Zona metropolitană BucureștiPrezentarea rețelei de tramvai din București

 

Topic: Bucla de întoarcere Baicului - Gara Obor - Ferdinand

89 posts, 35281 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7
 
 

📖 Pagination options
Re: Bucla de întoarcere Baicului - Gara Obor - Ferdinand ByOnu

Fara iesire directa spre Ferdinand (liceul I. Hasdeu), un traseu comercial nu are sens, dpmdv.

 


Re: Bucla de întoarcere Baicului - Gara Obor - Ferdinand andrei11

Din Militari / Ghencea la Obor ajungi cu metroul, nu faci înconjorul Pământului în 80 zile cu tramvaiul !
Dacă se vor inaugura trenurile urbane...Mai discutăm atunci ce şi cum, care  legături vor fi utile şi care fanteziste.

 


Re: Bucla de întoarcere Baicului - Gara Obor - Ferdinand MateiTramspotter

Câteva tramvaie in bucla de la Baicului in ultima zi de circulație.
Începând de astăzi linia de tramvai 21 a revenit la traseul de bază.
IMG_20230401_104436.jpg (806.51 KB; downloaded 2371 times)
IMG_20230401_104353.jpg (657.14 KB; downloaded 2371 times)
IMG_20230331_193217_691.jpg (188.96 KB; downloaded 2369 times)
IMG_20230331_193217_714.jpg (158.09 KB; downloaded 2369 times)
IMG_20230331_193217_748.jpg (163.7 KB; downloaded 2369 times)
IMG_20230331_193217_795.jpg (127.56 KB; downloaded 2369 times)

 


Re: Bucla de întoarcere Baicului - Gara Obor - Ferdinand cris_m

Intermodalitate :)
20221202_155945.jpg (716.67 KB; downloaded 2194 times)

 


Re: Bucla de întoarcere Baicului - Gara Obor - Ferdinand SirVlady

georgica2704 wrote here:
Ghencea sau Depoul Militari.

Planul meu era să aibe capăt la C.E.T. Vest, cu o eventuală prelungire ulterioară la Gara București Vest, mai ales că se are in vedere extinderea Bulevardului Timișoara spre A0 în cadrul proiectului Drumului Radial 1. Cum au zis și colegii, să avem trenul metropolitan implementat, respectiv Drumul Radial 1 finalizat și atunci putem vorbi mai pe larg de o linie de tramvai care să lege Gara Obor de Gara de Vest. Dacă s-ar face macaz la intersecția Pantelimon x Ferdinand I cum vii dinspre gară, ar fi excelent, însă în schițe cel puțin nu văd nimic legat de un viitor macaz acolo…

 


Re: Bucla de întoarcere Baicului - Gara Obor - Ferdinand LucaTB

Ultimul tramvai ce a fost pe șinele de la Gara Obor a fost 030, marcând astfel eventuala conservare a acestor șine. Aici e un cadru cu el făcut în ultima zi cu tramvaie pe această porțiune:
030 - 21 - 31.03.2023.jpg (1.02 MB; downloaded 2110 times)

Cât despre traseu în sine, am văzut că în zona Piața Obor - Gara Obor era o cerere destul de mare, tramvaiele fiind cât de cât plinuțe. N-ar fi rea o linie de tramvai permanentă în zona Baicului - Gara Obor, dar rămâne de văzut...🤔

 


Re: Bucla de întoarcere Baicului - Gara Obor - Ferdinand ByOnu

Cu Gara Obor cu doar, cat(?), 4-5 perechi de trenuri pe zi(?), nu se justifica o linie permanenta.

Avem deja doua troleibuze care duc via centru si un autobuz care satisface relatia Ziduri Mosi - Piata Obor - Sos. Colentina.

Despre un EVENTUAL traseu comercial am putea vorbi abia cand traficul garii ar creste si ... cand s-ar instala un racord direct Gara Obor -> Liceu I. Hașdeu. Doar asa are sens cu adevarat bucla asta.

