Zona metropolitană BucureștiTotul despre BucureștiInfrastructura, utilitățile și serviciile publice din București

 

Topic: Știri

91 posts, 56172 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7
 
 

📖 Pagination options
Re: Stiri misterr

București: Contract de 68 de milioane de euro pentru extinderea sistemului de alimentare cu apă şi canalizare





Primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, anunţă că a semnat un contract de finanţare pentru extinderea şi reabilitarea infrastructurii de apă şi apă uzată în zonele Ghidigeni, Olteniţei, Cheile Turzii şi Henri Coandă, co-finanţat din Fondul de Coeziune.

„Record de fonduri europene atrase de Primăria Capitalei în ultimii trei ani! Am semnat contractul de finanţare aferent proiectului de «Extindere şi reabilitare a infrastructurii de apă şi apă uzată în zonele Ghidigeni, Olteniţei, Cheile Turzii şi Henri Coandă din Municipiul Bucureşti», proiect co-finanţat din Fondul de Coeziune prin POIM 2014-2020, ce presupune extinderea sistemului de alimentare cu apă şi canalizare, precum şi reconfigurarea sistemului de apă uzată din aria de proiect, în valoare de aproximativ 68 de milioane euro”, scrie primarul general, într-o postare pe Facebook.

Gabriela Firea menţionează că de la preluarea mandatului a semnat alte 13 contracte cu finanţare europeană prin Programul Operaţional Regional (POR) 2014 - 2020, cu o valoare totala de aproximativ 279 milioane de euro, ce vizează achiziţia a 100 de tramvaie, 100 de autobuze electrice, precum şi modernizarea unui tronson de 1,1 km cale dublă linie de tramvai pe Bd. Vasile Milea.

„De asemenea, Primăria Capitalei a atras fonduri europene, prin Programul Operaţional Infrastructura Mare 2014-2020 pentru «Finalizarea Staţiei de Epurare Glina, reabilitarea principalelor colectoare de canalizare şi a canalului colector Dâmboviţa (Caseta) în Municipiul Bucureşti - Etapa a II a», cel mai mare proiect de mediu din România, cu finanţare europeană, în valoare totală de 360 de milioane de euro, şi lucrează la documentaţia necesară pentru accesarea fondurilor europene nerambursabile pentru modernizarea a peste 200 km din reţeaua primară prin POIM, în valoare de aproximativ 213 milioane de euro. Astfel, Primăria Capitalei atrage, în total, aproximativ 920 de milioane de euro, fonduri nerambursabile, prin care dezvoltă importante proiecte menite să asigure bucureştenilor un nivel de trai comparabil cu al oricărei alte capitale europene”, precizează Firea.

 


Re: Știri subway guru

Atentie restrictii
https://www.agerpres.ro/social/2021/08/2 ... --767565

Circulaţia rutieră va fi restricţionată, începând de luni, ora 23,00, în zona Piaţa Universităţii şi Pasajul Unirii, pentru efectuarea unor lucrări de reabilitare a reţelei de distribuţie a gazelor naturale pe Bulevardul I.C. Brătianu, segmentul cuprins între Piaţa Universităţii şi Strada Bărăţiei.

 


  • V2A
  • Posted:
  •  

Re: Știri V2A

Restricții de trafic temporare. Două bulevarde din București sunt vizate
Apa Nova a transmis că începând de luni, 20 septembrie 2021, vor exista restricții temporare de circulație pe două bulevarde din București. Mai exact, vizate sunt Bulevardul Lascăr Catargiu și Strada Preciziei.

Aceste restricții au loc pentru a remedia o avarie identificată la rețeaua publică de canalizare, dar și pentru a extinde rețeaua publică de apă potabilă Apa Nova.

Astfel, restricțiile temporare de trafic vizează Bulevardul Lascăr Catargiu din Sectorul 1 al Capitalei, mai exact, banda a III-a de circulație.

Luni, 20 septembrie 2021, începând cu ora 20:00, se instituie restricții de circulație pe Bulevardul Lascăr Catargiu, a III-a bandă de circulație, în apropiere de Piața Romană, sensul de mers dinspre Piața Victoriei către Piața Romană. Echipele Apa Nova vor lucra pentru a remedia o avarie identificată la rețeaua publică de canalizare.

Două bulevarde din București sunt vizate

Totodată, vor exista restricții temporare de trafic ce vizează Strada Preciziei din Capitală. Apa Nova lucrează pentru extinderea rețelei publice de apă potabilă din Municipiul București.

