Zona metropolitană BucureștiTraseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov

 

Topic: Culoare unice pentru tramvaie, autobuze și troleibuze

1201 posts, 315576 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 86
 
 

📖 Pagination options
  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Realizarea culoarelor unice pe liniile de tramvaie RATB Utilizator anonim

Se lucreaza la montarea balizelor in zonele asfaltate ale liniilor de tramvai pe Calea 13 Septembrie si Bd. Timsoara.

 


Re: Realizarea culoarelor unice pe liniile de tramvaie RATB Nightwolf

shoppy wrote:
Tu ai vazut vreodata linia de tramvai ocupata de masini si tramvaiele stand blocate si goale intre statii?, ca dupa glumele pe care le faci am impresia ca tu locuiesti in alt oras si vorbesti despre Bucuresti din auzite.

Cum pilitia rutiera daca vede o masina germana neagra(chiar daca e o rabla de bmw de din anii 80) sigur nu o opreste ca da de un fitos care il ameninta cu pilele lui si pana la urma tot l-ar face scapat, rezulta ca pe romani nu poti sa-i mai convingi decat ca pe vite, cu garduri.
Sau uite pe Stefan cel Mare, ai 3 benzi pline cu masini plus linia de tramvai care e si ea plina de masini, astfel 10 nesimtiti blocheaza un tramvai in care pot fi 100 de oameni. Acuma sa zicem ca ar fi pilitie pusa pe "treaba" si i-ar oprii pe astia sa le dea amenda, unde sa ii opreasca?, ca ar insemna sa blocheze temporar benzile 2 si 3 ca sa-i traga pe margine si apoi sa blocheze permanent banda 1 ca sa le scrie amenzi. Da, stiu, camere de filmat si venit amenzile acasa, dar asa nu se mai poate lua nici spaga si nu se mai pot face scapati nici toti aia care urla ca au pile.

Da, stiu, in ambulanta e un om, da mai stiu si alta vorba "cand moare un om e o tragedie, cand mor 100 e o statistica", iar orasul este obligat sa functioneze dupa statistici, nu dupa tragedii personale.


Iar tu vorbesti din auzite de la bere cu baietii pe genul "mie mi-a dat amenda gaboru` da` lu` ala cu bmw-ul nu". Si eu am masina germana, chiar noua si chiar de clasa medie si ma opreste politia fara retinere. Si am si cunostinte si asta nu m-a scutit de la primirea de sanctiuni atunci cand am gresit. Ca din 540 de lei mi-a facut-o la 120 de lei e partea a 7a dar punctele tot mi le-am luat. Si nu sunt singurul caz in aceasta situatie. Probabil tu nu ai permis sau conduci o masina care "din ochi" ar merita sa fie oprita pt control SAU ai o atitudine la volan care cere lucrul asta ... ma rog nu e treaba mea ... ideea e ca am o caruta de prieteni politisti la rutiera in Bucuresti si CREDE-MA ca nu conteaza pentru ei cine e la volan. Masinile care nu se opresc sunt putine si alea se stiu. Asa ca sa nu mai aberam ca unii sunt jmecheri si altii nu ca si in afara se procedeaza identic. Asa ca nu mai acuza tu politia rutiera ca ia spaga etc, ca pun gatu` jos ca in viata ta nu ai facut nicio sesizare cu privire la acest aspect la DGA.

Ontopic: asa zis-ul culoar unic de pe Mosilor este o ilegalitate. De ce? Deoarece legea spune ff clar ca un drum cu 2 benzi pe sens unde exista linie de tramvai, linia de tramvai se considera banda de circulatie cu obligatia de a ceda libera calea tramvaiului atunci cand asta se apropie. Ca se sta in semafor si pe linia de tramvai nu ai ce sa faci, se poate reglementa asta prin semafoare care sa functioneze dupa un interval verde-rosu 90-30 sec, si astfel blocheaza afluirea in Calea Mosilor a auto care sugruma stradutele laterale cu sens unic facute PROST spre Cal. Mosilor nu DINSPRE. In orice oras cu circulatia radiala precum Buc stradutele sunt folosite pt defluire, asa cum au fost gandite in zona pasajului Basarab, pt a scurge catre alte artere masinile nu pt a o aglomera.

