MetrouLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii pentru metrou

 

Topic: Modernizarea stațiilor de metrou

1895 posts, 412841 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 47 48 49 50 51 52 53  ... 136
 
 

📖 Pagination options
Re: Modernizarea statiilor de metrou andrei11

Este evident ca Basarab este o singura statie construita in 2 etape distincte.
Cum Complexul din Piata Victoriei e unul singur construit tot asa in 2 faze distincte. Evident ca  sunt doua statii de metrou ( la Victoriei ) dar proiectul e unitar, proiectat odata.
Oricum s-a uitat ca atunci cand a fost inaugurata statia Basarab / M 1 in dreptul tunelelor de legatura cu  Basarab / M 4 exista deja tabla, asadar se cunostea de atunci ca va urma o dezvoltare ulterioara a statiei. Nu a fost ca in cazul statiei NG unde linia 3 este adaugata ulterior.

 


Re: Modernizarea statiilor de metrou subway guru

Nu e deloc asa, investitii diferite, decrete/HG de aprobare diferite, devize generale diferite, chiar si surse de finantare diferite...
Aaaaa, ca functional sunt integrate, chiar daca au fost construite in etape de timp diferite, e cu totul altceva...
8-)
Bag seama ca nu prea le aveti pe astea cu 'investitiile' dar nici nu e asa de important, in fond 'calatorului ii sade bine cu drumul nu cu bugetul statului'!
:bere:

 


Re: Modernizarea statiilor de metrou thor5

TibiV wrote:
thor5 wrote:
E mult mai usor de retinut Accesul A, B, C, etc, decat Accesul Bd. Magheru, Accesul Sos Mihai Bravu, Accesul Str. Cutare, etc. Nici nu mai spun ca majoritatea acceselor au anonimitate sporita, nu te indruma catre un punct de interes (POI) din apropiere. Ex. care este accesul de la statia Unirii cel mai apropiat de Hanul Manuc, dar cel mai apropiat de Curtea de apel, dar cel pentru magazinul Unirea?

Nu te supara, dar cred ca este viceversa... (I.L.C. - "Doua loturi")

Nu ma intereseaza accesul A,B,C si restul alfabetului...
Ma intereseaza accesul Manuc, accesul Mag.Unirii, accesul Tribunal sau accesul Cantemir...

Alfabetul nu prea imi spune nimic.
De ce sa trebuiasca sa memorez ca C=Manuc, D=Cantemir etc. ?!...

Nu-i bai, nu-i nicio suparare!  :) Romania e o tara libera, fiecare are dreptul la propriile opinii!  :P

Nici macar nu ma gandeam sa intreb chestia cu A, B, C, etc daca nu vedeam in mai multe statii panourile alea luminoase cu fundal verde ( daca imi aduc bine aminte) pe care scrie Acces A, sau B, ori C, etc. De multe ori sunt agatate de tavanul peroanelor, dar parca am vazut cateva si prin vestibule. Adica, daca tot am inceput treaba asta cu alfabetatul, atunci macar sa fim consecventi si sa o aplicam peste tot, adica atat in sens ascendent, cat si in sens descendent.

P.S. Treaba asta cu alfabetul acceselor e venita sigur din State. Parca am vazut prin filme asa ceva la metroul din NY ori Chicago (nu imi aduc aminte exact). Cred ca poate fi utila in caz de evacuare de urgenta (adica pompierii sau paramedicii nu au timp de povestioare cu strazi, sosele, bulevarde, literele le sunt suficiente).

