Zona metropolitană BucureștiTraseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov

 

Topic: Culoare unice pentru tramvaie, autobuze și troleibuze

1201 posts, 315921 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 15 16 17 18 19 20 21  ... 86
 
 

📖 Pagination options
Re: Benzi separate pentru autobuze si troleibuze Saint666

Am primit raspuns la sesizarea mea legata de soferii ce aleg sa mearga pe linia de tramvai de la Pta Muncii:

Urmare a sesizării dumneavoastră adresată prin e-mail Brigăzii Rutiere,

înregistrată sub nr. 845039 din 10.07.2014, prin care reclamați faptul că la intersecția

Șos.Mihai Bravu cu bd Basarabia, unii conducători auto nu respectă semnificația

indicatorului “ ocolire prin dreapta” montat la începutul refugiului pietonal aferent

stației R.A.T.B., vă comunicăm următoarele:

Aspectele sesizate de dumneavoastră se confirmă, prin urmare vă aducem la

cunoștință faptul că Poliția Rutieră acționează sistematic pentru a combate și sancționa

conducătorii auto care încalcă aceste reguli de circulație, astfel în perioada 06-

21.07.2014, pe strada la care faceți referire, au fost organizate un număr de 5 acțiuni

și au fost aplicate un număr de 27 sancțiuni conform art.109 din OUG 195/2002, iar

alte 14 autovehicule au fost înregistrate cu aparatura din dotare împotriva cărora s-a

declanșat procedura de identificare și sancționare a conducătorilor acestora.

Pentru menținerea unui climat de ordine și siguranță publică, astfel de acțiuni vor

continua și în perioada următoare.

 


Re: Benzi separate pentru autobuze si troleibuze cris_m

Plimbandu-ma zilele acestea prin München am observat cateva metode de fluidizare a traficului si transportului in comun foarte ingenioase:
1. Pe marile bulevarde pe unde circula si tramvaie, autobuzele circula pe liniile de tramvai, avand statii comune cu cele ale tramvaielor (statiile sunt pe mijlocul bulevardului, solutie care a mai fost propusa pe forum) Ei bine, se pare ca daca se implementeaza cum trebuie, solutiile simple pot fi foarte eficiente

2.Pe strazile inguste din centrul orasului pe unde circula tramvaiele, circulatia masinilor este stricta interzisa (cu exceptia riveranilor si a celor care trebuie sa aprovizioneze magazinele) acele strazi fiind pietonale.

Ca off topic: pe arterele mari virajul la stanga este interzis pentru a nu incurca traficul, existand scuaruri din loc in loc pentru a intoarce. Aceasta restrictie nu este valabila in intersectiile importante. De asemenea trecerile de pietoni au fost inlocuite cu pasaje subterane in care exista chioscuri de ziare, magazine si uneori toalete pentru a nu ocupa trotuarul. Exista si rampe putin inclinate pt carucioare si pt cei care nu pot cobori/urca scarile.

Eu cred ca aceste solutii pot fi aplicate si in Bucuresti daca se vrea (desi cuvantul "daca" ar fi bine sa fie inlocuit cu "trebuie facut"), intrucat fluidizeaza atat transportul in comun cat si cel personal, eficient si cu investitii minime. Ce spuneti: au inventat sau nu nemtii apa calda fara sa aflam si noi? O fi oare prea complicat pentru mintile noastre balcanice sa facem aceste lucruri si in Bucuresti?

 


  • ADY881
  • Posted:
  •  

Re: Benzi separate pentru autobuze si troleibuze ADY881

cris_m wrote:
Plimbandu-ma zilele acestea prin München am observat cateva metode de fluidizare a traficului si transportului in comun foarte ingenioase:

Aceste 2 tipuri de transport in mediu urban sunt antagonice, nu se pot fluidiza in acelasi timp.
Daca fluidizezi transportul privat primesti un oras de tip american cu autostrazi enorme si centre moarte. Daca fluidizezi transportul public(aici la pachet se pot include si biciclistii si pietonii), nu mai au loc automobilele si primesti un oras ca Viena.Insa atat timp cat incerci sa fluidizezi transportul privat, obtii niste drumuri mai libere... cateva luni, dupa vor veni tot mai multe masini, deci apar niste efecte adverse care strica si costa orasul.


