Topic: Discuții despre rețeaua de troleibuz a STB
210 posts, 95623 views
📖 Pagination options
- vancouver
- Membru Bronze
-
Posted:
-
troleibuze in Vancouver
vancouver
M-am mai interesat si iata care este situatia troleibuzelor in Vancouver si in Canada:
Intr-adevar reteaua este destul de extinsa, in anul 2003 au fost comandate 228 de troleibuze si au fost livrate toate din 2005 pana in 2008.
Totusi in Vancouver opereaza actualmente singura retea de troleibuze din Canada. Penultima, in orasul Edmonton, a fost inchisa in 2009.
In Vancouver din 1948 troleibuzele au inlocuit liniile de tramvai, care au fost desfiintate in acelasi an. Totusi actualmente autoritatile se gandesc sa revina la tramvai, mai ales datorita capacitatii de transport mult sporite, de pana la 500 de calatori la tramvaie cu mai multe vagoane, fata de maxim 150 de calatori in troleibuzele cu articulatie.
Dominatrix a scris:
Nu stiu daca stai la Vancouver, dar daca da, ai vazut ca troleibuzele se descurca foarte bine acolo si nici nu incurca circulatia in centrul orasului.
M-am mai interesat si iata care este situatia troleibuzelor in Vancouver si in Canada:
Intr-adevar reteaua este destul de extinsa, in anul 2003 au fost comandate 228 de troleibuze si au fost livrate toate din 2005 pana in 2008.
Totusi in Vancouver opereaza actualmente singura retea de troleibuze din Canada. Penultima, in orasul Edmonton, a fost inchisa in 2009.
In Vancouver din 1948 troleibuzele au inlocuit liniile de tramvai, care au fost desfiintate in acelasi an. Totusi actualmente autoritatile se gandesc sa revina la tramvai, mai ales datorita capacitatii de transport mult sporite, de pana la 500 de calatori la tramvaie cu mai multe vagoane, fata de maxim 150 de calatori in troleibuzele cu articulatie.
-
- Dominatrix
- Membru Silver
-
Posted:
-
Re: Extinderea retelei de troleibuz
Dominatrix
Motivul pentru care a fost desfiintat transportul cu troleibuze in Edmonton este unul destul de simplu: provincia Alberta a fost "binecuvantata" cu resurse imense de petrol pe care trebuie sa le comercializeze. Cam 90% din energia consumata in Alberta provine din combustibili fosili, asa ca s-a putut avansa argumentul cum ca troleibuzele nu sunt ecologice pe motiv ca energia electrica necesara pentru functionarea lor provine tot din combustibili fosili.
Cam 95% din rezervele de petrol din Alberta sunt in sisturi bituminoase care sunt mai scump si energo-intensiv de exploatat. La ora actuala, exploatarea acestor resurse a cauzat un imens scandal, din cauza dezastrului ecologic produs in nordul Albertei. In plus in Muntii Stancosi exista rezerve imense ( echivalent a 800mld de barili) de "oil shale", o roca poroasa care contine hidrocarburi. Exista un lobby imens din partea companiilor petroliere canadiene de crestere a productiei si de desfacere pe piata interna, mai ales de cand pretul petrolului a "explodat" pe piata internationala. Starea proasta a troleibuzelor si dorinta autoritatilor de a "stimula economia locala" este ce a dus la desfiintarea troleelor in Edmonton. Oricum, decizia a fost luata "la mustata", votul in consiliul municipal fiind de 7-6 in favoarea desfiintarii troleibuzelor.
La Vancouver nu cred ca vom vedea tramvai prea curand pentru ca Bombardier este companie canadiana si trebuie sa manance si ei o paine cu stupizenia numita ICTS (sau Skytrain cum se numeste in Vancouver). Asa cum acesta tehnologie a fost "bagata pe gat" autoritatilor din Toronto in 1985, la fel s-a procedat si la Vancouver, ca sa demonstreze succesul tehnologiei in "tara de bastina" in perspectiva castigarii unor contracte banoase in Europa, Asia si America.
Fiabilitatea tehnologiei este cel putin discutabila in Canada, ICTS fiind subiectul multor bancuri, si de curand s-a luat decizia desfiintarii sistemului din Toronto si inlocuirea cu tramvai in sit propriu. In Vancouver nu se va intampla asa fiindca sistemul este mult mai extins decat la Toronto si s-a investit destul de mult in el.
