Totul despre transporturi şi infrastructura adiacentăAspecte diverse din transporturi şi infrastructură

 

Topic: Siguranța rutieră

679 posts, 198354 views
 
Go to page:  1  ... 43 44 45 46 47 48 49
 
 

📖 Pagination options
Re: Siguranta rutiera aztec

Nu stiu cum se vede...da e cu "giratorii.."
https://vm.tiktok.com/ZMFUGCPmc/

 


Re: Siguranta rutiera andrei11

La mine se vede blokat  :headbash:

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului Cristi N

Tramvaiul poate taia pastila giratoriului, o situatie asemanatoare e in Ploiesti la intersectia de la Caraiman: GMaps[/quote]

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului andrei11

Cristi,  oare cei care sunt angajaţi în Poliţie au toate ţiglele acasă ?
1) Dacă ai semafor  NU poate fi vorba de sens giratoriu.
2) Dacă NU funcţionează semaforul cele două semne din circulaţie sunt incompatibile. Se exclud unul pe celălalt.
2022-11-11_19-03-45.jpg (113.46 KB; downloaded 1825 times)

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului Cristi N

Putem sa le trimitem o sesizare sa vedem ce raspuns dau desi ma astept la: "semnalizarea din intersectie corespunde proiectului avizat".

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului shoppy

Din seria "daca nu esti sigur atunci pune-le pe toate".

 


Re: Siguranta rutiera aztec

A aparut deja o filmare cu sensul giratoriu suspendat de la Domnesti si cum unul o ia "englezeste" pe el...
Si ne mai miram ..
Eu am vazut in alta parte...da nu pot pune link...am gasit alt link..

https://newsweek.ro/auto/video-viral-soc ... ntrasens

 


Re: Siguranta rutiera Valentin

Mereu m-am intrebat cine sunt cei care fac astfel de "isprave"? Nu cred ca e asa greu sa vezi un cerc mare albastru sa intelegi ca e un sens giratoriu, cat si sa vezi ca drumul o ia natural spre dreapta, nu se infige perpendicular in giratoriu. Asa si cu mersul pe contrasens pe autostrada, cat de minte goala sa fi, sa nu te prinzi (hai nu de pe bretea) ca mergi pe contrasens? Poate sa nu fi vazut niciodata o autostrada? Chiar si asa, pe ce naiba de drum prin tara asta ai avea "gard pe dreapta" si dincolo de el alte benzi auto? Cat de ignorant sa fi? Chiar si asa, eu as fi mult mai drastic cu treburile astea, daca nu esti in stare sa te prinzi ca mergi pe contrasens in astfel de intersectii semnalizate cum trebuie nu ar trebui sa mai invarti de covrig, esti un pericol public. Nu mai zic daca treburile astea se soldeaza si cu accidente.

 


Re: Siguranta rutiera andrei11

Pe autostradă mai e un aspect. Ok, te prinzi că eşti pe contrasens, de ce nu rulezi pe banda de siguranţă şi insişti pe banda a II a ? Sau cum ai spus şi tu,  de fapt nu te prinzi ?

 


Re: Siguranta rutiera reiny2000

România rămâne campioana Europei la numărul accidentelor rutiere- peste 76 în fiecare zi / Tot zilnic mor 4 români ca urmare a acestora / Situația pe județe
​România rămâne în fruntea clasamentului statelor cu cele mai multe accidente rutiere, anul trecut înregistrându-se peste 76 de accidente pe zi (28.000 pe an), 4 români murind zilnic ca urmare a acestora, arată datele Institutului Național de Statistică, consultate de HotNews.ro
La nivel european, cele mai sigure drumuri sunt în Suedia (18 decese la un milion de locuitori), în timp ce România (93/milion) a raportat cea mai mare rată în 2021, an pentru care avem agregate cifrele la nivel de UE. Numărul de decese din România este peste dublul mediei europene (media UE a fost de 44 de decese rutiere la un milion de locuitori)

Pe baza cifrelor Eurostat, înafara Suediei, alte 8 state membre (Danemarca, Germania, Irlanda, Cipru, Lituania, Malta, Polonia, Portugalia) au înregistrat cel mai scăzut număr de decese ca urmare a accidentelor.

La nivelul UE, puțin peste jumătate dintre decesele rutiere au avut loc pe drumurile rurale, față de 40% în zonele urbane și 8% pe autostrăzi. Ocupanții mașinilor (șoferi și pasageri) au reprezentat 43% din toate decesele rutiere, în timp ce pietonii au reprezentat 20%, utilizatorii de vehicule cu două roți (motociclete și mopede) 18% și bicicliștii 10% din totalul deceselor.

În zonele urbane, modelul este foarte diferit, pietonii (37%) reprezentând cea mai mare parte a victimelor.

Bărbații au reprezentat trei din patru decese rutiere (77%). Bătrânii (65+) au reprezentat mai mult de un sfert (28%) din totalul deceselor, deși proporțional mai mulți tineri sunt uciși pe drumuri. Circa 12% dintre cei uciși pe drumurile UE aveau vârste cuprinse între 18 și 24 de ani, deși această grupă de vârstă reprezintă doar 7% din populația UE. Prin urmare, tinerii sunt mai susceptibili de a fi implicați într-o coliziune rutieră fatală.