cris_m wrote:
1. Pe marile bulevarde pe unde circula si tramvaie, autobuzele circula pe liniile de tramvai, avand statii comune cu cele ale tramvaielor (statiile sunt pe mijlocul bulevardului, solutie care a mai fost propusa pe forum) Ei bine, se pare ca daca se implementeaza cum trebuie, solutiile simple pot fi foarte eficiente

Este o solutie logica, la carea poate ajunge orice primar bine intentionat. O asemenea solutie are un sir de avantaje, chiar astazi pe Stefan cel Mare ar putea circula pe liniile tramvaiului 1, autobuzele 182, 330 si 335, dar nu se vrea.

cris_m wrote:
2.Pe strazile inguste din centrul orasului pe unde circula tramvaiele, circulatia masinilor este stricta interzisa (cu exceptia riveranilor si a celor care trebuie sa aprovizioneze magazinele) acele strazi fiind pietonale.

La fel este o solutie de bun simt, care se poate aplica la noi.


cris_m wrote:
De asemenea trecerile de pietoni au fost inlocuite cu pasaje subterane in care exista chioscuri de ziare, magazine si uneori toalete pentru a nu ocupa trotuarul. Exista si rampe putin inclinate pt carucioare si pt cei care nu pot cobori/urca scarile.

M-am uitat pe harta si am vazut un sir de intersectii mai mari dotate cu treceri subterane,
- toate sunt dublate la suprafata cu treceri omenesti (cu exceptia asteia  http://old.wikimapia.org/#lat=48.1348266&lon=11.5821377&z=18&l=29&m=h, care te invita in un mod absolut dâmbovitean, sa traversezi niste stradute de 2 benzi prin subteran https://www.google.com/maps/@48.134827,11.581664,3a,75y,326.2h,76.06t/data=!3m4!1e1!3m2!1s51YJmMbkvVzkAv8r52JCbA!2e0?hl=en-US daca vi se pare asta normal este in regula, mie nu).
- toate sunt strict legate de statiile de metrou (adica nimeni nu a facut acolo trecere subterana doar de dragul automobilistilor ca Oprescu)
- in mod normal metrou in Munchen nu trebuia sa apara pentru un oras de 1.300.000 oameni, reteaua a aparut in urma unei fite politice si datorita faptului ca in 72 aveau de organizat Jocuri Olimpice (nu puteau sa se faca de ras fata de lagarul comunist).
- In anii 60(cand a fost proiectata reteaua), in blocul capitalist era la moda metroul si masina, ma mir cum de nu au desfiintat tramvaiul (cum au facut in Berlinul de Vest), sa faca loc masinilor.
In concluzie, multitudinea de treceri subterane sunt motivate de marazmul capitalist, care este la fel ca si marasmul comunist si nu de o necesitate.

cris_m wrote:
Eu cred ca aceste solutii pot fi aplicate si in Bucuresti daca se vrea (desi cuvantul "daca" ar fi bine sa fie inlocuit cu "trebuie facut"), intrucat fluidizeaza atat transportul in comun cat si cel personal, eficient si cu investitii minime.

Transportul public se rezolva cu investitii minime, insa transportul privat cu investiii minime nu poti sa il rezolvi (in zone urbane) si in plus exista efectul advers (cu cat mai multe drumuri, pasaje, autostrazi tu faci in oras, cu atat mai multi oameni isi vor cumpara masini, cu atat mai multe locuri de parcare vor fi necesare si vor creste ambuteiajele. Adica asta este o cale doar spre rau.


cris_m wrote:
Ce spuneti: au inventat sau nu nemtii apa calda fara sa aflam si noi? O fi oare prea complicat pentru mintile noastre balcanice sa facem aceste lucruri si in Bucuresti?

Nu doar in Germania, in Polonia si in Ungaria la fel se practica, si ei tot au fost in lagarul comunist, deci problema este in primar.

 


Re: Benzi separate pentru autobuze si troleibuze cris_m

Mie personal mi s-au parut fluidizate atat transportul privat, cat si cel in comun. In cazul primului au organizat sensuri unice si au deviat traficul in asa fel incat sa fie preluat de marile bulevarde. Bine acum sa nu va imaginati ca este 100% fluidizat... mai sunt si ambuteiaje, dar foarte putine, intrucat foarte multi oameni folosesc transportul in comun, in centru parcarile fiind foarte scumpe... Pe scurt, trebuie intervenit in egala masura pentru a inclina inevitabil balanta in favoarea transportului in comun.

