Topic: Istorie vehicule - discuții diverse
241 posts, 81023 views
📖 Pagination options
- ADK
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule - discuții diverse
ADK
La Ikarus au fost multe mecanisme separate tocmai pentru a putea fi înlocuite ușor. Porneai ștergătoarele când vroiai, sau doar un anumit ștergător. La DACuri nu era la fel
La Ikarus au fost multe mecanisme separate tocmai pentru a putea fi înlocuite ușor. Porneai ștergătoarele când vroiai, sau doar un anumit ștergător. La DACuri nu era la fel
- anndrei
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule - discuții diverse
anndrei
Nu, la DAC era ca la Dacie. Aveai in stanga langa volan o maneta cu doua pozitii: mai repede sau mai incet. Cand trageai in sus de ea era stropitorul de parbriz. Dupa ce nu mai functiona comanda claxonului din volan, acesta era legat la maneta de la stergatoare in locul stropitorului de parbriz.
Nu, la DAC era ca la Dacie. Aveai in stanga langa volan o maneta cu doua pozitii: mai repede sau mai incet. Cand trageai in sus de ea era stropitorul de parbriz. Dupa ce nu mai functiona comanda claxonului din volan, acesta era legat la maneta de la stergatoare in locul stropitorului de parbriz.
- PaulIP
-
Posted:
-
- Tom
-
Posted:
-
Re: DAC UDAN 2002 (2002-2009)
Tom
S'ar putea să fie vagonul Ringhoffer nr. 299 din Viena, restaurat de URAC în 2002. Click pe imagine pentru rezoluție mare.
S'ar putea să fie vagonul Ringhoffer nr. 299 din Viena, restaurat de URAC în 2002. Click pe imagine pentru rezoluție mare.
- macheta218
-
Posted:
-
Re: DAC UDAN 2002 (2002-2009)
macheta218
Tom, vagonul vienez il gasim aici: http://museumstramway.at/neu/?site=fahrzeuge
Tom, vagonul vienez il gasim aici: http://museumstramway.at/neu/?site=fahrzeuge
- Tom
-
Posted:
-
Re: DAC UDAN 2002 (2002-2009)
Tom
În 2002 a fost restaurat de URAC și era acolo. Există și un film din luna Noiembrie 2002 cu vagonul în probe prin uzină. Ca idee, tot atunci era expus acolo vagonul 3003, de abia ieșit din fabrică.
Pliantele cu autobuzul 515 nu știu când au fost realizate, dar probabil că tot prin toamna anului 2002.
În 2002 a fost restaurat de URAC și era acolo. Există și un film din luna Noiembrie 2002 cu vagonul în probe prin uzină. Ca idee, tot atunci era expus acolo vagonul 3003, de abia ieșit din fabrică.
Pliantele cu autobuzul 515 nu știu când au fost realizate, dar probabil că tot prin toamna anului 2002.
- PaulIP
-
Posted:
-
Re: DAC UDAN 2002 (2002-2009)
PaulIP
@Tom: Daca au fost in stare sa restaureze un tramvai pentru Viena (la standardele potrivite), cum naiba la ale noastre si-au bagat picioarele?
@Tom: Daca au fost in stare sa restaureze un tramvai pentru Viena (la standardele potrivite), cum naiba la ale noastre si-au bagat picioarele?
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: DAC UDAN 2002 (2002-2009)
WT_fan06
Pentru că la ale noastre autoritățile n-au avut niciun interes și nu au dat niciun ban. Că pentru Vienna nu le-a restaurat URAC-ul pe ochi frumoși.
Pentru că la ale noastre autoritățile n-au avut niciun interes și nu au dat niciun ban. Că pentru Vienna nu le-a restaurat URAC-ul pe ochi frumoși.
- Tom
-
Posted:
-
Re: DAC UDAN 2002 (2002-2009)
Tom
În primul rând, echipa de restauratori nu este egală cu restul uzinei. Ca întotdeauna când e vorba de străini, observăm o mare mobilizare și seriozitate din partea cetățeanului mioritic, mai ales când acesta din urmă are ceva de câștigat. La fel ca și la Iași, în această echipă au lucrat oameni foarte buni în meseriile lor, iar unii dintre ei chiar aveau experiență cu vagoane similare (să nu uităm că la Iași tramvaiele V58 au circulat până în 1992).
În afară de asta, beneficiarul a furnizat totate piesele esențiale ale vagonului, planuri și schițe ale vagonului &c. S'a lucrat ca la carte și nu pe degeaba. Pentru restul vagoanelor nu au adus piese din afară, nu s'a insistat pe tablă de calitate, pe finisaje de calitate. ci s'a făcut după buget și după "bunele" apucături și obiceiuri locale.
