Zona metropolitană BucureștiLucrări de modernizare și extindere a infrastructuriiLucrări finalizate începând cu anul 2006Pasajul Suprateran Basarab (INAUGURAT 18.06.2011)

 

Topic: Discutii dupa inaugurarea pasajului

1525 posts, 341260 views
 
Go to page:  1  ... 22 23 24 25 26 27 28  ... 109
 
 

📖 Pagination options
Re: Discutii dupa inaugurarea pasajului vancouver

Deocamdata locuiesc in Bucuresti , DAR SA NU EXAGERAM CU TAXIURILE  LA BASARAB S-A ALES ACEASTA VARIANTA PT CA A FOST CONSIDERATA CEA MAI BUNA ,NU PUTEA SA O PUNA IN TERMINAL UNDE INTORC SI TRAMVAIE SI AUTOBUZE , PE LANGA TAXI MAI EXISTA SI ALTE MIJLOACE DE TRANSPORT IN COMUN !!!


Stii, exista multe lucruri logice in lumea asta, dar totusi nu se aplica, pentru ca in afara de logica primara exista o logica mai profunda, care este poate mai importanta.

De exemplu cu cât ai mai multi bani, cu atât o duci mai bine. De aceea este logic sa furi portofelele tuturor oamenilor care iti ies in cale. Asta este logica primara.
Si totusi exista o logica secundara mai importanta: daca toti ne-am fura unul altuia portofelele sau ne-am lua la bataie pentru asta s-ar ajunge la un haos si, desi aparent fiecare individ câstiga atunci când fura un portofel, pentru ca va avea mai multi bani, per ansamblul societatii acest lucru ar fi nociv si chiar si hotul ar ajunge sa traiasca mai prost.
De aceea exista legi care pedepsesc furtul si institutii care se ocupa cu prinderea si pedepsirea hotilor.

Totusi în societate exista individizi care nu înteleg logica secundara si o vad numai pe cea primara: fur un portofel, deci voi avea mai multi bani. Este logic, asa zic ei în mintea lor limitata.

Ei bine exact asa gândesti si tu: DA, EXISTA O LOGICA a amplasarii statiei de taxi intre 2 obiective publice, mai ales ca in fata nici unuia nu prea este spatiu mult. Asta este logica primara, a omului cu o gândire limitata.
In realitate ne lovim de mai multe probleme:

1. Cum îi convingem pe taximetristi sa se mute in noua statie si sa nu stea la pomana in usa IDM-ului sau a Garii Basarab. Raspuns: foarte greu sau deloc. Practic numai daca în ambele locuri ar sta continuu un echipaj de politie si ar amenda orice încercare de a sta "la pomana". Chiar si cu politistii la datori, tot ar aparea discutii. Pentru ca sa presupnem 5 taxiuri stau cuminti la statie. O doamna dichisita cu tocuri iese din IDM si o ia usor spre statia de taxi. Un taxi gol trece mai mult sau mai putin intâmplator pe strada. Clienta ii face cu mâna, ca doar îi este lene sa mai mearga pâna la minunata statie...

2. Cum îi convingem pe unii clienti sa se deplaseze pâna in statia de taxi. Exemplu: o mama cu 2 copii si 3 genti mari ajunge la gara Basarab. In gara se gasesc carucioare pentru bagaje. Familia se descurca pâna la usa garii, mai departe caruciorul nu are voie. Copii sunt mici, bagajele grele, femeia insarcinata cu al treilea copil. Va fi o placere pentru ea si va savura LOGICA celor din primarie care au pus statia de taxi la cucuietii din deal. Mai ales daca aurolacii o vor lua drept tinta favorita pentru o ambuscada si-i vor fura geanta pe drum. Dar iata asa încurajeaza Primaria Bucuresti transportul cu calea ferata, prin gari organizate LOGIC. Si aceasta femeie va incerca sa cheme cu mâna orice taxi disponibil sau care vine si lasa pasageri la gara, chiar daca pentru asta va astepta 10 minute.