 


  • SerbanGheorghiu
  • Posted:
  •  

Transformarea buclei pentru tramvaie de la Gara Obor in linie dubla SerbanGheorghiu

Aceasta transformare consta în desființarea tronsonului între Intersecția Ziduri Mosi-Ferdinand și Cimitirul Armenesc pentru a readuce tramvaiul in zona Gării de Est-Baicului.

Pasul 1 Ar fi înlocuirea șinelor. Pe perioada lucrărilor vom introduce autobuze naveta

Pasul 2 Crearea unui racord între Linia 14 și viitoarea linie dubla

Pasul 3 montarea de garduri și renovarea statiilor


Pe desenul atașat cu roșu este viitoarea linie dubla, cu alb tronsonul desființat și cu galben noul racord bd Ferdinand cu viitoarea linie dubla de la Gara de Est. Cu mov este linia de pe strada Ziduri moși
Screenshot_20230502-205152~2.png (1.48 MB; downloaded 1718 times)

 


Re: Transformarea buclei pentru tramvaie de la Gara Obor in linie dubla Cristi.

Nu vreau să fiu rău, dar dacă te gândești la așa ceva, desenul trebuie făcut mai frumos, nu cu un screenshot unde ai tras niște linii.
Ideea nu este deloc rea, dar desenul ar trebui făcut într-un program de editare, sau dacă nu te pricepi, chiar în MS Paint.

 


Re: Bucla de întoarcere Baicului - Gara Obor - Ferdinand PTMZ

Ideea liniei duble pe la Gara Obor mi se pare neinspirată momentan, mai ales în formula propusă de tine:
1. De ce să desființezi tronsonul Cimitirul Armenesc - Ferdinand? Pierzi bucla în felul acesta, ceea ce va însemna să duci devierile la Granitul, care e muuult mai departe. Nu mai zic de ocolul efectuat de acest traseu, care, iarăși, va mări durata călătoriei.
2. Cererea de transport în zona Gării Obor nu este excepțional de ridicată. Nu văd de ce ai devia tot traficul tramvaielor pe acolo, când o linie care să întoarcă acolo e suficientă. Chiar și pe termen lung, cererea de transport e satisfăcută aproape complet de liniile de troleibuz și autobuz din zonă. Ce ar fi necesar este un feeder către o stație apropiată de metrou (Obor sau Iancului), mai ales în perspectiva creșterii traficului pe termen lung la această gară. Linia 21 a îndeplinit cu succes acest rol, așadar se poate încerca ceva suplimentar în acest sens, dar discuțiile eficiente în acest sens se pot purta abia după efectuarea mult-discutatului racord între linia dinspre Gara Obor și linia spre Mihai Bravu.

 


Re: Bucla de întoarcere Baicului - Gara Obor - Ferdinand shoppy

Sa scoti tramvaiul de pe un bulevard cu blocuri nu se justifica in nici un fel, mai ales doar ca sa fie readus prin alta parte ca asa a fost odata.
Normal ar fi sa fie tramvai in ambele sensuri prin fata garii cu o linie directa pana la Obor ca sa fie atractiva atunci cand intra trenurile metropolitane, daca mai intra vreodata, oricum o strapungere de tren metropolitan fara legatura la metrou este o mare tampenie.

 


  • SerbanGheorghiu
  • Posted:
  •  

Re: Transformarea buclei pentru tramvaie de la Gara Obor in linie dubla SerbanGheorghiu

Cristi. wrote here:
Nu vreau să fiu rău, dar dacă te gândești la așa ceva, desenul trebuie făcut mai frumos, nu cu un screenshot unde ai tras niște linii.
Ideea nu este deloc rea, dar desenul ar trebui făcut într-un program de editare, sau dacă nu te pricepi, chiar în MS Paint.

Înțeleg ,dar laptopul meu este virusul și nu pot întra în niciun program. Am decis sa folosesc tableta deoarece nu pot umbla pe laptop, mai este și touch-screen
Exista o opțiune de care am uitatpe modul de editat. Sa pun text pe imagine.

