Topic: Istorie vehicule - discuții diverse
241 posts, 79524 views
📖 Pagination options
- 1689
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule - discuții diverse
1689
Gluma e jumatate adevar. Inaintea introducerii sistemului de autotaxare, tarifele de calatorie cu tramvaiul erau diferentiate intre vagonul motor (clasa intii) si remorca (clasa a doua).
Nu mai tin minte insa daca exista si o a doua taxatoare, in remorca...
shoppy wrote:
[...]. Cine mergea de obicei la remorca (la clasa a 2-a cum glumeau cei mai batrani) [...].
Gluma e jumatate adevar. Inaintea introducerii sistemului de autotaxare, tarifele de calatorie cu tramvaiul erau diferentiate intre vagonul motor (clasa intii) si remorca (clasa a doua).
Nu mai tin minte insa daca exista si o a doua taxatoare, in remorca...
- PaulIP
-
Posted:
-
- Icsilviu
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule - discuții diverse
Icsilviu
A apărut pe Facebook o poză foarte interesantă cu un vehicul ce pare a fi din perioada interbelică, care are ceva cu totul inedit: câte 4 ferestre pe laterale. Are idee cineva despre ce model este vorba și eventual ar putea identifica cât mai exact anul când s-a făcut fotografia?
A apărut pe Facebook o poză foarte interesantă cu un vehicul ce pare a fi din perioada interbelică, care are ceva cu totul inedit: câte 4 ferestre pe laterale. Are idee cineva despre ce model este vorba și eventual ar putea identifica cât mai exact anul când s-a făcut fotografia?
linia 14.jpg (89.18 KB; downloaded 2941 times)
- GPS
-
Posted:
-
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule - discuții diverse
Robert24
Linia 14 a fost prelungita de la Matasari pana la Sos. Mihai Bravu in octombrie 1924.
Urmatoarea prelungire a fost la Fab de tesaturi in decembrie 1933.
Deci, sigur in acest interval.
Fiind o ceremonie importanta, fie poza este de la inaugurare din octombrie 1924, fie cu ocazia punerii in folosinta a unui model nou...
Linia 14 a fost prelungita de la Matasari pana la Sos. Mihai Bravu in octombrie 1924.
Urmatoarea prelungire a fost la Fab de tesaturi in decembrie 1933.
Deci, sigur in acest interval.
Fiind o ceremonie importanta, fie poza este de la inaugurare din octombrie 1924, fie cu ocazia punerii in folosinta a unui model nou...
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule - discuții diverse
andrei11
Facebook
Razvan Banciu
Bucurestiul De Altadata
Surprize, surprize...
Razvan Banciu
Bucurestiul De Altadata
Surprize, surprize...
Skoda K.jpg (43.97 KB; downloaded 4372 times)
- shoppy
-
Posted:
-
- GPS
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule - discuții diverse
GPS
Foarte amestecate imaginile. Primele sunt din Arad, apoi printre cele din Timișoara apar câteva cadre cu Săgeata Verde. La finalul clipului apar câteva cadre din București.
Foarte amestecate imaginile. Primele sunt din Arad, apoi printre cele din Timișoara apar câteva cadre cu Săgeata Verde. La finalul clipului apar câteva cadre din București.
- Andrei Andraș
-
Posted:
-
Istorie vehicule - discuții diverse
Andrei Andraș
Un microbuz Irannațional (1211?) pe linia de maxi-taxi 501.
Fotografie prezentă în „Ghidul traseelor de transport în comun” - 1982.
Un microbuz Irannațional (1211?) pe linia de maxi-taxi 501.
Fotografie prezentă în „Ghidul traseelor de transport în comun” - 1982.
Scanare_20210309 (4).jpg (1.24 MB; downloaded 4042 times)
- Tom
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule - discuții diverse
Tom
Aceste microbuze au avut numere de înmatriculare de tipul 35-B-1201..1240. Probabil acesta are numărul de serviciu (0)11.
Aceste microbuze au avut numere de înmatriculare de tipul 35-B-1201..1240. Probabil acesta are numărul de serviciu (0)11.
- messe
-
Posted:
-
- 1689
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule - discuții diverse
1689
Microbuzele erau Mercedes Irannational, deci emblema era autentica...
N-au rezistat foarte mult in serviciul ITB (spre deosebire de suratele de la ONT). Nu cred ca achizitionarea lor a fost dorita, ci mai repede impusa de Iran, care nu mai dorea sa trimita doar petrol in schimbul tractoarelor si griului...
Prin ‘85 deja fusesera inlocuite de TV care - la rindul lor - fusesera inlocuite de Rocar prin ‘88-‘89...
Microbuzele erau Mercedes Irannational, deci emblema era autentica...
N-au rezistat foarte mult in serviciul ITB (spre deosebire de suratele de la ONT). Nu cred ca achizitionarea lor a fost dorita, ci mai repede impusa de Iran, care nu mai dorea sa trimita doar petrol in schimbul tractoarelor si griului...
