Totul despre transporturi şi infrastructura adiacentăAspecte diverse din transporturi şi infrastructură

 

Topic: Siguranța rutieră

679 posts, 198341 views
 
Go to page:  1  ... 43 44 45 46 47 48 49
 
 

📖 Pagination options
Re: Siguranta rutiera orex

Nici n-ar fi avut de ce, iesirea a fost problema! ;)

 


Re: Siguranta rutiera andrei11

Americanii văd că îmi dau dreptate mie.  :applause:
Alo, tovarăşu' @orex, mai studiază camarade,  la ”Televiziune” ,  la statuia Aviatorilor sau  la Piata Presei Libere (Piata Scanteii) n-au fost niciodată  vorba de sensgiratorii. нет. Niciodată. Cum nici  rotundul de la Universitate n-a fost niciodată sensgiratoriu.
@Cristi N , inclusiv la instanţe sunt incompetenţi. Ordinea de intrare în sensgiratoriu, conform actualei reglementări este fundamentală, nu încerca tu să inventezi legi pe baza a ceea ce ţi se pare.
@orex idem ce i-am scris lui Cristi. Dacă nu intri nu poţi ieşii. Este un nonsens să ieşi fără să intri. Clarifică-ţi în creier intrarea şi după aceea discutăm şi ieşirea.
____________________________________
Eu abordez sesngiratoriul pe baza legii junglei, nu mă interesează legea justiţiei. Numa' la tamponare s-ar putea să am nevoie de ea.  :headbash:
________________________________
De parcă cineva ştie ce e cu rândurile ?

 


Re: Siguranta rutiera aztec

Deci...faceti ca mine...deschideti ochii mari si asigurati-va la orice...in giratoriu...ca nu sti de unde vine românul si in ce directie o ia.
Vorba este alta...neaosa..da nu e de forum...
"Xxxx ochii ca sa nu xxxx xxxx"

Pt reglementari legale...postase ceva politia Sibiu si aparusera pe la ziare....


PS. Vedeti ca nu sunt doar linii intrerupte in giratorii...ci si linii continue....


PS .
https://stiriletransilvaniei.ro/2022/07/ ... n-video/

 


  • Utilizator anonim 2
  • Posted:
  •  

Re: Siguranta rutiera Utilizator anonim 2

In schema americana alea da, sint linii de ghidaj adevarate. La noi o spirciiala intrerupta concentrica e daunatoare, nu doar inutila.

La Sibiu vad ca au inceput sa mai faca imbunatatiri. Sa modifice odata legea si sa scrie negru pe alb. Scopul e cresterea sigurantei, nu cistigarea unor procese. Alta varianta mai sigura si mai rapida decit cea din schema americana nu vad.

 


Re: Siguranta rutiera Cristi N

Daca ala de la tribunal decide o aberatie si peste el nu e altul care sa ii rastoarne decizia esti bun de plata indiferent de ce domeniu este vorba.

De exemplu, la giratoriul str. Gherghitei x A3  eu ma incadrez in 90% din cazuri pe B1 a str Gherghitei si merg pe A3 spre FdG pentru ca pe B1 e mai mica coada decat pe B2. De multe ori se intampla sa fie alte autovehicule intrate anterior si care vor sa iasa pe iesirea intermediara spre A3, spre Ploiesti dar acestea sunt obligate sa acorde prioritate daca vor sa nu faca buba.

 


Re: Siguranta rutiera orex

@andrei11 Fa o poza/xerox/scanare permisului de conducere si eventual comanda-ti o rama pentru el, fugi si preda-l!
Daca CI-ul iti expira peste vreo 40 de ani (zic si eu), permisul ar trebui sa-ti fie suspendat de urgenta, avand in vedere alegatiile matale! Si cati ca tine nu bantuie cu covrigul in mana pe strazi! :headbash:
Asa, ca poate, si la varsta asta, vei mai putea retine cate ceva!
Si, e spusa de Politia Capitalei stimabile, in mod oficial!  ;)  Cu ei avem de-a face daca se intampla vreo comicarie in cele trei sensuri giratorii mentionate, nu cu filosofi ca matale! :rofl:
Una peste alta, unitatea de baza a vocabularului giratoriu n-are prefix...sensgiratoriu! :rofl:

 


Re: Siguranta rutiera andrei11

CristiN, acolo la Gherghiţei este altă aberaţie, avem cică un sensgiratoriu pe autostradă. Dacă n-o declari pe asta aberaţie eu mă mut pe lună. Cred că e unica autostradă cu un sensgiratoriu.
Orex, fii mai limpede în exprimare, intersecţiile enumerate de mine NU sunt sensgiratorii.

 


Re: Siguranta rutiera cosminduru

@andrei11 , te afli în mare eroare, încă de la început când spui că alea nu sunt benzi, ci marcaje de ghidare.
Bineînțeles că sunt benzi, se vede după tipul liniei discontinue.

A doua, ordinea intrării în sens nu mai are relevanță după ce ambele mașini au intrat complet în sens, acea prevedere la care faci referire cu prioritatea este pentru momentul intrării în sens, când mașina care intră trebuie să dea prioritate mașinii care este deja. Odată ce a intrat, să presupunem că i-a dat prioritate și apoi a intrat, o prinde din urmă mergând în paralel pe cele două benzi, nu se mai poate invoca că celălalt a intrat primul în sens, nici nu ar fi posibil ca cineva să determine momentele de intrare că mașinile nu au transpondere ca monoposturile de formula 1.  Regula este cea de schimbare a direcției de mers, adică cel de pe banda din interior va trebui să se asigure și să dea prioritate celui de pe banda din exterior.  Indiferent când au intrat și pe unde.