Legat de trecerile subterane: greseala mea! :| Nu am circulat decat pe buldevardul/ele pe care exista statiile de metrou mentionate  si prin centru.

Concluzie: primarul este direct responsabil in adoptarea si aplicarea aceator masuri, lucru care nu se va intampla in Bucuresti prea curand... :x

 


  • ADY881
  • Posted:
  •  

Re: Benzi separate pentru autobuze si troleibuze ADY881

cris_m wrote:
Mie personal mi s-au parut fluidizate atat transportul privat, cat si cel in comun. In cazul primului au organizat sensuri unice si au deviat traficul in asa fel incat sa fie preluat de marile bulevarde. Bine acum sa nu va imaginati ca este 100% fluidizat... mai sunt si ambuteiaje, dar foarte putine, intrucat foarte multi oameni folosesc transportul in comun, in centru parcarile fiind foarte scumpe... Pe scurt, trebuie intervenit in egala masura pentru a inclina inevitabil balanta in favoarea transportului in comun.

Nu cred in fluidizarea traficului privat, nimeni nu a reusit sa o faca pana azi, nu coteaza cati bani ai in buget, asta cu fluidizarea traficului auto in orase tine de vocabularul electoral si este un scop imposibil de atins din cauza factorului uman. Daca era posbil pai in orasele americane azi nu mai trebuiau sa existe ambuteiaje in orase (deoarece ei si-au facut autostrazi suspendate direct prin centrele oraselor), insa in realitate ei doar au obtinut faptul ca majoritatea populatiei a trecut pe masini, iar ramasitele de transport public(sub forma de autobuze) au fost stigmatizate si pe ele circula doar saracii si minoritatile. Respectiv in orele de varf toti stau in ambuteaje pe autostrazile lor super late (de cate 4 benzi pe sens cel putin) si pe nodurile lor cu 4 nivele super sofisticate. Asta vom obtine si noi daca vom face doar pasaje, iar  de RATB Oprescu va zice ca sunt gaura neagra si va mai devia niste bani pentru alte pasaje electorale.

 


Re: Benzi separate pentru autobuze si troleibuze Victor92

S-au montat benzi separate pentru autobuze pe Splaiul Independentei, intre Pod Cotroceni si Pod Eroilor, pe acest sens.

 


  • ADY881
  • Posted:
  •  

Re: Benzi separate pentru autobuze si troleibuze ADY881

Desigur este mai bine decat nimic, puteau sa lase parcarea ilegala acolo, dar acest tip de benzi este ineficient. La fiecare acces in curte sau drum din dreapta benzile  se intrerup si pot fi usor blocate de bizoni. Acolo este locul benzilor de bicilete, iar benzile pentru RATB trebuie trecute pe banda dinspre Dambovita, izolate cu o bordura generoasa. In acest fel soferii vor putea circula mai repede.

 


Re: Benzi separate pentru autobuze si troleibuze Gabi23

ADY881 wrote:
. Acolo este locul benzilor de bicilete, iar benzile pentru RATB trebuie trecute pe banda dinspre Dambovita, izolate cu o bordura generoasa.

Şi să nu mai facă staţii deloc nu? Bine gândit...

 


  • ADY881
  • Posted:
  •  

Re: Benzi separate pentru autobuze si troleibuze ADY881

Pa sistem tramvai, deci cu statii.

 


Re: Benzi separate pentru autobuze si troleibuze Robert24

Avem prea mult spatiu si n-avem ce face cu el???
Rau e ca nu sunt, acum rau e ca le-au facut...
Si inca ceva. Stai o ora la o intersectie pe splai si vezi cati fac stanga! La orice pod.
E asa usor sa scrii 'idei'... Ti-am mai spus, pune mana pe niste cursuri de urbanism. Nu ti-ar strica....

 


  • ADY881
  • Posted:
  •  

Re: Benzi separate pentru autobuze si troleibuze ADY881

Robert24 wrote:
Avem prea mult spatiu si n-avem ce face cu el???

Anume din faptul ca nu este spatiu in centru, trebuie sa se mizeze pe transportul public, care poate transporta mai multi oameni pe o banda. Iar prin asemenea benzi faci transportul public mai rapid si eficient.