Astfel, în perioada 21 septembrie 2021, ora 11:00 – 21 octombrie 2021, traficul va fi restricționat pe Strada Preciziei, porțiunea de drum aflată între depoul STB Militari și imobilul cu nr. 13B (aproximativ 350 metri). În urma acestor restricții urmează să fie finalizate lucrările de extindere a rețelei publice de apă potabilă. Traficul rutier de pe Strada Preciziei se va desfășura alternativ pe o bandă de circulație, cu ajutorul unor semafoare electrice.

Brigada Rutieră București le solicită șoferilor să circule cu prudență și să respecte semnificația tuturor indicatoarelor rutiere montate în zonă, temporar. De asemenea, șoferii sunt sfătuiți să respecte semnalele polițiștilor rutieri.

Și pietonii sunt rugați să traverseze strada doar prin locurile special semnalizate și să respecte culoarea semafoarelor, să circule doar pe trotuar și să nu staționeze pe șosea, a transmis Apa Nova prin intermediul unui comunicat.

 


Re: Știri orex

Nicuşor Dan anunță un parteneriat între Consiliul General, Ministerul Transporturilor şi CJ llfov pentru realizarea a zece ieşiri din cartierele din Bucureşti / „Nu a existat în ultimii zeci de ani o abordare integrată a traficului în Bucureşti”
Primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, a afirmat, vineri, că nu a existat în ultimii zeci de ani o abordare integrată a ceea ce a însemnat trafic în Bucureşti. Pentru a rezolva această problemă se are în vedere o soluţie sistematică – respectiv utilizarea autostrăzii de centură pentru a avea zece ieşiri din cartierele bucureştene şi metroul de suprafaţă. Pentru realizarea primului obiectiv, Consiliul General al Municipiului Bucureşti va încheia un parteneriat cu Ministerul Transporturilor şi Consiliul General Ilfov.

„Nu a existat în ultimii zeci de ani o abordare integrată a ceea ce a însemnat trafic în Bucureşti. O să vedem intervenţii punctuale, un pasaj aici, un pasaj acolo, dar nu a existat o abordare care să privească această problemă structural”, a declarat, vineri, într-o conferinţă de presă, primarul general, Nicuşor Dan, scrie News.ro.

Potrivit acestuia, exista două abordări ale acestei probleme:
Utilizarea autostrăzii de centură pentru a avea zece ieşiri din cartierele din Bucureşti
Metroul de suprafaţă pe infrastructura CFR.
„Votăm astăzi în Consiliul General un parteneriat între Ministerul Transporturilor, Consiliul Judeţean Ilfov şi Primăria Bucureşti pentru a începe studiile pentru aceste zece radiale, ieşiri din Bucureşti până în autostrada de centură cu noduri peste şoseaua de centură”, a explicat Nicuşor Dan.

Consiliul Genral se reuneşte, vineri, de la ora 14.00, pe ordinea de zi fiind Proiect de hotărâre privind aprobarea Protocolului de colaborare instituţională dintre Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI), Judeţul Ilfov – Consiliul Judeţean şi Municipiul Bucureşti în vederea realizării şi implementării – Drumurilor radiale care ajută la creşterea atractivităţii investiţiei autostrăzii A0 – Inel Bucureşti.

 


Re: Știri orex

Viteza maximă se schimbă în Bucureşti. Şoferii din Capitală vor lua amenzi pe bandă rulantă
Este oficial, viteza maximă se schimbă în Bucureşti. Astfel, mulți dintre șoferii din Capitală vor lua amenzi pe bandă rulantă. Primăria Capitalei a propus ca viteza maximă să se modifice pe nu mai puțin de 42 de trasee.


Se schimbă viteza maximă de circulație în București. Cu cât vor putea circula șoferii
Primăria Capitalei a propus un proiect prin care cele 42 de trasee din oraș să aibă viteza restricționată la 30 de kilometri pe oră. În plus, primarii Bucureștiului doresc un spațiu mai mare pentru pietoni și pentru cei care circulă pe biciclete.

Traseele pe care le are în vedere Primăria sunt în centrul Bucureștiului. Astfel, șoferii vor trebui să circule încet și să aibă grijă li la pietoni, dar mai ales la bicicliști.
Care este scopul proiectului
De exemplu, strada Arthur Verona din centrul Bucureștiului ar putea deveni una dintre străzile unde viteza va fi redusă de la 50 la 30 de de kilometri la oră. Scopul proiectului este acela de a preveni riscul de accidente, însă și pietonii și bicicliștii să fie protejați.
Pe strada în cauză se vor efectua lucrări de mărire a spațiului pentru oamenii care ies la plimbare, dar și pentru bicicliști. Astfel, șoferii vor fi obligați să reducă viteza de circulație. În plus, Primăria Bucureștiului intenționează să facă același lucru și pe celelalte 41 de trasee asemănătoare.
Proiectul a fost votat de consilierii locali
Potrivit digi24.ro, proiectul a trecut de votul consilierilor locali, iar Ministerul Dezvoltării va hotărâ dacă acest proiect va fi și pus în aplicare.

