Parent forum: Județul Neamț

 

Topic: Troleibuzele din Piatra Neamt (1995-2019)

96 posts, 24538 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7
 
 

📖 Pagination options
  • Author: Matei Melinte
  • Posted:
  •  

Re: Troleibuzele din Piatra Neamţ Matei Melinte

De ce le-ai da pe alea reostatice cu podea înaltă la Vaslui, când lor le vin troleibuze noi prin MDRAP

 


  • Author: punmeister
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Troleibuzele din Piatra Neamţ punmeister

Vaslui nu e pe lista MDRAP, in schimb o sa cumpere primaria troleibuze noi.

 


  • Author: ADK
  • Membru Bronze
  • Posted:
  •  

Re: Troleibuzele din Piatra Neamţ ADK

Cu Vaslui cum a rămas până la urmă? Ei au niște troleibuze deja, cât despre RdS-uri cred că ăsta le e sfârșitul. Și nu doar al lor. Halal (încă o dată) conducere...

 


  • Author: Costin
  • Site Admin
  • Posted:
  •  

Re: Troleibuzele din Piatra Neamţ Costin

Matei Melinte - fara "cazane" la noi pe forum. Avertisment pentru incalcarea punctului I.6 din regulament. Acesta este avertismentul #2.

 


  • Author: andreir14
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Troleibuzele din Piatra Neamţ andreir14

ADK wrote:
Cu Vaslui cum a rămas până la urmă? Ei au niște troleibuze deja, cât despre RdS-uri cred că ăsta le e sfârșitul. Și nu doar al lor. Halal (încă o dată) conducere...


Graf-urile de la Vaslui sunt coapte de mult timp. Doar unul a circulat din ce am inteles, insa foarte putine curse/zi, restul fiind asigurate de autobuzele din dotarea Transurb. Cum alea au stat mai mult decat sa mearga, din cauza unor probleme, nu mai are rost sa bagi bani in ele.

 


  • Author: ADK
  • Membru Bronze
  • Posted:
  •  

Re: Troleibuzele din Piatra Neamţ ADK

După ce au fost cumpărate în anul 2016? e încă prea devreme să fie tăiate. Chiar dacă sunt destul de vechi, nu au deloc exploatare pe străzile din Vaslui...

 


  • Author: Matei Melinte
  • Posted:
  •  

Re: Troleibuzele din Piatra Neamţ Matei Melinte

Pe mine ma fascineaza ca n-am vazut niciun semn de implicare din partea pasionatilor in a remedia problema sistarii transportului cu troleibuze din Piatra Neamt. Bine ca de Vaslui care oricum va avea troleibuze noi va pasa, dar de la Piatra Neamt nu stiti cum sa mai luati fiecare cate ceva... unu vrea un RdS pentru nu stiu ce muzeu, altul le vrea in alt oras, dar nimeni nu se implica in a gasi solutii... de 3 ani tot #SalvamTroleibuzul, si vad ca va pasa mai mult despre a conserva istoria in muzee de TP, si deloc in a evita ca sisteme de transport cu potential sa devina istorie.

 


  • Author: ADK
  • Membru Bronze
  • Posted:
  •  

Re: Troleibuzele din Piatra Neamţ ADK

Și ce putere am (cel puțin eu) de a schimba ceva în privința asta, decât de a semna petiții sau a-mi exprima nemulțumirile despre această decizie la conducere? dacă Piatra Neamț a tot dat cu bățu-n baltă în privința troleibuzelor, măcar la Vaslui există interes. Nu-mi e totuna să aflu că o parte din angajați au rămas fără locuri de muncă și că transportul ecologic nu este important pentru nimeni de acolo, cel puțin din conducere. Aceste cazuri s-au mai întâmplat, chiar și Transira implicându-se și tot degeaba.

 


  • Author: WT_fan06
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Troleibuzele din Piatra Neamţ WT_fan06

Matei Melinte wrote:
Pe mine ma fascineaza ca n-am vazut niciun semn de implicare din partea pasionatilor in a remedia problema sistarii transportului cu troleibuze din Piatra Neamt. Bine ca de Vaslui care oricum va avea troleibuze noi va pasa, dar de la Piatra Neamt nu stiti cum sa mai luati fiecare cate ceva... unu vrea un RdS pentru nu stiu ce muzeu, altul le vrea in alt oras, dar nimeni nu se implica in a gasi solutii... de 3 ani tot #SalvamTroleibuzul, si vad ca va pasa mai mult despre a conserva istoria in muzee de TP, si deloc in a evita ca sisteme de transport cu potential sa devina istorie.

Ca o reacție la sistarea transportului electric cu troleibuzul din Piatra Neamț, Asociația „Metrou Ușor” a publicat următoarele:

1) un demers oficial către autorități, în care ne-am opus categoric desființării troleibuzului, am expus câteva dintre strategiile de succes de la nivel european și național cu privire la troleibuze și am oferit un set de măsuri pentru rezolvarea problemelor transportului cu troleibuze din Piatra Neamț.

