Zona metropolitană BucureștiLucrări de modernizare și extindere a infrastructuriiLucrări finalizate începând cu anul 2006

 

Topic: Refacerea infrastructurii pietonale între Unirii - Victoriei

686 posts, 208357 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 21 22 23 24 25 26 27  ... 49
 
 

📖 Pagination options
Re: Refacerea zonei pietonale Unirii-Universitate-Victoriei Budy187

Zapada topita a carui an ?:))

 


Re: Refacerea zonei pietonale Unirii-Universitate-Victoriei ByOnu

Nu e putin de loc. Gandeste-te ca au castigat doua benzi pe noul Bd. Oprescu. Si, de fapt vor fi tot 3 benzi (ca si pe portiunea Elisabeta - Natiunile Unite), doar ca una dintre ele va fi impartita in doua piste pentru biciclete. ;)  Este foarte bun proiectul, aruncati un ochi peste schite. Tot ce sper este sa-l respecte si sa foloseasca materiale si muncitori de calitate. :lol:

 


Re: Refacerea zonei pietonale Unirii-Universitate-Victoriei Nightwolf

In loc sa le lase naibii asa ca pt prima data in ultimii 10 ani s-a rezolvat circulatia pe zona centrala, cel putin pana la Univeristate ... vai de mama lor ... Daca s-ar gasi si solutia tehnica pt Pta. Unirii n-ar mai fi blocaje neam in Bucuresti...

 


Re: Refacerea zonei pietonale Unirii-Universitate-Victoriei URANUS

Azi s-a reluat lucrul la trotuar la Romana.

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Refacerea zonei pietonale Unirii-Universitate-Victoriei 133 313

Au aparut corpurile de iluminat noi pe Bulevardul Unirii. Haioase, dar sa vedem cat de eficiente.

 


Re: Refacerea zonei pietonale Unirii-Universitate-Victoriei Budy187

Noile corpuri de iluminat. Mie imi plac, sunt dragute. Un aspect mai neplacut este mizerie ce domina peisajul si copacii toaletati la extrem.
IMG_1950.jpg (594.7 KB; downloaded 4637 times)
IMG_1952.jpg (366.73 KB; downloaded 4635 times)
IMG_1953.jpg (602.74 KB; downloaded 4637 times)
IMG_1954.jpg (513.14 KB; downloaded 4636 times)

 


  • Mircea G
  • Posted:
  •  

Re: Refacerea zonei pietonale Unirii-Universitate-Victoriei Mircea G

Aha ! Acum inteleg eu unde dispareau tigaile de se bateau oamenii ca chiorii cind apareau promotiile la deschideri de magazine....
Prin 70 si ceva , copil , am gasit pe la DCA niste hirtii semnate de statul roman socialist , ceva ce se referea la cum trebuie sa arate iluminatul stradal , si ideea principala ramasa in cap , era ca iluminatul nu trebuie sa fie lumini si umbre ci o dunga de lumina ...
Tigaile astea , sigur nu se incadreaza la asa ceva , sau " legile " trecute s-au demodat ....

 


  • ADY881
  • Posted:
  •  

Re: Refacerea zonei pietonale Unirii-Universitate-Victoriei ADY881

Si mie imi plac stalpii noi, sunt superbi, pana la corpurile de iluminat care sunt din alta poveste, din alt timp(nu ma refer la faptul ca sunt pe leduri, ci exclusiv la forma rotunda, hidos).

 


Re: Refacerea zonei pietonale Unirii-Universitate-Victoriei Nightwolf

Mie imi place ca s-au dublat poate chiar triplat locurile de parcare pe Bd. Unirii odata cu noua reorganizare ...

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Refacerea zonei pietonale Unirii-Universitate-Victoriei 133 313

Bine ca s-au apucat sa puna stalpi cu priza atasata, sa nu mai lege ornamentele luminoase de sarbatori si alte reclame luminoase ca la firida vesela.

 


  • ADY881
  • Posted:
  •  

Re: Refacerea zonei pietonale Unirii-Universitate-Victoriei ADY881

Nightwolf wrote:
Mie imi place ca s-au dublat poate chiar triplat locurile de parcare pe Bd. Unirii odata cu noua reorganizare ...

Asta in tarile bananiere este o reusita(sa inlocuiesti iaraba cu locu de parcare), insa daca acele locuri coincid cu masura de pietonalizare a Bd.Unirii in acea zona (adica desfiintarea a 5 benzi, din cele 6 benzi actuale) atunci este tolerabil, iar daca au asfaltat iarba doar de amorul automobilistilor, atunci e reforma bananiera asta tot.

