Topic: Istorie vehicule - discuții diverse
241 posts, 79494 views
📖 Pagination options
- Tom
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule - discuții diverse
Tom
Clădirea din fundal a fost a Ministerului Construcțiilor de Mașini și mai târziu Ministerului Economiei Naționale, plus tot felul de sedii de firme. În final a fost demolată în 2007 în condiții dubioase, pentru a face loc unor excrocherii imobiliare, golănii din cele care au făcut praf orașul mai rău decât a reușit Ceaușescu s'o facă. Astăzi acolo cresc bălării, efectul minunatei "dezvoltări imobiliare" pe care vin toți golanii din orient și occident să o facă aici.
În fotografie, troleibuzul se află în apropierea semaforului de la intersecția cu Calea Victoriei. Tot acolo sau oricum în apropiere, era și stația (cred că e și acum).
Clădirea din fundal a fost a Ministerului Construcțiilor de Mașini și mai târziu Ministerului Economiei Naționale, plus tot felul de sedii de firme. În final a fost demolată în 2007 în condiții dubioase, pentru a face loc unor excrocherii imobiliare, golănii din cele care au făcut praf orașul mai rău decât a reușit Ceaușescu s'o facă. Astăzi acolo cresc bălării, efectul minunatei "dezvoltări imobiliare" pe care vin toți golanii din orient și occident să o facă aici.
În fotografie, troleibuzul se află în apropierea semaforului de la intersecția cu Calea Victoriei. Tot acolo sau oricum în apropiere, era și stația (cred că e și acum).
- ADK
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule - discuții diverse
ADK
”Cimitirul” de autobuze din autobaza Giurgiului, captură Google Maps.
”Cimitirul” de autobuze din autobaza Giurgiului, captură Google Maps.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule - discuții diverse
ADK
Unul dintre autobuzele Chevrolet ale STB puțin după perioada interbelică, în anul 1941...
Sursa este pe imagine.
Unul dintre autobuzele Chevrolet ale STB puțin după perioada interbelică, în anul 1941...
Sursa este pe imagine.
- aztec
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule - discuții diverse
aztec
Daca nu ma insel...e din 1941 dupa rebeliunea legionara...
Nu are treaba cu bombardamentele.
Mai sunt alea cu tramvaie...
Daca nu ma insel...e din 1941 dupa rebeliunea legionara...
Nu are treaba cu bombardamentele.
Mai sunt alea cu tramvaie...
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule - discuții diverse
andrei11
ADK, se formulează << În timpul WW2 >> și nu << puțin după perioada interbelică >>.
Cum ar veni să-ți spun eu în loc de << Ne vedem mâine >> ceva de genul << Ne vedem cu o zi înainte de poimâne >> ?
ADK, se formulează << În timpul WW2 >> și nu << puțin după perioada interbelică >>.
Cum ar veni să-ți spun eu în loc de << Ne vedem mâine >> ceva de genul << Ne vedem cu o zi înainte de poimâne >> ?
- ADK
-
Posted:
-
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule - discuții diverse
ByOnu
Pentru a intelege despre ce urmeaza sa vorbim:
Autobuz ZIS-154: motorul in spate, usile de acces inaintea rotilor si o lungime de 9.5m.
Autobuz ZIS/ZIL-155: motorul in fata, usile de acces in spatele rotilor si o lungime de 8.26m.
Troleibuz MTB-82:
_________________________
Va rog sa ma ajutati cu niste informatii.
1. In Bucuresti au circulat, in scopul transportului public urban regulat de calatori, doar autobuze ZIS-154, NU si ZIS/ZIL-155? Cate bucati au circulat? Cine le opera?
2. La capitolul troleibuze, intelegem faptul ca linia 81 a fost inagurata in 1949 cu doar 5 troleibuze MTB-82 (conform articolului de ziar de mai jos). S-au mai adus si alte MTB-82 pe langa cele 5 de la inaugurare? Daca da, cate? Cine opera reteaua?