Mai multe informatii despre ICTS:
http://en.wikipedia.org/wiki/Intermedia ... technology
http://en.wikipedia.org/wiki/Scarborough_RT
http://en.wikipedia.org/wiki/Urban_Tran ... ation#ICTS (sectiunile ICTS si UTDC sunt cele mai interesante)
vancouver wrote:
Totusi in Vancouver opereaza actualmente singura retea de troleibuze din Canada. Penultima, in orasul Edmonton, a fost inchisa in 2009.
In Vancouver din 1948 troleibuzele au inlocuit liniile de tramvai, care au fost desfiintate in acelasi an. Totusi actualmente autoritatile se gandesc sa revina la tramvai, mai ales datorita capacitatii de transport mult sporite, de pana la 500 de calatori la tramvaie cu mai multe vagoane, fata de maxim 150 de calatori in troleibuzele cu articulatie.
Motivul pentru care a fost desfiintat transportul cu troleibuze in Edmonton este unul destul de simplu: provincia Alberta a fost "binecuvantata" cu resurse imense de petrol pe care trebuie sa le comercializeze. Cam 90% din energia consumata in Alberta provine din combustibili fosili, asa ca s-a putut avansa argumentul cum ca troleibuzele nu sunt ecologice pe motiv ca energia electrica necesara pentru functionarea lor provine tot din combustibili fosili.
Cam 95% din rezervele de petrol din Alberta sunt in sisturi bituminoase care sunt mai scump si energo-intensiv de exploatat. La ora actuala, exploatarea acestor resurse a cauzat un imens scandal, din cauza dezastrului ecologic produs in nordul Albertei. In plus in Muntii Stancosi exista rezerve imense ( echivalent a 800mld de barili) de "oil shale", o roca poroasa care contine hidrocarburi. Exista un lobby imens din partea companiilor petroliere canadiene de crestere a productiei si de desfacere pe piata interna, mai ales de cand pretul petrolului a "explodat" pe piata internationala. Starea proasta a troleibuzelor si dorinta autoritatilor de a "stimula economia locala" este ce a dus la desfiintarea troleelor in Edmonton. Oricum, decizia a fost luata "la mustata", votul in consiliul municipal fiind de 7-6 in favoarea desfiintarii troleibuzelor.
La Vancouver nu cred ca vom vedea tramvai prea curand pentru ca Bombardier este companie canadiana si trebuie sa manance si ei o paine cu stupizenia numita ICTS (sau Skytrain cum se numeste in Vancouver). Asa cum acesta tehnologie a fost "bagata pe gat" autoritatilor din Toronto in 1985, la fel s-a procedat si la Vancouver, ca sa demonstreze succesul tehnologiei in "tara de bastina" in perspectiva castigarii unor contracte banoase in Europa, Asia si America.
Fiabilitatea tehnologiei este cel putin discutabila in Canada, ICTS fiind subiectul multor bancuri, si de curand s-a luat decizia desfiintarii sistemului din Toronto si inlocuirea cu tramvai in sit propriu. In Vancouver nu se va intampla asa fiindca sistemul este mult mai extins decat la Toronto si s-a investit destul de mult in el.
Mai multe informatii despre ICTS:
http://en.wikipedia.org/wiki/Intermedia ... technology
http://en.wikipedia.org/wiki/Scarborough_RT
http://en.wikipedia.org/wiki/Urban_Tran ... ation#ICTS (sectiunile ICTS si UTDC sunt cele mai interesante)
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Extinderea/modernizarea retelei de troleibuz
Utilizator anonim
Dupa incidentele de acum cateva saptamani de pe Regina Elisabeta au fost luate masuri. A fost inlocuit total firul de contact pe sensul spre Eroilor intre separatorul dinainte de Calea Victoriei pana la urmatorul separator inainte de de Kogalniceanu.
Dupa incidentele de acum cateva saptamani de pe Regina Elisabeta au fost luate masuri. A fost inlocuit total firul de contact pe sensul spre Eroilor intre separatorul dinainte de Calea Victoriei pana la urmatorul separator inainte de de Kogalniceanu.