 


  • ADY881
  • Posted:
  •  

Re: Refacerea zonei pietonale Unirii-Universitate-Victoriei ADY881




referitor la imitatii de stalpi istorici, in Moscova spre ex stiu sa comande stalpi si corpuri de iluminat ce sunt din acelasi timp, iar la noi au comandat stalpi vechi, cu corpuri ala Ontanu Stile, hidoase mai sunt!

 


Re: Refacerea zonei pietonale Unirii-Universitate-Victoriei Nightwolf

ADY881 wrote:
Nightwolf wrote:
Mie imi place ca s-au dublat poate chiar triplat locurile de parcare pe Bd. Unirii odata cu noua reorganizare ...

Asta in tarile bananiere este o reusita(sa inlocuiesti iaraba cu locu de parcare), insa daca acele locuri coincid cu masura de pietonalizare a Bd.Unirii in acea zona (adica desfiintarea a 5 benzi, din cele 6 benzi actuale) atunci este tolerabil, iar daca au asfaltat iarba doar de amorul automobilistilor, atunci e reforma bananiera asta tot.


Nu s-a influentat deloc spatiul verde ... s-a lucrat exclusiv pe portiunea de 20m latime a trotuarului pietonal ... din contra, mi se pare ca acum e si mai mult spatiu verde ca au trebuit sa umple cu ceva golurile dintre zone ....

P.S Nu se va pietonaliza niciodata Bd. Unirii intre Pta Alba Iulia si Pta Unirii .... unde ai citit tu asta?

 


  • ADY881
  • Posted:
  •  

Re: Refacerea zonei pietonale Unirii-Universitate-Victoriei ADY881

Nightwolf wrote:
P.S Nu se va pietonaliza niciodata Bd. Unirii intre Pta Alba Iulia si Pta Unirii .... unde ai citit tu asta?

Da am aflat ca in plan e doar portiunea intre Piata Constitutiei si Unirii.



Insa in afara de incompetenti in Primarie(dependenti de masina, deoarece sunt prea grasi ca sa intre pe usa autobuzului), sunt si oameni care au capacitatea de a gandi dpvd al pietonului si al omului de rand, in perioada dezbaterilor proiectelor (printre care si ala de pietonalizare al segmentului de pe Unirii) un arhitect pe nume Bogdan Bogoescu, a spus despre proiect:
arhitectul Bogdan Bogoescu wrote:
Cred că nu doar Piața Constituției, ci tot Bd. Unrii ar trebui să devină spațiu pentru spectacole. De asemenea, proiectul trebuie legat de Piața Unirii și de celalalt segment al Bd. Unirii, între Piața Unirii și Piața Alba Iulia. Iar modul în care acest bulevard pietonal se termină într-o stație de tramvaie mi se pare ridicol

Adica sunt mici sanse ca unii oameni ca domnul Bogoescu, sa schimbe proiectul, si sa avem in centru un bulevard pietonal full scale. Dupa poate peste un timp vor instala si linii de tramvai, si te uiti asa incet incet, din o tara din lumea a 3-a, vom deveni ceva mai civilizat.
Sursa citatului:http://www.b365.ro/scandal-al-primaria-capitalei-proiectele-pidu-respinse-de-comisia-de-urbanism_202893.html
Nightwolf wrote:
Nu s-a influentat deloc spatiul verde ... s-a lucrat exclusiv pe portiunea de 20m latime a trotuarului pietonal ... din contra, mi se pare ca acum e si mai mult spatiu verde ca au trebuit sa umple cu ceva golurile dintre zone ....

Eu nu stiu despre ce locuri de parcare discuti tu, posibil ca discutam despre chestii diferite. Eu personal am zis despre proiectul LU PESTE, ce materilizeaza  pe bd.Unirii, pe sensul Alba Iulia - Piata Unirii, pe segmentul intre strazile Ion Pilat şi Strada Traian, pe fostul trotuar.



