MetrouLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii pentru metrouM5 Drumul Taberei - Eroilor - Iancului - PantelimonM5 • Tronsonul Drumul Taberei - Eroilor • Lucrări în 2011-2020

 

Topic: Discutii - Lucrari statia Raul Doamnei

819 posts, 315357 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 59
 
 

📖 Pagination options
Re: Discutii - Lucrari statia Raul Doamnei andrei11

Luati legatura cu Nicusor Dan / Dan Diaconescu in direct, daca vor sa-si faca campanie, sa se apuce ei de replantat arbori.
Republica Comunista Romania a avut grija sa replanteze copacii dupa ce a trecut iuresul metroului.
Replantarea cred ca revine primariilor de sector / ADP - urilor, nu cred ca pomii tin de Metrorex / de #guru.
Si inca o idee : trebuie pus la treaba tot babetul masculin si feminin care face acum scandal, trimis la primarie  sa faca agitatie pentru pomi fructiferi. Chiar asa, eu as planta pruni pe marginea drumului sa se faca tuica pentru tot poporul toamna. Si duzi / dude.
Nu stiu cum Bulevardul Victoria Socialismului asupra Bucurestiului ( B-dul Unirii ) a beneficiat de plantari "preferentiale", uitati- va cum arata dupa aproape 30 de ani. Va spun doua ponturi :
a) La plantare s-au plantat arbori ceva mai grosi, deci nu puieti din astia de 2 cm diametru.
b) Imediat dupa ce au daramat tot si au trasat bulevardul, au inceput cu pomii si dupa aceea s-au apucat de blocuri.

 


  • Mircea G
  • Posted:
  •  

Re: Discutii - Lucrari statia Raul Doamnei Mircea G

Dr2005 wrote:
...Cartier frumos? Frumos pe dracu', juma' de cartier e mai chel şi lipsit de vegetaţia ca Sahara (acolo măcar mai găseşti un cactus o dată la câţiva km). Nu mai zic de trotuarele aproape lipsă, că toate maşinile parchează pe unde apucă de când cu şantierul supra-dimensionat. D'abia aştept să mă mut (deşi, la salariile din România, o să fiu de vârsta Gurului până o să-mi permit măcar o garsonieră în altă zonă a oraşului sau în alt oraş).

La stilpul infamiei cu " Guru si sleahta lui de santieristi " ! Au venit ei sa va puna batista cu cloroform la nas si sa va omoare ? Pai este posibil asa ceva ?
Daca sinteti asa revolutionar  incepeti cu familia si va rog sa va condamnati parintii ca n-au protestat impotriva indesirii blocurilor in perioada comunista . Dupa aceea va rog sa va condamnati vecinii care au masini si sa faceti o campanie de incendiere a lor pt a scapa de gazele nocive . Puteti cere si demolarea unor blocuri pt a face ronduri cu panselute , dar incepeti cu blocul dvs ....
In caz ca nu va reuseste proiectul , il puteti contacta pe Nicusor si cereti ca tot b-dul Dr Taberei sa fie facut alee de parc . Sapat de la dreapta la stinga si plantata iarba . Pina la Razoare sa mergeti prin parc , pe jos .
Nu este mai bine ?
In loc sa spuneti multumesc ca s-au gasit banii si vointa pt a face in cartier cel mai modern mijloc de transport posibil , comentati ??? Cine sa va mai inteleaga ????
In legatura cu pomii   taiati de pe scuaruri ...acei pomi din start sint predispusi taierilor  . Ei trebuie mereu schimbati sau taiati ,  datorita radacinilor care pot distruge spatiul inconjurator si utilitatile subterane sau pur si simplu din cauza virstei . Pomii pot fi lasati pina la moarte doar in spatii deschise , adica parcuri vaste , nu intre doua alei de beton . Asta trebuie sa intelegeti .
Am mai spus ca sint pomi cu crestere rapida ...cu banii de pe curentul consumat sa dati mesaje negative , deja ati fi cumparat citiva , macar sa dati un exemplu ...