Cel putin 50% din clienti ar fi astfel pierduti pentru taximetristii corecti, atât de la IDM, cât si de la gara. Asa ceva nici un taximetrist nu va accepta NICIODATA si cu orice riscuri va prefera sa patruleze de colo-colo si daca lispseste echipajul de politie va opri imediat fix in fata garii. Iar ca sa tinem continuu doua echipaje de politie pentru a mentine ordinea la taxiuri... frizeaza cel putin absurdul.


Adevarata logica este una singura atunci când fac o regula: Va fi acea regula respectata sau nu. Plus care este pretul pentru a o impune.

In cazul nostru pretul impunerii regulii nu este rezonabil. Regula NU ESTE si NU VA FI respectata. Deci regula este INUTILA, ILOGICA, ABSURDA, TEMBELA, gândita de cineva la modul superficial. Exemplul lui danielstan legat de Pitesti este elocvent.

Dar hai sa vedem si ce se face într-o tara pe care cred ca o putem numi civilizata si in care eu am norocul sa locuiesc temporar: Germania:

HAMBURG, gara cu cel mai mare numar de calatori zilnic. Gara are 2 iesiri principale. La ambele exista amenajate de autoritati imense parcari pentru taxiuri, astfel incât dupa iesirea din cladirea garii trebuie facuti numai câtiva pasi pâna la locul in care se iau taxiurile. La una din iesiri drumul pâna la taxiuri este acoperit. Asta nu înseamna ca vis-a-vis de gara (pe cealalta parte a bulevardului ce trece prin fata garii) nu exista de asemenea statie de taxiuri.
München, locul doi ca numar de calatori: exista de asemenea 2 statii, una in fata si una la iesirea de nord, in lateral. De asemenea pe partea cealalta a strazii exista locuri suplimetare pentru taxiuri, in dreptul postei sau al unor hoteluri.
Frankfurt pe Main, locul 3. Exista o mare statie de taxi chiar in fata garii. In plus la iesirea de sud exista alte 2 statii de taxi mai mici, câte una pe fiecare parte a strazii. Link cu statia mare de taxiuri din fata garii: http://maps.google.de/maps?q=Frankfurt+am+Main&hl=de&ll=50.107974,8.663299&spn=0.001462,0.004128&sll=51.151786,10.415039&sspn=24.06875,67.631836&t=h&z=19&layer=c&cbll=50.107974,8.663299&cbp=12,0,,0,0&photoid=po-51728364

Asadar oriunde am da, statia de taxi este cel mai apropiat lucru de iesirea din incinta garii. Fie si din acest punct de vedere nu are rost sa reinventam noi acum roata.


Concret ce-ar trebui facut la Basarab:
2011.04.12 - IMG_2293.JPG (282.91 KB; downloaded 2058 times)


Statia de urcare în taxiuri ar trebui sa fie pe coltul acelei stradute mici care da în rond (taxiurile stând la coada pe straduta), iar paralel cu linia de tramvai, muscând un pic din trotuar, chiar in fata garii, statia de coborâre. Ce o fi asa greu. Nu deranjeaza pe nimeni. Nu necesita lucrari speciale. Si toata lumea ar fi fericita.

 


Re: Discutii dupa inaugurarea pasajului adn2377

@vancouver:

Zambesc putin citind argumentatia ta si apoi raspunsul primit, nu pot sa iti spun decat ceea ce e destul de evident - nu are rost sa te chinui in continuare sa demonstrezi, pentru ca nu ai cu cine... :)
Cine are cu ce a inteles deja.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Discutii dupa inaugurarea pasajului Tom