Stii ce prevede proiectul?
Eu cred ca nu. El prevede desfiintarea unui trotuar (din doua initiale) si convertirea lui in parcare pentru masini. Configuratia initiala era:
a)Carosabil(Bd Unirii 3 benzi/sens) - b)spatiu verde mare - c)trotuar(+Banda pentru biciclete) - d) spatiu verde mare - e)trotuar.
Insa acum ne modernizam si vom obtine in urma proiectului pilot:
a)Carosabil(Bd Unirii 3 benzi/sens) - b)spatiu verde mic - c)PARCARE - d) spatiu verde mic - e)trotuar(+Banda pentru biciclete).
Adica trotuarul sub litera c), va fi inlocuit cu parcarea, va fi muscat din spatiu verde pentru locurile alea in spic, iar banda pentru biciclisti va fi mutata pe trotuarul ramas sub litera e), => adica fraierii ce ,merg pe jos trebuie sa se inghesuiasca  cu biciclistii, care sunt la fel fraieri si nu isi cumpara un cazan de 24 de ani din Bavaria(asta eu reproduc logica "specialistilor din Primarie(generala sau al sectorului 3)).
Am gasit un articol, care ma indreptateste, sa zic ca: SA FURAT DIN SPATIUL VERDE.
Cotidianul wrote:
Bulevardul Unirii, mai mult beton, mai puține spații verzi




Vechile spații verzi de pe Bulevardul Unirii , de la Piața Unirii la Piața Alba Iulia, se transformă in beton, adică in parcări pentru mașini. Iată câteva imagini:






Să speram ca acest copac va rezista betonului ce-l înconjoară






Ironia soartei, fotografia acesta e deschiderea site-ului Primăriei Sectorului 3 și înfățișeaza spațiile verzi care acum sunt in plin proces de desființare.

Sursa:http://www.cotidianul.ro/bulevardul-unirii-mai-mult-beton-mai-putine-spatii-verzi-foto-226793/

Mai am un articol dragut, in care se descopera niste alte chestii ce s-au distrus cand a fost implimentat acest proiect (din fericire doar pilot).
Adevarul wrote:
Schimbarea la faţă a Bulevardului Unirii din Capitală: mai mult loc pentru maşini, piste pentru biciclişti pe trotuar şi sute de copaci plantaţi

Bulevardul Unirii a intrat într-un lung şir de amenajari prin care carosabilul va fi mărit, vor fi amenajate parcări, iar trotuarul de lângă blocuri va fi destinat exclusiv pietonilor şi bicicliştilor. După ce un cititor a trimis un fotoreportaj în care a sesizat mai multe nereguli pe acest şantier, adevarul.ro a discutat cu arhitectul-şef, Ştefan Dumitraşcu, pentru a vedea care este stadiul lucrărilor.
În fapt, este vorba despre aplicarea unui proiect discutat încă din 2003 şi care va schimba înfăţişarea Bulevardului Unirii din Capitală. Dintre cele două trotuare care înconjoară bulevardul întins de la Alba Iulia până la Piaţa Unirii, doar unul va rămâne pietonal, celălalt fiind dedicat traficului automobilelor şi parcărilor. Planul complet cuprinde amenajarea întregului bulevard de la Piaţa Alba Iulia şi până la Piaţa Unirii şi retur. Lucrările începute vizează doar o parte, fiind considerată o lucrare-pilot. Mai exact, este vorba despre bucata dintre Piaţa Alba Iulia şi Strada Traian. În acest moment, şantierul se întinde pe partea dreaptă în sensul de mers dinspre Alba Iulia spre Piaţa Unirii, între strada Ion Pilat şi strada Traian. „Se transpune în realitate proiectul de separare a fluxurilor de trafic carosabil, respectiv pietonal. Gândirea propriu-zisă există din 2003, din momentul în care aceste două trotuare au început să fie ocupate de maşini parcate abuziv. Soluţia găsită împreună cu municipalitatea, cu Comisia de Trafic-Siguranţa Circulaţiei a fost transformarea primului trotuar, cel de lângă carosabil, un trotuar lat de 8,5 metri, în bretea de acces sens unic cu parcări în spic dreapta-stânga pentru a asigura şi locurile de parcare, dar şi a circulaţiei autoturismelor“, a declarat Ştefan Dumitraşcu, arhitecul-şef din cadrul Primăriei Sectorului 3. În ceea ce priveşte trotuarul din dreapta, cel de lângă blocuri, s-a hotărât izolarea lui strict pentru traficul pietonal, dar şi amenajarea pistelor de biciclete. Potrivit arhitectului, accesul auto pe acest trotuar (cu lăţimi cuprinse între 8 şi 12 metri) va fi exclus, fiind rezervat complet traficului pietonal şi cel alternativ. „Sperăm că prima bucată din acest proiect – porţiunea cuprinsă între strada Ion Pilat şi Strada Traian - partea de carosabil şi spaţiu verde să fie gata în două săptămâni“, a mai spus Dumitraşcu.
Cititor adevarul.ro: „banul public se cheltuie în mod derizoriu“
În mesajul trimis redacţiei, cititorul „Adevărul“ semnala mai multe nereguli în care acesta acuză autorităţile de cheltuirea derizorie a banului public. „Acum aproximativ doi ani şi jumătate, în această porţiune afost instalat un sistem de irigaţii şi gard viu. Sistemul de irigaţii nu l-am văzut funcţionând niciodată. Dupa aproximativ un an şi jumătate, firma Ecoholticultura vine şi planteză copaci pe tot bulevardul. Dar nu numai că montează copaci, dar sapă cu buldo-excavatoarele distrugând sistemul de irigaţii şi gardul viu montate cu un an şi ceva înainte. Menţionez că din lene probabil, nu ocoleau gardul viu, treceau pur şi simplu cu utilajul prin el. Din acest motiv o să observati că astăzi, mari porţiuni din el lipsesc. La câteva luni dupa aceste lucrări, în primavara acestui an, aceeaşi firmă cred, reinstalează un al sistem de irigaţii. Lucarea fiind făcută rudimentar, acesta a funcţionat doar în anumite zone. În pozele trimise de mine o să vedeţi cum acesta nu a fost îngropat în pământ şi zeci de metri de ţeavă a fost lăsată pe marginea drumului fără a fi utilizaţi. Astăzi, dacă mergeţi pe bulevard, o sa vedeţi cum firma Luxten sapă de zor pentru a introduce sistem de iluminare. Sistemul de irigaţii, instalat la începutul anului, a doua oară este distrus“, scria cititorul.
Primăria Sectorului 3: „nu s-a distrus nimic, s-a îmbunătăţit“
Potrivit arhitectului-şef al Primăriei Sectorului 3 lucrurile nu stau chiar aşa.Sistemele de irigaţii nu numai căs-au scos, ci s-au îmbunătăţit. „De fapt este vorba de două sisteme de irigaţie, pentru că sunt două fâşii de spaţiu verde. Acestor două sisteme de irigaţii li s-au adăugat toate terminalele pentru a permite atât irigaţia în câmp a ierbii care se va planta, vorbim de iarbă rulou, cât şi irigaţia la picătură a copacilor existenţi şi a celor pe care îi vom planta“, explică arhitectul.