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Discutii - Lucrari statia Raul Doamnei Dr2005

Ce îmi place că apar zeci de ultraprogresişti care o tot ţin pe a lor cu metroul... şi niciunul nu stă în zona vizată. Din afară se vede frumos, v-am mai zis. Deasemenea, văd că mulţi practică o miştocăreală ieftină... ca fapt divers, dacă aş fi avut buget aş fi cumpărat şi puieţi pentru pus prin oraş. Da' din ce bani? Şi unde să îi pun, că nu am unde (stau la bloc, iar curtea blocului nu e proprietatea Asociaţiei de Proprietari).

@guru: nu îmi imaginez nimic, du-te şi tu pe colţul intersecţiei Vasile Milea cu Drumul Taberei să vezi cu ochii tăi. Acolo au tăiat 3 copaci şi au mutat o ghenă de gunoi (şi au blocat o alee) ca să pună 2 barăci şi o budă ecologică.
Între Favorit şi Orizont, pe partea cu complexul, au început să radă toţi copacii, începând cu cei de pe marginea drumului (oarecum de înţeles ca ăia să dispară) şi până în geamul blocurilor, deşi copacii dintre torutar şi bloc nu au nicio treabă cu şantierul. Şi toată ,,transplantarea" se făcea cu drujba.

Nu contest utilitatea metroului (ba chiar m-ar fi ajutat şi mai mult extinderea lui şi mărirea parcului circulant, dacă aş fi avut ambii părinţi angajaţi acolo şi bani de dat şapgă), ci doar modul de execuţie a acestei extinderi a reţelei. Extindere cu staţii mai dese decât troleul, cu ciotul ăla fără rost de la ,,staţia Brâncuşi"... în condiţiile în care, cel puţin între Favorit şi Orizont se putea face o singură staţie, la fel între Romancierilor şi P-ţa. Valea Ialomiţei şi chiar între P-ţa. Sergiu Celibidache (sau Alexandru Moghioroş, pentru cei mai comunişti) şi Drumul Taberei 34, ceea ce ar fi avut multiple avantaje:
- costuri mai reduse de execuţie
- mai puţin deranj la suprafaţă, mai puţini copaci tăiaţi şi mai puţine blocaje în trafic
- viteză comercială mai mare a trenurilor de metrou.
Dar nu, la noi toată lumea trebuie să sugă cât mai mult din banii statului... să facem staţii cât mai dese, dacă se poate ca distanţa între 2 staţii să fie mai mică decât lungimea staţiei cu atât mai bine, să tăiem toţi copacii, că trebuie să mănânce şi gura' lu' ăia de la ADP o pâine din vinderea lemnului şi să luăm şi mai multe trenuri de metrou, că doar iese comisionul gras şi mai e nevoie şi de mai mult personal pentru noua extindere, personal cu salariul minim vreo 2200 RON (asta pentru vânzătoare de cartele, că la inginer vorbim de la 3000 RON în sus şi de la mecanic de la 4000 RON în sus), că doar era (şi probabil este) scris în Contractul Colectiv de Muncă (chiar, ei de ce au CCM, câtâ vreme Boc le-a desfiinţat?) că au priroitate la angajare rudele de gradul I ai celor deja angajaţi. Deci câştigă toată lumea... cu excepţia călătorilor (care mai şi finanţează, prin taxele şi impozitele lor, construcţia metroului).
Se pare că nu am cu cine discuta, toţi aveţi ideile voastre fixe.

 


Re: Discutii - Lucrari statia Raul Doamnei andrei11

Ce îmi place că apar zeci de ultraprogresişti care o tot ţin pe a lor cu metroul... şi niciunul nu stă în zona vizată.

Te rog eu frumos inceteaza cu aceasta afirmatie. Eu am prins pe viu metroul in Balta,insusi Intreaga Balta,  Victoria Socialismului, Colentina, Pantelimonul / Iancului, Piata Unirii, etc, etc, etc, etc, etc, etc, etc. Toate aceste zone arata acum ok.
Din afară se vede frumos, v-am mai zis.

Complet gresit. Eu am prins ceea ce am afirmat ceva mai sus din interior. Din foarte interior, daca exprimarea este corecta din punct de vedere logic.
Deasemenea, văd că mulţi practică o miştocăreală ieftină...

