței plecărilor normale până intervine cineva din dispecerat manual).
Cel puțin așa funcționa sistemul de pe M1, 2 și 3 acum câțiva ani când m-am interesat eu. Poate între timp s-a schimbat ceva sau pe M4 și M5 funcționează altfel, deși mă îndoiesc.
E o chestie care și pe mine m-a intrigat dintotdeauna. Din câte am putut afla și înțelege, sistemul care afișează timpii estimați de trecere prin stație nu comunică cu sistemul de informare îmbarcat al trenului (consola unde mecanicul selectează ce destinație e afișată pe display-ul trenului, selecție care influențează și secvența anunțurilor audio pentru stații) - acesta știe doar doar că trenul a trecut de senzorul/baliza aflată într-un anumit punct stabilit, de unde mai durează un anumit număr de minute până să ajungă în stație în care te uiți pe monitor.
Prin urmare, afișarea corectă depinde de definirea plecărilor din capăt de către personalul din dispecerat, și pentru a simplifica treaba au păstrat câte un capăt pentru direcția fiecărei magistrale (nu e de parcă sistemul nu suportă cazul „separării” trenurilor de Pantelimon de cele de Republica, acesta este un fapt știut clar pentru că seara când trenurile se retrag apar destinații de tipul Eroilor pe monitoarele din stații).
Acesta este și motivul pentru care pot apărea discrepanțe totale între ce tren trece în realitate și ce scrie pe monitor în cazul deranjamentelor (eg. dacă trenurile de M1 și M3 nu alternează la stațiile de separare a tronsoanelor, afișajele le vor afișa în continuare conform secvenței plecărilor normale până intervine cineva din dispecerat manual).
Cel puțin așa funcționa sistemul de pe M1, 2 și 3 acum câțiva ani când m-am interesat eu. Poate între timp s-a schimbat ceva sau pe M4 și M5 funcționează altfel, deși mă îndoiesc.
- GPS
-
Posted:
-
Re: Sisteme de informare in statii
GPS
La Unirii au pus și numere… aparent de ceva timp stația de pe M2 este Piața Victoriei 2, drept dovadă că nici Metrorex nu prea știe cum stă treaba.
Situația reală:
Victoriei 1 - M2 (1987)
Victoriei 2 - M1 (1989)
Serban Robert wrote here:
Azi-dimineață am observat că au apărut în sfârșit și pe restul de M2 panourile cu stațiile magistralei, inclusiv Tudor Arghezi. Momentan doar la Piața Sudului și Constantin Brâncoveanu am văzut.
La Unirii au pus și numere… aparent de ceva timp stația de pe M2 este Piața Victoriei 2, drept dovadă că nici Metrorex nu prea știe cum stă treaba.
Situația reală:
Victoriei 1 - M2 (1987)
Victoriei 2 - M1 (1989)
7C9AA89E-6DF2-459F-9C33-03DA9A9824AF.jpeg (809.42 KB; downloaded 1147 times)
FABA844B-5E05-42E1-B6A2-79DBE91B7CEA.jpeg (791.77 KB; downloaded 1147 times)
📖 Pagination options