Cum stăm în România

Pe județe, clasamentul celor mai multe accidente rutiere arată ca în graficul de mai jos.


Cât privește numărul celor decedați ca urmare a producerii accidentelor, situația e ușor schimbată.

În cursul anului 2022 s-au înregistrat 28.010 accidente de circulaţie rutieră cauzatoare de vătămări corporale, rezultând un număr de 36218 persoane accidentate, din care 4,5% persoane accidentate mortal. În anul 2022, comparativ cu 2021 se constată creşteri ale riscului asociat traficului rutier pentru toate tipurile de accidente de circulaţie rutieră cauzatoare de vătămări corporale, după natura acestora şi modul în care s-au produ, arată INS.


Cea mai mare creştere, respectiv cu 10,2%, s-a înregistrat la numărul accidentelorîn care este implicat un singur vehicul.

Ponderea accidentelor de circulaţie rutieră cauzatoare de vătămări corporale produse în localităţi (exclusiv autostrăzi) a fost de 83,8% din total accidente, iar ponderea persoanelor accidentate mortal sau rănite a fost de 79,4%din total persoane accidentate.

În anul 2022, din cei 3305 pietoni şi conducători de vehicule rutiere aflaţi sub influenţa alcoolului care au fost implicaţi în accidente de circulaţie rutieră cauzatoare de vătămări corporale, 1182, respectiv 35,8% au fost conducători de autoturisme.

După momentul producerii, ponderi mai mari ale numărului de accidente s-au înregistrat în lunile august (10,3% din numărul total de accidente), iulie (10,2%) şi iunie (9,9%).

După condiţiile de luminozitate, 73,0% din numărul total de accidente au avut loc în timpul zilei şi după starea carosabilului, 87,0% din accidente au avut loc pe carosabil uscat.
Am atașat documentul de la INS mai jos. Ca idee:
    Total: 28010 accidente
    256 pe autostrăzi
    23470 în localități
    4284 în afara localităților dar nu pe autostrăzi
mijloace_de_transport_vehicule_inmatriculate_si_accidente_de_circulatie_rutiera_2023.pdf
mijloace_de_transport_vehicule_inmatriculate_si_accidente_de_circulatie_rutiera_2023.pdf (3.57 MB; downloaded 70 times)

 


Re: Siguranța rutieră orex

„Legea Anastasia” – în vigoare de astăzi! Recomandările polițiștilor
Legea nr. 213 din 2023 pentru modificarea Codului Penal a fost promulgată de Președintele României și publicată în Monitorul Oficial.

Modificarea legislativă adusă articolului 91 din Codul Penal prevede faptul că:

(3^1) Nu se poate dispune suspendarea executării pedepsei sub supraveghere în cazul infracțiunilor prevăzute la art. 192 alin. (2) și (3), dacă acestea au fost săvârșite în condițiile art. 335 sau 336”.

Astfel, conducătorul auto aflat sub influența băuturilor alcoolice, a substanțelor psihoactive ori fără a deține permis de conducere și care provoacă un accident rutier soldat cu decesul unei persoane, va fi condamnat la închisoare cu executare, acest lucru eliminând posibilitatea de a fi condamnat cu suspendarea executării pedepsei.

 


Re: Siguranța rutieră shoppy

Stie cineva cat timp ai voie sa circuli cu numar rosu si cum se poate verifica daca cineva circula cu numere rosii expirate?

 


Re: Siguranța rutieră Cristi N

Valabilitate numere roșii
Toți șoferii sunt conștienți că pot circula cu un vehicul cu numere roșii pe o perioadă de 30 de zile. Această perioadă nu poate fi prelungită peste data la care expiră RCA-ul, motiv pentru care este indicat ca înainte de a merge spre DRPCIV, să fi trecut mai întâi pe la o societate de asigurări. Astfel te vei asigura că durata poliței de asigurare nu va expira până în momentul finalizării procesului de înmatriculare.

Fiecare vehicul are dreptul la 3 autorizații provizorii de circulație eliberate succesiv, fiecare cu o valabilitate de 30 de zile. Deci, autovehiculul care urmează să fie înmatriculat poate rula pe drumurile din România, legal, pe o perioadă de 90 de zile. În acest timp, noul proprietar poate liniștit să obțină certificatul de autenticitate de la RAR, să plătească timbrul de mediu și să înregistreze automobilul la Administrația Fiscală.

Sursa

Daca ai suspiciuni ca un autovehicul circula pe drumurile publice cu numere expirate iti recomand sa sesizezi acest lucru prin email la brigada rutiera. bpr@b.politiaromana.ro

 


Re: Siguranța rutieră shoppy

Aha, deci prin cereri succesive il duce pana la 90 de zile in care nu plateste vigneta.
Parca existau site-uri unde puteai vedea daca are ITP sau RCA, credeam ca este unul si pentru numere rosii.

 


Go to page:  1  ... 43 44 45 46 47 48 49
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Aspecte diverse din transporturi şi infrastructură  • 
Choose destination

Since our 2257 forum members have written 418819 posts in 5221 topics and 510 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use