În ceea ce priveşte băncile demontate de muncitori, acestea vor fi montate pe noul trotuar amenajat. Mai mult decât atât, pe marginea noului trotuar, numai pe porţiunea Ion Pilat-Strada Traian vor fi plantaţi 150 de platani. „Pe trotuarul din dreapta, la extremităţi, se vor monta limitatoare din beton armat pentru a bloca accesul maşinilor, iar în zonele cu acces controlat pentru accesele de mentenanţă sau de urgenţă vor fi montaţi bolari cu control electric. De asemenea, amenajarea trotuarului implică şi rezervarea unei porţiuni de 1,2 metri pentru pistele de biciclete. Pistele vor fi marcate cu marcaj termoplastic, specific. Pista va fi complet separată de traficul auto“, a mai adăugat arhitectul Dumitraşcu.
Bicicliştii, pe trotuar
Controversele din opinia publică bucureşteană pe tema pistelor de bicicletă amenajate pe şoseaua sau pe trotuar sunt considerate de arhitect doar o problemă de mentalitate, dar şi de spaţiu şi bani. Potrivit lui, oamenii se obişnuiesc în timp cu pistele pe trotuar în aşa fel încât să nu mai apară probleme, pe când punerea lor pe carosabil ar rămâne un pericol permanent în primul rând pentru siguranţa bicicliştilor. „Cel puţin la nivelul Sectorului 3 avem această experienţă a acomodării traficului pietonal cu pistele de biciclete, pe cei 8,2 kilometri de piste de biciclete marcate în Parcul Alexandru Ioan Cuza şi Parcul Titan.Într-adevăr, la începutul dării sale în folosinţă, deci acum circa patru ani, au existat oameni neatenţi care umblau pe această zonă, dar astăzi ele funcţionează fără absolut niciun fel de problemă. Dacă mergem oriunde în lumea civilizată, Amsterdam, Copenhaga, oraşele care utilizează traficul pe două roţi masiv, vedem că şi acolo nu există conflict, chiar şi în zonele în care pista de bicicletă nu este delimitată fizic printr-un element vertical“, a delcarat Dumitraşcu. Acesta a spus că singura variantă viabilă ca pistele să fie pe şosea ar fi amenajarea unei benzi dedicate pentru biciclişti. Acest lucru ar însemna separarea fizică prin care maşina să nu aibă posibilitatea de a intra, ceea ce este, potrivit arhitectului, mai greu de realizat în condiţiile Bucureştiului.