 


Re: Modernizarea statiilor de metrou subway guru

Nu e venita din niciun 'stat' altul decat cel al nostru, asa sunt ele 'botezate' din faza de proiect...cum sunt ele prezentate publicului calator e alta gasca in alta traista...
:mrgreen:
La multe alte 'administratii', mai ales cele asiatice toate statiile au un 'numar unic de inregistrare' inafara 'denumirii comerciale' si accesele au totdeauna o litera a alfabetului pentru 'identificare' fara de dubii...
:bere:

 


Re: Modernizarea statiilor de metrou TibiV

Spre rusinea mea, la multe topicuri de pe forum fac eforturi mari de memorie ca sa imi dau seama despre ce vorbeste un coleg cand spune "La statia X a inceput sapatura la accesul Y"... :?:
Daca zice "la accesul Medlife"...  :idea:

 


Re: Modernizarea statiilor de metrou subway guru

Si daca medlife-ul ala da faliment poimarti si dispare, plateste el schimbarea 'semnalisticii'???
:mrgreen:
Ori macar cat timp 'existeaza' da vreun banutz ca-i facem 'promo' pe investitii publice (repet, adicatelea pe banutzii aia maruntzi ai tai si ai mei)???
Repet mesajul, hai sa sedem stramb dar sa gandim drept!
:bere:
P.S.
Spre exemplu eu as fi fost total contra schimbarii numelor unor statii gen Policolor sau Semanatoarea...era doar un 'remember' privind istoria urbei, prin comparatie la Paris n-ar trebui sa existe 'Bastilia'...ca au demolat-o si desfiintat-o demult...
8-)
Avem noi asa o 'manie' sa rescriem permanent istoria ce se transpune doar in 'stergerea permanenta' a istoriei si a identitatii...
:twisted:

 


Re: Modernizarea statiilor de metrou thor5

Parca pe vremea lui Ceausescu erau niste panouri rosii cu scris mare, alb, pentru fiecare access, cu denumirile strazilor, blvd, pietelor, dupa caz. Acum vad ca le-au inlocuit cu panourile astea mici si verzi pe care scrie Acces A, B, C, etc . :?  Nu prea vad logica ! Poate astea noi sunt mai estetice ... si mai ieftine  :lol: . E mai simplu sa comanzi o suta de Accese A decat o suta de Accese cu Nume Unice. Doamne fereste sa greseasca vreo litera, sau mai rau, sa le monteze gresit ! Cine ar putea sa le "repare" ??  :roll:

 


Re: Modernizarea statiilor de metrou TibiV

subway guru wrote:
Si daca medlife-ul ala da faliment poimarti si dispare, plateste el schimbarea 'semnalisticii'???
:mrgreen:

Carcoteala tipica.

Eu vorbeam strict despre ce se intampla acum, la un santier inca in lucru
M5 nu este un exemplu prea elocvent, acolo nu prea avem puncte de reper adevarate si atemporale (desi ceva de genul... in stanga "Statul Major al Armatei" si in dreapta "Pe aici puteti sa fuuugiiiiiitiii!" ar putea fi de ajutor... :D )

Dar la Universitate "indrumarile" Coltea, TNB, Universitate mi se par mai mult decat "neperisabile"...
La Unirii le-am pomenit intr-un post anterior...

subway guru wrote:
cat timp 'existeaza' da vreun banutz ca-i facem 'promo' pe investitii publice (repet, adicatelea pe banutzii aia maruntzi ai tai si ai mei)???
Repet mesajul, hai sa sedem stramb dar sa gandim drept!
:bere:

Sa vezi frigidere pline cu carne daca nu ii pui lu' draga de pissy indicator de "Sun Plaza" la Piata Sudului.... :D
Pa' pariu ca "pissy potrivita" (potrivita cu un "el" potent...) ajunge mai repede la ministru cu chestia asta decat ajungi tu cu o bagatela de canal colector sau mai stiu eu ce alte prostii aveti voi constructorii in minte ?...

LE
subway guru wrote:
P.S.
eu as fi fost total contra schimbarii numelor unor statii gen Policolor sau Semanatoarea...era doar un 'remember' privind istoria urbei, prin comparatie la Paris n-ar trebui sa existe 'Bastilia'...ca au demolat-o si desfiintat-o demult...
8-)
Avem noi asa o 'manie' sa rescriem permanent istoria ce se transpune doar in 'stergerea permanenta' a istoriei si a identitatii...
:twisted:

Cu regret, nu pot decat sa fiu intru totul de acord... :(
La fel in cazul marilor bulevarde...
Cu biata "Ana Ipatescu" ce-or fi avut ? I-au descoperit fisa de turnator la Securitate ?
(Stiu motivul istoric... Dar sa baramburesti doua generatii ?!...)