Ba pardon, tu ai inceput, cand sustii ca metroul v-a distrus tot cartierul, ceea ce este o exagerare
.... ca fapt divers, dacă aş fi avut buget aş fi cumpărat şi puieţi pentru pus prin oraş. Da' din ce bani? Şi unde să îi pun, că nu am unde (stau la bloc, iar curtea blocului nu e proprietatea Asociaţiei de Proprietari).

Pomii se pun dupa ce se termina santierul, nu acum.

@guru: nu îmi imaginez nimic, du-te şi tu pe colţul intersecţiei Vasile Milea cu Drumul Taberei să vezi cu ochii tăi. Acolo au tăiat 3 copaci şi au mutat o ghenă de gunoi (şi au blocat o alee) ca să pună 2 barăci şi o budă ecologică.

Omule, nu ai consultat nici macar PUZ - urile puse de Utilizator anonim pe forum. O sa-l mai pun eu odata PUZ - ul cu Orizont, daca a ramas in picioare schita aceasta, se observa ca devierea soselei nu se poate face decat pe sensul catre cartier - pana la limita blocurilor pentru ca pe partea opusa, spre Armata se construieste statia.
Între Favorit şi Orizont, pe partea cu complexul, au început să radă toţi copacii, începând cu cei de pe marginea drumului (oarecum de înţeles ca ăia să dispară) şi până în geamul blocurilor, deşi copacii dintre torutar şi bloc nu au nicio treabă cu şantierul. Şi toată ,,transplantarea" se făcea cu drujba.

Normal, pentru ca acolo trebuie sa fie statia "Favorit". Vezi acelasi PUZ din aceeasi sursa ( Utilizator anonim ).
Nu contest utilitatea metroului (ba chiar m-ar fi ajutat şi mai mult extinderea lui şi mărirea parcului circulant, dacă aş fi avut ambii părinţi angajaţi acolo şi bani de dat şapgă), ci doar modul de execuţie a acestei extinderi a reţelei.

:roll:  8-)  :D
Extindere cu staţii mai dese decât troleul, cu ciotul ăla fără rost de la ,,staţia Brâncuşi"...

Patru pasarici, doua mari si doua mici, 2 minciunele ( nevinovate )...
a) Metroul in Dr. Taberei nu are statii mai dese decat troleul
b) "Ciotul" ăla o sa aiba destui calatori.
...în condiţiile în care, cel puţin între Favorit şi Orizont se putea face o singură staţie, la fel între Romancierilor şi P-ţa. Valea Ialomiţei şi chiar între P-ţa. Sergiu Celibidache (sau Alexandru Moghioroş, pentru cei mai comunişti) şi Drumul Taberei 34, ceea ce ar fi avut multiple avantaje:

Intre Moghioros si "34" o statie s-ar fi facut cu costuri multiple ca sa fie sigura. Mai degraba trebuia sa adoptam varianta lui Ceausescu, cu o singura statie in Cartier, in zona actualei Piete Celibidache. Asa ti-ar fi placut ?

- costuri mai reduse de execuţie
- mai puţin deranj la suprafaţă, mai puţini copaci tăiaţi şi mai puţine blocaje în trafic

Ai vazut tu deocamdata in Dr. Taberei blocaj de trafic datorita metroului ?
- viteză comercială mai mare a trenurilor de metrou.

Minciunica, minciunica. Pana la urma daca metroul ar fi avut o singura statie in Dr. Taberei ar fi fost perfect...Traiasca Ceausescu !
Dar nu, la noi toată lumea trebuie să sugă cât mai mult din banii statului... să facem staţii cât mai dese, dacă se poate ca distanţa între 2 staţii să fie mai mică decât lungimea staţiei cu atât mai bine,

Minciunica, minciunica...

Se pare că nu am cu cine discuta, toţi aveţi ideile voastre fixe.

