MetrouLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii pentru metrouM6 1 Mai - Aeroport Henri CoandăM6 • Discuţii, planuri, ştiri

 

Topic: Discuții până la începerea lucrărilor

2393 posts, 423106 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 5 6 7 8 9 10 11  ... 171
 
 

📖 Pagination options
Re: M6 Bucureşti – Aeroportul Henri Coandă shoppy

Eu cred ca obsesia nu este folosirea traseului M4 ci ducerea metroului pe bd. Expozitiei, avem caminele din Agronomie, noul cartier de vile, Romexpo, viitoarele constructii de la proaspata demolata vama de marfuri, mai ales ca e loc destul de construire a statiei si executare a unui nod intermodal pe locatia capatului de tramvai nefolosit de pe acest bulevard(care cred ca nu mai are mult de trait ca i-au demontat catenara).
Apoi trebuie sa treaca pe la Gara Baneasa, unde sa fie un alt nod intermodal, mai ales ca acolo s-au construit si blocurile acelea de birouri.

 


Re: M6 Bucureşti – Aeroportul Henri Coandă fider

Zona bd. Expozitiei a fost si ramane o zona ce nu genereaza trafic prea intens si nici nu a generat vreo data la modul serios. In mod curios, se mentine dorinta de magistrala de metrou pe acolo. Probabil este o ambitie de Dorel sa pui metrou pe sub o zona care are doar pe hartie cerere. Drept bonus mai obtii si "relaxare" pentru cei care conduc trenurile de metrou. Cazul de la Bd. Expozitiei este si mai de ras decat in zona statiei de metrou Mihai Bravu din punct de vedere al cererii reale de transport. Dar, in fine, probabil stiu mai bine cei care de-abia mai prind un loc in picioare in aglomeratul 42 (care vine la interval 2 minute!!!) sau 105 si cat de dificila e sa ai treaba prin zona Bd. Expozitiei. Probabil tot de asta nici lina 780 nu are traseul acela pentru a nu fi "suprasolicitat".

 


Re: M6 Bucureşti – Aeroportul Henri Coandă andrei11

Dar nici sa mergi pe varianta P. Victoriei - Kiseleff - Arcul de Triumf - Miorita - Baneasa nu e OK. Chiar ar fi bataie de joc la cate blocuri / oameni fara masini / birouri sunt in zona.
Asadar daca vrei ca M 6 sa porneasca pe "ramura" Mihalache / Grivitei trebuie cumva sa-l duci la Baneasa - musai. Si nu prea ai pe unde - decat varianta descrisa de mine si vehiculata inainte pe forum, ca citat de la un PUZ oarecare.
De la statia 1 Mai - indiferent cum o arata ea, sa treaca prin cartierul Pajura - obligatoriu cu statie, sa se intoarca spre centru pentru a "atinge" PPL - o statie obligatoriu si acolo, apoi iar o schimbare dramatica de directie pentru a ajunge la Aeroport Baneasa.
Asadar cu doar 2 statii intermediare - Pajura cea adevarata, nu cea falsa de pe M 4 si PPL se ajunge la avioanele de la Baneasa. Mi se pare rezonabil.

 


Re: M6 Bucureşti – Aeroportul Henri Coandă Dominatrix

Da, Andrei, ai dreptate, dar intrebarea este: e luata in calcul varianta de care vorbesti? Ca eu am auzit numai de varianta cu racord direct de la 1 Mai pe sub Expozitiei, sau de cea mai veche, tot pe sub Expozitiei, dar prelungita pana la Piata Victoriei.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: M6 Bucureşti – Aeroportul Henri Coandă sab

fider wrote:
Ramane vesnica aberatie a obsesiei cu M6 spre Otopeni utilizand partial racordul de la M4. Care este utilitatea si sensul pentru o asemenea elucubratie ma depaseste. .