-
- Goldmund
- Membru Silver
-
Posted:
-
Re: Extinderea/modernizarea retelei de troleibuz
Goldmund
Autoritatile din orasul suedez Malmö(unde avem prieteni)dupa ce a deschs primul tren interurban din oras(trece prin tunel in oras, iese 'la Gara' din localitate si continua pe vestitul pod Copenhaga-Malmö pana in capitala daneza!-pt. cca.84 coroane suedeze), doresc sa infiinteze in oras tramvaie si...troleibuze!-viitorul e al 'electricilor'
Autoritatile din orasul suedez Malmö(unde avem prieteni)dupa ce a deschs primul tren interurban din oras(trece prin tunel in oras, iese 'la Gara' din localitate si continua pe vestitul pod Copenhaga-Malmö pana in capitala daneza!-pt. cca.84 coroane suedeze), doresc sa infiinteze in oras tramvaie si...troleibuze!-viitorul e al 'electricilor'
-
- Dominatrix
- Membru Silver
-
Posted:
-
Re: Extinderea/modernizarea retelei de troleibuz
Dominatrix
Goldmund wrote:...viitorul e al "electricilor", dar nu intr-o tara din fundul Balcanilor, profund cleptocratica, unde Sfanta Canistra de Motorina e la mare pret. Aici e invers - adica se desfiinteaza rapid si masiv transportul electric. Exemplele sunt arhi-cunoscute, deci nu mai elaborez.
Autoritatile din orasul suedez Malmö[...], doresc sa infiinteze in oras tramvaie si...troleibuze!-viitorul e al 'electricilor'
-
- Axel
- Membru Silver
-
Posted:
-
Re: Discutii despre Retreaua de troleibuz a RATB.
Axel
5.11.2011. - Ultima seara cu troleibuze la Razoare(Piata Danny Huwe) deoarece incep lucrarile la Magistrala 5 de metrou Drumul Taberei.
Intr-un troleibuz Astra Irisbus Citelis al liniei 69 in ultimele ore de circulatie.
5.11.2011. - Ultima seara cu troleibuze la Razoare(Piata Danny Huwe) deoarece incep lucrarile la Magistrala 5 de metrou Drumul Taberei.
Intr-un troleibuz Astra Irisbus Citelis al liniei 69 in ultimele ore de circulatie.

-
- Dominatrix
- Membru Silver
-
Posted:
-
Re: Discutii despre reteaua de troleibuz a RATB
Dominatrix
Istoric vorbind, conform datelor din cartea lui Alexandru Cebuc, reteaua de troleibuz pe strada Razoare s-a dat in folosinta pe data de 22 iulie 1961, odata cu prima linie de troleibuz care a circulat pe acolo, 88 Scoala Iancului - intersectia Drumul Sarii/13 Septembrie, folosind arterele existente si azi.
Deci, troleibuz pe strada Razoare: 22 iulie 1961 - 5 noiembrie 2011. 50 de ani impliniti.
Istoric vorbind, conform datelor din cartea lui Alexandru Cebuc, reteaua de troleibuz pe strada Razoare s-a dat in folosinta pe data de 22 iulie 1961, odata cu prima linie de troleibuz care a circulat pe acolo, 88 Scoala Iancului - intersectia Drumul Sarii/13 Septembrie, folosind arterele existente si azi.
Deci, troleibuz pe strada Razoare: 22 iulie 1961 - 5 noiembrie 2011. 50 de ani impliniti.
- rosetti61
- Membru Silver
-
Posted:
-
Re: Discutii despre reteaua de troleibuz a RATB
rosetti61
Am inteles ca or sa revina trolee la Razoare, ca s-au chinuit sa traga retea pe Panduri. Devierea lor pe la Leul e doar temporara, pana termina de instalat reteaua provizorie.
Am inteles ca or sa revina trolee la Razoare, ca s-au chinuit sa traga retea pe Panduri. Devierea lor pe la Leul e doar temporara, pana termina de instalat reteaua provizorie.
-
- Dominatrix
- Membru Silver
-
Posted:
-
Re: Discutii despre reteaua de troleibuz a RATB
Dominatrix
Totusi, cred ca reteaua noua pe str. Nicolae Gaina ar trebui sa ramana activa, fiindca ar fi foarte utila pentru retragerea la depoul Bujoreni a troleibuzelor de pe linia 96, care in prezent nu se poate face decat de la Gara de Nord.
Totusi, cred ca reteaua noua pe str. Nicolae Gaina ar trebui sa ramana activa, fiindca ar fi foarte utila pentru retragerea la depoul Bujoreni a troleibuzelor de pe linia 96, care in prezent nu se poate face decat de la Gara de Nord.
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Discutii despre reteaua de troleibuz a RATB
Utilizator anonim
Cu ocazia punerii la pamant a retelei de la Razoare am avut ocazia sa pozez bine un sistem de legare a doua fire de troleibuz.
Cu ocazia punerii la pamant a retelei de la Razoare am avut ocazia sa pozez bine un sistem de legare a doua fire de troleibuz.
