MetrouTrenurile de metrou din București

 

Topic: Trenurile CAF Inneo (BM3)

3164 posts, 830814 views
 
Go to page:  1  ... 183 184 185 186 187 188 189  ... 226
 
 

📖 Pagination options
  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Trenurile CAF sab

TibiV wrote:
Acolo nu ai cum, că ai un singur tunel... ;)

La cei 10 calatori pe care ii ai acolo, nu cred ca ar conta daca n-ar mai circula nimic acolo. Ma refeream peste noapte, ca ziua se mai retrag trenuri in depou.  Oricum, in treacat si off-topic, mie mi se pare o mare aberatie sa scrii peste tot ca M1 are capat la Pantelimon si majoritatea trenurilor sa aiba capat la Republica. Este derutant pentru un necunoscator al retelei...
Ideea este sa vedem daca este o problema doar la Berceni sau o problema generalizata la toate depourile. La Militari nu cred ca se pune, acolo sunt  numai IVA .(?). Iar Ciurel este subteran, deci este mai "calduros".
O fi ceva legat de frane ?

 


Re: Trenurile CAF punmeister

In Militari sunt ramele IVA in debaraua cu conserve, cateva IVA cu Dimetronic care circula pe M4 si 2 sau 3 BM-uri.

 


Re: Trenurile CAF mcosmin

Bodo

Capacitatea unui material de a conduce curenti electrici depinde de temperatura.

A spune ca electronica nu este afectata de temperatura este o mare prostie. Daca nu ma crezi, uite-te in manualul telefonului mobil si te vei convinge singur. Exista limite inferioare si superioare pt orice circuit electric.

Nu este nimic legat de "hatereala" aici, este pura observatie a situatiei din teren. In mod normal trenurile astea nu ar trebui garate in tunel ca s-ar degrada in anumite conditii. Procesurile de fabricare trebuie sa tina cont de realitatea din teren. Si asta se aplica si la CAF si la Bombardier.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Trenurile CAF sab

Bun, si aia din Germania, SUA, Canada sau unde mai ninge...cum fac ? :shock:

 


Re: Trenurile CAF punmeister

mcosmin wrote:
A spune ca electronica nu este afectata de temperatura este o mare prostie. Daca nu ma crezi, uite-te in manualul telefonului mobil si te vei convinge singur. Exista limite inferioare si superioare pt orice circuit electric.


Asta doar daca electronica este una standard care nu are vreun standard militar, sau MIL-SPEC. Un produs MIL-SPEC (cum ar fi un S7 Active de exemplu) este facut sa indure conditiile mult mai exotice cum ar fi radiatiile solare.

 


Re: Trenurile CAF shoppy

Nu va mai bagati unde nu stiti, la telefonul mobil sunt date limite de temperatura nu ca nu ar functiona electronica, ci daca vine vreun destept si baga telefonul de la -50 direct la +50 atunci inauntru se face condens, face scurt si se arde; sau alta problema ar fi bateriile la care le scade eficienta cu temperatura, daca tii un tren peste noapte la -25 este foarte posibil ca dimineata sa nu mai poti crea destula presiune cu compresorul ca sa manevrezi captatorii / sa slabesti franele, sau scade tensiunea pe baterii si te blocheaza calculatorul ca se declanseaza releul de minima-tensiune care zice ca sunt descarcate.
O alta problema ar fi rezistentele anti-condens, in fiecare dulap de automatizare trebuie sa existe o rezistenta de 20-50W care sa asigure o temperatura de 20 de grade in dulap ca sa nu apara condens, daca ai 10-20 de astfel rezistente si trebuie sa le tii pornite incontinuu cateva ore din nou iti consuma bateriile.

Cine este interesat sa exploateze iarna vede care sunt problemele, le rezolva inginereste(nu carpaceste), si dupaia tine cont de ele la contractele viitoare, la noi or fi inteles ca incalzire globala = o sa fie mai cald, nu mai extrem, asa ca ne facem ca nu este si facem carpeli.

 


Re: Trenurile CAF mcosmin

Temperatura scazuta reduce nr de electroni activi. Deci efectiv se plimba mai putin curent.

Totul depinde de procedura de fabricatie.

 


Re: Trenurile CAF shoppy

Bine, poti sa faci o electronica, care sa nu mai mearga nici la 10 grade, dar la o electronica normala sau industriala sigur nu ajungem noi la temperatura la care sa nu mai mearga(din memorie standardul pentru industrial este -35 de grade, adica la -35 trebuie sa fie perfect functionala).

 


Re: Trenurile CAF aztec

puidemorosan wrote:
O poza cu modificarea coltarelor de Inox...
Toate cele bune.

Vazute azi pe viu...
Decent, elegant.