Singura ratiune este de a lega DIRECT doua mijloace de transport (trenul si avionul). Si bineinteles faptul ca o parte din traseu intr-adevar exista si deja s-a conformat plecarea. Din pacate de aici incep dezavantajele si nu sunt deloc de neglijat
- nu se stie nimic despre sosire, unde si cum se va face. Asa cum a spus andrei11 varianta optima este undeva intre 1 Mai si Grivita. Si, bineinteles, va subtraversa apeductele din nou
- nu stiu cum vor rezolva capatul de linie la Gdn2  comun cu M4 cu doar doua peroane. Poate asa insa vor justifica existenta statiei GdN2 cu investitiile care s-au facut acolo pentru cca 4-5 calatori/garnitura.
- ce se va intampla in ipoteza (e adevarat mult prea indepartata) a prelungirii spre sud a M4?  Este complet aberant sa faci o M6 cu 40 statii ca sa o duci la Progresu.
- oprirea circulatiei pe un fir al M4 pe perioada executarii lucrarilor de racordare a sensului dinspre Otopeni. Bineinteles ca la cati calatori are M4 acum nu este asa o tragedie, dar totusi este un disconfort si nu inteleg de ce nu au executat amorsa dupa 1990 cand se lucra la M4. Asa cum au facut plecarea "just in case", se putea executa si sosirea
- nu deserveste orasul decat in foarte mica masura, mult mai mica decat traseul pe la PV. Si atunci te intrebi de ce mai facem metrou si nu facem o amarata de cale ferata ? Oricum adoptam o s0lutie chimuita pentru 10-15 calatori care vor face schimbul tren-avion.
Cat despre Bd Expozitiei, ce sa facem daca "toate drumurile duc pe acolo". Nu ai cum sa-l ocolesti, nici daca o iei pe sub Mihalache nici pe langa linia ferata. Altfel ratezi Pta Presei, unul din putinele puncte de interes ale acestei linii.Ramane o iluzie sa ne imaginam ca metroul o va lua pe sub constructii, el va urma o trama stradala existenta.
Imi mentin parerea ca , avand datele problemei cunoscute (adica facem metrou, nu tren si el trebuie sa ajunga musai la GdN pentru 10-15 potentiali calatori pe zi care iau trenul), cea mai buna solutie (este adevarat ca si scumpa) era PV si executarea unui traseu de acolo catre GdN. Ganditi-va la un turist strain care sta la Intercontinental si vrea sa ajunga la aeroport de la Universitate. Va merge cu trei metrouri, ca dealtfel oricine care vine de pe M2 sau M3. Asta este marele dezavantaj al M4 la ora actuala, o schimbare in plus, si atata timp cat aceasta problema nu se va rezolva M4 va ramane oaia neagra a retelei.

 


Re: M6 Bucureşti – Aeroportul Henri Coandă andrei11

De ce nu vreti voi sa acceptati si varianta mea cu M 6 cap la Unirii ( vezi schema din penultimul post al paginii 7 ). M 6 cu cap acolo rezolva foarte multe lucruri - are legaturi cu majoritatea retelelor de metrou si orisiunde esti in Bucuresti cu metrou la scara nu faci decat o transbordare pentru M 6.
Inclusiv turistul de la Intercontinental ia M 2 pana la Unirii si de acolo M 6 pana-n Otopeni.
Numai M 4 va avea traseul Straulesti ( Mogosoaia ) - gara Progresu.
Referitor la GdN 2 aceasta este cap de linie in mod provizoriu acum, niciodata nu s-a gandit ca statia sa fie un cap de linie real.
M 6 prelungit pana la Unirii nu mai implica decat 4 statii, si anume : Unirii ( M 6 ) unde va avea legaturi cu M 1/M 2 / M 3 / M 7, Palatul Parlamentului,  , Hasdeu legatura cu M 5 si Berzei.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: M6 Bucureşti – Aeroportul Henri Coandă sab