No comennt, fiecare cu ideile lui.
Orizont 2.jpg (106.53 KB; downloaded 26943 times)
Favorit 3.jpg (124.37 KB; downloaded 26942 times)

Apeductul din Dr. Taberei si de ce nu se poate construi o statie de metrou intre piata si "34" decat cu costuri uriase. Se observa ca apeductul are "cale libera" la suprafata, nici o constructie nu se gaseste pe acest traseu. In piata exista la ora actuala chiar o constructie noua, ( P + 1 ) de forma extrem de curioasa, parca ar fi "taiata'', exact din aceasta cauza, ca sa nu fie dezvoltata peste apeduct.
Maretul apeduct
Apeductul.jpg (249.4 KB; downloaded 26935 times)

 


Re: Discutii - Lucrari statia Raul Doamnei subway guru

@Dr2005:
Cu deosebita 'consideratie' (chiar daca nu e neaparat reciproca) da-mi voie sa incercam sa 'infiripam' un dialog, in loc de a lansa 'invective' neintemeiate...
Cu ce ai vrea sa incepem?
Cu devierile si defrisarile de la Orizont?
Cu desimea statiilor pe M5?
Cu modul de valorificare a materialului lemnos?
La problemele privind 'angajarile' la Metrorex nu ma bag, nu e 'domeniul' meu...
Tot ce pot sa spun e ca la punerea in functiune a M5 vor trebui sa mai faca angajari...
Am putea eventual discuta despre 'norma de personal'/km la noi, prin comparatie cu alte administratii de metrou...
P.S.
Ai cu cine discuta, trebuie doar sa vrei sa discuti!
P.P.S.
Cand incepi un santier, primul lucru pe care trebuie sa-l faci e sa instalezi o 'buda' si o baraca...
Te rog sa gandesti doar atat: si 'Doreii' sunt tot fiintze umane, ce au dreptul la un mimim-minimorum de 'conditii', nu potzi sa-i tzii in ger si viscol si sa-i obligi sa se pishe in boscheti...Chiar nu vad ce te-a 'enervat' atat de tare...

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Discutii - Lucrari statia Raul Doamnei Dr2005

andrei11 wrote:
Minciunica, minciunica. Pana la urma daca metroul ar fi avut o singura statie in Dr. Taberei ar fi fost perfect...Traiasca Ceausescu !

Ăsta e un exemplu de miştocăreală ieftină.
Bucureştiul nu are - şi nici nu va avea prea curând - sisteme rapide de transport, precum S-bahn-urile. Da, în Viena îţi permiţi să faci staţii o dată la 500m (deşi sunt discuţii şi acolo, cel puţin extinderea lui M2 a fost o mare gaură în buget, trenurile cară aer) pentru că ai S-Bahn cu care traversezi oraşul în maxim 20 de minute, iar în staţiile metroului din Viena nu ai peste tot casiere, paznici la turnicheţi şi o groază de alt personal (în unele staţii există doar câte o intrare, cu un automat de bilete, 2 camere video şi 2 validatoare de bilete).
La noi rolul de transport rapid e asumat de metrou (acolo unde e). Andrei11, ţie ţi-ar fi convenit ca metroul tău din Balta Albă să facă juma' de oră până la Unirii pentru a opri şi la Ozana, Ilioara, Fizicienilor, Voluntarilor, Rm. Sărat, Laborator, Pasajul Mărăşeşti?
Într-o zonă precum Drumul Taberei nu e nevoie de tramvai subteran, e nevoie de un mijloc de transport care să te ducă repede unde ai nevoie, ceea ce nu se va întâmpla cu staţii o dată la ~ 500 m. Dacă vroiau staţii dese trăgeau o linie de tramvai gen 41 pe mijlocul bulevardului şi nici nu mai costa atâta, nici nu mai defrişau toţi copacii din cartier, nu mai trebuia să cobori/urci scări (doar nu vă aşteptaţi ca escalatoarele să funcţioneze tot timpul, nu?) şi venea şi mai des.
Nu avem bugetul francezilor să facem staţii la tot pasul şi după aia să închidem din ele pentru că sunt prea apropiate una de alta şi sunt nerentabile. De fapt, până şi francezii gândesc acum o reţea de transport rapid, cu staţii mai rare.

 


Re: Discutii - Lucrari statia Raul Doamnei subway guru

@Dr2005:
Daca la postarile tale privind domeniul CFR-istic ma uit cu interes, in domeniul metrou constat ca esti cam pe 'afara'...cu foarte multa 'convingere personala din partea ta' ca tot ce ne debitezi are si valoare de 'adevar absoult'...iar daca cineva 'indrazneste' sa te contrazica, incercand sa te aduca 'la realitate', te enervezi si reactionezi 'vehement', vehementza tinand loc de argumente...
In ceea ce priveste Bucurestii, Parisul si Viena...sorry...dar nu stii nimic si nici nu prea dai semne ca intzelegi ceva...