Și ca să închei acest off-topic, iată și o imagine cu vagonul în URAC. Este o captură de pe un film pe 8mm, într'o perioadă când nu aveam tehnologia pentru o calitate mai bună. Vagonul care se vede în dreapta este EP-ul 6099.
În primul rând, echipa de restauratori nu este egală cu restul uzinei. Ca întotdeauna când e vorba de străini, observăm o mare mobilizare și seriozitate din partea cetățeanului mioritic, mai ales când acesta din urmă are ceva de câștigat. La fel ca și la Iași, în această echipă au lucrat oameni foarte buni în meseriile lor, iar unii dintre ei chiar aveau experiență cu vagoane similare (să nu uităm că la Iași tramvaiele V58 au circulat până în 1992).
În afară de asta, beneficiarul a furnizat totate piesele esențiale ale vagonului, planuri și schițe ale vagonului &c. S'a lucrat ca la carte și nu pe degeaba. Pentru restul vagoanelor nu au adus piese din afară, nu s'a insistat pe tablă de calitate, pe finisaje de calitate. ci s'a făcut după buget și după "bunele" apucături și obiceiuri locale.
Și ca să închei acest off-topic, iată și o imagine cu vagonul în URAC. Este o captură de pe un film pe 8mm, într'o perioadă când nu aveam tehnologia pentru o calitate mai bună. Vagonul care se vede în dreapta este EP-ul 6099.
299.png (131.07 KB; downloaded 4399 times)
- GPS
-
Posted:
-
- 1689
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule - discuții diverse
1689
Am foarte mari rezerve ca imaginea este din 1977.
Dupa starea vegetatiei, tinuta oamenilor etc. poza este facuta primavara tirziu sau vara.
Asta inseamna ca ar trebui sa fie imediat dupa cutremur.
Dar spitalul Coltea, ca si blocul din prim plan - dreapta au foT piternoc afectate la cutremur iar reparatiile au durat mai mult de un an.
Tind, mai repede, sa cred ca imaginea este din 1975-1976.
ADK wrote:
E posibil să mai apară pe forum, un autobuz Ikarus 280 -31 B 7069- la Sf. Gheorghe, în anul 1977. Lângă, un autocar Setra ultramodern pentru acele timpuri al ONT-ului.
Am foarte mari rezerve ca imaginea este din 1977.
Dupa starea vegetatiei, tinuta oamenilor etc. poza este facuta primavara tirziu sau vara.
Asta inseamna ca ar trebui sa fie imediat dupa cutremur.
Dar spitalul Coltea, ca si blocul din prim plan - dreapta au foT piternoc afectate la cutremur iar reparatiile au durat mai mult de un an.
Tind, mai repede, sa cred ca imaginea este din 1975-1976.
- 1689
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule - discuții diverse
1689
Da, si pe mine m-a intrigat acea retea (mie mi s-a parut dezafectata).
Pe de alta parte, in pozele ilustrind trecerea cortegiului la funeraliile lui Dej în Martie '65 nu apare aceasta retea pe banda de mijloc.
rosetti61 wrote:
Din ce vad sunt si 2 retele de troleibuz, una la margine si una pe banda de dincolo de scuar; sa mai fi ramas urme ale vechii retele folosite cand troleibuzele aveau terminus la Piata de Flori (1848)?
Da, si pe mine m-a intrigat acea retea (mie mi s-a parut dezafectata).
Pe de alta parte, in pozele ilustrind trecerea cortegiului la funeraliile lui Dej în Martie '65 nu apare aceasta retea pe banda de mijloc.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule - discuții diverse
ADK
Troleibuzul DAC-România 112 #5170 în linia 94, probabil anii '70.
De ce depou aparținea? Fotografia am găsit-o în Tribuna RATB-iștilor.
Troleibuzul DAC-România 112 #5170 în linia 94, probabil anii '70.
De ce depou aparținea? Fotografia am găsit-o în Tribuna RATB-iștilor.
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Istorie vehicule - discuții diverse
rosetti61
Apartinea de Berceni impreuna cu 82, 83, 95 si probabil alte linii arondate de-a lungul timpului depoului.
Apartinea de Berceni impreuna cu 82, 83, 95 si probabil alte linii arondate de-a lungul timpului depoului.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Vehicule din trecut aparținând STB / ITB / RATB / STB S.A
•
Choose destination