IMG_5832.JPG (294.76 KB; downloaded 7521 times)
-
- Gabi23
- Site Admin
-
Posted:
-
Re: Discutii despre reteaua de troleibuz a RATB
Gabi23
Reteaua care va fi demontata definitiv din Drumul Taberei (ramura de nord), ar trebui montata, dupa parerea mea si a mai multor soferi de la Bujoreni, pe Str. Moinesti pentru a face legatura mai usor cu Bd. Iuliu Maniu. Ar necesita putin peste 1 km de retea. Ce parere aveti?
Reteaua care va fi demontata definitiv din Drumul Taberei (ramura de nord), ar trebui montata, dupa parerea mea si a mai multor soferi de la Bujoreni, pe Str. Moinesti pentru a face legatura mai usor cu Bd. Iuliu Maniu. Ar necesita putin peste 1 km de retea. Ce parere aveti?
Str. Monesti.JPG (415.62 KB; downloaded 7378 times)
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Discutii despre reteaua de troleibuz a RATB
Dr2005
Mda, dar în felul ăsta Drumul Taberei ar pierde unicul mijloc de transport spre Gara de Nord care să ajungă mai devreme de ora 5:30 acolo...
Mda, dar în felul ăsta Drumul Taberei ar pierde unicul mijloc de transport spre Gara de Nord care să ajungă mai devreme de ora 5:30 acolo...
-
- Dominatrix
- Membru Silver
-
Posted:
-
Re: Discutii despre reteaua de troleibuz a RATB
Dominatrix
Discutia asta e interesanta doar la nivel teoretic, fiindca nu trebuie sa scapam din vedere ca vorbim de Bucuresti, in Romania anului 2011, cand singurul lucru la care putem spera este sa nu se mai desfiinteze si sa se retranga atat de repede transportul electric de suprafata, ca de extindere a lui - nici vorba. Pana se face reteaua viselor umede pe strada Moinesti, poate se gandeste cineva sa monteze o bretea pentru virajul stanga al troleibuzelor dinspre Bd. Vasile Milea spre Bd. Iuliu Maniu (spre Militari), pentru accesul mai rapid al troleibuzelor liniilor 61 si 62 in zona de vest.
Si sa monteze 2 macaze amarate pe breteaua "complementara" din acea intersectie, de viraj dreapta spre Drumul Taberei, care deja exista. Sigur ca accesul si retragerea ar dura mai mult decat un ipotetic traseu pe strada Moinesti, dar e o lucrare care se poate realiza cu costuri minime. Bonus: se poate scadea si rulajul troleibuzelor, fiindca se pare ca asta e si ideea...
Discutia asta e interesanta doar la nivel teoretic, fiindca nu trebuie sa scapam din vedere ca vorbim de Bucuresti, in Romania anului 2011, cand singurul lucru la care putem spera este sa nu se mai desfiinteze si sa se retranga atat de repede transportul electric de suprafata, ca de extindere a lui - nici vorba. Pana se face reteaua viselor umede pe strada Moinesti, poate se gandeste cineva sa monteze o bretea pentru virajul stanga al troleibuzelor dinspre Bd. Vasile Milea spre Bd. Iuliu Maniu (spre Militari), pentru accesul mai rapid al troleibuzelor liniilor 61 si 62 in zona de vest.
Si sa monteze 2 macaze amarate pe breteaua "complementara" din acea intersectie, de viraj dreapta spre Drumul Taberei, care deja exista. Sigur ca accesul si retragerea ar dura mai mult decat un ipotetic traseu pe strada Moinesti, dar e o lucrare care se poate realiza cu costuri minime. Bonus: se poate scadea si rulajul troleibuzelor, fiindca se pare ca asta e si ideea...
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Discutii despre reteaua de troleibuz a RATB
Dr2005
Interzis prin Codul Rutier. Plus că ar complica şi mai mult piesele de seperaţie tramvai-troleu de acolo, care deja generează blocaje (bizoni care fac stânga şi tramvaiele rămân pe separator ca să nu-i ia în bot).
Dominatrix wrote:
poate se gandeste cineva sa monteze o bretea pentru virajul stanga al troleibuzelor dinspre Bd. Vasile Milea spre Bd. Iuliu Maniu (spre Militari), pentru accesul mai rapid al troleibuzelor liniilor 61 si 62 in zona de vest.
Interzis prin Codul Rutier. Plus că ar complica şi mai mult piesele de seperaţie tramvai-troleu de acolo, care deja generează blocaje (bizoni care fac stânga şi tramvaiele rămân pe separator ca să nu-i ia în bot).
📖 Pagination options