Ca sa nu mai spun despre ce facuram cu 1 Mai.
Era o denumire prea comunista in S1, dar e buna in S6 ?!...
Adica punem doua multimi de oameni sa isi schimbe buletinele ?
Unii "ies" de pe 1 Mai, altii "intra" ?!?!...
:popa:

 


Re: Modernizarea statiilor de metrou subway guru

Asa suntem noi 'Doreii', mai grei de cap dar muuuult mai onesti ca 'magnatii tei de carton presat...de DNA'...
:bere:

 


Re: Modernizarea statiilor de metrou andrei11

Ce-i aia<< magnatii tei >>     :?:  :cry:

 


Re: Modernizarea statiilor de metrou subway guru

Aia...'ai lor'!
:bere:

 


Re: Modernizarea statiilor de metrou thor5

Hai mai bine sa intrebam oamenii din zonele respective cum numesc EI arealul incriminat, si sa punem acelasi nume si statiilor de metrou. Ce semnifica zona de la Aparatorii Patriei? A fost o mare batalie acolo? La Lujerului cresc multi lujeri? La statia Izvor exista vreun tamaduitor? Unele denumiri sunt doar niste substantive comune lipsite de orice relevanta! Cine a fost Costin Georgian ori Petrache Poenaru? Nu au nici macar o placa comemorativa sau o scurta explicatie scrisa pe undeva prin statie.

Daca pun o lista mare langa schema statiei si scriu frumos: La Accesul A se afla str. X, Y si Z + Muzeul H, la accesul B se afla str. M,N si R + Spitalul Q, etc, atunci totul capata sens. Altfel dam perele pe mere si ramanem la fel de pierduti in ceata ca si inainte.

P.S. Am intalnit odata un englez care m-a intrebat ce inseamna denumirile statiilor: Aparatorii Patriei = Defenders of the Realm, Lujerului = Slender Grass , Aviatorilor = Airmens', Timpuri Noi = New Times, Izvor = Water Spring, Eroilor = Heroes', Pieptanari = Combers, Muncii = Workes'. Se uita la mine ca la un subiect psihic evadat de la sanatoriu  :lol: .
Ma gandeam ca si pe strada se zice banda 1, banda 2, etc. E mai incomod sa zici banda de langa bordura, banda de langa axul dumului sau banda din stanga benzii de langa bordura  :lol: .

 


Re: Modernizarea statiilor de metrou TibiV

thor5 wrote:
Hai mai bine sa intrebam oamenii din zonele respective cum numesc EI arealul incriminat, si sa punem acelasi nume si statiilor de metrou. Ce semnifica zona de la Aparatorii Patriei? A fost o mare batalie acolo?

Nu cred ca ai o problema ca nu sunt batalii in "La Défense" din Paris...

Iar la noi, statia Stefan cel Mare ce defect are?
L-ai vazut pe Stefan cel Mare si Drept prin zona ?... Sau erau maldare de starvuri otomane in putrefactie ?...

Sau la Piata Muncii - cati oameni ai vazut muncind ?....

Dar, mai ales, cat de des ai vazut la Unirii oameni care sa danseze Hora Unirii ?
(Banuiesc ca numele nu se refera la unirea dintre un barbat si o femeie, prin boschetii din parc...)

Hai sa nu o dam in derizoriu cu "da' de ce se numeste asta asa"...

Eu, daca vreau sa ies la statia Universitate pe la Iesirea Coltea, nu o sa stau sa ma intreb "de ce  :evil: domnitorul X a botezat biserica asta "Coltea"?
Este mai "pe colt" decat alte biserici ?...
Singurul lucru important este ca se numeste asa de cateva secole...

