Topic: Discuții diverse
103 posts, 58610 views
📖 Pagination options
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
andrei11
Cine știe puțină << aviație >> îmi poate explica traiectoria acestui avion acum aproximativ 10 minute ( față de ora postării mele )
Cine știe puțină << aviație >> îmi poate explica traiectoria acestui avion acum aproximativ 10 minute ( față de ora postării mele )
7-7-2018 1-33-49 PM.jpg (172.94 KB; downloaded 6772 times)
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
WT_fan06
Nu sunt tocmai expert, dar intuiesc că au nimerit un front de vreme rea, probabil întins pe o zonă mult prea mare ca să îl poată ocoli, așa că au luat altitudine. ATR-ul e un avion mic și ușor expus turbulențelor, iar piloții vor evita să intre în furtuni și de obicei vor cere permisiunea de a zbura la alte altitudini pentru a face zborul mai plăcut pentru pasageri.
Nu sunt tocmai expert, dar intuiesc că au nimerit un front de vreme rea, probabil întins pe o zonă mult prea mare ca să îl poată ocoli, așa că au luat altitudine. ATR-ul e un avion mic și ușor expus turbulențelor, iar piloții vor evita să intre în furtuni și de obicei vor cere permisiunea de a zbura la alte altitudini pentru a face zborul mai plăcut pentru pasageri.
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
TibiV
Cred ca ai nimerit-o...
ATR zboara uzual (inaltimea optima pentru acest tip de avion) intre 6000 si 8000 metri (eu inca am ramas in "sistemul rusesc", cu metri, nu in asta "anglo-saxon", cu picioare si mile...)
Dar daca de un "zid" (front atmosferic) poate urca la peste 10.000 si sa il "sara pe deasupra".
Dar, fiind "turboprop", nu are suficenta forta sa faca asta "din scurt". Are nevoie de mai mult "spatiu" pentru a castiga altitudine.
Asadar bucla pe care o vedem acolo este probabil bucla necesara pentru a urca la peste 10.000 metri inaltime, peste "norii de furtuna".
(Din cate am inteles de la "Meteo", vremea asta de kko este cam in toata Europa...)
A pierdut niste timp si a ars niste gaz in plus, dar alternativa ar fi fost sa se intoarca si sa aterizeze pe cel mai apropiat aeroport. Mult mai scump si cu intarzieri muuuult mai mari,
Au facut manevra corecta...
PS
Pe bune, suntem prea "rigizi" fata de cuvantul ala care desemneaza o pudra de culoare ciocolatie, care se anesteca minunat cu laptele in diminetile de week-end, iar rezultatul are un gust exceptional de bun...
Pe de alta parte, fix din stima acordata "mixului" mai sus mentionat, este urat din partea noastra sa spunem, intr-o zi in care "toarna cu galeata", ca "afara este o vreme de C A C A O"...
C A C A O cu lapte cald este o placere, nu un chin...
(cand eram copil asta era micul dejun "de rasfat" din fiecare dimineata de duminica... Cu cornuri taiate pe jumatate, in lung, si unse cu unt..)
WT_fan06 wrote:
intuiesc că au nimerit un front de vreme rea, probabil întins pe o zonă mult prea mare ca să îl poată ocoli, așa că au luat altitudine. ATR-ul e un avion mic și ușor expus turbulențelor
Cred ca ai nimerit-o...
ATR zboara uzual (inaltimea optima pentru acest tip de avion) intre 6000 si 8000 metri (eu inca am ramas in "sistemul rusesc", cu metri, nu in asta "anglo-saxon", cu picioare si mile...)
Dar daca de un "zid" (front atmosferic) poate urca la peste 10.000 si sa il "sara pe deasupra".
Dar, fiind "turboprop", nu are suficenta forta sa faca asta "din scurt". Are nevoie de mai mult "spatiu" pentru a castiga altitudine.
Asadar bucla pe care o vedem acolo este probabil bucla necesara pentru a urca la peste 10.000 metri inaltime, peste "norii de furtuna".
(Din cate am inteles de la "Meteo", vremea asta de kko este cam in toata Europa...)
A pierdut niste timp si a ars niste gaz in plus, dar alternativa ar fi fost sa se intoarca si sa aterizeze pe cel mai apropiat aeroport. Mult mai scump si cu intarzieri muuuult mai mari,
Au facut manevra corecta...
PS
Pe bune, suntem prea "rigizi" fata de cuvantul ala care desemneaza o pudra de culoare ciocolatie, care se anesteca minunat cu laptele in diminetile de week-end, iar rezultatul are un gust exceptional de bun...
