Forum părinte: Asia

 

Subiect: Japonia

36 mesaje, 15856 vizualizări.
 
Mergi la pagina:  1 2 3
 
 

📖 Opțiuni paginare
  • Autor: Dominatrix
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Japonia Dominatrix

Despre cele mai noi tramvaie din Hiroshima, cu podea coborata 100%, fabricate integral in Japonia: http://en.wikipedia.org/wiki/Green_Mover_Max

 


  • Autor: macheta218
  • Membru Gold
  • Scris:
  •  

Re: Japonia macheta218

Poate se pricepe cineva si pe la noi sa realizeze un clip asemanator , despre pasajul Basarab :?:



 


  • Autor: cool2010
  • Membru înregistrat
  • Scris:
  •  

Re: Japonia cool2010

Cabview Linia Yosan din Japonia. Linia are 94 de statii, se întinde pe aproximativ 300 km de cale ferată şi viteza maximă care poate fi atinsă este de 130 km/h. Vizionare plăcută.


 


  • Autor: Goldmund
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  


  • Autor: bercenicity
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Japonia bercenicity

Afise in metroul din Tokyo care incurajeaza eticheta

http://gakuranman.com/36-iconic-tokyo-m ... 2008-2010/

 


  • Autor: bercenicity
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Japonia bercenicity

Keihan Keishin Line

O linie de tramvai interurban a fost transformata in metrou interurban: in Kyoto (1.4 mil loc) merge prin  subteran circuland prin tunelurile metroului, in Otsu (336000 loc.) merge pe cale proprie, si pentru ultimii 600m pe mijlocul strazii, oprind la semafoare!





La unele curbe mai stranse rotile sunt stropite pentru a reduce zgomotul


 


  • Autor: Goldmund
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Japonia Goldmund

Alte forme de transport in comun din Japonia
monorail, Osaka:




...si altceva:


 


  • Autor: Goldmund
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Japonia Goldmund

Cea mai mare gara din lume, cu cca. 8 milioane de calatori....pe zi!





www.youtube.com/watch?v=-jhmuZMEJ54

 


  • Autor: ADY881
  • Membru înregistrat
  • Scris:
  •  

Re: Japonia ADY881

Va prezint in premiera DUBELE japoneze:



Cat de dragute  sunt, ai spune ca pe ele circula Pokemoni  si ursi panda, nu oameni :lol: .
O statie de tren "clasic" in o suburbie a orasului Tokyo :



Sa intri pe peron fara bilet nu poti, datorita turnichetilor(ar trebui si CFR-ul sa se invete, altfel fenomenul de jegosi si blatisti nu va fi eradicat la noi)



Asta da vis pentru Oprescu  :lol:



Asta e partea urata a orasului Tokyo, nu vezi cerul dupa sosele, desi probabil asta e visul multor romani :lol: .
Desi in Japonia poti sa gasesti si strazi normale(europene)









Interesant cat costa mentenanta acestor constructii?















In Japonia nu se valorifica deloc potentialul recreational al raurilor, in loc sa se amenajeze splaiuri, japonezii "ascund" raurile cu blocuri,



sau si mai grav cu autostrazi suspendate(sughita Oprescu).



In fiecare statie de metrou ei au toalete(un exemplu de urmat ptr Metrorex, sau o fi un lux ptr noi)



In Japonia pe majoritatea strazilor nu exista trotuar ca definitie, el se marcheaza pe asfalt cu o dunga alba




Statie de TP, de ce in Japonia si in Coreea de Sud se instaleaza asa usi pe centru(ce se deschid in interor, ca niste usi automate de la un hipermarket)?



In unele benzinarii combustibilul vine de "sus"



Gara centrala din Tokyo



aici sosesc si trenurile conventionale, dar si trenurile Shinkansen(care au o retea total separata de trenurile "pamantene", nici macar in gara nu au CF comuna)
Shinkansen :ED38:



Treceri de pietoni diagonale exemplu de urmat pentru PMB(la APACA ar fi bune)


 


  • Autor: Goldmund
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Japonia Goldmund

Exista in Japonia un mijloc de transport in comun pe sina, care nu este nici tren suburban, nici tramvai si nici metrou, ci o forma aparte, ceva 'intre'. De fapt este un tren-tramvai, compus din doua sau trei vagoane(sau 2X2), care face legatura in provincie(de regula in afara marilor metropole japoneze), intre mici orase si un oras mai mare, sina ajungand pana in centrul oraselor...Se pare ca japonezii au un cult pentru acest mijloc de transport in comun, de aceea am considerat ca ar fi bine sa-l cunoastem si noi:







De fapt aceasta serie face parte din marea familie de trenuri care reuneste toate trenurile suburbane din Japonia, pana la trenurile moderne care (sub)traverseaza marile metropole nipone.

 


  • Autor: bercenicity
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Japonia bercenicity

Ba chiar sunt trenuri, caracteristicile lor sunt la standardul cailor ferate de acolo (peroane inalte, latime 2.9m, lungimea vagonului 20m). Catenara poate parea mai svelta, dar in general are o tensiune de doar 1500V.

Pe liniile lor clasice delimitarea intre ceea ce este tren expres, suburban si metrou este mai putin clara (dacat ca trenurile de lung parcurs au mai putine usi si un confort sporit fata de suburbane) - de exemplu in multe cazuri trenurile de metrou continua pe liniile suburbane si vice-versa.