Dar, la modul general, exista explicatii in multe cazuri...
De ce cartierul "Drumul Taberei" se numeste "Drumul Taberei" (desi nu este nici Navodari, nici Costinesti) se poate afla din manualele de istorie, si povestea are legatura cu Revolutia de la 1848 - este vorba de T...r Vlamir..scu)
Nu conteaza cum se numeste, cat timp se numeste la fel de cateva decenii.
Sa stii ca sunt inca oameni care intreaba de statia "Salajean", nu de Nicolae Grigorescu.
Sau de statia Muncii, nu de Costin Georgian.
Si asa mai departe.
Guru are dreptate cand spune ca numele (statiilor, dar implicit si ale "reperelor", nu ar fi trebuit schimbate.
Daca voi avea nepoti, poate mi-ar fi facut placere sa le explic de ce o statie de metrou se numeste "Semanatoarea", desi este prea putin spatiu sa plantezi si un ghiveci... Nu mai am cum, pentru ca "Semanatoarea" nu mai exista :(

In aceeasi ordine de idei... La Grigorescu si Pallady sunt tablourile lor agatate pe pereti ?...
Sau mumiile raposatilor la intrare ?
Sau daca esti in statia "Timpuri Noi" chiar vezi venind venind spre tine oaresce... Timpuri Noi  :?:
(Culmea ar fi sa reboteze statia in IKEA Timpuri Noi... :(   )

thor5 wrote:
La Lujerului cresc multi lujeri? La statia Izvor exista vreun tamaduitor?.

Propuneri:
Lujerului: "Kk ala de pasaj unde se strica/accidenteaza/defecteaza tramvaiele mereu"
Izvor: "Langa Palatul bastanlor de ne ia noua banii si face ce vrea cu ei..."

Imaginatia nu are limite... :lol:

PS
Taman cand sa apas butonul "trimite" mi-am dat seama de marea greseala din propozitia precedenta...
"Imaginatia nu are limite".
Ba da, are: A,B, C....

 


Re: Modernizarea statiilor de metrou ByOnu

Nu sunt de acord cu tine, thor5. Aparatorii Patreiei si Lujerului, de exemplu, sunt statii in cartiere noi (da, anii 60-70-80), este intr-un fel si normal ca numele zonelor trebuie sa inceapa de undeva si este si mai normal ca statiile de metrou sa poate respectiva denumire. Tu acum critici numele cartierelor, sau cum? Ca nu are logica. Daca iei un taxi ii spui ca vrei sa te duca in zona Lujerului sau Aparatori (prescurtat). De ce? Pai pentru ca asa se numesc cartierele, zonele, punctele de interes, logic ca statiile de metrou sa poate numele cartierelor / zonelor omonime. Ia spune, tu ce nume le-ai pune acestora doua?

Cat despre Izvor, este numele fostei strazi din fostul cartier omonim. Daca nu stiai, parcul Izvor si Casa Poporului au fost construite prin demolarea cartierului Uranus, cartier in care exista si aceasta strada, Izvor. Si stai asa. Parcul se numeste Izvor, deci care este problema? Ai o statie care poarta numele obiectivului sub care se afla.

Petrache Poenaru ce are? Intr-adevar, nu are legatura cu zona, dar ce alta solutie ramane? Lacul Morii? In acest caz chiar statia de metrou da tonul zonei in ceea ce priveste numele, lumea nici nu mai stie de Semanatoarea.

Aviatorilor si Eroilor (sanitari) ce au? Poarta numele bulevardelor pe care se afla.

Singura statie unde iti dau dreptate este, evident, Costin Georgian, fost director ing. al Metrorex, decedat din ceea ce stiu cu putin timp inainte de darea in folosinta a M4. O solutie demna de omagiere a acestui domn, daca nu sunt alti lucratori defuncti ai metroului care poate ar merita acest omagiu, ar fi denumirea dispeceratului de la Piata Unirii. Nici Lucretiu Patrascanu nu mi se pare neaparat un nume potrivit, dar este discutabil. Sincer, as vrea sa avem o statie de metrou care sa poate numele unei femei.

 


Go to page:  1  ... 47 48 49 50 51 52 53  ... 136
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Lucrări de modernizare și extindere a infrastructurii pentru metrou  • 
Choose destination

Since our 2288 forum members have written 421265 posts in 5248 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use