Robert24 wrote:
A, si inca ceva. Stai o ora la o intersectie pe splai si vezi cati fac stanga! La orice pod.

Aici trebuie sa pornim de la intrebarea:  De ce avem atatea masini care circula prin centru?
Si raspunsul este evident, din pur egoism (da in masina este mai comfortabil) si din lipsa de alternativa in transportul public.
Iar transportul public nu este o alternativa deoarece in vehicule este jegos, nu exista AC, autobuzele stau in ambuteiaje. Daca primele 2 probleme se pot rezolva mai usor, pai problema ambuteiajelor o rezolvi doar daca oferi transportului public benzi separate de bizoni si semaforizare.
Ce fel de benzi poti sa faci pe partea dreapta a carosabilului daca acolo ai din 10 in 10 metri accese in curti sau strazi?
Daca se vor face benzi calitative (pe partea stanga a carosabilului) si se vor baga niste bani pe AC-uri.... vom obtine un transport public calitativ, deci acei oameni care astazi fac stanga, cum zici tu, ar avea posibilitatea sa circule rapid pe autobuz.
Si in plus, daca PMB va impune parcarea cu plata in centru, sigur va scade numarul de masini ce circula pe splai.


Robert24 wrote:
E asa usor sa scrii 'idei'... Ti-am mai spus, pune mana pe niste cursuri de urbanism. Nu ti-ar strica....

Tu cu cuvinte complicate nu ma intimidezi :lol:. Asta cu benzile pe centru este un lucru evident.
Desi tu tot o dai in urbansmuri, totul este mult mai simplu, in oras masina nu va fi niciodata un mijloc de transport eficient in mediul urban (deoarece transporta putini oameni si mananca mult spatiu), iar transportul public foloseste mai bine spatiul si transporta mai multi oameni, deci faptul ca o banda le va fi rezervata autobuzelor nu e nimic strasnic, ba chiar invers, este bine deoarece de acea banda se vor folosi mai multi oameni.

 


Re: Benzi separate pentru autobuze si troleibuze Gabi23

Banda pentru autobuze dintre Pod Cotroceni şi Pod Eroilor, în forma actuală cu copacii netoaletaţi este un drezastru. Dacă o folosesc autobuzele au parte de avarii destul de majore (oglinzi rupte, zgârieturi ale caroseriei s.a.). Când s-a creat această bandă oare nu s-au luat în calcul dimensiunile de gabarit ale unui autobuz. Şoferii de la autobaza Militari de pe liniile 236, 336 şi 601 au făcut rapoarte pentru a sesiza aceste probleme, dar deocamdata nu s-au luat măsuri de corectare a problemelor semnalate.  Aşa că să nu mire pe nimeni dacă vor vedea autobuzele că nu o vor folosi în condiţiile actuale. Deja azi am văzut 336 şi 123 circulând pe banda 2. În plus mai se trezesc taximetriştii să parcheze unde au ei chef să stea la "ciupeală" la spital sau diversi alţi şoferi care consideră că ei ar trebui să meargă pe această bandă.

În general pe foarte multe artere este nevoie de o toaletare masivă a copacilor (foarte mulţi uscaţi). Trebuie să respectăm natura şi să preţuim verdeaţa, dar nici să fim înguşti la minte să nu vedem că au nevoie de toaletări...

Splai - 18.08.2014.jpg (402 KB; downloaded 4652 times)

Splai - 18.08.2014 (1).jpg (532.47 KB; downloaded 4653 times)

Splai - 18.08.2014 (2).jpg (439.95 KB; downloaded 4651 times)

Splai - 18.08.2014 (3).jpg (414.06 KB; downloaded 4651 times)

 


  • ADY881
  • Posted:
  •  

Re: Benzi separate pentru autobuze si troleibuze ADY881

Astazi am calatorit cu un autobuz din ruta 104, cat de mirat am fost cand am vazut ca autobuzul in care calatoresc EVITA banda deicata pentru RATB! WTF?

 


Re: Benzi separate pentru autobuze si troleibuze cobradinberceni

Poate din cauza crengilor copacilor de pe trotuar?

 


Go to page:  1  ... 15 16 17 18 19 20 21  ... 86
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Traseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2288 forum members have written 421279 posts in 5248 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use