Pe de alta parte, fix din stima acordata "mixului" mai sus mentionat, este urat din partea noastra sa spunem, intr-o zi in care "toarna cu galeata", ca "afara este o vreme de C A C A O"...
C A C A O cu lapte cald este o placere, nu un chin...
(cand eram copil asta era micul dejun "de rasfat" din fiecare dimineata de duminica... Cu cornuri taiate pe jumatate, in lung, si unse cu unt..)
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Puss in Boots
Ps. Asta cu pudra o semnalasem si eu. Nu mi se pare o expresie urata, ba din contra iti ofera o scapare la a folosi clasicul c****t.
Ps. Asta cu pudra o semnalasem si eu. Nu mi se pare o expresie urata, ba din contra iti ofera o scapare la a folosi clasicul c****t.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
andrei11
Din diverse motive acest avion
acum vreo 10 - 15 minute probabil că s-a întors din drum.
O fi aterizat ?
Din diverse motive acest avion
1.jpg (66.43 KB; downloaded 6610 times)
2.jpg (183.76 KB; downloaded 6611 times)
- Chev Celios
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Chev Celios
Da a fost lovit de un fulger imediat dupa ce a decolat. A aterizat in siguranta inapoi la Chisinau.
Da a fost lovit de un fulger imediat dupa ce a decolat. A aterizat in siguranta inapoi la Chisinau.
- andrei11
-
Posted:
-
- TibiV
-
Posted:
-
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
TibiV
Ultimul set de poze din acest week-end...
Nu avem "Istoria aviatiei", asa ca scriu aici...
Toata lumea stie ca in Tineretului este un planor....
... pe numele lui "Blanik" (L-13, dar asta nu se vede...) Dar se (mai) vede "YR 212"
Este un planor de scoala (biloc) cehoslovac, produs in masa incepand cu sfarsitul anilor '50...
Extrem de fiabil si sigur, chiar daca nu extraordinar de performant (dar nici scoala de soferi nu se face cu BMW sau Porsche, Logan-urile sunt mai sigure...)
Era saracul atat de "cuminte" incat, ca sa il faca "mai vioi", i-au facut aripile cu unghi de sageata "un pic" negativ... Parca ar fi fost "razboinicul fly-by-wire"...
Blanik a intrat si in dotarea Aeroclubului Romaniei.
Dar la sfarsitul anilor '70 Blanikurile aveau deja vreo 20 de ani....
Deja industria de aviatie din Romania (prin IAR Brasov) producea un planor de scoala mult mai avansat si performant (IS28b2, exclusiv biloc, integral metalic) si unul de "medie performanta" (IS29, exclusiv monoloc, de asemenea integral metalic).
(IS vine de la Iosif Șilimon, un mare proiectant de aparate de zbor... Ghinionul lui ca a fost roman...)
In urma cu exact 40 de ani, Aeroclubul Clinceni avea doua (sau trei?...) IS28b2, dar si doua Blanikuri "de rezerva"... Blanik-urile erau inmatriculate YR-211 si YR-212.
Eram pustan pe vremea aia, si am facut toate zborurile pe IS28b2, cu o singura exceptie...
Intr-o zi de vara, pe Clinceni nu mai erau disponibile decat un IS28b2 si un Blanik. Decola unul, ateriza celalalt...
Asa ca am prins un (singur) zbor cu "batrana doamna".... (Au fost definitiv pensionate in anii '80, cand si eu ma "pensionasem" din aceasta activitate, din cauza de scoala multa si inalta...)
Regretul meu maxim este ca am ratacit carnetul de zbor de fo' 20 de ani, si nu mai stiu daca am zburat cu 211 sau cu 212...
Detalii suplimentare inainte de ultimele doua poze...
Blanik-ul era pe tehnologia anilor '50. Adica se cauta reducerea greutatii prin cele mai simple si economice solutii ale vremii...
Una dintre aceste solutii era ca suprafetele de comanda sa fie doar "impanzate".
Adica exista o structura metalica care "da profilul aerodinamic", dar aceasta structura nu este acoperita cu tabla de DurAl, ci cu panza....
(Bine, este o panza speciala, foarte densa, dar oricum mult mai usoara decat orice tabla...)
Panza se lacuieste si se vopseste, iar cine "nu e de meserie" nici nu isi da seama...
Dar, evident, asta necesita un efort mai mare in timp pentru inlocuirea periodica a panzei respective...
Blanik-ul avea flapsurile si eleroanele impanzite...
Iar anii in care YR-212 a stat in parc, batut de viscol, soare si furtuni, i-au lasat deja niste urme...
Flapsul dreapta.
Flaps & eleron dreapta.
Mi s-a rupt sufletul...
In ROMAERO exista pe vremuri sectia "Tapiterie", care nu facea fotolii si canapele ci fix treburi din astea... Sunt convins ca exista si astazi. In doua zile ar putea rezolva treaba...