Cat privire la gandirea ta stupida cu mortii, atunci afla prietene ca daca moare un om se pune in miscare o intreaga masinarie in acest oras de la cel mai minuscul operator 112 pana la Primar - Ministru. Si nimeni nu considera 1 mort si nici 100 de morti in Bucuresti o statistica. Sti cati bani se cheltuie pentru anchetarea unui caz in care moare cineva in strada? Se porneste de la 2500 de eur. cu acel apel la 112 care cei 2500 eur inseamna:
a) liniile telecom ale STS instalate special pt a prelua apelurile la 112 - 20 EUR
b) blocarea celulei GSM care reactioneaza diferit in momentul in care se apeleaza 112 si functioneaza in mod one-way automat cu acel canal de voce rezervat - 80 EUR
c) punerea in miscare a cel putin 10 oameni (politisti, pompieri, medici) ale caror salarii in ziua respectiva pt acel caz adunate cu tot cu cheltuielile de logistica (benzina, sirene, girofar, pansamente, echipament de protectie) pt urgenta 0 - 250 EUR
d) sporurile de periculozitate, biologice si pericol deosebit justificate prin deplasarea in urgenta cu/fara pacient in masina, umblatul prin sange, riscul de imbolnavire etc pt urgenta 0 - 250 EUR.
e) punerea in miscare a grupelor operative de cercetare (politie judiciara, politie criminalistica, INML) cu tot cu consumabile - 500 EUR. Sti cat costa un sac mortuar? Iti spun eu 75 EUR. DOAR SACUL!
f) costurile in UPU in cazul in care "mortul" nu moare la fata locului si moare la spital - 1500 EUR minim.
Iese la calcul? Si asta e doar urgenta 0. Per total, sesizarea, deplasarea, cercetarea, tratarea, expertizele tehnice si medico-legale, anchetarea si judecarea unui caz mortal costa statul - respectiv municipalitatea - in jur de 75.000 EUR si sunt angrenati in jur de 250 de functionari, medici etc. Acesti bani sunt adunati de la acel apel la 112 pana la hotararea irevocabila. Anul trecut in Bucuresti au fost 155 de morti NUMAI din accidente rutiere. Un calcul simplu =>11.625.000 EUR. Daca imi aduc bine aminte, la acesti 155 de morti s-au adaugat alti aprox. 500 decedati in conditii suspecte (omoruri, hipotermii, accidente de munca, incendii etc.) La un nr. de 655 de morti/an in Bucuresti ajungem la o suma minima de 49.125.000 EUR. MINIM!! Ia spune-mi tu mie cate semafoare, pasaje, strapungeri s-ar putea face daca am economisi acei bani? Stiu, calculul este hilar si SF-istic dar nu ma lua pe mine cu texte de genu "100 de morti sunt o statistica, si noi traim dupa statistica" pt ca acei bani ii dau si eu, si tu si toti care citesc acest forum si in general toti platitorii de impozite din RO. Si daca as putea sa economisesc 75.000 EUR/an pt ca daca nu as instala acele culoare, ambulanta ar putea merge pe sensul opus si ar salva viata unui pieton in stare critica zau ca mi-as baga picioarele!!

Statisticile sunt oferite de catre SMURD Bucuresti intr-un comunicat care NU a fost facut oficial dpdv al faptului ca sumele sunt exorbitante si ar lua lumea foc. Cu 50 mil de eur/ an in Bucuresti am putea reabilita 500 de strazi secundare, am putea repara TOATA reteaua de preluare ape pluviale din zonele cu probleme, am putea repara 5 magistrale mari termice ca sa nu mai crape iarna si sa ramanem fara apa calda, am putea inlocui 100 de puncte trafo de inalta tensiune din cele aprox. 350 parca existente in Bucuresti care inca functioneaza pe ULEI!!!!!!

Inainte sa faci lobby pt RATB ar trebui, parerea mea, sa vezi ce ar putea sa se faca cu banii investiti in acele separatoare unde BUCATA costa 35 eur fara TVA. Acum pune-te si numara cate sunt pe Mosilor :) :D

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Realizarea culoarelor unice pe liniile de tramvaie RATB Dr2005

Pe Moșilor sunt 3 benzi (din care una ocupată cu mașini parcate)... oricum, linia de tramvai se consideră bandă pentru depășire atunci când nu se specifică altceva. Ori, dacă este linie continuă, e clar că nu ai voie să o depășești.

 


Re: Realizarea culoarelor unice pe liniile de tramvaie RATB telvanni

Tocmai m-am intors din Praga si pe langa faptul ca era sa fiu calcat de un tramvai incercand sa fotografiez alt tramvai, am vazut cum au rezolvat problema culoarelor unice: AU MONTAT SEPARATOARE DIN LEGE. E cel mai ieftin. Am vazut o coada de aproximativ 2.5...3km (doar un rand de masini) si nu se baga nimeni pe linia de tramvai...si ii separa "doar" o linie continua. O sa vin si cu fotografii dar inca nu am apucat sa le descard de pe aparat.