 


Re: Trenurile CAF subway guru

Hai sa mai torn si eu niste 'gaz lampant pe flama'!
:mrgreen:
Parca asa am invatat la 'elementara' ca rezistenta electrica scade cu temperatura si ajunge la zero Ohm la T zero absolut Kelvin...superconductivitate...
:bere:
In legatura cu 'iarna nu-i ca vara', la IVA era o problema la trecerea de la rece (afara) la cald (in tunel) ca se abureau parbrizele...condensul bata-l vina!...dar chestia asta n-are nicio legatura cu 'buleftronul bagabont' din silicoanele semiconductoare despre care vorbiti voi...
:mrgreen:
P.S.
Decat sa ne 'imbatzosem' in van, mai bine punem 'pe masa' fiecare ce stie mai bine, ca sa dibuim cu adevarat cauzalitatile si in felul asta sa identificam si posibilele solutii rationale si practice!
Toate cele bune...si minte destula!

 


Re: Trenurile CAF mcosmin

Semiconductorii au alt regim de functionare.

 


Re: Trenurile CAF puidemorosan

Nu am idee de ce s-au garat trenurile în tunel (bănuiesc că și pentru a proteja trenurile) dar cum ar fi sa ai 16 trenuri garate în hala și la prima ora sa te lase macazul de ieșire în linia comerciala? Sau chiciura groasa pe firul aerian? Etc. Șamd.

 


Re: Trenurile CAF oache81

Da la tramvaie nu crapa electronica?
Sau macazele prin depouri?
Ca cel putin astea moderne gen bucur low floor sunt cam la fel de electronizate ca ramele de metrou.
Probabil s-a observat ceva intr-o noapte si s-a luat decizia asta ca sa nu se mai repete.
Eu sincer nu cred ca se descarca bateriile ca e mai frig afara, ca doar nu le tii 3-4 zile nepornite e vorba de cateva ore (maxim 10 ore sa zicem).Nici nu apuca sa scada de-a binelea temperatura, chiar daca le lasi in frig.
Totusi are si CFR-ul rame prin depouri, si la Brasov sau Intorsura Buzaului sa fim seriosi, e mult mai frig ca in hala la IMGB.
Poate sa fie si o diferenta de conceptie (fabrica CAF e mult mai la sud decat Bombardier, Spania vs Suedia) si sa aiba un domeniu de temperaturi de exploatare diferit.Dar sa le tii ascunse chiar asa sa nu inghete saracele e chiar exagerat.In nordul Finlandei exista niste dispozitive care tin compartimentele motoare calde peste noapte, ma refer la masini mici aici, deci solutii exista, pana la urma cred ca umiditatea din tunel e si ea daunatoare motoarelor si electronicii mai ales.

 


Re: Trenurile CAF TibiV

Oache, eu cred ca puidemorosn se apropie cel mai mult de adevar, si problema este la partea de macaze & linii de contact (fir aerian).

Da, este adevarat ca si la CFR este frig...
Dar CFR nu trebuie sa bage in traseu 10-15 trenuri intr-o ora. (Se pare ca nici macar nu stim exact CATE trenuri sunt parcate in tunel...)
Daca se buleshte un macaz la CFR, primul tren va avea intarziere (o ora sau doua, cat dureaza sa "mosmondeasca" macazul respectiv), dar dupa aia celelate trenuri pleaca la timp.

Insa daca la metrou nu poti sa bagi primul tren pe traseu, nu o sa le poti baga nici pe urmatoarele 9 (sau 14).
Si daca mosmondesti o ora sau doua la macazul ala, ai cam paralizat magistrala.
Si nu cred ca vrei sa vezi M2 fara 10-15 trenuri....
Chiar si 5 rame lipsa ar fi catastrofal.

L.E.
Ma amuza cumva ca suntem cam "Gica contra".

Daca saptamana viitoare vine mega-viscolul cu mega-gerul lui peshte si Mrex faca anuntul "10 trenuri de pe M2 nu au putut fi bagate pe traseu pentru ca au ramas in depou din cauza vremii care a avariat echipamentele de la IMGB", atunci sigur apar si reactiile "da' de ce nu le-au parcat in tunel, ca stiau ca vine vremea rea!".

Adica daca faci ceva preventiv pentru "situatia de maxim kkt" si situatia nu intervine, atunci este rau.
Daca nu faci ceva preventiv si situatia apare, atunci iarasi este rau. Insa mult mai rau.

Eu daca as fi seful Mrex as alege varianta "preventiv", chiar daca i-as bulversa pe forumisti... ;)

 


Go to page:  1  ... 183 184 185 186 187 188 189  ... 226
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Trenurile de metrou din București  • 
Choose destination

Since our 2316 forum members have written 423882 posts in 5275 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use