 


Re: Discutii - Lucrari statia Raul Doamnei Robert24

Din punct de vedere obiectiv:
1) Poate ca sunt prea multe statii din PUNCT DE VEDERE BUGET. Atat! Si sincer, singura statie pe care o puteam vedea "posibila" era o statie in loc de "34" si "Favorit" pozitionata intre, iar "Orizont" trasa mai la stanga...
2) Din punct de vedere al timpului petrecut in metrou de la Raul Doamnei la Eroilor... nu e dracul atat de negru.
Hai sa calculam cu marje de eroare "in plus". Pentru ca in realitate nu se sta chiar 1 min in statii...
- Raul Doamnei - plec. min 0
- Brancusi - sos. min 1 / plec. min 2
- Romancierilor - sos. min 3 / plec. min 4
- P-ta Dr. Taberei - sos. min 5:30 / plec. min 6:30
- Dr. Tab 34 - sos. min 7:30 / plec. min 8:30
- Favorit - sos. min 9:30 / plec. min 10:30
- Orizont - sos. min 11:30 / plec. min 12:30
- Academie - sos. min 14 / plec. min 15
- Eroilor - sos. min 17

Sincer, 17-18 min nu mi se pare asa rau. Ba, din contra... 17-18 min va face cam la orice ora. Nu doar la ora 22:00 cand autobuzul poate face acest timp... Compara cu cat face autobuzul la ora 8:00-9:00 dimineata...

 


Re: Discutii - Lucrari statia Raul Doamnei andrei11

@Dr 2005
In Balta Alba nu stiu cum, nu stiu cand, dar mai trebuie facute obligatoriu 2 statii, si anume :
a) O statie exact intre Dristor 1 si NG. ( la mijlocul distantei, unde cade acest mijloc, nu stiu ).
b) O statie exact la mijlocul distantei intre NG si Titan
Pe alt traseu al lui M 1 trebuie urgent sa se renunte la statia Dinamo si in schimb sa apara 2 statii firesti la Dorobanti si la Vasile Lascar.
c) Renuntarea la actualul traseu al lui M 1 prin schimbarea capatului vestic al magistralei in cartierul Giulesti pornind de la Petrache Poenaru si inglobarea statiilor Dristor 2 - Crangasi ( cu Dorobantiul si Vasile Lascar ) intr-o viitoare magistrala inelara.
De fapt aceste idei le-am mai expus odata.
Nu inteleg de ce te deranjeaza statiile dese, cu cele 3 statii "in plus" fata de proiectul tau se lungeste timpul de parcurs de la capatul magistralei spre centru cu exact 6 minute.
Robert24 wrote:
Poate ca sunt prea multe statii din PUNCT DE VEDERE BUGET. Atat! Si sincer, singura statie pe care o puteam vedea "posibila" era o statie in loc de "34" si "Favorit" pozitionata intre, iar "Orizont" trasa mai la stanga...

De acord cu tine, se facea economie de o statie, si fara mare deranj. In sfarsit, asta a fost logica, ca sa aiba si cei de la biserica ( blocurile Sovietice ) acces la metrou.

 


Re: Discutii - Lucrari statia Raul Doamnei subway guru

Problema interstatiei medii mult prea mari la noi e una 'veche si dureroasa'...si are ca efect o slaba 'atractivitate' a sistemului. La lungimea existenta a retelei, metroul ar fi trebuit sa transporte un numar dublu de calatori.
Reteaua noastra seamana mai mult a S-bahn decat a U-bahn...iar daca n-ai U-bahn nici nu merita sa te gandesti la S-bahn, care e gandit pt navetisti, nu pt localnici...
Nu uitati 'imbecilitatile notorii' ale trecutului:
- metrou in Militari, cu statii 'periferice' fata de cartierul 'deservit', la Lujerului si la Pacii, fara nici-o statie in centrul de greutate al cartierului;
- metrou pe Magheru, fara statie la Romana.
Cum ar arata un M5 cu o statie la Eroilor si alta la Valea Ialomitzei???
Un S-bahn 'perfect' ce merge de niciunde spre nicaieri...