Sursa:http://adevarul.ro/news/bucuresti/copaci-copaci-plantati-1_5285064fc7b855ff56f6a827/index.html
Mai am niste imagini din articol care sunt elocvente:

Aici se poate vedea, unde e bicileta era trotuarul cu pista de bicilete, unde au aparut parcarile cobinate cu copaci (ce se vor usca) era NESTE spatiu verde.




Aici se vede linia pe care s-a instalat bordura, respectiv cat s-a luat din iarba




In articolul de mai sus arhitectul sef al sectorului 3 Ştefan Dumitraşcu, bagatelizeaza pietonii si bicilistii:

"Controversele din opinia publică bucureşteană pe tema pistelor de bicicletă amenajate pe şoseaua sau pe trotuar sunt considerate de arhitect doar o problemă de mentalitate"
Traducere: Adica acei ce considera benzile pe carosabil au probleme cu mentalitatea.

"Potrivit lui, oamenii se obişnuiesc în timp cu pistele pe trotuar în aşa fel încât să nu mai apară probleme"
Traducere:Bai fraerilor fara masini, lasa ca si asa aveti prea mult spatiu, va mai ingesuti cu fraerii pe bicilete.

"pe când punerea lor pe carosabil ar rămâne un pericol permanent în primul rând pentru siguranţa bicicliştilor"
Traducere:Benzile de bicilete pe carosabil imi pun in pericol, mertanul pe care circul, pai ce fac eu daca nu mai incap?

Ştefan Dumitraşcu wrote:
Cel puţin la nivelul Sectorului 3 avem această experienţă a acomodării traficului pietonal cu pistele de biciclete, pe cei 8,2 kilometri de piste de biciclete marcate în Parcul Alexandru Ioan Cuza şi Parcul Titan. Într-adevăr, la începutul dării sale în folosinţă, deci acum circa patru ani, au existat oameni neatenţi care umblau pe această zonă,

Traducere:Bei fraerilor bipezi, daca vreti sa va simtiti comod in afara locuintei, cumprativa masina.
Adica, pietonii sunt "neatenti" sa mearga pe trotuar :lol: .

"Acesta a spus că singura variantă viabilă ca pistele să fie pe şosea ar fi amenajarea unei benzi dedicate pentru biciclişti. Acest lucru ar însemna separarea fizică...., ceea ce este, potrivit arhitectului, mai greu de realizat în condiţiile Bucureştiului."
Normal ca e greu, trebuie doar sa instalezi o bordura, din aceasta cauza, arhitectul sef al sect 3 sa gandit sa ajute bicilistii si pietonii si sa ii inghesuiasca  pe un trotuar(in loc de 2 initiale), iar trotuarul sa fie facut in parcare, logic   nu?

Si haideti sa vedem de ce a fost luata hotararea, ca locurile de parcare sunt mai bune fata de spatiul verde:
b365 wrote:
Arhitectul-şef al sector 3, Ştefan Dumitraşcu, a declarat, ......, că decizia ca unul dintre trotuarele de pe Bulevardul Unirii să devină pietonal a fost luată la propunerea locuitorilor din zonă.

Deci domnul arhitect sef, se desculpa de semnatura sa, motivand ca asa au vrut locatarii din bloc(ca eu sa desfiintez trotuarul si spatiul verde), adica in un fel domnul Dumitrascu a afirmat ca spatiul public de sub geamurile acelui bloc, este de fapt tarlaua locuitorilor din respectivul bloc.
Atunci spre ex, domnul Adamescu ce locuieste peste drum(Aviatorilor) de parcul Herastrau, ar putea sa faca o hartie, in care sa ceara lui Chiliman sa ii betoneze parcul, in pracare.

PS. Ca sa stiti cine a fost initiatorul acestui proiect PILOT, este un arhitect politruc, ramas de pe timpul PD-L(de pe timpul lui Negoita Liviu(zis si Livache :lol: )), deci anume recliva asta portocalie mai are si tupeu sa isi bage capul in poza, prin ziare, ca sa stiti pe cine sa il scuipati in fizionomie(daca firesc il prindeti in afara mertanului), va atasez o poza a domnului arhitect sef:


 


Go to page:  1  ... 21 22 23 24 25 26 27  ... 49
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Lucrări finalizate începând cu anul 2006  • 
Choose destination

Since our 2279 forum members have written 420712 posts in 5243 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use