MTB-82:
3. Am fabricat si noi troleibuze MTB-82? La URAC? Sau este doar o fotografie ilustrativa?
4. Pe langa asta, citim si urmatorul pasaj de aici:
Deci asta inseamna ca s-au transformat autobuze ZIS-154 (singurele care au circulat in Bucuresti, dupa cum intrebam la inceput) in troleibuze. Este adevarat? Daca da, cate au fost convertite in troleibuze? Tot la URAC s-a realizat conversia?
O fotografie de la Gara de Nord: *NOTA: remarcati usile inainte de rotile din spate, pare a fi un ex-ZIS-154.
Din pacate, istoria acestor vehicule este foarte slab documentata, iar informatiile ne-ar fi utile pentru petitia muzeului.
SURSA FOTOGRAFII:
http://www.bucurestiivechisinoi.ro/2019 ... de-troleu/
http://tramclub.org/viewtopic.php?t=896
http://bright-cars.com/page/mtb-82d/default.html
Pentru a intelege despre ce urmeaza sa vorbim:
Autobuz ZIS-154: motorul in spate, usile de acces inaintea rotilor si o lungime de 9.5m.
ZIS-154 schita 1
zis_154_115.jpg (33.59 KB; downloaded 4320 times)
ZIS-154 schita 2 cote
zis_154_8784a162d26c_867.jpg (154.39 KB; downloaded 4321 times)
Autobuz ZIS/ZIL-155: motorul in fata, usile de acces in spatele rotilor si o lungime de 8.26m.
ZIS/ZIL-155 schita 1
zis_155_desen_colorat_209.jpg (110.84 KB; downloaded 4320 times)
ZIS/ZIL-155 schita 2 cote
planul_autobuzului_zis_155_and1047and1080and1057_155_194.jpg (59.44 KB; downloaded 4321 times)
Troleibuz MTB-82:
MTB-82 schita
mtb-82d-12.jpg (856.3 KB; downloaded 4322 times)
_________________________
Va rog sa ma ajutati cu niste informatii.
1. In Bucuresti au circulat, in scopul transportului public urban regulat de calatori, doar autobuze ZIS-154, NU si ZIS/ZIL-155? Cate bucati au circulat? Cine le opera?
2. La capitolul troleibuze, intelegem faptul ca linia 81 a fost inagurata in 1949 cu doar 5 troleibuze MTB-82 (conform articolului de ziar de mai jos). S-au mai adus si alte MTB-82 pe langa cele 5 de la inaugurare? Daca da, cate? Cine opera reteaua?
articol ziar inaugurare troleibuz in bucuresti
1_prima-linie-troleibuze-_09.11.1949.jpg (464.91 KB; downloaded 4322 times)
MTB-82:
troleibuz_mtb_kiseleff_cca_1950_145.jpg (51.68 KB; downloaded 4320 times)
3. Am fabricat si noi troleibuze MTB-82? La URAC? Sau este doar o fotografie ilustrativa?
1951_primul-troleibuz_-1951-12-16.jpg (517.75 KB; downloaded 4343 times)
4. Pe langa asta, citim si urmatorul pasaj de aici:
Autobuzele sovietice ZIS au fost folosite și la noi între anii 1940-50. O parte dintre ele au fost transformate în troleibuze şi au circulat începând cu 1949 pe linia 81
Deci asta inseamna ca s-au transformat autobuze ZIS-154 (singurele care au circulat in Bucuresti, dupa cum intrebam la inceput) in troleibuze. Este adevarat? Daca da, cate au fost convertite in troleibuze? Tot la URAC s-a realizat conversia?
O fotografie de la Gara de Nord: *NOTA: remarcati usile inainte de rotile din spate, pare a fi un ex-ZIS-154.
bucurestighduca_214.jpg (73.41 KB; downloaded 4321 times)
Din pacate, istoria acestor vehicule este foarte slab documentata, iar informatiile ne-ar fi utile pentru petitia muzeului.