Pentru ca este o utopie, desi este frumos. Nu se stie daca mai exista loc pentru o statie M7 functionala la Unirii (nu amplasata in afara pietei, pe bd Coposu sau pe Regina Maria...) si tu vrei sa mai aduci inca o magistrala acolo ? Cum faci interconexiunea cu M2? Cam cat ar fi de la statia M6 pana la statia M2  ? Ma refer la pasajul pietonal. Singura varianta viabila ar fi cu statia M6 situata sub fantana mare (adica deja sub Unirii1) si cu un capat sub statia M2 (capatul McDonalds), insa este cam dificil.
Si nu tii cont de un PUZ aparut in care acel traseu este rezervat deja unei alte posibile linii Ghencea-13 Septembrie-Alba Iulia-Muncii- ? Stadionul National ??
Oricum cerinta este sa aducem M6 la gara, nu in buricul Bucurestiului. Normal ca este ideal ca o magistrala sa ajunga in Unirii sa aiba legatura cu toate magistralele existente, numai ca nu se poate ca toate magistralele sa ajunga acolo. Si sa fim seriosi, nimeni nu vine cu avionul ca sa faca shopping la Unirii sau sa vada fantanile. :D . Deci de ce sa aducem M6 la Unirii ?
Partea buna a ideii este ca asa am avea o legatura mai decenta Gara-centru, nu ca aberatia numita M1. Din pacate reteaua de metrou nu a fost gandita cum trebuie, asa ca nu putem corecta anumite erori.
andrei11 wrote:
Numai M 4 va avea traseul Straulesti ( Mogosoaia ) - gara Progresu.
Referitor la GdN 2 aceasta este cap de linie in mod provizoriu acum, niciodata nu s-a gandit ca statia sa fie un cap de linie real.
Si unde va avea capatul de linie definitiv, daca la GdN2 este doar provizoriu ? Eu nu am auzit decat de o linie GdN2-Otopeni , insa la un anumit moment s-a vehiculat si ideea de a uni aeroportul cu cele 3 gari (Baneasa, Gara de Nord si Progresu).

 


Re: M6 Bucureşti – Aeroportul Henri Coandă andrei11

Ideea de a aduce M 6 la Unirii imi apartine, nu am consultat Metrorexul. M 6 se construieste si pentru "ceilalti" si nu numai pentru cei care vor sa vina in Bucuresti cu trenul si sa ia avionul de la Otopeni. Si viceversa. PUZ - ul cu metroul Ghencea - Piata Alba Iulia - Basarabia are aceeasi valoare ca si linia inventata de mine M 6 cu cap la Unirii. Nu valoreaza nici 2 bani. Si mai apoi se pot construi ambele linii cu o statie etajata pa Bulevardul Unirii pentru Ghencea...(ce numar îi dam ?) si M 6.
Culuare de legatura cu trotuare rulante la Unirii mi se pare OK. Si dimensionate la latime corespunzator. Si cu cafenele / fast food - uri / etc  pe parcurs, sa fie mai vesele si atractive. Intre 2 statii sa-si ia omul un sandwici si un suc / cafea.
Oricum densitatea la Unirii la un moment dat va fi limitata, cred ca M 1 ( M 3 ), M 2, M 6, M 7 si Ghencea - Basarabiei mi se par suficiente. Si cu legaturi multumitoare in toate directiile. Eventual as lua si apa din Dambovita ( cea curata ) si as face un mare bazin subteran cu pesti de apa curgatoare, tot pentru atractie turistica.
Nodul de la Piata Unirii intr-adevar ar fi unul din cele mai tari noduri de metrou de pe glob intr-un viitor mai indepartat.
Numai sa fie dimensionate corespunzator culuarele de legatura intre statii. Si statiile facute destul de mari - cu peroane late.

 