 


Re: Realizarea culoarelor unice pe liniile de tramvaie RATB depresivu'

Acum 2 ore am vazut cativa muncitori inlocuiau placutele verticale rupte pe Mosilor ..

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Realizarea culoarelor unice pe liniile de tramvaie RATB Utilizator anonim

Desi exista jeguri de soferi care incalca culoarul unic (ar trebui sa ramana instant fara permis, definitiv) acesta da rezultate, astazi am facut intre Obor si Carol cam cat am stat blocat pentru a traversa intersectia de la Obor. Nu comentez nici restul liniei 21  :cry:

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Realizarea culoarelor unice pe liniile de tramvaie RATB Tom

Chiar daca sa zicem ca limitarea intre benzile auto si linia de tramvai da rezultate la "jegurile de soferi", pentru ce au pus si intre cele doua linii? Ca sa nu deraieze tramvaiele si s'o ia pe contrasens? :lol:
Daca de exemplu o ambulanta intra dupa tramvai si tramvaiul se defecteaza sau are rosu in fata si el nu se poate da la o parte, ce face ambulanta?

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Realizarea culoarelor unice pe liniile de tramvaie RATB Utilizator anonim

Intr-adevar nu inteleg rostul balizelor de pe mijloc. Probabil pentru a evita depasirea tramvaielor pe contrasens de catre masinile care patrund in culoar. Si stim bine ca acest lucru avea toate sansele sa se intample.

 


Re: Realizarea culoarelor unice pe liniile de tramvaie RATB cornel001

Daca salvarea are o urgenta sa depaseasca un tramvai o sa treaca peste ele la fel cum au trecut cei care au trecut deja. Mai ales ca masinile de salvare nu sunt vreunele cu grada joasa.
Intrebare : cat costa chestiile alea ? Cineva spunea de 35E buc ?

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Realizarea culoarelor unice pe liniile de tramvaie RATB Tom

Nici jeepurile nu au garda joasa, deci sunt bani aruncati degeaba.

 


Re: Realizarea culoarelor unice pe liniile de tramvaie RATB Trole

Si totusi, in ciuda scepticismului manifestat, pe care recunosc ca l-am avut si eu, balizele de pe Mosilor au o eficienta as spune ridicata.
In primul rand delimiteaza clar linia de tramvai de restul soselei. Spre deosebire de marcajele vopsite, care in general sunt ignorate aici, balizele sunt ocolite. De multe ori tramvaiul era blocat nu de cei care mergeau pe linie, ci de cei care opreau in coloana prea aproape de linie.
In al doilea rand sunt o reprezentare fizica a unei interdictii. Frica pazeste pepenii. Daca te intalnesti cu politia parca nu mai e asa usor sa te eschivezi. Plus ca abaterea devine extrem de evidenta pentru orice alt muritor de rand - ia uite pe unde circula asta!
Ca si functionalitate am fost convins de eficienta lor in timpul blocajului de vineri. O statie cu 66 - (Mosilor - Eminscu) a fost parcursa in 39 de minute. Pe ceas. Nu cred ca in acest timp au trecut mai mult de 15 masini pe linie, care nu erau chiar jepuri. Soferii au stat relativ linistiti fara claxoane sau alte manifestari de nervozitate. Sunt sigur, insa, ca in lipsa balizelor, ar fi existat si o a treia coloana pe linie, blocand tramvaiele, asa cum s-a intamplat de nenumarate ori in trecut.

 


Re: Realizarea culoarelor unice pe liniile de tramvaie RATB 3mil

Se continua montarea balizelor pe linia 21. Astazi erau puse de la Obor pana la intersectia Sos. Colentina - Str.Turmelor.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Realizarea culoarelor unice pe liniile de tramvaie RATB Utilizator anonim

Vor fi pe toata linia 21 in cateva saptamani. Urmeaza zona dintre Pasaj Victoria si Ferdinand.

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Realizarea culoarelor unice pe liniile de tramvaie RATB Dr2005

Pe când și pe Bd. Timișoara, între Bd. Vasile Milea și Răzoare? Acolo s-au montat doar între sensurile de circulație, iar efectul e aproape nul, liniile tot sunt blocate de mașini.

Pe Dr. Sării, înainte de intersecția cu Bd. Ghencea / Cal. 13 Septembrie / Str. Petre Ispirescu / Sos. Antiaeriană, s-au montat asemenea balize între sensurile de mers, pe o lungime de aprox. 100 m. Desigur, aproape toate sunt deja rupte (!) și împrăștiate pe drum și trotuare, au rămas doar suporții de cauciuc ușor de traversat cu roata, care sunt prinși direct de asfalt.

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 86
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Traseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2284 forum members have written 421015 posts in 5245 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use