SURSA FOTOGRAFII:
http://www.bucurestiivechisinoi.ro/2019 ... de-troleu/
http://tramclub.org/viewtopic.php?t=896
http://bright-cars.com/page/mtb-82d/default.html
- dany
-
Posted:
-
Re: Autobuze de muzeu
dany
Ca tot am rasfoit aceasta sectiune, aceasta masina a fost condusa ulterior RK de titularul lui 2604 la schimbul 2, ulterior casari lui 65 fiind titular al lui 1252 la schimbul 2, actualmente titular al lui 4971 schimbul 2. Masina facea periferiile de Titan in ultima partea a exploatarii.
CitaroAdrian wrote:
Dar ele sunt scoase din circulatie ?
Dar uitati, se pot face cu ele asa:
Poza luata de pe Tramclub.
Ca tot am rasfoit aceasta sectiune, aceasta masina a fost condusa ulterior RK de titularul lui 2604 la schimbul 2, ulterior casari lui 65 fiind titular al lui 1252 la schimbul 2, actualmente titular al lui 4971 schimbul 2. Masina facea periferiile de Titan in ultima partea a exploatarii.
- PaulIP
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule - discuții diverse
PaulIP
@ByOnu:
1. Au circulat si ZIS 154 si ZIS 155 ca autobuze in Bucuresti, achizitionate de ITB in 1953. Cate au fost din fiecare nu stiu sa spun. Aici ar trebui intrebat dl. Ing. Bucsan, care nu are cont pe forum.
2. In plus fata de cele 5 troleibuze MTB 82-D venite din URSS au fost asamblate la Atelierele Centrale alte 3. Numerele de parc erau 4001-4008.
12 autobuze ZIS 154 au fost transformate la Atelierele Centrale in troleibuze (4009-4020) in 1954. Fireste ca tot ITB le opera.
@ByOnu:
1. Au circulat si ZIS 154 si ZIS 155 ca autobuze in Bucuresti, achizitionate de ITB in 1953. Cate au fost din fiecare nu stiu sa spun. Aici ar trebui intrebat dl. Ing. Bucsan, care nu are cont pe forum.
2. In plus fata de cele 5 troleibuze MTB 82-D venite din URSS au fost asamblate la Atelierele Centrale alte 3. Numerele de parc erau 4001-4008.
12 autobuze ZIS 154 au fost transformate la Atelierele Centrale in troleibuze (4009-4020) in 1954. Fireste ca tot ITB le opera.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule - discuții diverse
ByOnu
Multumesc frumos, Paul!!
1. Cum am putea da de dumnealui?
Abia in 1953 au sosit primele unitati? Asta desi aveam deja troleibuze din 1949?
2. Toate cele 3 au fost fabricate in 1951? Ei zic "primele".
Ai cumva si niste surse de unde ne-am putea documenta mai mult despre asta?
Multumesc frumos, Paul!!
1. Cum am putea da de dumnealui?
Abia in 1953 au sosit primele unitati? Asta desi aveam deja troleibuze din 1949?
2. Toate cele 3 au fost fabricate in 1951? Ei zic "primele".
Ai cumva si niste surse de unde ne-am putea documenta mai mult despre asta?
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule - discuții diverse
ByOnu
@Paul sau @anybodywhoknows.
Spuneti-mi, va rog, ce scheme de culoare au avut MTB 82D (au existat diferente de cromatica intre originale si URAC?), ZiS 154, ZiS/ZiL 155 si ZiS 154 troleibuze.
MTB 82D, pe internet, le vad preponderent albastru bleumarin cu crem. Dar si niste variante cu rosu.
ZiS si ZiL sunt curios daca erau cu crem sau cu galben(bleah).
Banuiesc ca in momentul transformarii in troleibuze, nu s-a intervenit si la exterior, nu?