PS
Sa nu credeti ca "impanzarea" este o treaba "primitiva".
"Impanzarea" se foloseste in continuare pe scara larga in aviatie, este foarte "cost eficient" la achizitia initiala, iar in timp nu este mai scumpa decat varianta "integral metalica".
Iar in caz de "avarii", remedierea lor este categoric mai ieftina decat in cazul unei structuri "integral metalice"...
(Majoritatea avioanelor care au "scris istorie" in WWII aveau aceeasi solutie...)
Unul dintre cele mai populare avioane ale lumii, care (din cate stiu...) este inca in productie, are toate aripile impanzate, mai putin planul superior (si doar pe portiunea unde sunt rezervoarele de carburant - nu de alta, dar sa nu intri cu piciorul in benzina... )
Vorbesc despre AN2/An-2....
Daca vezi unul din asta "dezbracat de panza" te sperii...
Dar multi alti producatori "cu staif" merg pe sistemul impanzire, mai ales la suprafetele de comanda - exact ca la Blanik...
Pozele "full-size" (doar 4...) le gasiti aici: https://imgur.com/a/TtOUCv2
Iar date despre Blanik (dezamagitor de putine) gasiti aici: https://en.wikipedia.org/wiki/LET_L-13_Blan%C3%ADk
Ultimul set de poze din acest week-end...
Nu avem "Istoria aviatiei", asa ca scriu aici...
Toata lumea stie ca in Tineretului este un planor....
... pe numele lui "Blanik" (L-13, dar asta nu se vede...) Dar se (mai) vede "YR 212"
Este un planor de scoala (biloc) cehoslovac, produs in masa incepand cu sfarsitul anilor '50...
Extrem de fiabil si sigur, chiar daca nu extraordinar de performant (dar nici scoala de soferi nu se face cu BMW sau Porsche, Logan-urile sunt mai sigure...)
Era saracul atat de "cuminte" incat, ca sa il faca "mai vioi", i-au facut aripile cu unghi de sageata "un pic" negativ... Parca ar fi fost "razboinicul fly-by-wire"...
Blanik a intrat si in dotarea Aeroclubului Romaniei.
Dar la sfarsitul anilor '70 Blanikurile aveau deja vreo 20 de ani....
Deja industria de aviatie din Romania (prin IAR Brasov) producea un planor de scoala mult mai avansat si performant (IS28b2, exclusiv biloc, integral metalic) si unul de "medie performanta" (IS29, exclusiv monoloc, de asemenea integral metalic).
(IS vine de la Iosif Șilimon, un mare proiectant de aparate de zbor... Ghinionul lui ca a fost roman...)
In urma cu exact 40 de ani, Aeroclubul Clinceni avea doua (sau trei?...) IS28b2, dar si doua Blanikuri "de rezerva"... Blanik-urile erau inmatriculate YR-211 si YR-212.
Eram pustan pe vremea aia, si am facut toate zborurile pe IS28b2, cu o singura exceptie...
Intr-o zi de vara, pe Clinceni nu mai erau disponibile decat un IS28b2 si un Blanik. Decola unul, ateriza celalalt...
Asa ca am prins un (singur) zbor cu "batrana doamna".... (Au fost definitiv pensionate in anii '80, cand si eu ma "pensionasem" din aceasta activitate, din cauza de scoala multa si inalta...)
Regretul meu maxim este ca am ratacit carnetul de zbor de fo' 20 de ani, si nu mai stiu daca am zburat cu 211 sau cu 212...
Detalii suplimentare inainte de ultimele doua poze...
Blanik-ul era pe tehnologia anilor '50. Adica se cauta reducerea greutatii prin cele mai simple si economice solutii ale vremii...
Una dintre aceste solutii era ca suprafetele de comanda sa fie doar "impanzate".
Adica exista o structura metalica care "da profilul aerodinamic", dar aceasta structura nu este acoperita cu tabla de DurAl, ci cu panza....
(Bine, este o panza speciala, foarte densa, dar oricum mult mai usoara decat orice tabla...)
Panza se lacuieste si se vopseste, iar cine "nu e de meserie" nici nu isi da seama...
Dar, evident, asta necesita un efort mai mare in timp pentru inlocuirea periodica a panzei respective...
Blanik-ul avea flapsurile si eleroanele impanzite...
Iar anii in care YR-212 a stat in parc, batut de viscol, soare si furtuni, i-au lasat deja niste urme...
Flapsul dreapta.
Flaps & eleron dreapta.
Mi s-a rupt sufletul...