 


Re: Discutii - Lucrari statia Raul Doamnei subway guru

andrei11 wrote:
In Balta Alba nu stiu cum, nu stiu cand, dar mai trebuie facute obligatoriu 2 statii, si anume :
a) O statie exact intre Dristor 1 si NG. ( la mijlocul distantei, unde cade acest mijloc, nu stiu ).
b) O statie exact la mijlocul distantei intre NG si Titan
Pe alt traseu al lui M 1 trebuie urgent sa se renunte la statia Dinamo si in schimb sa apara 2 statii firesti la Dorobanti si la Vasile Lascar.
c) Renuntarea la actualul traseu al lui M 1 prin schimbarea capatului vestic al magistralei in cartierul Giulesti pornind de la Petrache Poenaru si inglobarea statiilor Dristor 2 - Crangasi ( cu Dorobantiul si Vasile Lascar ) intr-o viitoare magistrala inelara.
De fapt aceste idei le-am mai expus odata.
Nu inteleg de ce te deranjeaza statiile dese, cu cele 3 statii "in plus" fata de proiectul tau se lungeste timpul de parcurs de la capatul magistralei spre centru cu exact 6 minute.
Robert24 wrote:
Poate ca sunt prea multe statii din PUNCT DE VEDERE BUGET. Atat! Si sincer, singura statie pe care o puteam vedea "posibila" era o statie in loc de "34" si "Favorit" pozitionata intre, iar "Orizont" trasa mai la stanga...

De acord cu tine, se facea economie de o statie, si fara mare deranj. In sfarsit, asta a fost logica, ca sa aiba si cei de la biserica ( blocurile Sovietice ) acces la metrou.

a) La Ilioara?
b) La Policlinica?
Deocamdata...ambele...exclus...
c) Nope!
Stefan vel Mare e absolut ok...se poate face statie suplimentara la Perla...intr-un viitor ceva mai indepartat...
Cu 'economia' de o statie...vax albina...mai bine le faci pe toate de la bun inceput...ulterior e doar chinuiala, carpeala si...bani aruncati...

 


Re: Discutii - Lucrari statia Raul Doamnei andrei11

# Guru Ca sa nu deviez de la subiect, o sa-ti raspund aici.. Dar  nu astazi, ca nu mai am timp.

 


Re: Discutii - Lucrari statia Raul Doamnei subway guru

Ok, no problem...discutam unde vrei tu si cand vrei tu...sunt deschis la orice 'discutie'...
Toate cele bune!

 


Re: Discutii - Lucrari statia Raul Doamnei autob368

subway guru wrote:
Cum ar arata un M5 cu o statie la Eroilor si alta la Valea Ialomitzei???
Un S-bahn 'perfect' ce merge de niciunde spre nicaieri...

Ce-ti mai place sa exagerezi "gurule"  :twisted:  Nu a spus nimeni ca sa fie statiile DOAR la Valea Ialomitei si Eroilor !!!! In fine, TU esti cel caruia NU ii place sa fie contrazis si deja ma enerveaza sa mai citesc toate "afirmatiile" facute pe aici... Asa cum spunea si Dragos si am mai spus-o si eu mai demult in mai multe randuri, statiile sunt mult prea dese... statia de metrou = statia RATB... iar costurile pentru M5 cresc exponential... dar ce sa spui, iti convine ca incasezi bani mai multi (in fine nu fac acuzatii, nu ma refer la tine personal ci la Metroul SA, MaxBoegl, Astaldi si toti cei implicati in proiect. Statiie (in viziunea mea) ar fi trebuit sa fie: 1. Raul Doamnei; 2. Brancusi (desi denumirea e total lipsita de realitatea din teren - pana la cartier Constantin Brancusi mai ai de mers cca 600-700 metri); 3. Valea Ialomitei (ramificatie, statie + depou); 4. Drumul Taberei (la Piata Drumul Taberei - intre Poiana Muntelui si Piata); 5. Favorit (intre Drumul Taberei 34 si Favorit); 6. Razoare; 7. Eroilor2. Se putea renunta foarte usor la statiile Romancierilor, DT34, Orizont.

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 59
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: M5 • Tronsonul Drumul Taberei - Eroilor • Lucrări în 2011-2020  • 
Choose destination

Since our 2288 forum members have written 421243 posts in 5247 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use