@Paul sau @anybodywhoknows.
Spuneti-mi, va rog, ce scheme de culoare au avut MTB 82D (au existat diferente de cromatica intre originale si URAC?), ZiS 154, ZiS/ZiL 155 si ZiS 154 troleibuze.
MTB 82D, pe internet, le vad preponderent albastru bleumarin cu crem. Dar si niste variante cu rosu.
ZiS si ZiL sunt curios daca erau cu crem sau cu galben(bleah).
Banuiesc ca in momentul transformarii in troleibuze, nu s-a intervenit si la exterior, nu?
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule - discuții diverse
andrei11
Eu sunt în legătură cu d-l ing Bucșan, iau eu legătura cu dumnealui.
Eu sunt în legătură cu d-l ing Bucșan, iau eu legătura cu dumnealui.
- PaulIP
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule - discuții diverse
PaulIP
Am fost in sesiune, si din 24 ianuarie am intrat foarte pe fuga pe forum. Abia acum am vazut mesajele tale, @Onu. Se scria despre asta, din ce tin minte, in Monografia ITB si Muncitorul ITB, dar nu mai gasesc pasajele.
Nu inteleg la ce te referi prin "modificari la exterior". Posibil sa fi fost recompartimentate spatiile de sub podea, ca la Saurer.
Am fost in sesiune, si din 24 ianuarie am intrat foarte pe fuga pe forum. Abia acum am vazut mesajele tale, @Onu. Se scria despre asta, din ce tin minte, in Monografia ITB si Muncitorul ITB, dar nu mai gasesc pasajele.
Nu inteleg la ce te referi prin "modificari la exterior". Posibil sa fi fost recompartimentate spatiile de sub podea, ca la Saurer.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule - discuții diverse
ByOnu
Aceste scanări foarte valoroase au fost postate acum muți ani la topicul de intrebări și răspunsuri, dar s-au pierdut.
Este vorba despre lucrarea "Transportul public de suprafață din București - Tendințe, evenimente și date cronologice importante", de Alexandru Sterian, Liana Andrei și Florin Dragomir, cu precizarea că este vorba despre evoluția parcului activ al ITB (deci fără vehicule retrase definitiv din circulație), în perioada 1960 - 2004. Listele nu sunt 100% exacte, într-adevăr.
Sunt varii inexactități pe care vă invit să încercăm să le corectăm împreună. Conform datelor din lucrare, troleibuzele T12 au fost retrase în 1962, dar dl. Gruia Hilohi (Brassovia în mediul online) precizează că acestea ar fi circulat și între 1963 - 1966 (10 unități, constant). De asemenea, la capitolul autobuze, dl. Mihai Cristian Bucsan relatează din experiență faptul că AC-ITB A-12 (Renault) au circulat până prin 1964.
Aceste scanări foarte valoroase au fost postate acum muți ani la topicul de intrebări și răspunsuri, dar s-au pierdut.
Este vorba despre lucrarea "Transportul public de suprafață din București - Tendințe, evenimente și date cronologice importante", de Alexandru Sterian, Liana Andrei și Florin Dragomir, cu precizarea că este vorba despre evoluția parcului activ al ITB (deci fără vehicule retrase definitiv din circulație), în perioada 1960 - 2004. Listele nu sunt 100% exacte, într-adevăr.
Sunt varii inexactități pe care vă invit să încercăm să le corectăm împreună. Conform datelor din lucrare, troleibuzele T12 au fost retrase în 1962, dar dl. Gruia Hilohi (Brassovia în mediul online) precizează că acestea ar fi circulat și între 1963 - 1966 (10 unități, constant). De asemenea, la capitolul autobuze, dl. Mihai Cristian Bucsan relatează din experiență faptul că AC-ITB A-12 (Renault) au circulat până prin 1964.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Vehicule din trecut aparținând STB / ITB / RATB / STB S.A
•
Choose destination