Re: M6 Bucureşti – Aeroportul Henri Coandă Goldmund

Parerea mea:
de ce ajunge M6 la Gara de Nord?  Va dati seama ca toti turistii straini si oamenii de afaceri (care de obicei au incredere in metrouri)vor cobora acolo :oops: , un cartier nu prea select. Ultima oara cand am ajuns la Gara, am vrut sa parchez masina pentru cateva minute. Intr-o secunda s-au apropiat de mine cativa uratzi si mi-au spus clar ca daca vreau ca masina sa nu aiba zgarieturi sau chiar faruri sparte, trebuie sa le platesc lor cativa....euro, pentru ca ei sunt "paznicii parcarii". Am ramas traznit.Le-am spus ca nu le dau nici un ban si vreau sa parchez doar pentru cateva minute. Ei au insistat si eu a trebuit sa parchez in alta parte. Cred ca acesta ar fi rostul unei linii de la Aeroportul International Otopeni la ...Gara. :?  Nu mai vorbesc despre soferii de taxi de acolo care jucau table pe masini, injurau, scuipau semintze si ascultau manele la maximum :shock:
Parerea mea este ca aceasta linie noua de metrou M6 nu poate avea un capat decat la Piatza Victoriei.
Apropo de...
Faptul ca Bucurestiul este populat de mii de caini maidanezi denota o nepasare unica din partea autoritatilor locale, o situatie nemaiintalnita in capitalele din UE!
Si americanii descriu Bucurestiul ca pe un oras exotic, atragator, dar atentioneaza asupra ...cainilor. Ma mir ca pe nimeni nu deranjeaza aceasta situatie care dainuie de mai bine de 25 de ani...,situatie de la demolarile din Uranus etc...

 


Re: M6 Bucureşti – Aeroportul Henri Coandă Dominatrix

@Goldmund: M6 va ajunge (cel mai probabil, inca nu se stie sigur) la Gara fiindca e varianta cea mai scurta de conecatare a noii linii la reteaua existenta si - evident - cea mai ieftina. Cu riscul de ma repeta, vreau sa va reamintesc ca acum 10 ani aceasta linie ar fi putut fi construita aproape integral numai cu banii japonezilor. E adevarat ca pe atunci capatul era prevazut la statia Aurel Vlaicu, deci linia era mai scurta, dar tot ar fi fost infinit mai buna si folositoare decat ce exista acum, adica nimic. :evil: Dar lenea e cucoana mare si daca unora le-a placut mai mult sa stea pe oua, avem situatia de fata...

Cainii vagabonzi sunt off-topic aici, dar nu vreau sa spun decat ca asa se intampla cand romanii sunt mai catolici decat papa (desi paradoxal nu sunt catolici decat in mica parte). Iar problema cainilor vagabonzi NU a inceput in Bucuresti odata cu marile demolari ale anilor '80, numai s-a agravat (si as indrazni sa spun, nu foarte mult). Existau foarte multi caini vagabonzi in oras si inainte de demolari. Si in alte orase din tara e plin de caini si acolo nu au fost demolari, sau macar nu la scara la care au avut loc in Bucuresti. Deci problema e in alta parte.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: M6 Bucureşti – Aeroportul Henri Coandă Utilizator anonim

Oficial si final - M6 incepe de la statia 1 Mai si apoi continua cu Expozitiei, Piata Presei si are in total 19 statii. Revin cu detalii  ;)

 


Re: M6 Bucureşti – Aeroportul Henri Coandă andrei11

Inseamna  ca dupa ce va "atinge" adevaratul cartier Pajura ( sper cu statie ) se va intoarce aproape 1 km ca sa ajunga pe sub Expozitiei ? Oricum pe sub Expozitiei este de preferat decat pe sub  Poligrafiei, Expozitiei are potential de dezvoltare.
Nimeni nu a spus ca se apuca de ea acum, cred ca nici in 2011 nu e in carti.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: M6 Bucureşti – Aeroportul Henri Coandă Utilizator anonim

Dupa 1 Mai urmatoarea statie e Expozitiei.
Nu se apuca anu asta, poate spre sfarsitul lui 2011.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: M6 Bucureşti – Aeroportul Henri Coandă sab

Utilizator anonim wrote:
Oficial si final - M6 incepe de la statia 1 Mai si apoi continua cu Expozitiei, Piata Presei si are in total 19 statii. Revin cu detalii  ;)

Nasol...
Si cum adica dupa 1 Mai este Expozitiei ? Asta este din ciclul se supun la vot doua proiecte si castiga...al treilea.. :D Ceva nu este in regula.

 


Go to page:  1  ... 5 6 7 8 9 10 11  ... 171
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: M6 • Discuţii, planuri, ştiri  • 
Choose destination

Since our 2295 forum members have written 421944 posts in 5257 topics and 514 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use