 


Re: Știri andrei11

Str Arthur Verona ? Când s-a circulat cu 50 km / h pe strada asta ? Cred că nici cu 10 km / h nu se poate circula !

 


Re: Știri orex

Cand str. pictor Arthur Verona deriva din str. Dionisie Lupu, inainte sa-l apuce pe Ontanu reamenajarea zonei! ;)

 


Re: Știri orex

Viceprimarul Capitalei: Firmele de construcţii nu vor mai plăti taxa de acces în Bucureşti dacă îşi cumpără utilaje electrice / Pentru un camion taxa ajunge la 2.000 lei/zi
Firmele de construcţii nu vor mai plăti taxa (autorizaţia) de acces în Bucureşti dacă autovehiculele şi utilajele grele care merg pe şantiere vor fi electrice şi nu diesel, a anunţat viceprimarul Stelian Bujduveanu într-o conferinţă de presă la sediul PNL Bucureşti. Pentru un camion de cel mult 40 de tone, taxa pe zi este de 1986 lei respectiv 17 600 lei pe lună, în inelul principal, Zona A. Pentru zona B, autorizaţia pentru autovehicule grele este de 312 lei/zi sau 2755 lei pe lună. Întrebat despre măsurile pe care le poate lua municipalitatea pentru reducerea poluării, inclusiv impozite mai mari pentru autoturisme vechi şi poluante (conform angajamentelor din PNRR) Bujduveanu a explicat că aceste politici ţin de Codul Fiscal iar deciziile se iau la nivel naţional, dar în Consiliul General al PMB se pot introduce facilităţi pentru firmele care deţin autovehicule şi utilaje electrice din domeniul construcţiilor : ,,Vă spun în premieră, avem un proiect la care lucrează PNL Bucureşti, e de interes. Tehnologia a avansat foarte mult iar utilajele de construcţii care tranzitează Bucureştiul pot fi achiziţionate full electric, noi documentăm asta la nivelul Primăriei. Vom depune în prima parte a anului viitor un proiect pentru neplata tramei stradale, o facilitate pentru cei care îşi achiziţionează astfel de utilaje, basculante. Sunt foarte scumpe, trebuie să le încarci în şantier sau unde are baza constructorul, dar acele maşini ar reduce foarte mult poluare. Noi ne asumăm să reducem din poluare prin aceste facilităţi pentru firmele care îşi achiziţionează utilaje, basculante full electrice. Ar fi o premieră pentru Bucureşti şi pentru România” a spus Bujduveanu.

Valorile taxelor pe care le plătesc firmele pentru autovehicule de marfă de peste 5 tone care intră/tranzitează Bucureştiul au fost stabilite prin Hotărârea Consiliului Consiliului General 139/2020 iar amenda este cuprinsă între 3300 şi 5500 lei. Detalii aici (http://acteinterne.pmb.ro/legis/acteinte ... 9_20.pdf)

 


Re: Știri subway guru

Alta gluma buna!

 


Re: Știri Costin

De ce? Initiativa e chiar ok, utilajele electrice exista si sunt folosite de ceva vreme deja prin alte parti ale lumii si nu e nimic in neregula cu ele.

 


Re: Știri subway guru

Sunt investitii costisitoare pe care cu greu si le poate permite o firma privata de dimensiuni mici iar exemplul ar trebui mai intai dat de firmele apartinand autoritatilor…

 


Re: Știri Costin

Ti-as da dreptate daca ar fi fost o obligatie. Dar e doar o scutire de taxe, deci practic toata premiza este un stimulent financiar pentru utilaje nepoluante, pe care fiecare firma poate alege daca il implementeaza sau nu.

 


Re: Știri subway guru

Nu trebuie sa-mi dai sau nu dreptate, e suficient sa urmarim daca masura are sau nu un efect concret.