In ROMAERO exista pe vremuri sectia "Tapiterie", care nu facea fotolii si canapele ci fix treburi din astea... Sunt convins ca exista si astazi. In doua zile ar putea rezolva treaba...
PS
Sa nu credeti ca "impanzarea" este o treaba "primitiva".
"Impanzarea" se foloseste in continuare pe scara larga in aviatie, este foarte "cost eficient" la achizitia initiala, iar in timp nu este mai scumpa decat varianta "integral metalica".
Iar in caz de "avarii", remedierea lor este categoric mai ieftina decat in cazul unei structuri "integral metalice"...
(Majoritatea avioanelor care au "scris istorie" in WWII aveau aceeasi solutie...)
Unul dintre cele mai populare avioane ale lumii, care (din cate stiu...) este inca in productie, are toate aripile impanzate, mai putin planul superior (si doar pe portiunea unde sunt rezervoarele de carburant - nu de alta, dar sa nu intri cu piciorul in benzina... )
Vorbesc despre AN2/An-2....
Daca vezi unul din asta "dezbracat de panza" te sperii...
Dar multi alti producatori "cu staif" merg pe sistemul impanzire, mai ales la suprafetele de comanda - exact ca la Blanik...
Pozele "full-size" (doar 4...) le gasiti aici: https://imgur.com/a/TtOUCv2
Iar date despre Blanik (dezamagitor de putine) gasiti aici: https://en.wikipedia.org/wiki/LET_L-13_Blan%C3%ADk
The L-13 Blaník is a two-seater trainer glider produced by Let Kunovice since 1956. It is the most numerous and widely used glider in the world. In United States Air Force Academy service, it is designated TG-10C and is used for basic flight training.
....
...
- bercenicity
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
bercenicity
Pe 28 ianuarie a fost difuzat episodul din Mayday (sau Air Crash Investigation) dedicat zborului Tarom 371 prăbușit pe 31 martie 1995 la Balotești.
Se găsește pe internet...
Pe 28 ianuarie a fost difuzat episodul din Mayday (sau Air Crash Investigation) dedicat zborului Tarom 371 prăbușit pe 31 martie 1995 la Balotești.
Se găsește pe internet...
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
shoppy
Vedeti pe ce site-uri dati click, eu am gasit pe youtube si era o teapa de 60min care zicea doar sa dai click pe link-ul din descriere, de obicei aceste site-uri sunt pline de "virusi".
Vedeti pe ce site-uri dati click, eu am gasit pe youtube si era o teapa de 60min care zicea doar sa dai click pe link-ul din descriere, de obicei aceste site-uri sunt pline de "virusi".
- Chev Celios
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Chev Celios
Episodul complet pe pagina de Facebook Air Crash Investigation.
https://www.facebook.com/ACImayday/vide ... 096921734/
Episodul complet pe pagina de Facebook Air Crash Investigation.
https://www.facebook.com/ACImayday/vide ... 096921734/
- Hawkuletz
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Hawkuletz
Pentru cei care au dispozitie si rabdare, raportul oficial este publicat pe pagina oficiala a "Centrului de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile".. Ma rog, tocmai observ ca se redenumesc in "AUTORITATEA DE INVESTIGAȚII ȘI ANALIZĂ PENTRU SIGURANȚA AVIAȚIEI CIVILE (AIAS)"
http://www.cias.gov.ro/index.php/ro/publicatii/rapoarte-de-investigatie#
Vedeti acolo la vale (in partea de jos a paginii) link catre raportul de investigatie (PDF).
EDIT: TibiV foarte frumos povestit despre Blanik, multumesc! Nici nu stiam ca a ajuns un planor in Tineretului, poate ajung sa il vad!
Pentru cei care au dispozitie si rabdare, raportul oficial este publicat pe pagina oficiala a "Centrului de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile".. Ma rog, tocmai observ ca se redenumesc in "AUTORITATEA DE INVESTIGAȚII ȘI ANALIZĂ PENTRU SIGURANȚA AVIAȚIEI CIVILE (AIAS)"
http://www.cias.gov.ro/index.php/ro/publicatii/rapoarte-de-investigatie#
Vedeti acolo la vale (in partea de jos a paginii) link catre raportul de investigatie (PDF).
EDIT: TibiV foarte frumos povestit despre Blanik, multumesc! Nici nu stiam ca a ajuns un planor in Tineretului, poate ajung sa il vad!
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
WT_fan06
De cât timp aștept acest episod... foarte trist a fost acest șir de evenimente. O emisiune care tratează impecabil toate cazurile, acesta nefiind o excepție.
De cât timp aștept acest episod... foarte trist a fost acest șir de evenimente. O emisiune care tratează impecabil toate cazurile, acesta nefiind o excepție.
📖 Pagination options