PDV ONG desfiintare troleibuz Piatra-Neamt.pdf
PDV ONG desfiintare troleibuz Piatra-Neamt.pdf (266.63 KB; downloaded 119 times)

La acest demers am primit următorul  răspuns din partea Primăriei Municipiului Piatra-Neamț:

Raspuns Asociatia Metrou Usor.pdf
Raspuns Asociatia Metrou Usor.pdf (44.02 KB; downloaded 508 times)

2) un comunicat de presă trimis la majoritatea redacțiilor naționale și locale, însă preluat doar de două publicații, spre cunoștința noastră (G4Media.ro și Stiri-Neamt.ro)

https://www.g4media.ro/harta-oraselor-d ... obuze.html
https://www.stiri-neamt.ro/neamt-piatra ... -ecologic/

3) trei postări pe Facebook, dacă vrei, cu lux de amănunte: prima a fost un share la postarea Asociației Tramclub Iași în care am îndemnat lumea înspre petiția și pagina de Facebook a #SalvămTroleibuzul, a doua a fost lansarea comunicatului către presă și autorități în care, din nou, ne-am exprimat opoziția față de decizia de desființare, iar a treia postare a fost chiar un share la o postare de pe pagina #SalvămTroleibuzul

Dacă mai sunt oportunități pe care asociația nu le-a fructificat, suntem deschiși la dialog. Asociația „Metrou Ușor” militează pentru menținerea, modernizarea și extinderea transportului cu troleibuze. Campania Asociației pentru prezervarea istoriei transportului public nu este în contradictoriu cu dezvoltarea transportului public, Asociația având mai multe demersuri concomitent.

La final, atașez (pentru cei ce nu au apucat să vadă până acum) inițiativa pentru repornirea troleibuzului din Piatra Neamț:
Link-ul către petiția #SalvămTroleibuzul: https://campaniamea.declic.ro/petitions ... leibuzului
Link-ul către pagina de Facebook #SalvămTroleibuzul: https://www.facebook.com/salvamtroleibuzul/

 


  • Author: Costin
  • Site Admin
  • Posted:
  •  

Re: Troleibuzele din Piatra Neamţ Costin

O scurta completare, ca sa avem toate raspunsurile publicate aici - pe langa raspunsul primit de la primarie, Asociatia a primit raspuns si de la CJ Neamt:
20568_metrou usor.PDF
20568_metrou usor.PDF (153.39 KB; downloaded 489 times)

 


  • Author: punmeister
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Troleibuzele din Piatra Neamţ punmeister

TL;DR: Se vor lua e-busuri, deci RIP.

 


  • Author: Nenea_titi
  • Posted:
  •  

Re: Troleibuzele din Piatra Neamţ (1995-2019) Nenea_titi

Aia cu nu presupune desființarea liniilor lasă loc de interpretare. Adică se vor scoate probabil firele, și pe traseul ăla vor merge autobuze electrice. Sau probabil le lasă acolo de izbeliște, ca la Brăila. Adevărul că rețeaua lasă de dorit. M-aș bucura să ia și troleibuze noi și autobuze electrice. Rămâne de văzut

 


  • Author: V2A
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Troleibuzele din Piatra Neamţ (1995-2019) V2A

Distrugerea definitivă a transportului cu troleibuze în Piatra Neamț

Într-o ședință extraordinară, deci aproape pe furiș, fără nici un fel de dezbatere serioasă, din motive pe care le cunosc doar cei care conduc județul, în 10 ianuarie, când încă lumea nu era dezmeticită după sărbători, Consiliul Județean Neamț adopta un proiect de hotărâre important inițiat de Ionel Arsene. Acesta propunea trecerea din domeniul public al județului în cel privat a bunurilor alcătuind rețeaua aeriană fir contact cale dublă pe care circulau troleele, cu o valoare de 510.103 lei! Prin aceeași hotărâre se aprobă scoaterea din funcțiune și depozitarea respectivelor bunuri. După care, dacă tot nu mai sunt în domeniul public, se pot valorifica.

Prin această hotărâre se pune cruce de facto celui mai ecologic transport de călători existent în Piatra Neamț. Oricare ar fi argumentele prezentate, măsura este pripită și, mai ales, luată fără consultarea populației. La troleibuze s-a renunțat în momentul când, din cauza lipsei de dialog între decidenți, Consiliul Județean a încetat să mai aloce bani la societatea Troleibuzul. Troleibuzele au fost trase pe dreapta și acum sunt perfect fezandate ca să poată fi valorificate, așa cum se dorește de câțiva ani. Trecerea rețelei în domeniul privat permite, cum spuneam, dezafectarea și apoi ”valorificarea” către oameni care știu exact valoarea cablurilor și de unde să scoată profit.

Ipocrizia din textul prin care Consiliul propune toate aceste lucruri vine de la aruncatul pisicii și responsabilității în curtea consiliului de administrație de la Troleibuzul, dar și pe faptul că în 6 ianuarie, când rețeaua era deja la Consiliul Județean, cablurile s-au rupt și s-au produs trei accidente.