Statia aia de taxi are o logica doar daca ar fi un fel de "shared-taxi" sau varianta mini a ce noi numim astazi maxi-taxi sau daca toate taxiurile care vin acolo ar avea tarif unic.
Altfel, este o singura banda si nu se poate depasi. Deci, primul venit, primul servit, posibil primul tepuit, daca e unul cu "1,3,5 lei/km". Nu ai cum sa te urci in taxiul care iti convine. La Gara de Nord, trecand peste faptul ca multi sunt pirati sau dubiosi, ai cel putin posibilitatea de a alege. La Basarab in statia aia, chiar daca ai cum, cel din spate nu poate iesi din cauza celui din fata, care va sta acolo pana gaseste fraierul. O alta problema este ca ala cu 3,5 lei poate macar iti face serviciul ca vine la peron si te ajuta cu bagajul de acolo. Dar la Basarab nu poate face asta, pentru ca ar insemna ca lasa masina stationata in statie si blocheaza pe cei din spate.
Iar cu povestea cu taxiurile care polueaza, eu as face 50 bani pe kilometru, chiar daca as impune sa zicem minimum 5 lei / cursa. Sa-si permita oamenii mai mult sa mearga cu taxiul si sa lase masina acasa. S'ar mai elibera si locurile de parcare.
O alta problema a zonei din jurul pasajului sunt semafoarele. Si ca sa revin putin, tot nu am inteles cum poti merge legal pe str.Orhideelor la sediul Politiei Locale. Am revenit la asta, pentru ca daca pleci de acolo si vrei sa respecti legea (nu aveam treaba spre Grozavesti ca sa fac o "magarie" si sa intorc direct), stai o gramada la un semafor care in afara de virajul la stanga spre bd.Regiei, ar putea fi pus pe verde intermitent pentru virajul la dreapta spre intersectia cu Plevnei/Giulesti. La fel si semafoarele dela Gara Basarab, unde mi se pare ca astepti enorm la niste semafoare pe unde nu trece nimeni.
Inca o problema ar mai fi ca din cate am vazut, dar e adevarat stateau si autobuze pe linie si nu am putut observa, pare ca nu se mai poate vira dreapta din rond pe ambele linii spre Plevnei, cum era inainte rondul. Altfel spus, o linie e pentru intors venind pe Dinicu Golescu (unde nu stiu ce ar mai intoarce acum si sta nefolosita) si alta venind dinspre Grozavesti (actualul 35).

 


Re: Discutii dupa inaugurarea pasajului andrei11

Am mai pus si eu intrebarea asta odata, unde este sediul politiei locale a sectorului 6 ca nu stim multi de aici ?  E cumva in cadrul primariei sect. VI ?

 


Re: Discutii dupa inaugurarea pasajului danielstan

Argumentul ca taxi-ul e mai bun decat masina personala pentru ca se elibereaza parcarile... m-a dat pe spate:
in fapt, legal sau ilegal, taxiurile aglomereaza colturile de intersectii si ocupa banda 1 de facut la dreapta.

Dar autobuzul nu e mai bun decat masina personala? Caci intr-un autobuz incap 50 de calatori care ar calatori altfel cu vreo 40 - 50 de masini personale.

Stiu prea bine ca la Gara Basarab sosesc si pleaca trenuri de categoria a 2-a (de obicei cu navetisti care fac blatul) si este evident ca acesti calatori folosesc autobuzul sau tramvaiul.

Pentru ce sa taiem din trotuar si sa bagam taxi-urile in fata garii?

 


Re: Discutii dupa inaugurarea pasajului telvanni

danielstan wrote:
Argumentul ca taxi-ul e mai bun decat masina personala pentru ca se elibereaza parcarile... m-a dat pe spate:

Daca e sa le compari p'astea doua, normal ca e mai bun taxi-ul. in bucuresti sunt 10000 de taxi-uri care deservesc (probabil) 100 000 de oameni. Deci e de 10 ori mai bun ca masina personala.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Discutii dupa inaugurarea pasajului Tom

andrei11 wrote:
Am mai pus si eu intrebarea asta odata, unde este sediul politiei locale a sectorului 6 ca nu stim multi de aici ?  E cumva in cadrul primariei sect. VI ?
pol6.JPG (68.25 KB; downloaded 3119 times)