Iar marcajele alea sunt iarăși stupide, cu săgeți stânga. Nu există stânga în sensul giratoriu.
Ori mergi în sens, ori continui în sens. Este o alegere binară
Cele două direcții posibile în sens sunt: 1. înainte (continui să te învârți în sens la nesfârșit). 2. dreapta (ieși din sens, pe oricare din ieșiri)

Echivalarea cu o intersecție cruce este absurdă. Sensul giratoriu este alt tip de intersecție cu alte reguli. Încadrarea pe benzi nu este una din ele, fiindcă în sensul giratoriu nu ai stânga, nu poți pretinde că a 3a ieșire e stânga, poate sensul giratoriu are 17 ieșiri cu unghiuri diverse, cum mai faci atunci?

Și pentru a te lămuri poți să urmărești acest video
https://www.youtube.com/watch?v=opH_vROXUdg
și celelalte video-uri ale băiatului Theo Pop care culminează cu Tavi Perțea dându-i dreptate (așa mai voalat și mai cu juma de gură)
și cu o hotărâre judecătorească ce întoarce PV-ul eronat al polițistului gen Perțea
https://www.youtube.com/watch?v=H147yJezoY4

 


  • Utilizator anonim 2
  • Posted:
  •  

Re: Siguranta rutiera Utilizator anonim 2

In cazul asta, ce logica ar mai avea sa intri in giratoriul pe banda a doua? La fiecare pas risti sa sa te trezesti cu unul in dreapta (eventual in unghiul mort) si caruia mai trebuie sa ii si acorzi prioritate. Mai prudent ar fi sa intri numai pe banda intii. Din acest motiv nici constructorii nu ar trebui sa faca giratorii prea largi ci numai cu o banda (ma rog, un pic mai lata ca sa poata lua virajul si TIR-urile).

 


Re: Siguranta rutiera andrei11

Utilizator anonim 2 wrote:
(ma rog, un pic mai lata ca sa poata lua virajul si TIR-urile).

Sau cu diametrul mai mare.
cosminduru stai liniştit că ştiu ce spun ambele tabere. Eu oricum nu mă iau nici după una nici după alta.

 


Re: Siguranta rutiera cosminduru

Utilizator anonim 2 wrote here:
In cazul asta, ce logica ar mai avea sa intri in giratoriul pe banda a doua?


Din același motiv pentru care circuli pe banda a doua. Pentru a depăși.
Ocuparea benzilor se face de la dreapta la stânga. Desigur, dacă la un sens giratoriu este o coloană de mașini care folosește banda 1 pentru prima ieșire, tu te poți poziționa pe banda a doua.

Totuși, logic, dacă vrei să ieși din sens trebuie să fii atent la cei din dreapta. Nu e o tragedie să te asiguri.

 


  • Pok
  • Posted:
  •  

Re: Siguranta rutiera Pok

Utilizator anonim 2 wrote here:
In cazul asta, ce logica ar mai avea sa intri in giratoriul pe banda a doua?

Nicio logică - reglementările legale fac folosirea altor benzi decât banda 1 problematică.
Desigur asta în teorie. În practică face fiecare cum îl taie capul.
Problemă generală: legile spun ceva, implementează fiecare ce-l duce capul.
Sunt locuri unde se depune un pic mai mult efort în a proceda în așa fel încât respectarea legilor să fie posibilă, mai facilă și s-a inventat intersecția cu marcaje "slip lane" cum ai dat chiar tu exemplu.
Numai că ăla nu știu dacă mai este de fapt sens giratoriu d.p.d.v. legal.

 


  • Utilizator anonim 2
  • Posted:
  •  

Re: Siguranta rutiera Utilizator anonim 2

Am intrebat un coleg mai tinar care a facut scoala de soferi acum vreo zece ani: a spus ca instructorul i-a zis clar: teoretic pe "banda" 1 in giratoriu te poti invirti cit vrei si poti iesi pe unde vrei iar cel de pe "banda" a doua trebuie sa iti acorde prioritate cind iti taie calea, adica exact ce va spuneam: generatiile mai tinere asa au fost invatate. Pe vremea mea - repet - nu se punea problema giratoriilor cu mai mult de o banda. Ba mai mult, daca imi aduc bine aminte, era o vreme si mai indepartata cind se aplica prioritatea de dreapta deci cel aflat in sens trebuia sa cedeze trecerea, invers fata de cum e azi. S-ar putea sa gresesc; pe vremea aia "conduceam" numai din dreapta.

Oricum, eu nu am gasit nicaieri in legislatia actuala scris negru pe alb ca banda 1 are prioritate. Mie nu mi se pare corect din punct de vedere al fluentei si sigurantei in trafic, fiind adeptul metodei "americane" insa trebuie neaparat facuta ordine in povestea asta intr-un fel sau altul si publicata noua regula pentru a fi clar pentru toata lumea.

 


Re: Siguranta rutiera andrei11

Da, ai dreptate, la un moment dat a fost "prioritatea de dreapta".  Cei mai tineri nu au prins perioada.  :bere:
Când s-a schimbat cu "prioritatea de stânga" a fost un timp chiar o campanie de presă de informare destul de susţinută.

 


Go to page:  1  ... 43 44 45 46 47 48 49
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Aspecte diverse din transporturi şi infrastructură  • 
Choose destination

Since our 2257 forum members have written 418808 posts in 5221 topics and 510 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use