 


  • V2A
  • Posted:
  •  

Re: Știri V2A

https://www.gandul.ro/actualitate/exclus ... 19751646
EXCLUSIV | Situație de urgență în București, la Podul Victoriei, unde există pericol de prăbușire a carosabilului. Cuva de apă de sub Dâmbovița este puternic afectată de infiltrații

Comitetul Municipiului București pentru Situații de Urgență se va întruni vineri pentru a confirma o situație de urgență din Capitală, respectiv de pe Splaiul Independenței, lângă Podul Victoriei,  unde există pericolul surpării malurilor de pe Dâmbovița, dar și al prăbușirii carosabilului. În zonă sunt infiltrații puternice de apă, iar plăcile de beton de deasupra cuvei de colectare a apei s-au deplasat deja, au precizat surse din administrație în exclusivitate pentru Gândul.

Update: Reprezentanții  Prefecturii au precizat că ședința de urgență de vineri a fost reprogramată pentru o altă zi.

Știrea inițială:

O comisie mixtă formată din reprezentanți de la „Apele Române” și Apa Nova a solicitat recent Prefecturii Municipiului București declararea unei situații de urgență pe Splaiul Independenței, la 50 de metri de Podul Victoriei, acolo unde există un real pericol de surpare a terenului, respectiv a malurilor Dâmboviței, dar și a carosabilului sau a trotuarului, în urma unor infiltrații puternice de apă.

Problema a fost descoperită în decembrie anul trecut, iar confirmarea situației de urgență urmează să se facă vineri, într-o ședință CMBSU.

„În data de 27 decembrie anul trecut, personalul operativ de tură (Apele Române / Apa Nova – n.r.) a observat apariția unui vortex cu diametrul de circa 30 de centimetri, motiv pentru care s-a procedat la golirea biefului. Ulterior, s-a curățat mâlul din zona respectivă pentru identificarea avariei, prilej cu care s-a constatat prăbușirea parțială a unei porțiuni din radierul cuvei pe zona de legătură între caseta drenajului urban aferent colectorului casetat și baza malului cuvei de apă curată”, se arată în procesul verbal al comisiei mixte.

Potrivit documentului, intrat în posesia Gândul,  după constatarea avariei s-a realizat și inspecția din interior a casetei de ape uzate și a rețelelor de canalizare din zonă, unde s-au constatat infiltrații puternice.




„În încercarea de a diminua / elimina efectele incidentului s-a decis izolarea acestei zone cu un batardou mobil executat din panouri de aluminiu și saci cu nisip, concomitent cu limitarea debitului tranzitat și a nivelului de retenție în bieful Mărășești”, se arată în procesul verbal realizat de comisia de urgență.
„Această situație justifică intervenția cu caracter de urgență”

Potrivit comisiei, în zonă există un real pericol de surpare a carosabilului.

„Din experiența precedentelor, astfel de avarii survenite în cei circa 34 de ani de exploatare, cu prilejul reparațiilor s-a constatat că zonele cavernoase ar fi putut provoca o alunecare în lanț a malului betonat al cuvei de apă curentă, a trotuarului pietonal, existând chiar pericolul afectării carosabilului și a unor eventuale rețele publice. Această situație justifică intervenția cu caracter de urgență”, se arată în documentul intrat în posesia Gândul.

Potrivit actului, determinarea exactă a amplorii și a dimensiunilor zonelor cavernoase de sub plăcile de beton tasate poate fi realizată numai după dezafectarea betoanelor degradate.

Dezafectarea betoanelor degradate poate fi realizată numai prin amplasarea temporară a unor utilaje pe banda 2 de circulație de pe Spaiul Independenței în dreptul zonei respective.
„Incidentul poate afecta stabilitatea malurilor amenajării complexe a râului Dâmbovița și a carosabilului de pe Splaiul Independenței”

„Comisia propune Instituției Prefectului Municipiului București declararea drept situație de urgență a incidentului tehnic raportat, care poate afecta stabilitatea malurilor amenajării complexe a râului Dâmbovița și a carosabilului de pe Splaiul Independenței”, se mai arată în procesul verbal de constatare a avariei.




Comitetul Municipiului București pentru Situații de Urgență de întrunește, vineri, într-o ședință extraordinară, prin care se va confirma situația de urgență de pe râul Dâmbovița.

După această hotărâre, lucrările de reparații vor fi demarate de către Administrația Bazinală de Apă Argeș Vedea prin Sistemul de Gospodărire a Apelor Ilfov. De asemenea, Primăria Capitalei, Apa Nova, Poliția Locală București și Brigada de Poliție Rutieră vor acorda sprijin pentru remedierea acestei situații.

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Infrastructura, utilitățile și serviciile publice din București  • 
Choose destination

Since our 2288 forum members have written 421266 posts in 5248 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use