Cu verde e incercuita cladirea in cauza. Dela baza rampei care coboara pana la ea este o parcare intrerupta de o trecere de pietoni cu inca doua spatii "neoficiale" de parcare de-o parte si de alta a zebrei. Sunt cam 10-15 locuri de parcare, cel mult. Linia este continua, deci legal nu poti veni decat coborand pasajul.
Cu rosu e incercuit semaforul in cauza, unde in afara de cand e verde pentru cei care vin dinspre Regiei, nu vad de ce trebuie sa astepti sa vireze stanga cei care vin dinspre Plevnei, cu care nu te intersectezi. Si oricum, nu prea ai cum intoarce de acolo sa mergi spre Grozavesti.
Imaginea e cam veche..., intre timp a aparut pasajul :)
La linkul asta ar trebui sa apara cursorul in zona cladirii, iar strazile se vad exact cum sunt astazi.

 


Re: Discutii dupa inaugurarea pasajului Techno

Am trecut pe la ora 5.40 dinspre Iancu de Hunedoara spre Dr. Taberei. Foarte aglomerat in pasajul Victoria, apoi in continuare pe Titulescu. In capat la Titulescu inainte sa fac stanga pe pasaj un poilitist destul de agitat care facea semne sa mergem mai repede. Chiar nu se poate da verde mai mult dinspre Titulescu?

 


Re: Discutii dupa inaugurarea pasajului 2fast4u

Asta ar trebui, să se mărească timpul de verde pentru cei de pe Titulescu şi implicit invers, pentru cei care coboară de pe pasaj spre Titulescu.
Ar mai fi de eliminat semaforul pentru mers înainte de pe Titulescu, la intersecţia cu Maltopol, sensul dinspre pasajul Victoria înspre Banu Manta, care nu are niciun rost acolo, fiindcă Maltopol are sens unic.

 


Re: Discutii dupa inaugurarea pasajului Techno

La Maltopol as schimba sensul Sensului unic si as interzice facutul la stanga dinspre Titulescu deci desfiintarea semaforului. Nu stiu daca e OK asa pentru accesul la Gara de Nord dinspre Stefan cel Mare si nu stiu daca pe sub pasaj e interzis la stanga pe Calea Grivitei spre gara. Poate s-a mai discutat, scuze daca am reluat.

 


Re: Discutii dupa inaugurarea pasajului 2fast4u

Se poate face stânga sub pasaj, înspre gară.

 


Re: Discutii dupa inaugurarea pasajului danielstan

... pentru ca sub pasaj e intersectie semaforizata si, deci, nu e problema sa faci stanga.
Ce nu am inteles eu este de ce nu s-au facut 3 benzi cu 50m inaintea semaforului (cand vii de pe Titulescu si vrei sa intri pe Grivitei)? Din poze vad ca loc ar fi fost, e drept ca sub pasaj, in dreptul semnului de interzis:


 


Re: Discutii dupa inaugurarea pasajului rails

am vazut ca s-a montat prima scara rulanta.

 


Re: Discutii dupa inaugurarea pasajului bekxy

Am "inaugurat" şi eu azi pasajul.
Prima oară scurt, de pe Plevnei pe Griviţei, a doua oară din Griviţei, prin spatele blocurilor şi apoi prin Titulescu, până pe şos. Grozăveşti.
Cea mai ciudată bucată a fost "breteaua" din spatele blocurilor, din Griviţei spre Titulescu. Maşini parcate la greu, pe ambele părţi. Pasajul în sine a fost... prea scurt. Curbele sunt OK, se pot aborda lejer cu mult peste limita legală. Un mare plus pentru modificarea fazelor semaforului de la Grozăveşti/ Cotroceni (am stat puţin sub 2 minute), deşi tare bun era şi acolo un pasaj, un şanţ... ceva... Şi un mare minus pentru Răzoare, unde am stat vreo 6 minute (pe la 5 după amiază). Overall - mult mai bine decât înainte.

 


Go to page:  1  ... 22 23 24 25 26 27 28  ... 109
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Pasajul Suprateran Basarab (INAUGURAT 18.06.2011)  • 
Choose destination

Since our 2295 forum members have written 422056 posts in 5257 topics and 514 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use