Consiliul Județean Neamț ia această măsură radicală și care va afecta întreg orașul reședință de județ bazându-se pe proiecte de achiziționare a autobuzelor electrice. Rămâne de văzut în ce măsură acestea vor fi fiabile și se vor adapta la traficul din Piatra Neamț. Din păcate, din interese obscure, nu s-a luat în calcul achiziționarea de trolee modernizate care să folosească infrastructura deja existentă.(V.B.)

Sursa: https://mesagerulneamt.ro/2020/01/distr ... tra-neamt/

 


  • Author: Nenea_titi
  • Posted:
  •  

Re: Troleibuzele din Piatra Neamţ (1995-2019) Nenea_titi

http://atacul.ro/2020/01/15/adio-trolei ... u-ce-pret/

Praful și pulberea s-a ales de ideile de modernizare și extindere a transportului electric din Piatra-Neamț și localitățile învecinate unde, până de curând, au funcționat troleibuzele operatorului regional Troleibuzul SA. S-a ajuns exact în situația din februarie  2017, când atacul.ro anunța că transportului electric din Piatra-Neamț i se cântă prohodul și că „oameni de bine” se pregătesc să facă un ban bun din vânzarea cablurilor electrice din cupru, dar și din vânzarea troleibuzelor. Dacă atunci s-a găsit o soluție, iar transportul electric a fost salvat, astăzi nu se mai poate face absolut nimic, lucrurile fiind bătute-n cuie. Toate cu ajutorul unei hotărâri a Consiliului Județean care a fost votată de toți consilierii prezenți la ședința din 10 ianuarie. Și uita așa, s-a dus pe Apa Sâmbetei „Planul de Mobilitate Durabilă Urbană”, realizat de către Primăria Piatra-Neamț, care prevedea, printre altele, investiții serioase în transportul public din Piatra-Neamț, respectiv  extinderea rețelei de troleibuz, modernizarea rețelei electrice, achiziția a 20 de troleibuze și 10 autobuze hibride/electrice. Nu s-a mai ajuns aici din diverse motive, însă, există voci care afirmă că orgoliile ar fi fost foarte puternice deoarece, într-un astfel de proiect, primăria, care deține infrastructura, ar fi fost lider și nu Consiliul Județean, care deține patrimoniul societății Troleibuzul. În urmă cu câteva luni, printr-o decizie a ADI Urbtrans, s-a stabilit renunțarea  la transportul electric, pe trasee rămânând doar autobuzele. Acum trei ani se vorbea intens de două mari interese: vânzarea cablurilor din cupru, vreo 60 de tone, vânzarea troleibuzelor la fier vechi și înlocuirea troleibuzelor cu autobuze electrice. Cineva, apropiat de PSD, voia să aducă niște autobuze electrice pe care să le vândă CJ-ului. Cum mașinile proveneau din China au apărut problemele cu Uniunea Europeană, așa că ideea a picat.
Consilierii au votat rapid pentru trecerea rețelei de cablu din domeniul public în domeniul privat
Troleibuzele nu au mai ieșit pe trasee din septembrie 2019, iar, începând cu 1 decembrie, rețeaua de cablu a fost preluată de Consiliul Județean Neamț de la Troleibuzul SA, ca acum să se pregătească dezafectarea și, bineînțeles, vânzarea. Înainte de a fi luată această decizie, discuții serioase despre soarta transportului electric pe cablu nu au fost. Un proiect al CJ Neamț care prevedea achiziționarea unor  autobuze electrice cu fonduri europene ar fi picat. Anul trecut, în luna mai, cu puțin timp de alegerile europarlamentare, reprezentanții CJ Neamț anunțau, cu mare tam-tam, că au în derulare un proiect de modernizare a transportului public de călători în orașul Piatra-Neamț. Se vorbea despre achiziționarea a 21 de autobuze electrice de către Ministerul Dezvoltării pentru CJ Neamț, plus alte 20 de autobuze ce urma să fie cumpărate de CJ Neamț. Toate ar fi urmat să fie operate de către Troleibuzul SA. Acum, la aproape un an de la aceste promisiuni, pe străzile din Piatra-Neamț încă nu circulă niciun autobuz electric.  Cei 25 de consilieri județeni, prezenți la ședința din 10 ianuarie, au votat în câteva secunde pentru trecerea rețelei fir contract, în valoare de sute de mii de lei, din domeniul public în cel privat. Proiectul a fost introdus pe ordinea de zi pe ultima sută de metri, fără ca vreun consilier să reacționeze. Mai exact, aleșii au primit proiectul care pune cruce transportului electric pe cablu din Piatra-Neamț și câteva localități învecinate, cu 40 de minute înainte de ședință.

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Județul Neamț  • 
Choose destination

Since , our 1789 forum members have written 350085 posts in 4169 topics and 426 subforums.
Refresh interval: 30 minutes.

 

© 2009 - 2021 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

Terms Of Use