 


  • SerbanGheorghiu
  • Posted:
  •  

Re: Bucla de întoarcere Baicului - Gara Obor - Ferdinand SerbanGheorghiu

PTMZ wrote here:
Ideea liniei duble pe la Gara Obor mi se pare neinspirată momentan, mai ales în formula propusă de tine:
1. De ce să desființezi tronsonul Cimitirul Armenesc - Ferdinand? Pierzi bucla în felul acesta, ceea ce va însemna să duci devierile la Granitul, care e muuult mai departe. Nu mai zic de ocolul efectuat de acest traseu, care, iarăși, va mări durata călătoriei.
2. Cererea de transport în zona Gării Obor nu este excepțional de ridicată. Nu văd de ce ai devia tot traficul tramvaielor pe acolo, când o linie care să întoarcă acolo e suficientă. Chiar și pe termen lung, cererea de transport e satisfăcută aproape complet de liniile de troleibuz și autobuz din zonă. Ce ar fi necesar este un feeder către o stație apropiată de metrou (Obor sau Iancului), mai ales în perspectiva creșterii traficului pe termen lung la această gară. Linia 21 a îndeplinit cu succes acest rol, așadar se poate încerca ceva suplimentar în acest sens, dar discuțiile eficiente în acest sens se pot purta abia după efectuarea mult-discutatului racord între linia dinspre Gara Obor și linia spre Mihai Bravu.

Eu înțeleg acest lucru. Este doar o propunere. Eu locuiesc în baicului la complexul cu lidl de la ziduri. De fiecare data când merg spre bd ferdinand, vad bucla ruginind degeaba și ma simt prost. Aceasta propune vine în contextul în care eu ca elev de clasa a șasea merg la școală, folosesc troleibuzele 69 sau 85, care merg încet, condiții mizere, statul la semafor durează și ma face sa ma gândesc la o alternativa, ci acume tramvaiul. Cred ca cu tramvaiul este mai confortabil decât troleibuzul. Eu doresc extinderi de retea de tramvai si pe Decebal, Nerva Traian ,Bd Unirii, Mircea voda, Splai și izvorul rece pentru a uni liniile din centru și a forma un terminal multimodal.
As reinfinta linia 46 pe traseul Pantelimon-Baicului-Ferdinand-Izvorul Rece-Sf Vineri-unirii-Splai Cismigiu-Gara de Nord
Unirea liniilor în centru ar putea sa îl extindă pe 14 la depoul militari și sa se redenumeasca 13 sau 33
Putem desființa bucla de la Aero Băneasa ca să Extindem linia 5 pana la Băneasa Mall

 


Re: Bucla de întoarcere Baicului - Gara Obor - Ferdinand ByOnu

Principiile enuntate de tine sunt foarte bune si te felicit pentru ele! :love: Sunt placut surprins sa vad cum cineva atat de tanar intelege si sustine extinderea tramvaiului. :yes:

Insa, pur si simplu in acest caz foarte punctual cu propunerea ta pentru Baicului, nu iti pot da dreptate. Troleibuzul isi face treaba, iar solutia este eficientizarea sa: putem incepe cu spargerea tranuletelor 69+85 si chiar scaderea intervalelor de succedare (fie prin suplimentarea parcului alocat, fie prin recalcularea timpilor, astfel incat sa nu mai regasim la capete o treime din parc constant). Solutia, din punctul meu de vedere, nu este dublarea troleibuzului cu tramvaie pe o portiune si mai mare. Aici greste deseori si Primaria, si Primarul, si STB-ul ... considera ca daca o linie este suprasolicitata sau circula la intervale neatractive sau inconsistente "solutia" este infiintarea unor noi linii care sa dubleze. Hai sa eficientizam CE AVEM DEJA. Rareori se suplimenteaza liniile...

Sper ca propunerea ta nu vine strict ca urmare a unui bias impotriva troleibuzului in general, ci ca ai identificat tu niste probleme punctuale. Daca da, te invit sa le dezvolti cu detalii.

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Prezentarea rețelei de tramvai din București  • 
Choose destination

Since our 2289 forum members have written 421195 posts in 5246 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use