Prin ‘85 deja fusesera inlocuite de TV care - la rindul lor - fusesera inlocuite de Rocar prin ‘88-‘89...
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule - discuții diverse
rosetti61
E pusa gresit un urma vreunei reparatii. Mai devreme au fost inlocuite, in ghidul 1984 deja apare un microbuz TV, in 1985-86 apare TV35 cu capota suprainaltata. NU stiu daca ITB le-a luat de noi sau ex-ONT.
E pusa gresit un urma vreunei reparatii. Mai devreme au fost inlocuite, in ghidul 1984 deja apare un microbuz TV, in 1985-86 apare TV35 cu capota suprainaltata. NU stiu daca ITB le-a luat de noi sau ex-ONT.
- Tom
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule - discuții diverse
Tom
Microbuzele și autocarele Mercedes Iran Khodro (Irannational) erau licență Mercedes pe bune, deci sigla era corectă. Cele ale ONT au rezistat pentru că erau folosite în turism, unde solicitarea era alta, dar și întreținerea.
Cel puțin în 1985-1987, nu am mai văzut microbuze Mercedes Irannational ca maxi-taxi, deja apăruseră TV scunde (de la (0)41? la 118) și TV35 cu caroserie înaltă (de la 119 la 176?). 119 și cred că și 120 au avut o schemă de culoare diferită de celelalte. La fel și Rocar/TV 106U, primul, probabil cu numărul 177 (nu era inscripționat), era diferit de următoarele și avea ușă automată din 4 canate. Celelalte aveau ușă manuală, erau crem cu fustă albastră, iar numărul și sigla ITB erau inscripționate tot cu albastru. Au existat cel puțin aproximativ 70 astfel de microbuze. La momentul când au apărut TV106 (sper că nu greșesc modelul), TV scunde au început să dispară. TV35 existau deja în anul 1985, iar TV106 cred că a apărut prin anul 1987 sau 1988.
Cu TV scunde am mers foarte mult pe linia 512 și îmi amintesc că erau foarte incomode, mai ales că erau și aglomerate, deși călătoria costa 5 lei față de 1,75 o călătorie cu autobuzul. Interesant este că și alte orașe care au experimentat maxi-taxi în acea vreme, au ales acest model și nu cele următoare ca acelea din dotarea ITB. De fapt, cred că nu au avut ei de ales.
Cu TV35 nu am mers aproape deloc, nu îmi amintesc prea mult de interior, însă TV106 erau foarte spațioase, deși calitativ lăsau de dorit. În interior mirosea a gaze de esapament, ușa se închidea greu sau nu se închidea bine, dar erau mult mai confortabile ca spațiu (deși scaunele erau din placaj de lemn ca la DAC-uri) chiar și față de IVECO apărute după 1990, care deși mult mai confortabile, erau mai scunde și incomode la aglomerație.
Microbuzele și autocarele Mercedes Iran Khodro (Irannational) erau licență Mercedes pe bune, deci sigla era corectă. Cele ale ONT au rezistat pentru că erau folosite în turism, unde solicitarea era alta, dar și întreținerea.
Cel puțin în 1985-1987, nu am mai văzut microbuze Mercedes Irannational ca maxi-taxi, deja apăruseră TV scunde (de la (0)41? la 118) și TV35 cu caroserie înaltă (de la 119 la 176?). 119 și cred că și 120 au avut o schemă de culoare diferită de celelalte. La fel și Rocar/TV 106U, primul, probabil cu numărul 177 (nu era inscripționat), era diferit de următoarele și avea ușă automată din 4 canate. Celelalte aveau ușă manuală, erau crem cu fustă albastră, iar numărul și sigla ITB erau inscripționate tot cu albastru. Au existat cel puțin aproximativ 70 astfel de microbuze. La momentul când au apărut TV106 (sper că nu greșesc modelul), TV scunde au început să dispară. TV35 existau deja în anul 1985, iar TV106 cred că a apărut prin anul 1987 sau 1988.
Cu TV scunde am mers foarte mult pe linia 512 și îmi amintesc că erau foarte incomode, mai ales că erau și aglomerate, deși călătoria costa 5 lei față de 1,75 o călătorie cu autobuzul. Interesant este că și alte orașe care au experimentat maxi-taxi în acea vreme, au ales acest model și nu cele următoare ca acelea din dotarea ITB. De fapt, cred că nu au avut ei de ales.
Cu TV35 nu am mers aproape deloc, nu îmi amintesc prea mult de interior, însă TV106 erau foarte spațioase, deși calitativ lăsau de dorit. În interior mirosea a gaze de esapament, ușa se închidea greu sau nu se închidea bine, dar erau mult mai confortabile ca spațiu (deși scaunele erau din placaj de lemn ca la DAC-uri) chiar și față de IVECO apărute după 1990, care deși mult mai confortabile, erau mai scunde și incomode la aglomerație.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Vehicule din trecut aparținând STB / ITB / RATB / STB S.A
•
Choose destination