Acolo, in afara de cateva trenuri de noapte/de lux si marfare, toate trenurile sunt EMU/DMU. Pe liniile natilanele (nu suburbane) au inceput sa fie introduse din anii '50 pana in anii '70 cand ultimele trenuri cu aburi au fost retrase.

Analogul lor ar fi Malaxele si Desiro de la noi - doar ca sunt folosite la scara larga.

 


  • Autor: Robert24
  • Site Admin
  • Scris:
  •  

Re: Japonia Robert24

Trenul maglev japonez a atins viteza de 600km/h

Azi, 21 aprilie 2015 a fost stabilit un nou record mondial. Un tren maglev seria L0 al Central Japan Railway (Caile Ferate Japoneze) a reusit sa atinga viteza de 603 km/h in cadrul unui test realizat in prefectura Yamanashi.
Conform JR Central, viteza de peste 600 km/h a fost mentinuta pentru 10,8 secunde, timp in care trenul a parcurs o distanta de 1,8 km.
Trenul format din 7 vagoane atinsese in urma cu cateva zile viteza de 590 km/h, depasind vechiul record de  581 km/h stabilit de prototipul MLX01 in Decembrie 2003.

Anul trecut, pe 17 decembrie a avut loc o ceremonie pentru startul constructiei liniei maglev de 286km intre Tokyo si Nagoya (in viitor, pana la Osaka), linie care ar trebui sa fie gata in 2027. Costul primei sectiuni este estimat la 5,4 trilioane yeni japonezi (peste 45 miliarde USD!!!). Al doilea tronson catre Osaka se are in vedere a fi finalizat in jurul anului 2045.
85% din linia Tokyo - Nagoya va fi construita in tunel, viteza de rulare comerciala va fi de 500 km/h, iar distanta va fi parcursa in 40 min.

http://www.railwaygazette.com/news/high...0-kmh.html



 


  • Autor: Shinkasen
  • Membru înregistrat
  • Scris:
  •  

Re: Japonia Shinkasen

Trenuriile lor sunt si inter-suburbane, urmeaza o linie ce leaga cateva orase, metropole si zonele lor adiacente, poti circula cu un inter-suburban, iar pretul este destul de accesibil pentru bani lor, schimbul de tura al mecanicilor se face in statie, nu trebuie sa retraga trenul la depou sau ceva de genul asta, decat cand si-a atins numarul kilometri parcursi, se facea si mai demult la RATB schimbul in statie, iar la Metrorex parca inca se practica, la CFR nu stiu daca se practica.



 


  • Autor: Goldmund
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Japonia Goldmund

ADY881 a scris:
Va prezint in premiera DUBELE japoneze:

Cat de dragute  sunt, ai spune ca pe ele circula Pokemoni  si ursi panda, nu oameni :lol: .
O statie de tren "clasic" in o suburbie a orasului Tokyo :

Sa intri pe peron fara bilet nu poti, datorita turnichetilor(ar trebui si CFR-ul sa se invete, altfel fenomenul de jegosi si blatisti nu va fi eradicat la noi)

Asta da vis pentru Oprescu  :lol:

Asta e partea urata a orasului Tokyo, nu vezi cerul dupa sosele, desi probabil asta e visul multor romani :lol: .
Desi in Japonia poti sa gasesti si strazi normale(europene)

Interesant cat costa mentenanta acestor constructii?

In Japonia nu se valorifica deloc potentialul recreational al raurilor, in loc sa se amenajeze splaiuri, japonezii "ascund" raurile cu blocuri,

sau si mai grav cu autostrazi suspendate(sughita Oprescu).

In fiecare statie de metrou ei au toalete(un exemplu de urmat ptr Metrorex, sau o fi un lux ptr noi)

In Japonia pe majoritatea strazilor nu exista trotuar ca definitie, el se marcheaza pe asfalt cu o dunga alba


Statie de TP, de ce in Japonia si in Coreea de Sud se instaleaza asa usi pe centru(ce se deschid in interor, ca niste usi automate de la un hipermarket)?

In unele benzinarii combustibilul vine de "sus"

Gara centrala din Tokyo

aici sosesc si trenurile conventionale, dar si trenurile Shinkansen(care au o retea total separata de trenurile "pamantene", nici macar in gara nu au CF comuna)

Treceri de pietoni diagonale exemplu de urmat pentru PMB(la APACA ar fi bune)


Pozele sunt superbe, comentariile...Parca ar fi vorba de o tara banala din Golf, din RP China, de oriunde.
Vorbim de cea mai civilizata tara de pe glob...

De ex., daca autoritatile locale din Romania ar bloca accesul in gari pentru cei fara bilet, crezi ca s-ar ajunge la corectitudinea, ordinea, disciplina si bunastarea din Japonia? No comment
Un alt exemplu, "..In Japonia nu se valorifica deloc potentialul recreational al raurilor, in loc sa se amenajeze splaiuri, japonezii "ascund" raurile cu blocuri..."
Japonezii au fost printre primele natiuni ale lumii care au refacut(renaturare) cursuri de rau, care au luptat pentru curatenia raurilor, iar arhitectura marilor orase nu o face nimeni pentru 10 ani, si s-au facut greseli si la ei, mai ales dupa ce Japonia a fost distrusa pana in 1946 ca nici o alta tara din lume si trebuia repede construit enorm...

 


 
Mergi la pagina:  1 2 3
 

📖 Opțiuni paginare
Prima pagină  • 
Forum părinte: Asia  • 
Alege destinația

 

© 2009 - 2020 Asociația „Metrou Ușor”

Termenele și condițiile de utilizare

Întrebări frecvente - ghid de utilizare